LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kent iemand Besured?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Pinky`
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 16:40

Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Pinky` »

Hallo forumleden

Ik kreeg vandaag een brief die erg veel leek op een brief van de overheid. Een mooi DUO-blauwe rechthoek in het midden van de bovenkant, met daarnaast een officieel ogende tekst. Dus ik denk: Een brief van DUO.

Vervolgens heb ik de brief geopend, en blijkt dat dit een brief is van Besured, een studentenverzekering. Een nogal reclamemakend stuk tekst, en een brochure erbij. Omdat de envelop zo officieel leek, weet ik niet of ik dit bedrijf kan vertrouwen of niet! Ze hebben een erg aanlokkelijke zorgverzekering voor 91,90 euro, met extra's vanaf 10 euro per maand, en dat is wel erg voordelig voor mij, een arme langstudeer-student die eind volgend jaar zonder reisproduct moet reizen en alle besparingen goed kan gebruiken.

Ik denk dat er meer studenten zijn die deze brief vandaag hebben gekregen, en ik zou het erg mooi vinden als ik zekerheid kon krijgen over de zorgverzekering van Besured.

Een deel van de tekst in de brief:
Dordrecht, 14 november 2012

De voordeligste zorgverzekering an Nederland: €91,90 p/m zonder extra eigen risico
Studenten moeten bezuinigen!

De langstudeerboete bestaat niet meer en is vervangen door iets nieuws: sociaal lenen. De nu nog vertrouwde studiebeurs wordt omgezet naar een lening. Studeren wordt daarmee in de toekomst €1.200 tot €3.300 euro duurder. Waarom maakt de overheid deze beslissing>? Heel simpel: omdat iedereen in Nederland moet bezuinigen. Studenten ook. Start dus nu al met besparen! Dat kan onder andere via de voordeligste zorgverzekering van Nederland.
De rest van de brief staat vol vergelijkingen tussen de goedkoopheid van deze verzekering en de duurheid van andere verzekeringen, die niet bij naam worden genoemd. Al met al lijkt ook de lay-out van de brief op een officiele brief van DUO. Any thoughts?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door nevermind »

Al met al lijkt ook de lay-out van de brief op een officiele brief van DUO.
Als student weet je toch zeker, dat DUO in Groningen is, en niet in Dordrecht.
Je hebt de brief toch gelezen, en aan jouw keuze om deze te deponeren in de vuilnis, of op hun aanbod in te gaan.
Nog nooit een misleidende reclame gekregen, dan vraag ik mij af, of je pas hier in Nederland woont! :lol:

Pinky`
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 16:40

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Pinky` »

Natuurlijk weet ik dat, maar ik let niet als eerste op wat er boven de brief staat!

Het gaat me erom dat de LAY-OUT van zowel de brief als de envelop teveel lijkt op een brief van DUO, en dat laat alarmbelletjes bij me rinkelen. Daarom wil ik weten of dit wel te vertrouwen is. Jij denkt dat dit wel te vertrouwen is, dat neem ik mee, nu wil ik anderen zien reageren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door nevermind »

Jij denkt dat dit wel te vertrouwen is, dat neem ik mee
Waar heb ik dat geschreven?
Lees mijn bericht nog eens, misschien valt jouw iets op!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

http://amweb.nl/-/national-academic-en- ... el-besured

Lees deze link eens. Besured is in 2011 opgezet door o.a. National Academic. Daarover zijn in het verleden op dit forum héél veel klachten gekomen. ( gebruik de zoekfunctie).

