LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beroerde service DeLonghi en firma Has
Beroerde service DeLonghi en firma Has
Wij hebben sinds een kleine 4 jaar een volautomatisch espresso apparaat van DeLonghi.
De smaak is prima, alleen is het apparaat helaas vaak stuk. Zo is hij net weer gemaakt bij de firma Has in Gilze-Rije, zij verzorgen het onderhoud voor DeLonghi. Bij de eerste keer ontkalken echter stroomde tot onze grote schrik het ontkalkingsmiddel er aan de onderkant uit ipv dat het door het apparaat heen stroomde. Ons nieuwe betonnen aanrechtblad is hierdoor volledig geruineerd. Afijn, ik bel (niet eens boos, een foutje kan gebeuren) de firma Has aangezien ik er vanuit ga dat er iets niet goed is aangesloten tijdens de reparatie. Echter geen woord van excuus of "goh wat vervelend voor u" slechts de mededeling dat het niet waar was en dat ik het toch niet kon bewijzen dat het bij hun verkeerd was gegaan. Ik had te lang gewacht met het proberen van het ontkalken en was nu te laat voor garantie. Ik geef toe, ik heb niet meteen als eerste toen ik het apparaat terug had getest of het ontkalken wel werkte, ik ging er dom genoeg vanuit dat een apparaat wat terug komt van een reparatie werkt. Ik kon het apparaat opnieuw naar hun toe sturen en er ook weer opnieuw voor betalen. Aangezien dit een zinloos gesprek werd, heb ik opgehangen en naar DeLonghi zelf gebeld. Echter ook hier hetzelfde verhaal, U kunt het toch niet bewijzen dus wij doen niets voor u. Jammer, het was een fijn apparaat maar ik wil met zo'n bedrijf niets meer te maken hebben.
De smaak is prima, alleen is het apparaat helaas vaak stuk. Zo is hij net weer gemaakt bij de firma Has in Gilze-Rije, zij verzorgen het onderhoud voor DeLonghi. Bij de eerste keer ontkalken echter stroomde tot onze grote schrik het ontkalkingsmiddel er aan de onderkant uit ipv dat het door het apparaat heen stroomde. Ons nieuwe betonnen aanrechtblad is hierdoor volledig geruineerd. Afijn, ik bel (niet eens boos, een foutje kan gebeuren) de firma Has aangezien ik er vanuit ga dat er iets niet goed is aangesloten tijdens de reparatie. Echter geen woord van excuus of "goh wat vervelend voor u" slechts de mededeling dat het niet waar was en dat ik het toch niet kon bewijzen dat het bij hun verkeerd was gegaan. Ik had te lang gewacht met het proberen van het ontkalken en was nu te laat voor garantie. Ik geef toe, ik heb niet meteen als eerste toen ik het apparaat terug had getest of het ontkalken wel werkte, ik ging er dom genoeg vanuit dat een apparaat wat terug komt van een reparatie werkt. Ik kon het apparaat opnieuw naar hun toe sturen en er ook weer opnieuw voor betalen. Aangezien dit een zinloos gesprek werd, heb ik opgehangen en naar DeLonghi zelf gebeld. Echter ook hier hetzelfde verhaal, U kunt het toch niet bewijzen dus wij doen niets voor u. Jammer, het was een fijn apparaat maar ik wil met zo'n bedrijf niets meer te maken hebben.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2010 10:52
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Ook ik heb de beroerde service van Delonghi mogen meemaken.
In september 2008 heb ik de EAM 3500 vol automatische espresso machine gekocht.
Hieronder zal ik proberen een beknopt verhaal te maken, er is zoveel gebeurd en heen er weer gebeld met Delonghi en HAS dat het makkelijk op 10 velletjes A4 papier past.
De machine heeft 6 maanden probleemloos gewerkt en kreeg toen een vervelende klacht, namelijk na het ontkalken stopte de machine met werken.
De pomp deed het niet of nauwelijks meer, koffie werd er af en toe nog wel gegeven (heet water helemaal niet meer) maar of te sterk of te slap.
Gebeld met HAS huishoudelijke apparaten service en deze hadden hem keurig gerepareerd.
Echter de volgende ontkalkbeurt gebeurde weer hetzelfde en dit heeft zich ongeveer 6 keer herhaald.
Voor de machine was inmiddels 10x een monteur langs geweest om deze te repareren. (niet altijd de juiste onderdelen mee)
Zoals de schrijver hierboven heb ik ook al eens gehad dat de machine begon te lekken op het aanrecht terwijl de ontkalkingmiddelen er in zaten.
