LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL; ROMMEL! 3 weken wachten en kostbare post kwijt!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cvdeeden

PostNL; ROMMEL! 3 weken wachten en kostbare post kwijt!

Ongelezen bericht door cvdeeden »

Helaas heb ik onlangs 2 slechte ervaringen mogen krijgen bij PostNL.

Eerst stuur ik vanuit Helmond naar Groningen een poststuk met 4 postzegels, waarin belangrijke papieren zaten die direct opgestuurd moesten worden. Het gewicht was prima, dus er zou niets aan de hand moeten zijn geweest.

Ik verwachtte het minimaal 2 werkdagen later, maar na het bekijken van de brievenbus; was er niks. Een week later? Nog niets. Twee weken? Weer niets. 3 weken? Weer niets. Uiteindelijk ging ik weg en liep ik nog langs de brievenbus, in de hoop dat het poststuk eindelijk was aangekomen, en ja hoor! Daar was hij.

Verfrommeld, kapot, smerig, stinkend en er stonden 6 of 7 stempels op. 6 of 7, dat lijkt mij een beetje vreemd? En dan ook nog dat hij kapot en smerig was, vond ik ook niet zo geweldig..

Goed, dat stuk is dan aangekomen, 3 weken te laat, maarja. PostNL was hiervan op de hoogte nadat ik na 2 weken gebeld had. De vrouw gaf mij aan een melding te maken. Prima.

Nu heb ik 2 a 3 weken terug ringen besteld bij sieraadgraveren.nl, leek mij een goedkope dochter van BlitZz grafeerwerk. Ik kon niets slechts vinden, dus besloot mijn ringen bij hen te bestellen.

Ik kreeg netjes overal een bevestiging van en de order was verzonden op een donderdag, ik verwachtte het dus minimaal zaterdag.

Maar helaas, NIETS! Natuurlijk ben ik de maandag gaan afwachten, maar ook toen, niets. Ik vroeg aan de shop waarom hij er nog niet was en zij gaven mij aan dat het gewoon verzonden was naar het correcte adres.

Inmiddels is het 2 en een halve week later. En nog steeds, geen ringen ontvangen. Volgens de shop is er een 'zoekprocedure' gestart door PostNL. Maar wat houd dit in? Wat gaan zij doen? Krijg ik mijn ringen ooit nog en zoniet, krijg ik dan mijn geld terug?? En een vergoeding want het was een KADO! En dat KADO is al 2 en een halve week te laat. Absurd.

En wanneer ik aangeef bij PostNL dat mijn post kwijt is, geven zij mij aan niets voor mij te kunnen doen. De shop moest zelf een formulier invullen, maar nu heb ik geen overzicht. Ik weet van niets, ik weet niet wat er gebeurt en wat de status is. Ik wil overzicht en ik wil weten waar mijn post heen is!!

Wat moet ik nu doen ? Bij wie kan ik terecht en waarom zijn mijn ringen nog steeds niet aangekomen? Waarom doet PostNL er zo lang over, of zijn er soms corrupte medewerkers die pakketjes jatten?

Wat houd de procedure in, hoe lang duurt dit en wat doen zij precies om mij te helpen mijn poststuk te vinden?

Ik ben radeloos! Het gebeurt vaker dat mijn post later aankomt, maar tot 2 maal toe meer dan 2 a 3 weken ? Dat vind ik belachelijk!!

Bob Schurkjens

Re: PostNL; ROMMEL! 3 weken wachten en kostbare post kwijt!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat zit zo. Uw post wordt eerst door de postbezorger (alle postbodes zijn door PostNL ontslagen want veels te duur) bij een sloot gedumpt en blijft daar een tijdje liggen. Nadat een argeloze voorbijganger dit bij PostNL meldt, blijft het nog een tijdje liggen. U mag hopen dat iemand anders zich dan alsnog ontfermt over de vermiste poststukken. Dat uw alsnog bezorgde post een beetje stinkt kan dus verklaard worden. Het lag waarschijnlijk een poosje in of naast een sloot. PostNL is hier zelf ook heel boos over en gaat die stoute postbezorger (salaris: 2,50 per uur of 5 euro per dag) natuurlijk onmiddellijk én op staande voet ontslaan. En mogelijk vervolgen want PostNL is natuurlijk zelf ook heel boos.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... medium=RSS

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

cvdeeden schreef:Helaas heb ik onlangs 2 slechte ervaringen mogen krijgen bij PostNL.