Plus het feit dat volgens mij Besured niet voorkomt in de lijst van zorgverzekeraars op http://www.kiesbeter.nl.
Kiesbeter is een overheidssite om zorgverzekeringen te vergelijken. Er is een reden, die ik nu niet paraat heb, waarom Besured er niet bijstaat. Volgens mij omdat het eigenlijk een soort collectief is.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 20 nov 2012 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter M.
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:44

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Wouter M. »

Ik kreeg deze week ook deze brief en dacht inderdaad ook in eerste instantie dat het een brief van de DUO was. De envelop vertoont veel (in mijn mening eigenlijk te veel) overeenkomsten met de enveloppen die door de DUO worden gebruikt. Hierdoor worden veel mensen in eerste instantie op het verkeerde been gebracht en denken dat het om een bericht van DUO gaat, terwijl het reclame van een of andere verzekeraar is.

Deze manier van klanten werven is voor mij al meer dan genoeg reden om niet bij deze zorgverzekering te gaan (trouwens: bij FBTO zit ik met 97 euro echt niet zoveel duurder).

Overigens vraag ik mij ook af hoe ze überhaupt aan mijn gegevens komen. Ik heb ze nu in ieder geval (per mail) verzocht om mijn gegevens niet meer te gebruiken.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb nog extra informatie gevonden op de website van Besured. Het is in feite een collectief. Je krijgt daarbij 10% korting op de basispremie en dan kom je uit op die €91,90. Met andere woorden de basispremie is 10/9 x 91,90. Waarschijnlijk laten ze ook alleen studenten/jongeren toe. Verder is het VGZ. Over VGZ komen veel klachten binnen op dit forum!

De grootste adder zit hem in het feit dat je GEEN HOGER EIGEN RISICO kan kiezen. Dus wat doen ze? Ze selecteren de klant, namelijk jong en student , door een soort collectieve korting aan te bieden voor een bepaalde leeftijdsgroep. Op zich niet verwerpelijk, aangezien allerlei collectieve kortingen ook bestaan voor andere groepen. Maar vervolgens kan deze groep niet de normale eigen risico korting kiezen, die zij gemakkelijk kan dragen ivm de gemiddelde gezondheid. Vergelijk bijvoorbeeld de volgende prijzen:


Naam Univé ZEKUR Ditzo Basisverzekering De Friesland Zorgverzekeraar Online Verzorgd Polis
Eigen risico
€350,- €92,25 €98,50 €98,95
€450,- €88,25 €94,75 -
€550,- - €92,25 -
€650,- - €88,08 -
€750,- - €83,50 -
€850,- €73,25. €78,50 €73,05

As je de Friesland kiest, kost de polis 98,95 en je kunt die laten dalen naar 73,05! Ivm de lage prijs is het niet mogelijk om daarop nog collectieve korting te krijgen. Maar als je kiest voor de Alles Verzorgd of de Vrije Keuze polis, resp. €106,90 en €110,90 kun je wel collectieve korting krijgen. Bijvoorbeeld via Drents Landschap, 8%! Het lidmaatschap kost je het eerste jaar niets!
De link naar de Friesland polis:http://www.defriesland.nl/consumenten/z ... t.aspx#ovp
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 21 nov 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mathilde D. schreef:Over VGZ komen veel klachten binnen op dit forum!
Over welke grote verzekeraar komen niet veel klachten binnen op dit forum ?? Zorgverzekeraars met heel vee klanten hebben in absolute aantallen ook heel veel klachten. Het zegt veel meer als naar het relatieve aantal klachten gekeken worden.
10.000 klachten bij 1.000.000 zijn relatief gezien veel minder klachten dan 10 klachten bij 100 klanten. Als 10 % van de klachten het forum haalt lijkt dat bij 10.000 klachten dus 1000 forum klachten heel veel tegen 1 klacht.
Mathilde D. schreef: De grootste adder zit hem in het feit dat je GEEN HOGER EIGEN RISICO kan kiezen. ... Maar vervolgens kan deze groep niet de normale eigen risico korting kiezen, die zij gemakkelijk kan dragen ivm de gemiddelde gezondheid.
Dit blijf ik een heel gevaarlijk advies vinden. Qua gezondheid kan het misschien wel maar jongeren hebben ook nog wel eens het gevoel onoverwinnelijk te zijn en doen nog wel eens minder slimme dingen zeker in een dronken bui waarbij ze bijvoorbeeld gewond kunnen raken.