Echter had ik geen schade aan mijn aanrechtblad, maar dat de machine zo vaak stuk is geweest irriteert wel ontzettend.
Diverse thermoblokken, ventielen, o-ringen, waterschakelaars, slangetjes en kleine onderdelen zijn vervangen en vaak weer vervangen door een nieuw exemplaar tijdens de volgende reparatie.
Na de zoveelste reparatie toch Delonghi maar eens aangeschreven, maar dat heeft totaal geen zin.
Antwoorden als "dan is de machine van binnen toch weer als nieuw" en "ik vertrouw erop dat de machine hierna niet meer stuk gaat" maakt me nog veel nijdiger.
Vervolgens heb ik afgesproken dat de machine opgehaald zou worden voor een grondige reparatie en inspectie, had ik dat maar nooit gedaan.
Ik had een gewoon koffiezet apparaat en een senseo machine en deze weggegooid toen de EAM 3500 in huis kwam, je wil immers na verse gemalen koffie nooit meer terug naar senseo of gewone koffie.
De machine is 10-06-2010 opgehaald en tot de dag vandaag (03-08-2010) nog steeds niet terug.
Heel vaak gebeld, maar steeds is het wachten op een printplaatje.
Vandaag 03-08-2010 weer gebeld en de printplaat komt waarschijnlijk aanstaande vrijdag binnen. (al vaker gehoord dat hij binnen zou komen)
Ook gevraagd aan Delonghi, na de 8e reparatie, of ze hem niet konden omruilen voor een nieuw exemplaar wat natuurlijk niet kon.
De machine had een adviesprijs van 899,- euro en na blijven klagen kon ik na reparatie nummer 10 een nieuw (luxer) exemplaar krijgen als ik even 300,- bijbetaal.
300,- euro bijbetalen voor een machine van 1,5 jaar oud die nog ruim in de garantie zit met een adviesprijs van 899,- , het is te schandalig voor woorden. Ik hoef ook geen luxere versie, gewoon een machine die het doet.
Toen ik vroeg om een uitdraai van alle reparaties gaf ook niemand thuis, het is een triest bedrijf met zeer slechte service.
De machine heeft in de anderhalf jaar tijd dat ik hem heb zeker 4 maanden stil gestaan omdat deze niet werkte.
Ook vragen over hun voorwaarden worden genegeerd en ze staan boven de wet als het om Europese Richtlijn Koop en Garantie gaat.
Al ben ik wel van mening dat HAS er ook niets aan kan doen, zij worden slechts aangestuurd door Delonghi en hebben totaal geen invloed.
Ook ik zal nooit meer een Delonghi product aanschaffen.......
In september 2008 heb ik de EAM 3500 vol automatische espresso machine gekocht.
Hieronder zal ik proberen een beknopt verhaal te maken, er is zoveel gebeurd en heen er weer gebeld met Delonghi en HAS dat het makkelijk op 10 velletjes A4 papier past.
De machine heeft 6 maanden probleemloos gewerkt en kreeg toen een vervelende klacht, namelijk na het ontkalken stopte de machine met werken.
De pomp deed het niet of nauwelijks meer, koffie werd er af en toe nog wel gegeven (heet water helemaal niet meer) maar of te sterk of te slap.
Gebeld met HAS huishoudelijke apparaten service en deze hadden hem keurig gerepareerd.
Echter de volgende ontkalkbeurt gebeurde weer hetzelfde en dit heeft zich ongeveer 6 keer herhaald.
Voor de machine was inmiddels 10x een monteur langs geweest om deze te repareren. (niet altijd de juiste onderdelen mee)
Zoals de schrijver hierboven heb ik ook al eens gehad dat de machine begon te lekken op het aanrecht terwijl de ontkalkingmiddelen er in zaten.
Echter had ik geen schade aan mijn aanrechtblad, maar dat de machine zo vaak stuk is geweest irriteert wel ontzettend.
Diverse thermoblokken, ventielen, o-ringen, waterschakelaars, slangetjes en kleine onderdelen zijn vervangen en vaak weer vervangen door een nieuw exemplaar tijdens de volgende reparatie.
Na de zoveelste reparatie toch Delonghi maar eens aangeschreven, maar dat heeft totaal geen zin.
Antwoorden als "dan is de machine van binnen toch weer als nieuw" en "ik vertrouw erop dat de machine hierna niet meer stuk gaat" maakt me nog veel nijdiger.
