LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] volwassen dochter en wwb aanvragen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sephora30

Re: volwassen dochter en wwb aanvragen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Yep daar zijn de vlekken weer :lol:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
Zo lang als die mensen niet klagen dat ze niet rond kunnen komen, gaat het je geen ene drol aan wat ze met hun geld doen.
Klopt helemaal! Maar dan moet sephora geen dingen gaan schrijven als: moeten mijn kinderen dan 2 weken droog brood eten? Of: ik kan deze maand al 3 rekeningen niet betalen.
Weet je, ik koop geen belachelijke dingen.
Ik betaal mijn rekeningen op tijd, ben nooit te laat en hou wel niks over, maar kom nooit geld tekort.
Tot deze maand.
De jaarafrekening van de energie kwam en die was me toch een partij hoog!
Maar ja, met reuma in een tochtig huis stook je veel.
Ik ben acuut gaan proberen te besparen, maar die rekening ligt er.
Gelukkig kon ik een betalingsregeling treffen, maar het worden een paar hele krappe maanden.
Dus ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen inderdaad droog brood moeten voeren.
Maar nogmaals, gaat dat jou iets aan, alleen omdat ik in de bijstand zit?

sephora30

Zijn zat 2-verdieners die regelmatig hun rekeningen niet kunnen betalen, komt niet alleen bij bijstanders voor.

esme42

Ongelezen bericht door esme42 »

als mijn dochter solliciteert en te horen krijgt dat er 300 mensen gesolliciteerd hebben, dan is de kans al laag.
en zelfs simpel productiewerk wordt ze voor afgewezen omdat ze geen ervaring heeft.

ze gaat zich nu inschrijven bij uitzendbureaus voor horecawerk (had ze ook al op gesolliciteerd waar vacatures hier waren) ze krijgt gewoon bijna nooit antwoord.

het is wel jammer dat er zoveel slechte reacties zijn, terwijl ik hier alleen maar om advies kwam vragen.

esme42

@vogels,

deze informatie had ik inderdaad zelf ook gevonden, maar de gemeente beslist en de gemeente is nu aan het rekken en zegt ze moet naar school. maar er beginnen nu helemaal geen opleidingen.

sephora30

En wat je hoge eindafrekening betreft: als je maandelijks de standen opneemt, kan je tussentijds je voorschot bij sturen

Heb je niet gelezen dat ze reuma heeft?!

esme42

ja, dat weet ik ook wel dat het onzin is, maar voorlopig hebben we nog steeds geen afwijzing gekregen.

en ja, ze wil ook dolgraag zelf werken vinden. denk ook niet dat de gemeente de baantjes voor het oprapen heeft.

nu maar hopen dat ze wat werk in de horeca kan vinden.

VioletPrue

vogels schreef:
sephora30 schreef:En wat je hoge eindafrekening betreft: als je maandelijks de standen opneemt, kan je tussentijds je voorschot bij sturen

Ja, en? Wel of niet reuma, heeft geen enkele invloed op wat ik schreef. Mijn antwoord telt voor iedereen, die het zich niet kan veroorloven een hoge eindafrekening te krijgen.
Heel gek, maar als ik mijn voorschot omhoog doe, moet dat ook betalen.
En dan zit er dus een gat tussen uitgaven en inkomsten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:
vogels schreef:
sephora30 schreef:En wat je hoge eindafrekening betreft: als je maandelijks de standen opneemt, kan je tussentijds je voorschot bij sturen

Ja, en? Wel of niet reuma, heeft geen enkele invloed op wat ik schreef. Mijn antwoord telt voor iedereen, die het zich niet kan veroorloven een hoge eindafrekening te krijgen.
En dan zit er dus een gat tussen uitgaven en inkomsten.
heel gek maar als er meer verbruikt wordt dan aan voorschotten betaald dan moet dat ook uiteindelijk betaald worden, dus is het gat precies hetzelfde. Nu moet het misschien wel vervelender als het voorschot al een beetje omhoog aanpassen en dus al een deel van het gat dat ontstaat op te vangen.

esme42

ze heeft al gesolliciteerd bij post.nl daar heeft ze eind november een sollicitatiegesprek. ze zoeken nu alleen mensen voor de december maand, maar ze hoopt dat daar nog iets uit verder komt.

en vrijwilligerswerk is ook in ieder geval werk. ze verveelt zich rot, alles is welkom.