Het eigen risico van 350,- volgend jaar is al meer dan hoog genoeg voor menig student. Vaak kunnen zij beter wennen aan een iets hogere premie dan ineens € 700 of € 800 eigen risico moeten ophoesten. Zorgverzekeraars zijn niet zo happig op gunstige betalingsregelingen bij verhoogd eigen risico. Als men een hoger eigen risico neemt, moet men die wel kunnen betalen.

Ik zag een paar maanden terug nog een geval van een meisje van een jaar of 20 bij de rechtbank (het tv programma) die wilde zich failliet laten verklaren omdat ze de premie niet meer kon betalen. Zou niet willen weten wat er gebeurd was als ze ook nog zo'n hoog eigen risico had moeten ophoesten.

Eigen risico verhogen prima, maar dan wel met een passende financiële buffer achter de hand en een gezond inkomen. Dit past niet echt bij de doorsnee student. Erg vervelend dat u daar iedere keer zo licht overheen stapt.

hugokraamveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 12:07

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door hugokraamveld »

Ik ken Besured goed. Zit er al 2 jaar bij. Is gewoon VGZ. Dus prima partij en de voordeligste voor studenten en young professionals. Dat eigen risico staat vast op 350. Is wel zo slim volgens mij hoor. Want hoe hoger hoe meer je gaat betalen als je iets hebt.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Volgens mij kunnen de meesten op dit forum niet rekenen. Het is onlogisch om een grote korting af te wijzen, als de kans dat je die kwijtraakt doordat je meer zorg nodig hebt, heel klein is.

conclusie: alle jongeren, die normaal gezond zijn, zouden voor een extra eigen risico moeten kiezen! Immers, het verplichte eigen risico wordt niet eens volgemaakt!

Die Hugo van hierboven is vast van de Besured. Juist het niet aanbieden van het extra eigen risico maakt ze in mijn eigen ogen verdacht. Het is een gemakkelijke manier van geld verdienen. In feite steekt de zorgverzekeraar deze winst in zijn zak. Immers ze hebben enkel verzekerden die jong en gezond zijn, maar die wel het volle pond betalen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mathilde D. schreef:Volgens mij kunnen de meesten op dit forum niet rekenen. Het is onlogisch om een grote korting af te wijzen, als de kans dat je die kwijtraakt doordat je meer zorg nodig hebt, heel klein is.

conclusie: alle jongeren, die normaal gezond zijn, zouden voor een extra eigen risico moeten kiezen! Immers, het verplichte eigen risico wordt niet eens volgemaakt!
Grofweg kan men het verhoogde eigen risico elke 2 jaar volledig gebruiken en het verhoogde eigen risico is goedkoper en ik begrijp uw punt. Maar ik vind het heel onverstandig als een jongere van 18 kiest voor het hoogste eigen risico als deze dat bedrag in jaar 1 (van het verhoogde gekozen eigen risico) niet op de spaarrekening heeft staan voor het geval dat.

Ook al is "de kans dat" heel erg klein bij normaal gezonde jongeren, er is een kans en gezondheid is onvoorspelbaar. Iemand kan altijd een ongeval krijgen.

Mensen die het geld hebben om een verhoogd eigen risico te dragen, kunnen dit doen. Mensen die dat geld niet hebben, kunnen dat risico niet lopen. Zo simpel is dat. Als mensen kiezen voor een verhoogd eigen risico, neemt de zorgverzekeraar geen genoegen met een betalingsregeling van 10 of 20 euro in de maand als daadwerkelijk dat eigen risico gebruikt wordt. De argumentatie die zij gebruiken is dan dat de verzekerde zelf voor het verhoogde eigen risico heeft gekozen. Ze slaan de verzekerde keihard met hun eigen keuze om de oren. Volgens mij kunt u dat maar heel moeilijk begrijpen. Gaat u de mensen uit de financiële nood helpen die als gevolg van dit advies in de problemen komen ?