Vervolgens heb ik afgesproken dat de machine opgehaald zou worden voor een grondige reparatie en inspectie, had ik dat maar nooit gedaan.
Ik had een gewoon koffiezet apparaat en een senseo machine en deze weggegooid toen de EAM 3500 in huis kwam, je wil immers na verse gemalen koffie nooit meer terug naar senseo of gewone koffie.
De machine is 10-06-2010 opgehaald en tot de dag vandaag (03-08-2010) nog steeds niet terug.
Heel vaak gebeld, maar steeds is het wachten op een printplaatje.
Vandaag 03-08-2010 weer gebeld en de printplaat komt waarschijnlijk aanstaande vrijdag binnen. (al vaker gehoord dat hij binnen zou komen)
Ook gevraagd aan Delonghi, na de 8e reparatie, of ze hem niet konden omruilen voor een nieuw exemplaar wat natuurlijk niet kon.
De machine had een adviesprijs van 899,- euro en na blijven klagen kon ik na reparatie nummer 10 een nieuw (luxer) exemplaar krijgen als ik even 300,- bijbetaal.
300,- euro bijbetalen voor een machine van 1,5 jaar oud die nog ruim in de garantie zit met een adviesprijs van 899,- , het is te schandalig voor woorden. Ik hoef ook geen luxere versie, gewoon een machine die het doet.
Toen ik vroeg om een uitdraai van alle reparaties gaf ook niemand thuis, het is een triest bedrijf met zeer slechte service.
De machine heeft in de anderhalf jaar tijd dat ik hem heb zeker 4 maanden stil gestaan omdat deze niet werkte.
Ook vragen over hun voorwaarden worden genegeerd en ze staan boven de wet als het om Europese Richtlijn Koop en Garantie gaat.
Al ben ik wel van mening dat HAS er ook niets aan kan doen, zij worden slechts aangestuurd door Delonghi en hebben totaal geen invloed.
Ook ik zal nooit meer een Delonghi product aanschaffen.......
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Heb je ze al eens (aangetekend) in gebreke gesteld?
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Hier ook nogmaals een beroerde service van de longhi/mikro electro.
Een Delonghi espresso EAM3200S gekocht half 2006 a 499. De verkoper van mikro electro vroeg voor een meerprijs van 67 euro voor een extra garantie van 5 jaar. Nou wees maar blij dat wij dit gedaan hebben!
Toen is er aan deze man duidelijk gevraagd of er veel onderdelen in zitten welke stuk kunnen gaan. Kregen wij als antwoord; Nou heb eigenlijk nog niet veel meegemaakt dat een koffiemachine terugkomt! Wij zullen dus wel een maandagmorgen/vrijdagmiddag productje hebben gekocht neem ik aan.
Momenteel is deze machine nu al 5 x weggeweest voor verschillende reparaties. Koffie koud, ongelijke bakken koffie, waterreservoir 4 x lek, met ontkalken water uit machine, warmhoudplaat stuk en natuurlijk niet te vergeten de vermaler van de koffie al 4 x op zijn maximale stand.
Momenteel ligt hij ook weer in de werkplaats.
Aan de verkoper gevraagd wat is hiernou van het probleem. Ik wordt afgewimpeld met het verhaal dat we te veel koffie drinken voor deze machine! Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik ieder half jaar de machine weg moet brengen voor reparatie en vervolgens nog eens een maand tot 2 maanden kwijt ben.
We hebben Delonghi al wel gebeld en deze kwam met het antwoord: Wij zoeken dit uit met de desbetreffende winkel zelf.
Kosten; oke deze worden vergoed maar iedere keer het gezeul met de koffiemachine terug naar de winkel enz.
Mijn vraag; Sta ik nou in mijn recht om een nieuwe te eisen of geld terug te krijgen?
Ik zie uw reactie wel tegemoet!
Maar in ieder geval Delonghi koffiemachine Nooit meer!
Een Delonghi espresso EAM3200S gekocht half 2006 a 499. De verkoper van mikro electro vroeg voor een meerprijs van 67 euro voor een extra garantie van 5 jaar. Nou wees maar blij dat wij dit gedaan hebben!
Toen is er aan deze man duidelijk gevraagd of er veel onderdelen in zitten welke stuk kunnen gaan. Kregen wij als antwoord; Nou heb eigenlijk nog niet veel meegemaakt dat een koffiemachine terugkomt! Wij zullen dus wel een maandagmorgen/vrijdagmiddag productje hebben gekocht neem ik aan.