VioletPrue

esme42 schreef:ze heeft al gesolliciteerd bij post.nl daar heeft ze eind november een sollicitatiegesprek. ze zoeken nu alleen mensen voor de december maand, maar ze hoopt dat daar nog iets uit verder komt.

en vrijwilligerswerk is ook in ieder geval werk. ze verveelt zich rot, alles is welkom.
Die laatste zin vind ik top!
Dat toont aan dat ze wel wil, maar dat het momenteel gewoon even niet lukt.
Complimentje voor je meid, staat ook goed op haar CV.

VioletPrue

vogels schreef:
Ja, en nu ook, maar moest je bedelen om een betalingsregeling. En was je niet overvallen door die hoge eindafrekening.
Bedelen?
Wat druk je je toch lekker uit.
Ik heb gewoon netjes gebeld en de zaak uitgelegd.
Het was geen probleem voor de Nuon.
Je woordkeuze komt soms echt denigrerend over, besef je dat?

sephora30

Tuurlijk beseft ie (of zij) dat niet, die zit in zn eigen tunnelvisie :roll:

merkez

Ongelezen bericht door merkez »

Nou, Vogels, 't is bij jou geen cafésfeer, he?
Je doet net alsof het werk voor het oprapen ligt.Misschien is dat in jouw woonplaats zo, maar dat geldt niet voor het hele land. We hebben meer dan 500.000 werklozen, hoor. Ach ja, allemaal lui natuurlijk. Zelf zul je wel een veilig inkomen hebben.
En wat heb je nu eigenlijk tegen een betalingsregeling? Wat is daar mis mee? Iemand die een betalingsregeling aanvraagt geeft in ieder geval daarmee aan dat hij wil betalen en dat is al heel wat in deze tijd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je doet net alsof het werk voor het oprapen ligt.
Voor een gezonde 21 jarige is dit gelukkig nog steeds niet zo'n probleem en dan heb ik het over de woonplaatsen Den Bosch, Eindhoven en Amstelveen / Amsterdam.
Voor een 1 .. 1,5 keer modaal verdienende midden-40er ligt dat in derdaad wat anders maar daar gaat het in dit draadje niet over.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef: Voor een gezonde 21 jarige is dit gelukkig nog steeds niet zo'n probleem en dan heb ik het over de woonplaatsen Den Bosch, Eindhoven en Amstelveen / Amsterdam.
Voor een 1 .. 1,5 keer modaal verdienende midden-40er ligt dat in derdaad wat anders maar daar gaat het in dit draadje niet over.
Helaas is dat niet overal zo en hebben jongeren heel weinig kansen in sommige gebieden van Nederland om een baan te kunnen vinden.

esme42

we wonen net naast rotterdam en het lukt haar niet
zelfs het uitzendbureau waar ze door onze gemeente naar toe gestuurd is, heeft vanmorgen gebeld dat ze geen werk voor haar hebben.
wel heeft ze zich aangemeld voor een opleiding en die begint in februari als ze genoeg aanmeldingen krijgen.

oktober64

Ongelezen bericht door oktober64 »

VioletPrue schreef:
vogels schreef:
Ja, en nu ook, maar moest je bedelen om een betalingsregeling. En was je niet overvallen door die hoge eindafrekening.
Bedelen?
Wat druk je je toch lekker uit.
Ik heb gewoon netjes gebeld en de zaak uitgelegd.
Het was geen probleem voor de Nuon.

en nu heb je een betalingsregeling getroffen om jaarafrekening te betalen , lijkt me dat voorschot ook is verhoogd dus had je beter gelijk een hogere voorschot kunnen betalen dan zat je niet met een betalinsregeling en had je je huishoudboekje kunnen aanpassen

oktober64

Ongelezen bericht door oktober64 »

esme42 schreef:ze heeft al gesolliciteerd bij post.nl daar heeft ze eind november een sollicitatiegesprek. ze zoeken nu alleen mensen voor de december maand, maar ze hoopt dat daar nog iets uit verder komt.

21 en geen werk kunnen vinden dat zou ik haast zeggen hoe komt je dochter over bij een sollicitatie, want ik ben 48 en kan elke dag aan het werk komen ( en ik woon in een dorp ) werk is dan wel calcenterwerk maar het is werk en daar zoeken ze toch wel veel mensen

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

esme,
is het een optie om in rotterdam te werken? heeft ze transport of is het openbaar vervoer een optie?
dan kan ik me bijna niet voorstellen dat er niets voor haar te vinden is.
weet je dat het arbeidsburo, of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, cursussen geeft in het solliciteren?

Gesloten