LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract verlengd, dexia stuurt eindafrekening!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet

Contract verlengd, dexia stuurt eindafrekening!

Ongelezen bericht door Piet »

Er komen steeds meer berichten dat mensen hun contract wilen verlengen, het keuze formulier terugsturen met die keuze van verlengen, maar dat dexia vervolgens de eindafrekening stuurt!
Volgens dexia is het formulier te laat ingediend.
Dit wordt echter door de betrokken gedupeerden tegengesproken.

Het is frappant dat dit door vele gedupeerden wordt bevestigd.
Het lijkt erop dat dexia geen verlenging meer wilt hebben.

Wie is dit ook overkomen?

Wie heeft de afgelopen maanden WEL een verlenging gekregen met een schriftelijke bevestiging hiervan?

Ook nu weer blijkt dat dexia keuzes aanbied maar vervolgens zelf wel uitmaakt of zij dit ook uitvoeren.

Groeten,
Piet

willy59

Re: Contract verlengd, dexia stuurt eindafrekening!

Ongelezen bericht door willy59 »

Piet

Zullen ze dat misschien doen omdat ze juridisch niet sterk staan als ze verlengen.
Na alle rechtzaken met wel of niet huurkoop.
En dat de rechtbanken dan gaan zeggen het is huurkoop

willy

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Of een sterfhuisconstructie, zoveel mogelijk geld binnenslepen en dan wegwezen!

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Of een sterfhuisconstructie, zoveel mogelijk geld binnenslepen en dan wegwezen!
Zoek eens op www.vandale.nl wat een sterfhuisconstructie is. Dat is heel iets anders hoor.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Geef het dan een andere naam: zich terugtrekken uit Nederland. Komt toch op hetzelfde neer?

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Piet,

Hoe verlengen als men nooit aandelen aangekocht had? Het spelletje werd zo gespeeld: Reeds vóór beëindiging contract (vervaldatum) krijg je bericht dat de onbestaande aandelen verkocht zullen worden. Dit is om van dit bedrog af te zijn, immers z'on verkoop transactie zou men toch gemakkelijk kunnen voorleggen? Dexia is niet in staat dit te doen wat impliceert, dat ze nooit over onderliggende aandelen beschikken, gekocht bij de Euronext zoals vermeld in het contract. M.a.w. aan z'on contract verlenging betekent dan ook het "bedrog" verlengen, met de mogelijkheid iedere moment door de mand te vallen, dus liever géén verlenging.

De rechter

Ongelezen bericht door De rechter »

Neem een weekje vakantie Willems, zoek wat ontspanning.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Dit lijkt me nou een typisch gevolg van de administratieve chaos die er wel bij Dexia moet heersen. Duizenden mensen die zich niet aan hun contract houden, en met onzinnige correspondentie het toch al schaarse personeel bezig houden, en dan ook nog verbaasd zijn dat ze een standaardbrief terugkrijgen.
Deze mensen die dan willen verlengen komen tussen het wal en het schip, en zijn de aandelen eenmaal verkocht, dan is er, contractueel, weinig meer aan te doen.

Ik denk trouwens ook dat Dexia wijs geworden is met de Hollandse betalingsmoraal en wat dat betreft contracten inderdaad liever laat aflopen dan laat doorlopen

Piet

Ik heb inmiddels diverse e-mails gekregen van mensen die dit is overkomen.

Heb je hulp van een advocaat nodig als je dit is overkomen, mail me.

dexia zal niet ongestraft wegkomen met dit soort oplichterij!

Groeten,

Piet

Piet

Het blijft hetzelfde verhaal, ik krijg meer e-mails van gedupeerden die hun contract wilden verlengen maar in plaats van de verlengingsovereenkomst een eindafrekening kregen!

Ik heb nog van NIEMAND hehoord dat zij in de afgelopen maanden WEL een verlengingsovereenkomst hebben gekregen.
dexia lapt alle regels aan zijn laars en doet wat hun het beste uitkomt.
Deze bank hoort niet thuis in Nederland en is een schande voor alle andere banken.

Heb je bewijs (aangetekende brief) van je verlengingsverzoek, aarzel niet maar stap naar een advocaat.
Hier komt dexia niet mee weg!
De rechter veegt de vloer aan met dexia, maar je hebt daarvoor wel een goede advocaat nodig.

Als ik kijk naar de advocaten die zaken verloren hebben zie ik alleen maar (voor mij) onbekende namen of minder goede advocaten.
Ik heb het dan niet over tussenvonnissen, zoals bij dexia vriend Nijhuis in Arnhem.

Verlengen is het probleem vooruitschuiven, kijk voor hoeveel een aandeel is aangekocht en kijk naar de stand nu.

Het is niet realistisch te denken dat de beurs in korte termijn met zo'n 100 % zal stijgen.

Loopt je contract binnenkort af, ga naar een advocaat en laat je, vrijblijvend, adviseren over je mogelijkheden om te stoppen met het contract en je geld terug te vorderen van dexia.

Neem niet de eerste de beste advocaat, maar zoek er een die bekend is met dexia en al meerdere zaken in behandeling heeft.
Leden van PAYBACK kunnen op www.pay-back.nl kiezen uit 50 advocatenkantoren door heel Nederland.

Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging.
Hierdoor blijven de advocaatkosten laag.
Kijk op www.rvr.org bij Infobalie voor meer informatie.

Groeten,
Piet

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

piet,ik wil je één tip geven;je zegt elke keer weer neem een advocaat en start een proces tot zover ben ik het met je eens.Maar hoe weet jij zo zeker dat wij met zijn alle gaan winnen? ik hoop het natuurlijk.Geen één proces is nog door de hogeraad behandeld en hier komt toch de uitendelijke beslissing.Wat zeg je dan tegen je leden als het fout gaat?en dit is niet om payback de grond in te boren.Maar het is wel de toekomst van iedere gedupeerde en ik hou daar wel rekening mee.

vrgr.andre de croos

Piet

Hallo André,

Ik adviseer om naar een advocaat te stappen.
Samen met de advocaat wordt er bekeken of er juridische gronden zijn om een rechtszaak te starten.
Dat is een beslissing van de gedupeerde in overleg met zijn advocaat.
Het zijn allemaal individuele gevallen die beoordeeld worden door advocaten
Natuurlijk weet ik niet van te voren wie wel of niet gaat winnen of verliezen.
Dit hangt van heel veel factoren af, de advocaat kan hier duidelijkhied over geven maar nooit garantie.

Ik zeg ook niet stop met betalen en als je gedagvaard wordt zoek je een advocaat.
Nee, eerst een advocaat om advies vragen en daarna beslissen wat je gaat doen.

Eerst wachten op een uitspraak van de Hoge Raad betekent dexia betalen en jaren wachten op de uitspraak.
Wel vervelend als je niet kan betalen.

Hoe je het ook went of keert, we moeten een beslissing nemen en achteraf weten we pas of dit de juiste beslissing is geweest of niet.

Ik heb mijn beslissing genomen, de deurwaarder heeft dexia mijn dagvaarding bezorgd, uiteraard met behulp van een advocaat.

Groeten,
Piet

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

piet,ik betaal al geen twee jaar meer en heb ook geen dagvaarding ontvangen,dus wat je schrijft dan moet je betalen? (ja dat willen ze graag).Je moet natuurlijk wel een vernietiging door een advocaat laten opstellen.En als je dan wel gedagvaard wordt dan gaan we voor de 200%(restschuld en inleg).

vrgr.andre de croos

Gesloten