Momenteel is deze machine nu al 5 x weggeweest voor verschillende reparaties. Koffie koud, ongelijke bakken koffie, waterreservoir 4 x lek, met ontkalken water uit machine, warmhoudplaat stuk en natuurlijk niet te vergeten de vermaler van de koffie al 4 x op zijn maximale stand.
Momenteel ligt hij ook weer in de werkplaats.
Aan de verkoper gevraagd wat is hiernou van het probleem. Ik wordt afgewimpeld met het verhaal dat we te veel koffie drinken voor deze machine! Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik ieder half jaar de machine weg moet brengen voor reparatie en vervolgens nog eens een maand tot 2 maanden kwijt ben.
We hebben Delonghi al wel gebeld en deze kwam met het antwoord: Wij zoeken dit uit met de desbetreffende winkel zelf.
Kosten; oke deze worden vergoed maar iedere keer het gezeul met de koffiemachine terug naar de winkel enz.
Mijn vraag; Sta ik nou in mijn recht om een nieuwe te eisen of geld terug te krijgen?
Ik zie uw reactie wel tegemoet!
Maar in ieder geval Delonghi koffiemachine Nooit meer!
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Wij zullen dus wel een maandagmorgen/vrijdagmiddag productje hebben gekocht neem ik aan.
DeLonghi laat deze apparaten in lage lonen assembleren, daar werken ze 7 dagen per week, 16 uur per dag.
De modellen waar u over spreekt worden gemaakt in het rijkere westen, waar we maandagmorgen bijkomen van een zwaar weekend en vrijdagmiddag aan de borrel zitten.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2010 10:52
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Aanvulling op mijn eerder geplaatste reactie.
Uiteindelijk heb ik op 21-09-2010 mijn machine terug gekregen.
Zo blij als ik was met de ontvangst, zo verdrietig ik was bij het uitpakken.
De machine zat onder het condenswater, was smerig (koffieprut) en ik had zelf nooit de voorgemalen koffie gebruikt, maar de test afdeling blijkbaar wel. (invoer gemalen koffie was echt smerig)
Het lijkt er op dat deze machine in de kantine heeft gestaan van de Firma Has.
Ik dacht de machine schoon te maken en dan weer te plaatsen in de keuken.
Echter bleek dat de machine niet alleen vuil was, maar ook zwaar beschadigd.
Op alle zijden van de machine schuurvlekken, krassen en diverse hoeken zo beschadigd dat het witte plastic er onder uit komt.
Op de pakbon stond ook dat de machine er gebruikt uit ziet/zag en uit losse delen bestond terwijl ik het apparaat 100% compleet en niet in losse delen heb opgestuurd.
Ook zag hij voor de reparatie er nog als nieuw uit.
En als klap op de vuurpijl ging ook weer de heet water groep stuk.
Er komt geen druppel heet water meer uit.
Nu vandaag 19-11-2010 voor de 3e keer gevraagd wat de status was en DElonghi vond het vreemd dat er nog steeds geen contact met mij was opgenomen.
Firma Has voert tegenwoordig de reparaties niet meer uit, dit is nu de Firma E-care.
Ook deze firma is niet zo van het terug bellen blijkt maar weer.
Waar het fout is gegaan interesseert me niet, ik wil alleen een werkende machine die in dezelfde uiterlijke staat is als mijn oude machine.
Bij het beeindigen van het telefoongesprek heb ik de mevrouw van de klantenservice nog bedankt voor haar medewerking en haar laatste woorden waren: tot uw dienst....... (GRrr)
Uiteindelijk heb ik op 21-09-2010 mijn machine terug gekregen.
Zo blij als ik was met de ontvangst, zo verdrietig ik was bij het uitpakken.
De machine zat onder het condenswater, was smerig (koffieprut) en ik had zelf nooit de voorgemalen koffie gebruikt, maar de test afdeling blijkbaar wel. (invoer gemalen koffie was echt smerig)
Het lijkt er op dat deze machine in de kantine heeft gestaan van de Firma Has.
Ik dacht de machine schoon te maken en dan weer te plaatsen in de keuken.
Echter bleek dat de machine niet alleen vuil was, maar ook zwaar beschadigd.
Op alle zijden van de machine schuurvlekken, krassen en diverse hoeken zo beschadigd dat het witte plastic er onder uit komt.
