LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fietsplaneet
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:04

Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door fietsplaneet »

Hallo allemaal,

Wij hebben met ons bedrijfje in fietsen een admarkt account bij marktplaats, en adverteren er lustig op los, met als gevolg facturen van 5000 euro en 3500 euro, ok zul je zeggen eigen schuld, nu ben ik dat eens gaan onderzoeken, en heb op een ander mail adres een 2e account aangemaakt met 50 euro "gratis" tegoed, en heb er de zelfde advertenties opgezet, wat blijkt nu, marktplaats hanteert een willekeurige CPC (cost per click) voor pagina 1
Admarkt werkt op basis van cost per click, en men kan dus bieden om op de 1e pagina te staan.

Voor het ene bedrijf stond de CPC dus op 6 cent, terwijl de cpc voor pagina 1 maar 4 cent was, deze advertentie wordt dan ook op pagina 1 weergegeven, maar voor het andere bedrijf met de zelfde advertentie en de zelfde rubriek staat de advertentie op pagina 4, terwijl de cpc is ingesteld op 7 cent en dus meer dan advertentie 1, daarbij komt dat hier de cpc voor pagina 1 op 13 cent staat.

let wel de zelfde advertentie, in de zelfde rubriek, riekt het hier naar oplichting of niet ??

Ik heb er voor het gemak maar printscreens van gemaakt, en marktplaats gemaild, echter nog geen reactie, ik hoop dat ze er een plausibele reden voor hebben, anders ga ik de betaalde facturen terug eisen, zonodig via de rechter.

Wees dus gewaarschuwd ondernemers, admarkt is gevaarlijk.

waterland
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2011 00:08

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door waterland »

Beste

Dat is nog niks Admarkt is veel erger dan men denk het lijkt wel fraude.
De advertenties van 1 cent zijn niks waard je gaat zo naar de 2 euro per clik toe.

Kijk eens naar je facturen van vorig jaar en controleer ze eens met wat je betaald heb. Het is gewoon Fraude en marktplaats geeft geen rekening waar je nu precies op kan zien hoe die is opgeboud.

Mijn advies een clik op je advertentie is niks waard je betaald wel 3 kliks voor 1 maal naar je advertentie. De rest is gewoon waardeloos. Dus 13 cent is snle 39 cent per bezoeker exc BTW.

Hier de foto http://www.mijnalbum.nl/Album=SJGQMPRF

Nou allemaal even kijken of jullie facturen nog kloppen.

Allemaal reageren op deze mail ik heb ook foto's

Veel succes en stress/

carmen388
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2011 13:13

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door carmen388 »

hai,
heb ook heel erg last gehad van oplichting door admarkt advertenties,
uiteindelijk een advocaat in de arm genomen.
je kunt ze wel bellen - als je geluk hebt nemen ze de tel. op en dan schijnen ze je ook nog wel eens advertenties/nota's kwijt te schelden.

denken ze dat je zakelijk bedrijf bent, dan niet, dan blijven ze doorgaan.
met incassoburobrieven, verder niet.
als particulier ben je beter beschermd nl. hiertegen.

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door olle griese »

ik heb al 2 jaar lang 4 admarkt advertenties op MP en het bevalt mij prima.
En ik sta te kijken van de hoge kosten van jullie.
Ik denk toch dat je zelf iets fout doet.

ADRIEAAN28
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2011 15:14

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door ADRIEAAN28 »

Hallo Fietsplanneet,
Ook wij hebben dezelfde ervaring en zouden graag van jullie weten(i.m.) hoe het is afgelopen met Admarkt-Marktplaats, of loopt de kwestie nog?

Alvast vr. dank!

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hallo,

De Admarktadvertenties van Markrplaats zijn zeer betrouwbaar. Er wordt geboden door verschillende aanbieders en wie het meeste betaald staat bovenaan. Wanneer u zich verdiept en inleest in het "vindbaar"zijn met uw advertenties heeft ook te maken met hoe vaak is de advertnetie al getoond en hoe vaak is er op geklikt, dit bepaalt mede de prijs van de click en of u dan op de eerste of daarop volgende pagina's staat.

