LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte harde schijf zelf betalen binnen garantieperiode

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ing1957

Kapotte harde schijf zelf betalen binnen garantieperiode

Ongelezen bericht door ing1957 »

Een Toshiba laptop van 1 jr oud met nog 1 jr garantie is door mij ter reparatie aangeboden aan Paradigit, waar ik de laptop heb gekocht. De laptop wilde nu niet meer opstarten.
Een medewerker van de winkel heeft de laptop kort nagekeken, de computer even opengemaakt maar kon niet direct een oorzaak vinden.
Het toeval wil dat op hetzelfde moment dat ik in het Paradigit fliaal ben, de mededeling komt dat het filiaal gesloten zal worden en er zal dus geen acties meer gedaan worden voor de klant. Ik krijg het advies mee om dan maar gebruik te maken van de ophaalservice van Toshiba. Aldus geschiedde...
Na 5 dg krijg ik van de firma Dynafix (?) schriftelijk een prijsopgave dat de laptop buiten de garantie valt vanwege een niet originele harde schijf ???
Dit is een absoluut onjuiste conclusie. Nota bene heb ik samen met de medewerker van het Paradigit filiaal meegekeken en gezien dat een Hitachi harde schijf in de Toshiba laptop zit!
De kosten die mij nu worden berekend: € 58,00 reparatie kosten en een harde schijf van € 137.76 dat is incl. btw € 236.87.

Ik verwacht als klant een correcte afhandeling en service voor het probleem dat ikzelf niet heb veroorzaakt. Ik verwacht dat een laptop van 1 jaar oud, welke ik onbeschadigd en als nieuw heb ingeleverd bij de ophaalservice van Toshiba, deze volgens de garantievoorwaarden kosteloos wordt gerepareerd. Toshiba (of Dynafix?) lijken zich van de garantievoorwaarden te willen onttrekken door onjuiste informatie
Hierna heb ik telefonisch contact gezocht én met Paradigit, die mij doorverwees naar Toshiba én met Toshiba, die mij doorverwees naar Paradigit; m.a.w. het wordt zo niet voor mij opgelost en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Inmiddels een schriftelijke klacht ingediend bij Toshiba, waarop (nog) geen antwoord.
Telefonisch contact gehad met Dynafix; zij herhalen het feit dat er 'geen originele harde schijf' in de laptop zit en hebben ter bewijs een foto gestuurd... idd een zogn Seagate harde schijf op de foto en geen Hitachi.
Ik weet wel dat wij zelf gezien hebben dat er een Hitachi inzat vóór verzending naar Toshiba !!
Het vervelende is nu dat wij als klant van Paradigit nu zelf verhaal moeten halen en niet meer kunnen bewijzen dat er idd een origineel onderdeel in de laptop zat.

Wie herkent zich in dit verhaal? Hoe nu te handelen, graag jullie visie?

crazyme

Re: Kapotte harde schijf zelf betalen binnen garantieperiode

Ongelezen bericht door crazyme »

ing1957 schreef:Nota bene heb ik samen met de medewerker van het Paradigit filiaal meegekeken en gezien dat een Hitachi harde schijf in de Toshiba laptop zit!
Dan moet u die getuige opsporen of de bevindingen van het reparatiebedrijf accepteren.

Doordrammen kan soms ook helpen, maar kan ook averechts werken.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Het toeval wil dat op hetzelfde moment dat ik in het Paradigit fliaal ben, de mededeling komt dat het filiaal gesloten zal worden en er zal dus geen acties meer gedaan worden voor de klant. Ik krijg het advies mee om dan maar gebruik te maken van de ophaalservice van Toshiba. Aldus geschiedde...
Ik weet niet waar je woont. maar Paradigt heeft meer dan een filiaal.
Waarom niet de andere filiaal aanspreken, welke de garantie toch gewoon kan overnemen.
Welke filiaal is dan gesloten?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet niet maar als het een franchise organisatie is nemen ze het vaak niet over..

En als ze alles over zette op een nieuwe schijf, via een kabel is dat maar enkele minuten en die ooit afleverden is het lastig bewijsbaar.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

stofzuigertje schreef:Ik weet niet maar als het een franchise organisatie is nemen ze het vaak niet over..

En als ze alles over zette op een nieuwe schijf, via een kabel is dat maar enkele minuten en die ooit afleverden is het lastig bewijsbaar.
Sinds wanneer is Paradigit een franchise organisatie?

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik weet niet hoe groot de Harddisk was, maar 137,- euro voor een disk is vrij fors.
dan zou het meer dan 1TB opslag moeten hebben. Het is jammer dat toshiba hem al heeft.
Vaak kan je de HDD direct naar de fabrikant ook sturen voor garantie.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

sadfly schreef:Ik weet niet hoe groot de Harddisk was, maar 137,- euro voor een disk is vrij fors.
dan zou het meer dan 1TB opslag moeten hebben. Het is jammer dat toshiba hem al heeft.
Vaak kan je de HDD direct naar de fabrikant ook sturen voor garantie.
Die prijs kan alleen wanneer het een hele dikke SSD is. Maar een conventionele schijf van 1 TB koop je al voor vijf tientjes.

Gesloten