Op de pakbon stond ook dat de machine er gebruikt uit ziet/zag en uit losse delen bestond terwijl ik het apparaat 100% compleet en niet in losse delen heb opgestuurd.
Ook zag hij voor de reparatie er nog als nieuw uit.
En als klap op de vuurpijl ging ook weer de heet water groep stuk.
Er komt geen druppel heet water meer uit.
Nu vandaag 19-11-2010 voor de 3e keer gevraagd wat de status was en DElonghi vond het vreemd dat er nog steeds geen contact met mij was opgenomen.
Firma Has voert tegenwoordig de reparaties niet meer uit, dit is nu de Firma E-care.
Ook deze firma is niet zo van het terug bellen blijkt maar weer.
Waar het fout is gegaan interesseert me niet, ik wil alleen een werkende machine die in dezelfde uiterlijke staat is als mijn oude machine.
Bij het beeindigen van het telefoongesprek heb ik de mevrouw van de klantenservice nog bedankt voor haar medewerking en haar laatste woorden waren: tot uw dienst....... (GRrr)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 aug 2010 10:52
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Al weet ik niet of er veel mensen dit onderwerp nog lezen, maar alsnog weer een aanvulling.
Vrijdag 10 december 2010is er toch een monteur langs geweets om te controleren wat de schade was, dit konden ze blijkbaar niet van de duidelijke foto's af halen. (door interne communicatieproblemen heeft het allemaal zolang geduurd)
Gelukkig was dit dezelfde monteur die vlak voor het verzenden nog de machine gezien had en inderdaad vast stelde dat de schade tijdens de reparatie was veroorzaakt.
Hij heeft een ophaalopdracht aangemaakt en Dinsdag 14 december 2010 is de machine opgehaald.
Woensdag 22 december 2010 (overmorgen) krijg ik de machine weer terug, gerepareerd dan, absoluut geen nieuwe.
Dus als het goed is met nieuwe kappen en een nieuw verwarmingselement en afblaasventiel.
Heb totaal geen vertrouwen meer in dit apparaat, alle onderdelen zijn al meerdere keren vervangen.
Je kan niet echt meer spreken over een maandagochtend product want de hele lijn is volgens mij op deze dag gemaakt.
Vrijdag 10 december 2010is er toch een monteur langs geweets om te controleren wat de schade was, dit konden ze blijkbaar niet van de duidelijke foto's af halen. (door interne communicatieproblemen heeft het allemaal zolang geduurd)
Gelukkig was dit dezelfde monteur die vlak voor het verzenden nog de machine gezien had en inderdaad vast stelde dat de schade tijdens de reparatie was veroorzaakt.
Hij heeft een ophaalopdracht aangemaakt en Dinsdag 14 december 2010 is de machine opgehaald.
Woensdag 22 december 2010 (overmorgen) krijg ik de machine weer terug, gerepareerd dan, absoluut geen nieuwe.
Dus als het goed is met nieuwe kappen en een nieuw verwarmingselement en afblaasventiel.
Heb totaal geen vertrouwen meer in dit apparaat, alle onderdelen zijn al meerdere keren vervangen.
Je kan niet echt meer spreken over een maandagochtend product want de hele lijn is volgens mij op deze dag gemaakt.
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Wij hebben sinds 2008 een delonghi magnifica en hij is al drie keer stuk geweest.
de laatste keer was hij net 2 maanden uit de garantie en 2 verwarmingselementen waren stuk kosten 100,00 euro
de has monteur was ook niet erg vriendelijk wordt het zeker ook zat met die klachten de koffie was niet warm meer
betaal je zoveel geld voor het apparaat en werkt het niet goed meer na 2 jaar.
Helaas is de machine nu weer kapot geen warme koffie en ook lekt hij volgende week komen ze weer wie weet???
de laatste keer was hij net 2 maanden uit de garantie en 2 verwarmingselementen waren stuk kosten 100,00 euro
de has monteur was ook niet erg vriendelijk wordt het zeker ook zat met die klachten de koffie was niet warm meer
betaal je zoveel geld voor het apparaat en werkt het niet goed meer na 2 jaar.
Helaas is de machine nu weer kapot geen warme koffie en ook lekt hij volgende week komen ze weer wie weet???