U zult in de weekenden meer moeten betalen per click dan op bv een dinsdag. Hier is geen sprake van oplichting maar u heeft zichzelf slecht geinformeerd en zich niet ingelezen. Beter is het voortaan voordat u spreekt over fraude en oplichting en daar in dit geval Marktplaats voor betichten.

bouman4
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:19

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door bouman4 »

dat gratis tegoedje van 50 euro kwam me later duur te staan nadat ik hem al lang niet meer gebruikte doken er opnieuw advs op die ik zelf niet had aangemaakt

ik melde marktplaats dat ik spookfacturen kreeg zijden ze nee u moet gewoon betalen toen ze me melden dat het vanwege admarkt was.
heb ik ze direct gesomeerd de boel stil te zetten.
omdat ik liever met me vingers van een acount afblijf waarmee gerotzooid is anders zeggen ze achteraf nog je bent ingelogd geweest dat konden ze nu dus niet zeggen

helaas deden ze niets en liepen de rekeningen op
tot incassos toe ik ben zelf me uren bij gaan houden van de klachten en brieven aangifte,s die ik moest doen tegen een tarief van 15 euro per uur
krijg ik nu nog zo,n klijne 500 euro van marktplaats als het niet meer is
1 factuur trokken ze op het aller laatste moment in nadat ik echt laaiend was geworden al
heb hun eigen incasso buro achter mijn vergoedingen aan gezet en meerdere incasso diensten tot advies van een deurwaarder toe om daar eens even een paar servers uit een rek te gaan trekken om mij schadloos te stellen.

zelfs aangifte van froude op me acount hielp niet
hun incasso stond daar op en zou alles oplossen
tot ze me acount blokte en zelfs omdat ik niet meer reageerde me prive acount maar zijn gaan spammen en ook uit eindelijk geblokt hadden.

op slinkse wijze hebben die pipo,s dat achterhaald en zonder toesteming.

zelfs met de aangifte in de hand hun arvato oplichtende geld zuigende incasso dienst gaf marktplaats de schuld en marktplaats gooide me weer terug naar hun incasso ja we hebben in opdracht van het incasso je acounts dicht gegooid.

arvato ontkende alles weer eens beloofd te hebben het met een aangifte weer op te gaan lossen.

sterker nog ze hebben het ergens zowel bij marktplaats als hun geld zuig instantie zowat in 30 voud liggen

durfde ze een jaar later nog eens te bellen nadat ik mailde warom me acount nog niet werkte
die dag was net me opa overleden ik heb die gast gezegd sorry moet weg
alles had opgelost moeten zijn maar jullie doen niks ow hebt u daar bewijzen van die hebben jullie in 30 voud maar als je het kwijt bent deze week komt het hele archief nog wel een keer ja maar als u het niet kan vinden wil ik wel een schikking treffen dan betaald u bent u er vanaf warop ik zij ik schik niks want heb heel dat archief nog

( als iemand zin heeft in mega scheld partijen kast muur praktijken aangiftes gebakken lucht belofte,s ik heb een ordner vol )

tip voor iedereen die genaaid is door marktplaats bereken je uren voor de klachten in te diennen maak een factuur op stamp die naar marktplaats administrative kosten betalen ze niet schakel arvato in sla ze met gepaste munt met eigen incasso dienst terug doe aangifte van oplichting froude of wat het ook mocht zijn in uw geval.
dien die in bij marktplaats en hun incasso dienst hoe meer aangifte,s klachten hoe meer kans op overwinnen dat die malafiede praktijken van admarkt stoppen

wie nu nog een keer durft te zeggen dat er geen vuiltje aan admarkt te bekennen is kan ik zeggen er zijn altijd mensen die niet doorhebben dat ze goed genaaid worden of laat je ogen nakijken .!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maikzie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:12

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door maikzie »

Beste mensen,

Zoals de meeste van jullie vertrouw ik de marktplaats adwords facturen ook niet meer. Het lijkt erop hoe langer je op marktplaats zit hoe hoger de facturen worden, en dit zonder resultaat van bezoekers aantallen op je website. 8 Maanden geleden heb ik voor het eerst contact opgenomen met Marktplaats betreft mijn hoge kosten en dat het naar mijn weten onmogelijk is. De medewerker van Marktplaats had direct door waarover ik had, dit kon ik uit zijn stem opmaken. Helaas bevestigde hij dit soort vragen nog niet vaker zijn voorgekomen. De medewerker van marktplaats geeft mij een soort van uitleg hoe de factuur is berekend, dit kon ik natuurlijk zelf ook wel nagaan door de statistieken te zien. Hij verklaarde het systeem als water vast waar onmogelijk fouten in kunnen zitten. Gemiddeld gezien heb ik facturen van rond de 110 euro mijn 30 advertenties staan allemaal op 0,01 CPC dit zou betekenen dat de advertenties van mij 11 000 keer zijn bekeken. Onmogelijk! Op dit moment heb ik de advertenties stopgezet op deze manier wil ik niet meer verder gaan met Marktplaats. Stel oplichters zijn het! Toevallig dat ik vandaag op dit forum ben gekomen, maar er zijn vele met ons die de zelfde ervaringen hebben als ik, dat in de loop der tijd de advertentie maand facturen gigantisch uit de klouwen maar dit is niet te bewijzen.

JongBelegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:31

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door JongBelegen »

Graag mijn vraag aan de 'opgelichte' admarkt gebruikers.

Bij Stap 2: Stel CPC en budgetten in..
Hadden jullie toen nog wat geklikt op bijvoorbeeld: Optioneel - Stel daglimiet in voor deze advertentie ?

Want ik snap niet precies hoe je een hogere factuur kan krijgen dan het budget voor deze advertentie die je overigens zelf bepaalt in tegenstelling tot adwords(google).

Kan iemand mij dit uitleggen?

william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door william.22 »

ik ben al meerdere malen in contact geweest met MP , en heb er nooit problemen mee ondervonden.

deense
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 19:31

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door deense »

Ook ik ben vandaag benaderd door Admarkt. Aan het eind van het gesprek bij de resume heb ik haar gevraagd of dit werd opgenomen waarop het antwoord ja was. Toen heb ik aangegeven geen gebruik te willen maken omdat ik dit niet vertrouw. Zij heeft mij een bevestigingsmail gestuurd met een activatie daarin en belt mij morgen terug. Na alle verhalen gelezen te hebben ga ik dus niets activeren want dit is weer zo'n geval waar je allemaal gezuer van krijgt dan dat je er iets aan hebt. Bovendien is het erg vreemd dat ze mij benaderd heeft, ik ben niet eens een zakelijke klant. Als ik het goed begrepen heb uit alle verhalen op dit forum en je niets geactiveerd hebt zit je dus ook nergens aan vast?!

mstalpers
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:12

Re: Marktplaats Admarkt Oplichting ?

Ongelezen bericht door mstalpers »

Je kan via Admarkt uitstekend en voordelig adverteren mits je een paar dingen anders doet dan de software je adviseert.

Op moment dat je je advertentie aanmaakt kost dit soms wel 50ct per klik op de eerste pagina. Dit moet je dan ook never nooit doen. Je kosten gaan namelijk vanzelf omlaag zolang je maar zorgt dat je advertentie duidelijk en gebruiksvriendelijk is. Als dit zo is dan gaat je CTR rate omhoog. Dit zijn het aantal personen dat daadwerkelijk op je advertentie klikt. Des te meer klikkers des te "populairder" je advertentie wordt wat resulteert in lagere advertentie kosten.
Hiermee heb ik de eerste pagina van 80ct teruggekregen naar 2ct.
Omdat je dan ook op de eerste pagina staat ontvang je heel veel verkeer en dan nog mega goedkoop ook.
Blijft de eerste pagina duur dan kan je advertentie gewoon niet op tegen de rest dus moet je de advertentie beter maken.

Gouden tips:
- In het begin je bod nooit hoger als 1 of 2 cent doen
- Heb geduld, een advertentie heeft 3 tot 14 dagen nodig om op te starten.
- De eerste pagina is niet zo interessant als het lijkt. Het is beter om je vertoning -> klik ratio te verhogen.
- Zorg dat je bezoeker op de link klikt want je betaald voor de klik van de advertentie. De klik naar de website is gratis!
- Duidelijk foto's want er moet op geklikt worden want hierdoor wordt het goedkoper!
- Gebruiksvriendelijke tekst - VOORAL de eerste alinea
- Gebruik de gehele titel!
- Je bent niet altijd de beste!

Op deze manier bespaar is honderden tot soms wel duizenden euro's per maand!
Nu geef ik ongeveer 200 euro per maand uit voor 15.000 klikken en rond de 5000 bezoekers die doorklikken naar de website.

Admarkt is even wennen maar vele malen goedkoper als Adwords

Gesloten