Ik zeg alleen dat mensen die dit gaan doen moeten zorgen dat ze dat extra eigen risico achter de hand moeten hebben op 1 januari van het jaar dat het extra eigen risico ingaat.

marijntje
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 nov 2012 15:23

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door marijntje »

ja inderdaad , ikzelf kan zo'n grote korting ook niet afslaan ..dus ja

Pinky`
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 16:40

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Pinky` »

nevermind schreef:
Jij denkt dat dit wel te vertrouwen is, dat neem ik mee
Waar heb ik dat geschreven?
Lees mijn bericht nog eens, misschien valt jouw iets op!
Je zei dat je nooit misleidende reclame hebt gekregen, dus dan maak ik daaruit op dat je dit op basis van wat ik heb aangegeven te vertrouwen vindt.

Maar goed, ik lees heel veel reacties, hartstikke bedankt daarvoor. Ik blijf gewoon bij de Friesland, en maak gebruik van collectiviteit van het werk van mijn vader. Ik ga wel kijken of ik minder kan gaan betalen...

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Omdat ik voor de 500 euro extra eigen risico er 300 terug krijg, betaal ik maximaal 500-300=200 meer. Het algemene eigen risico stijgt ook van 220 naar 350. Die 350 euro moet je ook apart zetten. Mensen met een verhoogd eigen risico zijn lastig voor de werkers in het veld: voor zorgverleners ( apotheek o.a.), voor medewerkers van ziekenhuisadministratie, voor zorgverzekeraars. Immers zíj zijn het meest kritisch over de prijs. Dat is alleen maar goed. Het argument dat een student niet genoeg zou ( kunnen ) reserveren is onvoldoende om maar geen verhoogd eigen risico te nemen. Ik ben de ouder van een student, en moeten ca. 900 euro per maand aan het levensonderhoud betalen. Daarop besparen wij 25 euro per maand structureel door het verhoogde eigen risico. Als er toch zorg nodig is, ja dan moeten wij de eerste 850 zelf betalen. Maar de eerste 350 daarvan betaalt iedereen. Wij dus 500 meer. Van die 500 euro is bovendien 300 euro de korting op de premie.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 25 nov 2012 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik ben op dit moment nog verzekerd via Besured. Voor het eerst dit jaar, want ze bestaan pas sinds 2012. Besured is net zoals Promovendum en National Academic van één en dezelfde aanbieder. Ze hadden zich afgelopen jaar aangesloten bij Avéro Achmea als risicodrager en stappen aankomend jaar over naar VGZ. Ikzelf heb weinig zorg nodig, maar vanwege de goedkope aanvullende verzekeringen heb ik toch aanvullend + tand genomen voor € 108,- in de maand. De aanvullende verzekering heeft een hele ruime dekking voor brillen/contactlenzen als je minimaal -3 of +3 hebt. De vergoeding heb ik dan ook dit jaar helemaal opgemaakt (direct via Eye Wish laten declareren). Daarnaast 1x tandartscontrole die ze ook rechtstreeks hebben vergoed. Ik heb dus helemaal geen klachten over Besured. Ze reageren daarnaast snel op de e-mail. Ze kunnen nog werken aan een online declaratiesysteem of een inlogomgeving waar je het e.e.a. kan volgen (zoals bijvoorbeeld verzekeraars als OHRA, Ditzo en Zilveren Kruis hebben).

Ik heb mezelf voor aankomend jaar aangesloten bij Zilveren Kruis met een collectief via mijn werkgever, maar als je nog student of young professional bent dan zou ik zeker Besured overwegen.

