Waarschuwing: pas op met overstap naar budget energie !
in februari dit jaar ben ik overgestaptnaar budget energie, had ik dit maar nooit gedaan.
na aamelding bij budget energie heb ik het verschuldigde vastrecht direct aan hun betaald.
vervolgens kreeg ik op 23 maart een herrinnering van de vastrecht kosten, deze heb ik toen ook betaald.
op 11 mei krijg ik weer een herrinering, maar nu over de maanden maart en april, terwijl ik nooit een factuur danwel een melding had ontvangen van budget energie.
tot dusver was ik in de veronderstelling dat dit opstart problemen waren van budget energie en dat dit
snel wel gecorrigeerd zou worden.
toch betaal ik maar de herrinnering en neem contact op met budget energie om te vragen hoe of wat
en of ik aub dan mijn facturen mag ontvangen
29 mei ontvang ik opeens weer een herrinnering, maar nu over de maand maart en mei, ik besluit deze ook te voldoen en betaal ook meteen maar voor juni.
vervolgens krijg ik op 2 juli een brief van een incasso bureau inzake budget energie.
ik neem contact op met het incasso bureau en vraag over welke periode dit dan moet zijn
op 5 juli ontvang ik een overzicht van het incasso bureau met daarop 2 maal aanmanings kosten
en facturen voor de maand mei en juni
ik reken de boel na en dan blijkt dat ik op dat moment aan budget energie 260.08 heb betaald
en dat zijn 260.04 in totaal in rekening hadden mogen brengen.
ik vertel dit aan het incasso bureau, deze houden echter vol dat de vordering correct is en dat ik
dit direct dien te betalen.
indien ik niet zou betalen zouden zij een deurwaarder inschakelen en zouden de verdere kosten voor mij zijn.
met de vakantie voor de deur en bang dat ik na terugkomst hiervan een leeg huis aan zou treffen en
een dikke rekening van een deurwaarder en process kosten het incasso bureau toch maar betaald.
na terugkomst van vakantie, direct weer contact opgenomen met budget energie. deze zouden het uitzoeken en alles zou goed komen.
er waren wat problemen met de administratie maar alles zou verrekend worden
ondertussen zijn we zo een 5 maanden verder ik heb ondertussen zo een 10 keer met de klanten service gebeld.
elke keer word er van alles beloofd en zou het uitgezocht worden en zou ik worden teruggebeld.
dit is tot op heden nog steeds niet gebeurt
ik heb budget energie ondertussen in gebreke gesteld en een vordering ingediend over hetgeen ik teveel heb betaald. ook wil ik de incasso kosten vergoed hebben aangezien zij een onjuiste vordering hebben uitgegeven.
al met al heeft de overstap naar budget energie mij veel geld en veel energie gekost.
ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog snel opgelost word en heb besloten om aan het eind van mijn contract de betalingen op te schorten en een rechtzaak af te wachten.
dus mocht u twijfelen of u de overstap naar budget energie moet doen wees gewaarschuwd.
de rompslomp weegt totaal niet op tegen de geringe besparing die het overstappen met zich meebrengt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Budget Energie
Re: Budget Energie
na aamelding bij budget energie heb ik het verschuldigde vastrecht direct aan hun betaald.
vervolgens kreeg ik op 23 maart een herrinnering van de vastrecht kosten, deze heb ik toen ook betaald
Volgende keer automatische incasso nemen en niet zelf maar op eigen houtje lukraak wat overmaken, alvorens een factuur te hebben ontvangen.Op die manier raak je volledig het overzicht kwijt.29 mei ontvang ik opeens weer een herrinnering, maar nu over de maand maart en mei, ik besluit deze ook te voldoen en betaal ook meteen maar voor juni
Het is belangrijk als je het zelf overmaakt dat je de juiste gegevens welke op de factuur staan vermeld.
gr Henk
-
Re: Budget Energie
P.S.: Herinnering is met maar een r... Dus niet herrinnering.