LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durion, om hopeloos van te worden
Durion, om hopeloos van te worden
Ik heb zwart op wit van Durion dat ik GEEN overeenkomst met hen heb. Toch blijven ze me bestoken van aanmaningen en dreigbrieven van Intrum Justitia. Dit speelt al vanaf september 2003. Ik ben inmiddels teneinde raad en geef vandaag het dossier door aan een jurist. Wanneer de redactie ook interesse heeft voor het dossier kunnen ze contact opnemen.
Re: Durion, om hopeloos van te worden
Nou ook mijn vriendin heeft Interim Justitia aan haar broek gekregen! In maart 2004 heeft ze opgezegd omdat zij bij mij is komen wonen (en ik heb uiteraard een andere leverancier). Ze heeft 2 x per post en vele emails en telefoontjes gepleegd om maar tot Durion door te dringen dat zij geen geld meer mogen innen en dat het contract is opgezegd! Maar helaas ondaks het feit dat klanteservice meerdere keren heeft doorgegeven dat de opzegging is doorgegeven aan de financiele afdeling blijven zij geld van de rekening halen. Uiteraard stoneren wij dat en hebben nu ook de machtiging van Durion laten blokkeren bij de bank. Vandaag de deurwaarder gebeld en doorgegeven dat we al in maart hebben opgezegd. Nou wij zijn benieuwd! Ik hoop dat TROS Radar of andere consumenten programma's wederom aandacht willen schenken aan Durion en mensen willen waarschuwen voor deze praktijken. Overigens begrijp ik totaal niet waarom Rik Velderhof zijn naam verbind aan DURION. Hij moest eens weten!
Dave
Dave
Felderhof is een vriendje van Koornstra, de financier van Durion.
durion's oplichtersbende is vorige week uitgebreid bij vara kassa aan bod geweest
Dat was een idioot verhaal waarbij de directeur niet geloofwaardig overkwam en zichzelf steeds vastkletste. Iets om niet op in te gaan, dat is iets wat zeker is. walgelijke verkooppraktijken en hoe kwetsbaarder de klant hoe liever het ze is. Wat me bij is gebleven is het feit dat je je beslissing in ieder binnen 7 dagen kunt herroepen. Het lijkt me het veiligst om dit schriftelijk en aangetekend te doen.
Wat ging deze man (de directeur van Durion) af!durion's oplichtersbende is vorige week uitgebreid bij vara kassa aan bod geweest
Als het een rechtzaak met een jury was geweest was hij alleen door zijn eigen gedrag al schuldig verklaard.
Met een stalen gezicht verklaarde hij dat de meneer van het geluidsbandje aan het contract vastzat hoewel iedereen duidelijk hoorde hoe de verkoper hem er inluisde.
Als je dit zwart op wit hebt zou ik geen onkosten maken aan een jurist, laat Durion maar komen, met dat papier in je bezit kan je niets gebeuren.Ik heb zwart op wit van Durion dat ik GEEN overeenkomst met hen heb. Toch blijven ze me bestoken van aanmaningen en dreigbrieven van Intrum Justitia. Dit speelt al vanaf september 2003. Ik ben inmiddels teneinde raad en geef vandaag het dossier door aan een jurist. Wanneer de redactie ook interesse heeft voor het dossier kunnen ze contact opnemen.
Wat ik me overigens wel afvraag is of zij bijvoorbeeld over kunnen gaan tot afsluiting, ten eerste is het netwerk niet van hen, mogen ze daar dan wel aankomen? en ten tweede ben je klant bij een ander bedrijf, die zullen dat niet waarderen als een concurrent een van hun klanten afsluit.
Dit onderwerp heb ik nog nooit besproken gezien maar zal zeker regelmatig voor gaan komen als velen overstappen na 1 juli.
Nee, dit kunnen zij niet doen. Het netbeheer is zoals je zegt niet in handen van Durion, je betaald alleen aan durion. Daarbij komt dat je niet zomaar afgesloten wordt, in feite zul je nooit zonder stroom komen te zitten.
Wat ik nog wel wil zeggen is dat er aan het eind van het "gesprek", de verkopers overgaan tot een voicelock, mits de klanten daarmee instemmen! Hierin worden de voorwaarden genoemd. De klant dient op elke vraag/opmerking volmondig "ja" te zeggen. Wanneer dit niet gebeurd, behoren de contracten niet verstuurd te worden naar de klanten.
Luister goed naar de voorwaarden tijdens de voicelock! Wanneer u het er niet mee eens bent kunt u gewoon stoppen en zeggen dat u geen klant van durion wilt worden. De voicelock wordt namelijk opgenomen.
Ook zal het voor de meeste mensen de korting niet gelden. Tenzij u een ontzettend hoog stroomverbruik per jaar heeft, dat boven het gemiddelde aantal KWh zit. Maar dan nog vraag ik mij af of u werkelijk goedkoper uit bent.
