LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HotelGroup

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MvOOs
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012 16:22

HotelGroup

Ongelezen bericht door MvOOs »

Na telefonisch contact heb ik van HotelGroup voucher toegezonden gekregen.
De tekst goed doorgenomen, besloten ze niet te accepteren. En op tijd teruggezonden.
Vandaag kreeg ik een brief dat de vouchers niet tijdig retour ontvangen zijn. De datum van ontvangst, gemeld, onder aan de brief was 2 dagen later dan normaal. Ik vraag me dan af waar de fout ligt.

De klantenservice dus gebeld. Na 1 minuut hoor ik dat er 2 wachtenden zijn, na weer 1 minuut hoor ik dat het nog 2 minuten gaat duren, dan nog 1 minuut, dan 30 seconden en dan tot vervelens toe dat ik ongeveer 15 seconden moest wachten. Totaal heeft dit 15 minuten geduurd (x80 cent).
De telefoniste het verhaal uitgelegd. Zij gaat meteen in de aanval: de fout ligt dan de KPN daar moet ik volgens haar zijn met een klacht. Ik geef aan dat ik me dit afvraag. Ze herhaalt nog 1 keer haar opmerking en legt vervolgens de telefoon neer.
Dit is volgens mij 1 stap te ver.
Waar blijf je dan met rechten? Terugbellen kost weer het nodige.
Daarom wend ik met tot dit Forum en Radar. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden.
Dank

Mo_sinan
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 22:20

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door Mo_sinan »

Ook ik heb me laten verleiden tot de aanbieding van drie gratis overnachtingen die mij telefonisch aangeboden werden door Hotel group. De telefoniste vertelde me dat ik het binnen zeven dagen ongedaan kon maken en gaf me het telefoonnummer. Ik heb het pakket ruim een week later pas ontvangen en heb het toen goed doorgelezen. Mijn intuïtie vertelde mij dat dit niet echt pluis was en ik heb Hotel Group gegoogled. Toen las ik allerlei berichten in dit forum over deze oplichtpraktijken en besloot meteen te annuleren. Ik had Hotel group eenmalig van mijn rekening het bedrag van € 50,00 af laten schrijven die ik vervolgens meteen terug heb laten boeken omdat ik anders misschien heel lang op me geld kan wachten.

Zoals ik op het forum gelezen had heb ik de hotelbonnen via de email geannuleerd en via de post de envelop terug gestuurd. Toen kreeg ik een email waarin stond dat ze de envelop niet ontvangen hadden binnen de gestelde tijd en dat ik alsnog moet betalen. Er werd mij gevraagd het verzend bewijs te sturen. Dat heb ik natuurlijk niet want ik heb het niet aangetekend verstuurd.

Heeft iemand nog suggesties voor mij want, nu een week later krijg ik dus een nieuwe brief waarin ze die € 50,00 en nog eens € 10,50 administratiekosten in rekening brengen. Hoe kom ik hier vanaf???

PS: ik heb wel meteen mijn telefoonnummer laten blokkeren voor dit soort ellende via www.bel-me-niet.nl

pofkabouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:39

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door pofkabouter »

Niets betalen, en niet meer reageren!! Elk bedrag wat zij afhouden storneren.Laat een deurwaarder maar bepalen of er wettelijke gronden zijn voor de vordering.Altijd aangetekend retourneren in dit soort zaken.Het is dat ze nog wat opsturen, maar dit lijkt echt op "iets door je strot douwen", en zeggen dat je hebt gekocht.
Je kunt ook contact opnemen met het juridisch loket.Wat hun doen is pesten, en hopen dat je gaat betalen.En dan betaal je voor iets wat je helemaal niet hebt gekocht.......Vroeger kreeg je zulke coupons als opwarmertje, om hotelbezoek te promoten.Nu, werkt bij averechts.Als de hotelbranche hiermee geassocieerd wil worden, zal het stil worden.

Ik wacht op de deurwaarder, en als die deze gang van zaken wettelijk gegrond vindt, zal ik de zogenaamde vordering voldoen.