Eerst stuur ik vanuit Helmond naar Groningen een poststuk met 4 postzegels, waarin belangrijke papieren zaten die direct opgestuurd moesten worden. Het gewicht was prima, dus er zou niets aan de hand moeten zijn geweest.

Ik verwachtte het minimaal 2 werkdagen later, maar na het bekijken van de brievenbus; was er niks. Een week later? Nog niets. Twee weken? Weer niets. 3 weken? Weer niets. Uiteindelijk ging ik weg en liep ik nog langs de brievenbus, in de hoop dat het poststuk eindelijk was aangekomen, en ja hoor! Daar was het
Dus u stuurt een pakket van Helmond naar Groningen en u gaat dan in Groningen wachten op de aankomst.

Wat een kletsverhaal.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ja het gaat hard bergafwaarts met post NL. maarja, vroeger liep werden postbodes nog gechecked voor ze met jou kostbare post rond mochten lopen.. nu mag elke student het doen.

cvdeeden

crazyme schreef:
cvdeeden schreef:Helaas heb ik onlangs 2 slechte ervaringen mogen krijgen bij PostNL.

Ik verwachtte het minimaal 2 werkdagen later, maar na het bekijken van de brievenbus; was er niks. Een week later? Nog niets. Twee weken? Weer niets. 3 weken? Weer niets. Uiteindelijk ging ik weg en liep ik nog langs de brievenbus, in de hoop dat het poststuk eindelijk was aangekomen, en ja hoor! Daar was het
Dus u stuurt een pakket van Helmond naar Groningen en u gaat dan in Groningen wachten op de aankomst.

Wat een kletsverhaal.

Wat jij een kletsverhaal noemt, is dat ik iets heb laten opsturen vanuit Helmond, omdat ik in Groningen zat. Omdat het mijn idee was en ik ernaar vroeg zeg ik dat 'eerst stuur ik iets op vanuit Helmond...' etc.

Maar gaat het om dat zinnetje? Nee, het gaat om postnl.

cvdeeden

Bob Schurkjens schreef:Dat zit zo. Uw post wordt eerst door de postbezorger (alle postbodes zijn door PostNL ontslagen want veels te duur) bij een sloot gedumpt en blijft daar een tijdje liggen. Nadat een argeloze voorbijganger dit bij PostNL meldt, blijft het nog een tijdje liggen. U mag hopen dat iemand anders zich dan alsnog ontfermt over de vermiste poststukken. Dat uw alsnog bezorgde post een beetje stinkt kan dus verklaard worden. Het lag waarschijnlijk een poosje in of naast een sloot. PostNL is hier zelf ook heel boos over en gaat die stoute postbezorger (salaris: 2,50 per uur of 5 euro per dag) natuurlijk onmiddellijk én op staande voet ontslaan. En mogelijk vervolgen want PostNL is natuurlijk zelf ook heel boos.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... medium=RSS
Nou, dat hoop ik niet voor mijn poststuk. Morgen ga ik de sieradenshop informeren dat ik mijn geld terug wil, van wie dan ook. Of het nou postnl is of de shop, ik wacht al weken en word er maar moedeloos van.

Nu heb ik een verjaardag van een schoonzus en deze wil ik graag een ketting geven, ik had gepland deze te bestellen bij deze shop. Maarja, dat was nog voor dit gebeurde. Ik betwijfel nu of ik het nog laat doen of niet en zo wel, ga ik wel gewoon naar een juwelierswinkel. Ben ik duurder uit, maar dan zit ik niet wekenlang te wachten op 'uw ringen zijn verloren.'