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Ook ik heb met Delonghi problemen gehad met mijn koffiemachine magnifica. Het was net uit de 2 jaar garantie en van de ene dag op de andere sloeg het machine gewoon tilt. De ene keer startte het niet op en de andere keer begonnen gewoon alle lichtjes rood te branden. Ik heb het binnen gedaan bij Wara, waar ik het ook gekocht heb en betaalde al onmiddellijk 40 € voorschot op herstelling. Na een check-up bij Delonghi wees een bestek uit dat de printplaat en wat dichtingen stuk waren. Kostprijs voor herstel 154 €. Daar ik tegen een wegwerpmaatschappij ben heb ik opdracht gegeven het machine te maken en de firma erop gewezen dat het onmogelijk kan zijn dat een machine al na 2 jaar stuk is, terwijl elektrische apparaten van de zelfde geldwaarde (frigo wasmachine,.. ) daarentegen 10 jaar en meer meegaan.
Men heeft naar aanleiding van mijn mail mijn dossier nagekeken. Uiteindelijk verdict : de schade aan machine was te wijten aan een gebrekkig onderhoud. Ze zagen dat te weinig ontkalkingen had gedaan. Maakte gemiddelde 500 tassen per ontkalking zagen ze, terwijl dit eigenlijk om de 250 tot 300 tassen hoort te gebeuren. Pietpraat overigens, want het machine geeft immers zelf aan wanneer de ontkalking moet gebeuren enwe hebben deze steeds correct uitgevoerd. Volgens mijn laat Delonghi de productie van de machine plaatsvinden in lage loonlanden en is het apparaat zo geprogrammeerd dat het na zoveel tassen MOET stil vallen. Nadat ik Delonghi erop wees dat, als blijkt dat de ontkalkingen te weinig zijn gebeurd, de machine immers niet meer keren dat heeft aangegeven en ze dringend de programmering van de ontkalking moeten bijstellen tot die 300 tassen in plaats van 500 of meer. Hierop kreeg ik geen antwoord. I weet goed dat ik niets kan bewijzen, maar ik wil wel iedereen verwittigen van mijn probleem en de reactie van DeLonghi. Koop best geen Delonghi want de toestellen zijn gesaboteerd en haperen vlak na de garantieperiode.
Men heeft naar aanleiding van mijn mail mijn dossier nagekeken. Uiteindelijk verdict : de schade aan machine was te wijten aan een gebrekkig onderhoud. Ze zagen dat te weinig ontkalkingen had gedaan. Maakte gemiddelde 500 tassen per ontkalking zagen ze, terwijl dit eigenlijk om de 250 tot 300 tassen hoort te gebeuren. Pietpraat overigens, want het machine geeft immers zelf aan wanneer de ontkalking moet gebeuren enwe hebben deze steeds correct uitgevoerd. Volgens mijn laat Delonghi de productie van de machine plaatsvinden in lage loonlanden en is het apparaat zo geprogrammeerd dat het na zoveel tassen MOET stil vallen. Nadat ik Delonghi erop wees dat, als blijkt dat de ontkalkingen te weinig zijn gebeurd, de machine immers niet meer keren dat heeft aangegeven en ze dringend de programmering van de ontkalking moeten bijstellen tot die 300 tassen in plaats van 500 of meer. Hierop kreeg ik geen antwoord. I weet goed dat ik niets kan bewijzen, maar ik wil wel iedereen verwittigen van mijn probleem en de reactie van DeLonghi. Koop best geen Delonghi want de toestellen zijn gesaboteerd en haperen vlak na de garantieperiode.
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Bovenstaand gelezen,kan me helemaal in vinden zowel delonghy als ecare is een drama.
Machine is een jaar oud, word niet meer warm en ecare zegt dat ik de verkeerde koffie gebruik, de gebeld en die zegt weer absolute onzin van ecare en de longhy mijn gebruikte koffie is goed nu probeer ik al 20 keer die ecare te bellen maar ze geven niet thuis,volgens mij worden ze rijk van het bellen en een service van lik mijn vestje.machine nog steeds niet gemaakt koude koffie.
Machine is een jaar oud, word niet meer warm en ecare zegt dat ik de verkeerde koffie gebruik, de gebeld en die zegt weer absolute onzin van ecare en de longhy mijn gebruikte koffie is goed nu probeer ik al 20 keer die ecare te bellen maar ze geven niet thuis,volgens mij worden ze rijk van het bellen en een service van lik mijn vestje.machine nog steeds niet gemaakt koude koffie.
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Wat jammer om te lezen, dat het zo slecht gesteld is met de apparaten en de geleverde service.
Helaas komt het me maar al te bekend voor. Ook wij hebben veel problemen met onze vol automatische espresso machine. De service, die we tot nu toe gehad hebben van ecare was wel tot tevredenheid.
