LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] servicenummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ontevredenbeller

servicenummers

Ongelezen bericht door ontevredenbeller »

In de afgelopen periode heb ik menigmaal moeten bellen met een zgn. 0900 (service)nummer. Dit kostte mij 10 cent per minuut en "de kosten van het lokale tarief van uw aanbieder". Ik heb afgelopen maand bijna 2 uur gebeld (a 120 minuten). Ik dacht dus een rekening te ontvangen van +/- 12 euro en een beetje, tot mijn grote verbazing werd mij door Vodafone ruim 45 euro euro in rekening gebracht! Een telefoontje van 1 minuut kostte mij dus niet 10 cent per minuut maar meer dan 40 eurocent per minuut!!!

Uiteraard werd ik in de belwinkel op de kleine letters gewezen, "bij het bellen naar servicenummers wordt het tarief gebruikt dat je buiten je belbundel belt"... Waarom????!!!! Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik vind het echt schandalig en ik kan mij voorstellen dat op deze manier dagelijks honderden mensen worden 'belazerd'!

berndv

Re: servicenummers

Ongelezen bericht door berndv »

ontevredenbeller schreef: Uiteraard werd ik in de belwinkel op de kleine letters gewezen, "bij het bellen naar servicenummers wordt het tarief gebruikt dat je buiten je belbundel belt"... Waarom????!!!! Kan iemand mij dit uitleggen?
Gek genoeg staan deze tarieven bij mij gewoon op de normale prijslijst, en gek genoeg ook nog in hetzelfde lettertype en formaat als de rest. Dus kleine lettertjes :?

En waarom? Omdat de provider bedacht heeft dat dat de kosten zijn voor het bellen met een servicenummer. Waarom doen ze dat? Omdat ze geld willen verdienen. Mogen ze dat? Ja.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Uiteraard werd ik in de belwinkel op de kleine letters gewezen, "bij het bellen naar servicenummers wordt het tarief gebruikt dat je buiten je belbundel belt"... Waarom????!!!! Kan iemand mij dit uitleggen?
ook dat had je kunnen vragen in de belwinkel!
Je wist toch, dat dit buiten de belbundel valt, en toch doe je het,WAAROM?

ontevredenbeller

Ongelezen bericht door ontevredenbeller »

Nogmaals, het gaat er niet over wat er in kleine lettertjes staat of wat er in het contract staat. Ik vind het persoonlijk nogal absurd dat een belletje naar een servicenummer dus niet 10 cent per minuut kost maar ruim 40 cent per minuut! Ik vind dat nogal wat, vier maal over de kop!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ontevredenbeller schreef:Nogmaals, het gaat er niet over wat er in kleine lettertjes staat of wat er in het contract staat. Ik vind het persoonlijk nogal absurd dat een belletje naar een servicenummer dus niet 10 cent per minuut kost maar ruim 40 cent per minuut! Ik vind dat nogal wat, vier maal over de kop!
Dat vinden de meeste mensen, maar sommige trappen er toch in! :wink:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ontevredenbeller schreef:Nogmaals, het gaat er niet over wat er in kleine lettertjes staat of wat er in het contract staat. Ik vind het persoonlijk nogal absurd dat een belletje naar een servicenummer dus niet 10 cent per minuut kost maar ruim 40 cent per minuut! Ik vind dat nogal wat, vier maal over de kop!
ik vind eigenlijk dat bellen gratis moet zijn en dit geldt ook voor mijn boodschappen en de rest
bovendien krijgt vodafone van die 40 cent maar 30 cent
verder moeten zij van het geld dat zij ontvangen die 10 cent met de eigenaar van dat nummer verrekenen, dat betekent extra werk en kosten voor vodafone

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het gaat niet vier keer over de kop. Als het 0900 nummer 1 euro/min had gekost had het jouw 1,30 gekost. Het is kosten van het 0900 nummer + de kosten die je normaal per minuut betaalt. Een groot deel van dit bedrag draagt de mobiele provider weer af aan het netwerk waar het 0900 nummer zit. De geldstroom is ongeveer als volgt:

- jij betaalt 10+30 cent per minuut.
- daarvan gaat 7 cent BTW naar de overheid
- van de resterende 33 cent gaat 5 cent naar de eigenaar van het 0900 nummer en 5 cent naar de provider waar het 0900 nummer zit.
- van de overgebleven 23 cent draagt de mobiele provider nog een terminating fee af aan de andere provider. DIt is (afhankelijk van de provider) ca. 5...10 cent per minuut.

Van het resterende bedrag gaan nog de kosten voor het mobiele netwerk af en blijft er een paar cent winst over.....

Gesloten