:twisted:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door puma73 »

pofkabouter schreef:Niets betalen, en niet meer reageren!! Elk bedrag wat zij afhouden storneren.Laat een deurwaarder maar bepalen of er wettelijke gronden zijn voor de vordering.Altijd aangetekend retourneren in dit soort zaken.Het is dat ze nog wat opsturen, maar dit lijkt echt op "iets door je strot douwen", en zeggen dat je hebt gekocht.
Je kunt ook contact opnemen met het juridisch loket.Wat hun doen is pesten, en hopen dat je gaat betalen.En dan betaal je voor iets wat je helemaal niet hebt gekocht.......Vroeger kreeg je zulke coupons als opwarmertje, om hotelbezoek te promoten.Nu, werkt bij averechts.Als de hotelbranche hiermee geassocieerd wil worden, zal het stil worden.

Ik wacht op de deurwaarder, en als die deze gang van zaken wettelijk gegrond vindt, zal ik de zogenaamde vordering voldoen.

:twisted:
De deurwaarder zal niks vinden en geen mededelingen doen over wettelijk juist of onjuist.

De deurwaarder reikt alleen dagvaardingen en andere gerechtelijke stukken uit en zal geen enkele mededeling doen.

Als u een dagvaarding hebt gehad mag u schriftelijk en op de zittingsdag mondeling naar de rechter toe uitleggen waarom u e.e.a. hebt gedaan of juist nagelaten en de rechter zal een oordeel vellen

M. S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2012 18:16

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door M. S. »

Wij zijn vorig jaar gebeld geworden door hotelgroup. Ze wilde telefonisch informatie verschaffen op dat moment hadden wij geen tijd, en hebben we hun gevraagd de informatie thuis te sturen zodat we het op ons gemak konden doorlezen.
We hebben de informatie ontvangen maar helaas pas gelezen nadat ze ons een bedrag van 153,95 van de rekening hadden afgeschreven. In de brief stond vermeld deze informatie binnen 7 werkdagen terug te sturen. Dit was echter te laat. Hoe ze aan ons bankrekeningnummer zijn gekomen blijft echter een raadsel, want wij hebben niks ondertekend en ook geen gegevens van ons verstrekt.
Op 2-10-2012 hebben we een aangetekende brief verstuurd met de melding het contract per 16-12-2012 te ontbinden. De brief hebben ze 4-10-2012 ontvangen. We hebben geen reactie gehoord dus op 12-10-2012 zelf telefonischcontact met hun gehad. Mw. van de klantenservice zei dat we echter toestemming telefonisch hadden gedaan van een contract van 2 jaar en dat we niet eerder op konden zeggen. Mw. uitgelegd dat dit nooit tersprake is gekomen en dat dit ook niet in de brief vermeld staat. Mw. zei een opname band te hebben van dat telefoongesprek. Ze zou dit opsturen hier toestemming voor gegeven, haar nog duidelijk gezegt dat ik dit geen klantvriendelijke manier vind om klanten te binden. Gevraagd haar manager te spreken over hun manier van werken kreeg deze echter niet aan de telefoon. Mw. gezegd dat ik hier verder mee zou gaan dat ze nog van ons zou horen.
Tijdens het telefonisch gesprek met de rechtsbijstand zagen we tot onze verbazing dat ze ons een mail had gestuurd dat per 16-12-2012 ze ons contract ontbind. We hadden van mw. inderdaad gelijk dat we nergens hadden gezegd in het telefoongesprek van het 2 jarig abbonoment. We zijn hier hopelijk nu vanaf.
Wij willen andere mensen graag waarschuwen voor deze firma ze lichte mensen op.

Wij raden aan om tegen hotelgroup te zeggen dat je er verder mee gaat DMV Rechtsbijstand, tros radar en opgelicht in te schakelen.
naar ons idee heeft dit wel geholpen want nog geen 20 min later kon alles wel in een keer

franklin44
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2012 00:03

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door franklin44 »

Ik vraag me af wanneer dit soort praktijken een aangepakt worden.
ik wordt al bijna een jaar achtervolg door MKB business die incasso doet voor de hotelgroep.
mijn zoon is misleid via de telefonische verkoop van hotelgroep, en voor je het weet is de rekening boven de 200 euro.
tot nu toe is het volgens mij nog nooit tot een rechtzaak gekomen omdat de bedragen te laag zijn en de meeste mensen eieren voor hun geld kiezen na de taloze dreigementen van incasso, dit uit eigen beweging of op advies van juridiche bijstand.

het is gewoon miseiding en de wijze waarop vervolgens mensen onder druk gezet worden grenst aan het criminele. Maar juridisch mag het waarschijnlijk onbegrijpelijk....