Maarja, wat zal postnl nu gaan doen? Ik heb hen geinformeerd en gevraagd naar status en overzicht, maar zij vroegen mij om de gegeven van de verzender. Uiteraard gegeven, maar sindsdien niets meer gehoord (meer dan 5 werkdagen!).

Maar voor dat ik hen de gegevens gaf, belden zij mij op (lees: zij lieten mijn telefoon hooguit 1x overgaan waardoor ik geen KANS had om op te nemen). Een halfuur later verschijnt er een e-mail met de mededeling dat ze mij wouden bellen, maar ik niet opnam. Nee. Niet zo gek, als je mijn telefoon maar 1x over laat gaan.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

cvdeeden schreef:Nu heb ik 2 a 3 weken terug ringen besteld bij sieraadgraveren.nl, leek mij een goedkope dochter van BlitZz grafeerwerk. Ik kon niets slechts vinden, dus besloot mijn ringen bij hen te bestellen.

Ik kreeg netjes overal een bevestiging van en de order was verzonden op een donderdag, ik verwachtte het dus minimaal zaterdag.

Maar helaas, NIETS! Natuurlijk ben ik de maandag gaan afwachten, maar ook toen, niets. Ik vroeg aan de shop waarom hij er nog niet was en zij gaven mij aan dat het gewoon verzonden was naar het correcte adres.

Inmiddels is het 2 en een halve week later. En nog steeds, geen ringen ontvangen. Volgens de shop is er een 'zoekprocedure' gestart door PostNL. Maar wat houd dit in? Wat gaan zij doen? Krijg ik mijn ringen ooit nog en zoniet, krijg ik dan mijn geld terug?? En een vergoeding want het was een KADO! En dat KADO is al 2 en een halve week te laat. Absurd.

En wanneer ik aangeef bij PostNL dat mijn post kwijt is, geven zij mij aan niets voor mij te kunnen doen. De shop moest zelf een formulier invullen, maar nu heb ik geen overzicht. Ik weet van niets, ik weet niet wat er gebeurt en wat de status is. Ik wil overzicht en ik wil weten waar mijn post heen is!!

Wat moet ik nu doen ? Bij wie kan ik terecht en waarom zijn mijn ringen nog steeds niet aangekomen? Waarom doet PostNL er zo lang over, of zijn er soms corrupte medewerkers die pakketjes jatten?

Wat houd de procedure in, hoe lang duurt dit en wat doen zij precies om mij te helpen mijn poststuk te vinden?

Ik ben radeloos! Het gebeurt vaker dat mijn post later aankomt, maar tot 2 maal toe meer dan 2 a 3 weken ? Dat vind ik belachelijk!!
normaal worden ringen niet gewoon in en enveloppe in de bus gestopt
ze zouden via track/ trace te volgen geweest moeten zijn
hoe weet u zo zeker dat het probleem bij de post ligt?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

belangrijke stukken laat je aangetekend versturen
die kun je dan ook volgen via internet

Ik verwachtte het minimaal 2 werkdagen later, maar na het bekijken van de brievenbus; was er niks. Een week later? Nog niets. Twee weken? Weer niets. 3 weken? Weer niets. Uiteindelijk ging ik weg en liep ik nog langs de brievenbus, in de hoop dat het poststuk eindelijk was aangekomen, en ja hoor! Daar was hij.

een brievenbus bekijken?
waarschijnlijk ontgaat mij wat
mogelijk bedoelt u een postbus adres, maar dan begrijp ik dat weggaan niet

Verfrommeld, kapot, smerig, stinkend en er stonden 6 of 7 stempels op. 6 of 7, dat lijkt mij een beetje vreemd? En dan ook nog dat hij kapot en smerig was, vond ik ook niet zo geweldig..

Goed, dat stuk is dan aangekomen, 3 weken te laat, maarja. PostNL was hiervan op de hoogte nadat ik na 2 weken gebeld had. De vrouw gaf mij aan een melding te maken. Prima.

Gesloten