Wat ik nog wel wil zeggen is dat er aan het eind van het "gesprek", de verkopers overgaan tot een voicelock, mits de klanten daarmee instemmen! Hierin worden de voorwaarden genoemd. De klant dient op elke vraag/opmerking volmondig "ja" te zeggen. Wanneer dit niet gebeurd, behoren de contracten niet verstuurd te worden naar de klanten.
Luister goed naar de voorwaarden tijdens de voicelock! Wanneer u het er niet mee eens bent kunt u gewoon stoppen en zeggen dat u geen klant van durion wilt worden. De voicelock wordt namelijk opgenomen.
Ook zal het voor de meeste mensen de korting niet gelden. Tenzij u een ontzettend hoog stroomverbruik per jaar heeft, dat boven het gemiddelde aantal KWh zit. Maar dan nog vraag ik mij af of u werkelijk goedkoper uit bent.
Vlgs mij vind je jezelf echt geweldig..... **** zeg.
Geeft niet hoor, als je 83 bent mag je best fouten maken in het Engels
Haha, tja... En dat terwijl ik een jaar in engeland heb gewoond..... En dan zo'n fout maken....
Hoe slecht Durion is weten wij allemaal, maar veel mensen zijn ondertussen de dupe geworden van Durion. Bij alle consumenten organisaties regent het klachten en er lijkt geen eind aan te komen.
De consumentenwebsite www.boycot.nu voert al enige tijd actie tegen Durion. Op donderdag 17 juni 2004 hebben wij Intrum Justitia benaderd met het verzoek de vorderingen van Durion te stoppen. Dit naar aanleiding van een aantal zeer trieste klachten.
Intrum Justitia heeft hierop niet afwijzend gereageert en besluit hier op kort termijn over, laat men weten. Volgende week komt men hier op terug. Dus er is hoop in de strijd tegen Durion.
Dus betaal niet en wacht nog even af
Met vriendelijke groet Boycot.nu
De consumentenwebsite www.boycot.nu voert al enige tijd actie tegen Durion. Op donderdag 17 juni 2004 hebben wij Intrum Justitia benaderd met het verzoek de vorderingen van Durion te stoppen. Dit naar aanleiding van een aantal zeer trieste klachten.
Intrum Justitia heeft hierop niet afwijzend gereageert en besluit hier op kort termijn over, laat men weten. Volgende week komt men hier op terug. Dus er is hoop in de strijd tegen Durion.
Dus betaal niet en wacht nog even af
Met vriendelijke groet Boycot.nu
Wij zijn noch telefonisch noch schriftelijk benaderd door Durion maar kregen van Essent te horen dat we waren overgestapt naar Durion.
Essent kan hier volgens hun zeggen helemaal niets aan doen en wij moeten zelf de zaak maar oplossen.
We hebben Durion uiteindelijk toch maar een mail gestuurd om met bewijzen te komen dat we een contract zijn aangegaan. Dit kunnen ze uiteraard niet. We zijn van plan alle gelden die worden afgeschreven te laten terugboeken en laten het desnoods bij de rechter voorkomen. We zijn niet van plan in te gaan op in onze ogen criminele activiteiten.
Ook bij Essent hebben we onze machtigingen ingetrokken omdat zij zeggen er niets aan te kunnen doen. Zij verschuilen zich achter de overheid die hen volgens hun zeggen verplicht om klakkeloos aan dit soort zaken mee te werken en schuiven ons de verantwoording in onze schoenen .
Essent kan hier volgens hun zeggen helemaal niets aan doen en wij moeten zelf de zaak maar oplossen.
We hebben Durion uiteindelijk toch maar een mail gestuurd om met bewijzen te komen dat we een contract zijn aangegaan. Dit kunnen ze uiteraard niet. We zijn van plan alle gelden die worden afgeschreven te laten terugboeken en laten het desnoods bij de rechter voorkomen. We zijn niet van plan in te gaan op in onze ogen criminele activiteiten.
Ook bij Essent hebben we onze machtigingen ingetrokken omdat zij zeggen er niets aan te kunnen doen. Zij verschuilen zich achter de overheid die hen volgens hun zeggen verplicht om klakkeloos aan dit soort zaken mee te werken en schuiven ons de verantwoording in onze schoenen .
Het is inderdaad zo dat Essent verplicht is zonder verdere vragen mee te werken aan een overstap. Dit is ingegeven door de gedachte dat de concurrentie beter wordt als Essent niet nog een keer de kans krijgt de overstappende klant om te praten alsnog te blijven. Helaas zijn er natuurlijk bedrijfjes als Durion die van dit gegeven misbruik maken. Advies: leg de klacht neer bij de DTe (http://www.dte.nl) en/of bij de Consumentenbond