Lmvt3003
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 10:19

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door Lmvt3003 »

Ook wij hebben een soortgelijk probleem.
Een aantal maanden geleden (ergens medio september) is een envelop gearriveerd met vouchers van HotelGroup.
Nu krijgen we wel vaker post met bonnen waar we iets mee kunnen winnen, en die post wordt ofwel direct weggegooid ofwel komt op een stapel voor later.
Toen wij begin oktober een brief met een faktuur ontvingen van HotelGroup voor deze vouchers, hebben wij de vouchers, met de faktuur teruggezonden en daarbij vermeld dat wij geen vouchers besteld hebben, er ook geen prijs op stellen en ze bij deze retourneren.
Daarbij hebben wij ook gevraagd om ons ook per direct uit het bestand te halen. We hebben deze brief per normale post gestuurd.
Een paar dagen later kregen we de vouchers weer terug, met de mededeling dat ze de bandopname afgeluisterd hebben en ik daarin bevestig op de hoogte te zijn gebracht van het verzende van de vouchers en het eventueel annuleren. En aangezien ik de vouchers niet binnen 7 dagen geretourneerd had, bleef de verplichting tot betalen bestaan.
Ik heb een dergelijk gesprek nooit met deze firma gehad.

Wel heeft mijn zoon medio september een telefoontje gehad van een bedrijf wat hem iets aanbood en daar had hij mij vaag over verteld.

Op 29 oktober heb ik een mail geschreven aan de klantenservice, waarin ik aangeef wat er gebeurd is, en ik geen prijs stel op de vouchers.
Ik krijg direct een mail terug met de bandopname, waarop dus duidelijk niet mijn stem staat, maar die van mijn zoon, en waarbij de vragen ook zo snel gesteld worden dat ik mijn zoon steeds aarzelend 'ja; hoor zeggen.
Hoe dan ook, dit gesprek heeft niet met mij plaatsgevonden en ik ben dan ook in protest gegaan bij HotelGroup.
Ik heb hen geschreven dat deze bandopname niet van mijn stem is en ik niet bereid ben te betalen voor iets wat ik niet besteld heb.
Daarop kreeg ik het antwoord dat ik niet kan annuleren daar ik niet binnen de termijn geannuleerd heb, waarop ik geantwoord heb dat ik de heren en dames er graag op wil wijzen dat ik niets besteld heb, maar dat zij op eigen initiatief besloten hebben mij iets te sturen en vervolgens een betalingsverplichting op te leggen. Ik verzoek nogmaals alles te annuleren en mij uit het bestand te verwijderen. Ik dreig met gerechterlijke stappen te ondernemen.
Daarop krijg ik een mail dat ze de vouchers niet ontvangen hebben en of ik het verzendbewijs kan opsturen zodat ze eea kunnen annuleren. Dat verzend bewijs heb ik natuurlijk niet want ze hebben me de vouchers weer geretourneerd.
Ik schrijf daarop een mail met de vraag of ze uberhaupt mijn voorgaande mails wel gelezen hebben en waarin ik wederom herhaal dat ik niets besteld heb. ik schrijf daarook in dat ik inmiddels contact met een advocaat heb gehad.
Op deze mail hoor ik niets meer.
Deze week heb ik weer een brief van MKBusiness ontvangen, getiteld Laatste aanmaning, en waarin gedreigd wordt dat er rechtsmaatregelen genomen worden.

Ik laat het er niet bij zitten. Kan iemand mij nog een raad geven wat ik kan doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door Jolijn »

In elk geval je niet laten 'bedreigen' door laatste aanmaningen en gerechterlijke stappen.
Google maar eens op Hotelgroup, die komt er niet zo heel best van af.
Hoe oud is je zoon en is hem gevraagd of hij dat soort beslissingen mag nemen?

william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door william.22 »

nooit zoiets zelf meegamaakt , maar sta met je voeten stevig op de grond en je komt er wel en laat je niet intimideren, succes ;)

5november2009
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2012 18:56

Re: HotelGroup

Ongelezen bericht door 5november2009 »

ik heb nu voor de laatstex alles geretourneerd en heb nog gebeld maar werd niet opgenomen.ben t nu zat ze komen maar met deurwaarders of andere post ik bel niet meer en opsturen ook niet!t kost zoveel geld allemaal alleen omdat zij je wat opsturen moet je zoveel moeite doen!ik stop ermee ! :twisted: betaal jullie ook niets of andere dingen wat je geld kost laat je niet gek maken! :shock:

Gesloten