Ze verschijnen vaak niet in overzichten van premievergelijkers omdat het een collectief is. Vergelijkers kiezen er alleen voor om aanbieders mee te nemen die voor iedereen toegankelijk zijn.

Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Ik zit ook bij Besured samen met mijn partner.
aankomend jaar zal ik ook bij Besured blijven.

Snelle reacties, declaraties worden snel overgemaakt.
Geen klachten dus.

Verder had ik nog gebeld van de week met Besured, omdat ik volgend jaar stop met studeren en vroeg mij af of ik dan bij besured kon blijven. De medewerkster gaf mij aan dat als de zorgkosten laag blijven er geen reden is om ons af te wijzen.

Tevens kan je ook nog als student een studentenpakket afsluiten voor 5,50 daarin zit inboedel, aansprakelijkheids en reisverzekering bij inbegrepen.

Ik ben alleen maar blij met zo'n bedrijf goedkoop maar goede service daar worden wij allemaal blij van :)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Pinky` schreef:Hallo forumleden

Ik kreeg vandaag een brief die erg veel leek op een brief van de overheid. Een mooi DUO-blauwe rechthoek in het midden van de bovenkant, met daarnaast een officieel ogende tekst. Dus ik denk: Een brief van DUO.

Vervolgens heb ik de brief geopend, en blijkt dat dit een brief is van Besured, een studentenverzekering. Een nogal reclamemakend stuk tekst, en een brochure erbij. Omdat de envelop zo officieel leek, weet ik niet of ik dit bedrijf kan vertrouwen of niet! Ze hebben een erg aanlokkelijke zorgverzekering voor 91,90 euro, met extra's vanaf 10 euro per maand, en dat is wel erg voordelig voor mij, een arme langstudeer-student die eind volgend jaar zonder reisproduct moet reizen en alle besparingen goed kan gebruiken.

Ik denk dat er meer studenten zijn die deze brief vandaag hebben gekregen, en ik zou het erg mooi vinden als ik zekerheid kon krijgen over de zorgverzekering van Besured.

Een deel van de tekst in de brief:
Dordrecht, 14 november 2012

De voordeligste zorgverzekering an Nederland: €91,90 p/m zonder extra eigen risico
Studenten moeten bezuinigen!

De langstudeerboete bestaat niet meer en is vervangen door iets nieuws: sociaal lenen. De nu nog vertrouwde studiebeurs wordt omgezet naar een lening. Studeren wordt daarmee in de toekomst €1.200 tot €3.300 euro duurder. Waarom maakt de overheid deze beslissing>? Heel simpel: omdat iedereen in Nederland moet bezuinigen. Studenten ook. Start dus nu al met besparen! Dat kan onder andere via de voordeligste zorgverzekering van Nederland.
De rest van de brief staat vol vergelijkingen tussen de goedkoopheid van deze verzekering en de duurheid van andere verzekeringen, die niet bij naam worden genoemd. Al met al lijkt ook de lay-out van de brief op een officiele brief van DUO. Any thoughts?
ja, dat je reclame maakt voor besured

StevenV
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2012 12:41

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door StevenV »

ik ben ook verzekerd bij besured.

Had een aanvullende verzekering vanwege mijn lensen, 240 euro per jaar. die hebben ze netjes vergoed (let op: geldt pas vanaf sterkte -3 of +3) verder heb ik geen gebruik hoeven maken van mijn verzekering,

besured is inderdaad de goedkoopste, meeste vergelijkingssites laten besured niet zien omdat zij niet geen vergoedingen geven met afsluiten.
http://zorgwatch.nl laat wel besured zien in vergelijking met andere verzekeraars.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kent iemand Besured?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De layout op zich hoeft geen probleem te zijn, want zo'n soort huisstijl is momenteel (ook internationaal gezien) vrij populair. Kan dus ook gewoon een niet zo originele vormgever zijn. Zo van, we pakken het grafisch design jaarboek en kiezen een leuk kleurtje.

Gesloten