LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Playstation Controller

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
henktillart

Garantie Playstation Controller

Ongelezen bericht door henktillart »

Ik heb in juli 2011 een playstation gekocht bij de mediamarkt. In augustus 2011 heb ik daar een tweede controller bij gekocht.

Ik heb afgelopen weekend een spel aangezet dat vastliep, en sinds toen doet een van deze controllers het niet meer. De pijltjestoetsen werken gewoon niet.

Ik denk, dit valt onder de europese garantie van 2 jaar dus ben naar de mediamarkt gegaan. Daar wordt me verteld dat dit niet onder de garantie valt. In eerste instantie zei de beste man dat de garantie maar 1 jaar is, en dat sony zelf maar een half jaar garantie geeft. Nu ben ik van mening dat dit gewoon onder de 2 jaar europese garantie moet vallen maar goed. Zijn argument is dat ik ook nog eens zelf aan zou moeten tonen dat ik hem niet overmatig gebruikt heb (zo'n controller is ervoopr om hem te gebruiken lijkt mij).

Hij zegt dat op de playstation zelf 2 jaar garantie zit, maar op de accesoires dus neit.

Wie kan me verteller wat mijn rechten hier zijn?

ruud_a

Re: Garantie Playstation Controller

Ongelezen bericht door ruud_a »

zou het probleem wel in de controller zitten?
kan het probleem niet door het vastgelopen spel [ evenrueel met een soort virus als het geen officieel spel was ] zijn veroorzaakt?
tot het vastlopen scheen de controller te werken?

henktillart

Ik denk dat het wel met het spel te maken heeft, maar dit is natuurlijk lastig te bewijzen.
Het is een origineel spel (pre-order black ops 2)

tot het vastlopen deed de controller het inderdaad prima. Nog nooit problemen mee gehad.
Laatst gewijzigd door henktillart op 19 nov 2012 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Ik denk, dit valt onder de europese garantie van 2 jaar dus ben naar de mediamarkt gegaan
Zoals al vele malen hier vermeld over de europese garantie van 2 jaar gedachte.

Van consuwijzer:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
gr Henk

henktillart

Dat heb ik inderdaad elders gezien. Mediamarkt vindt dat het apparaat 'deugdelijk' is. Ik vind dat je mag verwachten dat een controller langer dan anderhalf jaar mee moet kunnen. Maar goed, dan moet je het aan de rechter voorleggen, kost je ook klauwen vol geld en vooral tijd. Voordeliger is om een nieuwe controller te kopen voor 4 tientjes. Jammer maar waar, dit is hoe het recht in de praktijk werkt. De Mediamarkt weet dit maar al te goed.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

henktillart schreef:Dat heb ik inderdaad elders gezien. Mediamarkt vindt dat het apparaat 'deugdelijk' is. Ik vind dat je mag verwachten dat een controller langer dan anderhalf jaar mee moet kunnen. Maar goed, dan moet je het aan de rechter voorleggen, kost je ook klauwen vol geld en vooral tijd. Voordeliger is om een nieuwe controller te kopen voor 4 tientjes. Jammer maar waar, dit is hoe het recht in de praktijk werkt. De Mediamarkt weet dit maar al te goed.
Sowieso geldt dat na een half jaar de bewijsplicht bij u als eiser/consument ligt.

Gesloten