Maar nu is onze machine weer stuk. Net 3 jaar oud, al 3 keer gerepareerd en compleet vernieuwd van binnen.
Ik vraag me af, wat onze rechten nu nog zijn. Daarnaast ben ik benieuwd of we de verkoper of Delonghi moeten aanspreken hiervoor.
Wij neigen ernaar om het gevecht niet aan te gaan en een nieuwe machine te kopen maar wel van een ander merk.
Helaas komt het me maar al te bekend voor. Ook wij hebben veel problemen met onze vol automatische espresso machine. De service, die we tot nu toe gehad hebben van ecare was wel tot tevredenheid.
Maar nu is onze machine weer stuk. Net 3 jaar oud, al 3 keer gerepareerd en compleet vernieuwd van binnen.
Ik vraag me af, wat onze rechten nu nog zijn. Daarnaast ben ik benieuwd of we de verkoper of Delonghi moeten aanspreken hiervoor.
Wij neigen ernaar om het gevecht niet aan te gaan en een nieuwe machine te kopen maar wel van een ander merk.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 nov 2013 15:47
Re: Beroerde service DeLonghi en firma Has
Wij hebben een DeLonghi PrimaDonna ESAM 6620 gekocht op 24-12-2009 voor € 1499,- destijds het topmodel....
Vanaf het begin af aan hebben wij ook problemen met dit apparaat, steeds problemen met de cappuccino; de melk schuimt niet op.
Na meerdere malen contact gehad met de service van DeLonghi (antwoord per e-mail duurt gemiddeld 3 dagen... en telefonisch zijn zij zeer moeizaam te bereiken, je krijgt een bandje te horen dat duurt ca. 2 minuten dat de medewerkers druk zijn en daarna gaat deze over en wordt niet opgenomen..) gaf een medewerker aan dat wij het apparaat te veel gebruiken omdat we teveel bakjes cappuccino drinken... Mijn vraag was hoeveel er dan mee gedronken mag worden met dit apparaat maar daar kon zij geen antwoord op geven, wij zetten er gemiddeld 15 per dag. We moesten maar elke 3-4 maanden een nieuwe melkkan bestellen om dit soort problemen op te lossen, heb dit nagekeken en een nieuwe melkkan+kop kost snel ca. 35,00 niet echt goedkoop...En natuurlijk een belachelijk advies!
Het advies was om de originele ontkalker te gebruiken, dit hebben wij ook gedaan.
Het komt er op neer dat deze DeLonghi ESAM 6620 een waardeloos apparaat is, na ongeveer 7-8 maanden schuimt het melk niet meer op.
Op do 26-1-2012 krijgen wij ook een aanbod van DeLonghi;
Na overleg met mijn service manager kan ik je het volgende aanbieden:
Ik kan je een nieuwe Prima Donna S ECAM26.455S leveren met een bijbetaling van € 535,63. Jouw machine wordt dan door ons retour gehaald, en de nieuwe door ons geleverd.
Hier zijn wij niet op ingegaan, echt te gek voor woorden, je mag verwachten dat het apparaat langer meegaat.
De laatste reparatie was van 04-01-2013 waar de switch en zetgroep is vervangen omdat deze defect zou zijn, de factuur was € 110,-
Vorige week weer aangemeld , geprobeerd te bellen maar werd uiteraard niet opgenomen, na drie dagen antwoord van de servicedesk van DeLonghi:
Dank u wel voor uw e-mail. Wij hebben inmiddels een servcieaanvraag voor u aangemaakt.
U ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een e-mail met de datum waarop onze monteur u zal komen bezoeken.
U kiest voor een monteur aan huis. De kosten hiervoor bedragen € 111,- (incl. BTW). Dit bedrag omvat de voorrijkosten en totale arbeidstijd van de monteur. Kosten van eventuele onderdelen vallen hier buiten.
Indien de monteur beoordeeld (dit is altijd ter beoordeling van de monteur) dat de volautomaat niet buitensporig veel gebruikt is, correct is onderhouden (voldoende en met het juiste middel ontkalkt etc) en bij een erkende De'Longhi dealer is aangekocht kan er in het 3e en 4e levensjaar korting op de benodigde onderdelen gegeven worden. Dit is altijd ter beoordeling van onze monteur .
De herstelkosten en behandelingskosten worden uiteraard wel in rekening gebracht.
Wij zijn helemaal klaar met ze, nu krijgen we zogenaamd korting op vervangede onderdelen.....
