LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhoging vve voor garage

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
bertberg

verhoging vve voor garage

Ongelezen bericht door bertberg »

Bij ons gaan ze het hekwerk van de gallerij en de balkons vernieuwe tevens de betonvloeren opknappen en het trappenhuis opknappen.
Dit heeft helemaal niks met de garage te maken, maar hierdoor krijg ik wel een verhoging van de VVE.
Is het mogelijk hier onderuit te komen. Ik vind niet normaal.

SHS_Inc

Re: verhoging vve voor garage

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

VvE is collectief dus Nee je MOET meegaan als er een meerderheid VOOR is.. dat heb je nou eenmaal met een VvE

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals gezegd is geld dit voor iedereen. Als er iets bij jou alleen moet gebeuren ga je neem ik aan ook niet aanbieden om de kosten zelf te dragen als de andere bewoners er geen profijt van hebben. Een vve heeft voor en nadelen. Voor u is dit nu een nadeel. Stel het dak moet vervangen worden, dam betaald oom iedereen mee, ook al woont niet iedereen direct onder het dak.

Chris van Dam

Ongelezen bericht door Chris van Dam »

Of je daaraan mee moet betalen hangt af van de afspraken zoals die zijn opgenomen in de splitsingsakte. Daarin wordt bepaald welke eigenaren van welke appartementsrechten verantwoordelijk zijn voor welke kosten. Het komt regelmatig voor dat daar onderscheid in is: in gebouwen waarin appartementen, eengezinswoningen en garages voorkomen, kan het zijn dat de appartementen met elkaar de kosten delen van de lift, dat de woningen die een garage hebben de kosten van het onderhoud van de garage delen, en dat alle eigenaren de kosten van verzekering en glasbewassing delen. Kortom, je moet nagaan welke kostenverdeling voor jouw VVE is vastgesteld. Wat daarbij helpt is een goede partij met kennis van zaken die onafhankelijk kan adviseren. Die enerzijds weet wat de regels zijn en anderzijds probeert om met de menselijke kant in gedachten een voor alle partijen acceptabele oplossing te vinden. En dat laatste lukt dan bijna altijd. [commerciële link verwijderd door de moderator]

Kalhorn VVE
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kalhorn VVE »

bertberg schreef:Bij ons gaan ze het hekwerk van de gallerij en de balkons vernieuwe tevens de betonvloeren opknappen en het trappenhuis opknappen.
Dit heeft helemaal niks met de garage te maken, maar hierdoor krijg ik wel een verhoging van de VVE.
Is het mogelijk hier onderuit te komen. Ik vind niet normaal.
Jouw VvE klinkt als een grote VvE met woningen, galerijen en parkeergarage.
Heel vaak, zo niet altijd bij dat soort grote VvE's, zijn er speciale verdeelsleutels voor onderhoud/vernieuwing. Dit is dan gedaan om juist de gebruikers van die speciale voorzieningen te laten betalen en de mensen die het niet gebruiken niet te laten betalen.

Meest makkelijke voorbeeld hierin is bijvoorbeeld het toegangshek van de parkeergarage. Deze kan in de splitsingsakte zijn toebedeeld aan alleen de eigenaren van een parkeerplek. De eigenaren van een woning zonder parkeerplek hoeven dan niet mee te betalen.

Of dit ook zo is in jouw VvE zal je dus moeten uitzoeken in de Splitsingsakte van jouw VVE.
Leg deze splitsingsakte eens naast de begroting en jouw ledenbijdrage.

Gesloten