Wij hebben zelf een bedrijf in de detailhandel, als wij zo met onze klanten omgaan zijn we snel failliet, hoe is het mogelijk dat zo een bedrijf zo omgaat met hun klanten.. Wij hadden gedacht een goed apparaat te hebben gekocht, volgens de Consumentenbond worden deze apparaten goed getest maar wordt het niet eens tijd dat de Consumentbond ook bij hun test de helpdesk van de fabrikanten beoordeelt om een objectieve test te maken...
Voor ons nooit meer DeLonghi! Wat een drama bedrijf en arrogante servicedesk, take it or leave it mentaliteit, we leave it!
Vanaf het begin af aan hebben wij ook problemen met dit apparaat, steeds problemen met de cappuccino; de melk schuimt niet op.
Na meerdere malen contact gehad met de service van DeLonghi (antwoord per e-mail duurt gemiddeld 3 dagen... en telefonisch zijn zij zeer moeizaam te bereiken, je krijgt een bandje te horen dat duurt ca. 2 minuten dat de medewerkers druk zijn en daarna gaat deze over en wordt niet opgenomen..) gaf een medewerker aan dat wij het apparaat te veel gebruiken omdat we teveel bakjes cappuccino drinken... Mijn vraag was hoeveel er dan mee gedronken mag worden met dit apparaat maar daar kon zij geen antwoord op geven, wij zetten er gemiddeld 15 per dag. We moesten maar elke 3-4 maanden een nieuwe melkkan bestellen om dit soort problemen op te lossen, heb dit nagekeken en een nieuwe melkkan+kop kost snel ca. 35,00 niet echt goedkoop...En natuurlijk een belachelijk advies!
Het advies was om de originele ontkalker te gebruiken, dit hebben wij ook gedaan.
Het komt er op neer dat deze DeLonghi ESAM 6620 een waardeloos apparaat is, na ongeveer 7-8 maanden schuimt het melk niet meer op.
Op do 26-1-2012 krijgen wij ook een aanbod van DeLonghi;
Na overleg met mijn service manager kan ik je het volgende aanbieden:
Ik kan je een nieuwe Prima Donna S ECAM26.455S leveren met een bijbetaling van € 535,63. Jouw machine wordt dan door ons retour gehaald, en de nieuwe door ons geleverd.
Hier zijn wij niet op ingegaan, echt te gek voor woorden, je mag verwachten dat het apparaat langer meegaat.
De laatste reparatie was van 04-01-2013 waar de switch en zetgroep is vervangen omdat deze defect zou zijn, de factuur was € 110,-
Vorige week weer aangemeld , geprobeerd te bellen maar werd uiteraard niet opgenomen, na drie dagen antwoord van de servicedesk van DeLonghi:
Dank u wel voor uw e-mail. Wij hebben inmiddels een servcieaanvraag voor u aangemaakt.
U ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een e-mail met de datum waarop onze monteur u zal komen bezoeken.
U kiest voor een monteur aan huis. De kosten hiervoor bedragen € 111,- (incl. BTW). Dit bedrag omvat de voorrijkosten en totale arbeidstijd van de monteur. Kosten van eventuele onderdelen vallen hier buiten.
Indien de monteur beoordeeld (dit is altijd ter beoordeling van de monteur) dat de volautomaat niet buitensporig veel gebruikt is, correct is onderhouden (voldoende en met het juiste middel ontkalkt etc) en bij een erkende De'Longhi dealer is aangekocht kan er in het 3e en 4e levensjaar korting op de benodigde onderdelen gegeven worden. Dit is altijd ter beoordeling van onze monteur .
De herstelkosten en behandelingskosten worden uiteraard wel in rekening gebracht.
Wij zijn helemaal klaar met ze, nu krijgen we zogenaamd korting op vervangede onderdelen.....
Wij hebben zelf een bedrijf in de detailhandel, als wij zo met onze klanten omgaan zijn we snel failliet, hoe is het mogelijk dat zo een bedrijf zo omgaat met hun klanten.. Wij hadden gedacht een goed apparaat te hebben gekocht, volgens de Consumentenbond worden deze apparaten goed getest maar wordt het niet eens tijd dat de Consumentbond ook bij hun test de helpdesk van de fabrikanten beoordeelt om een objectieve test te maken...
Voor ons nooit meer DeLonghi! Wat een drama bedrijf en arrogante servicedesk, take it or leave it mentaliteit, we leave it!