LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone abbonnement verlengen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
speldekamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2007 19:26

Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door speldekamp »

Eindlijk is de tijd aangebroken dat ik mijn huidige abbonnement kan verlengen en daarmee een nieuwe telefoon kan nemen.
Had al een tijdje de site in de gaten gehouden welke telefoon ik wilde met welk abbonnement.
Afgelopen zaterdag kon het eindelijk en zou van vodafone mijn persoonlijke aanbiedingen zien.
Nou dat viel vies tegen! Uiteindelijk ben ik als trouwe klant (al sinds 1997) 70 euro duurder uit met het toestel dan als ik een nieuwe klant zou zijn. Na de helpdesk gebeld te hebben hoe dat kon konden ze me alleen maar vertellen dat het nou eenmaal zo is. Na veel doordrammen kon ik wat meer korting krijgen namelijk dezelfde prijs al een nieuwe klant.
Ik vind echt te triest voor woorden dat ze alles doen om nieuwe klanten te krijgen en hun huidige (trouwe) klanten extra laten betalen.

Is nou geen mogelijkheid dat hier (politiek) wat aan gedaan kan worden? het lijkt wel discriminatie!

Ik ben tevreden met vodafone als netwerk maar als bedrijf walg ik ervan.

Heeft iemand nog tips o.i.d. om toch een eerlijkere korting te krijgen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat is toch overal zo. Als trouwe klant snijdt je jezelf eigelijk in de vingers :?

speldekamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2007 19:26

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door speldekamp »

Ja dat weet ik, maar dit moet toch gewoon niet mogen!
Mischien de opta maar eens mailen om dit soort praktijken aan te pakken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door berndv »

Op het moment dat de overheid de prijzen gaat bepalen van de bedrijven in Nederland gaat het hier net iets teveel op communisme lijken. Voor zover ik weet is Vodafone niet de enige provider voor mobiele telefonie in dit land en bent u evenmin verplicht om trouw te blijven aan hen.

U bent natuurlijk ook vrij om bij hen een nieuw contract aante vragen en dan nummerbehoud vanuw oude naar uw nieuwe contract te doen. Kost u iets meer moeite, maar scheelt u toch weer 70 euro, minus eventuele aansluitkosten voor nieuwe contracten.

Het lijkt tegenwoordig dat bestaande klanten weinig waard zijn, u valt er u over, voor u zijn er 10 anderen die dit niet nakijken. Het meest voordelig bent u als u na iedere contratperiode overstapt naar een andere provider. Zou de overheid dit moeten reguleren? Absoluut niet, het belemmert de vrije marktwerking, de keuzevrijheid. Daarnaast bemoeit de overheid zich al met genoeg zaken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door Har06 »

speldekamp schreef:Ja dat weet ik, maar dit moet toch gewoon niet mogen!
Mischien de opta maar eens mailen om dit soort praktijken aan te pakken.
jke walgt van Vodafone en gaat toch een nieuw contract aan ???? merkwaardig en vreemd :wink:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door sjohie »

speldekamp schreef:Eindlijk is de tijd aangebroken dat ik mijn huidige abbonnement kan verlengen en daarmee een nieuwe telefoon kan nemen.
Had al een tijdje de site in de gaten gehouden welke telefoon ik wilde met welk abbonnement.
Afgelopen zaterdag kon het eindelijk en zou van vodafone mijn persoonlijke aanbiedingen zien.
Nou dat viel vies tegen! Uiteindelijk ben ik als trouwe klant (al sinds 1997) 70 euro duurder uit met het toestel dan als ik een nieuwe klant zou zijn. Na de helpdesk gebeld te hebben hoe dat kon konden ze me alleen maar vertellen dat het nou eenmaal zo is. Na veel doordrammen kon ik wat meer korting krijgen namelijk dezelfde prijs al een nieuwe klant.
Ik vind echt te triest voor woorden dat ze alles doen om nieuwe klanten te krijgen en hun huidige (trouwe) klanten extra laten betalen.

Is nou geen mogelijkheid dat hier (politiek) wat aan gedaan kan worden? het lijkt wel discriminatie!

Ik ben tevreden met vodafone als netwerk maar als bedrijf walg ik ervan.

Heeft iemand nog tips o.i.d. om toch een eerlijkere korting te krijgen?
Wat is dan precies de definitie van "eerlijk" en voor wie zou dat moeten gelden? Er is een zeker spanningsveld tussen een klant en een bedrijf, aangezien de klant zo veel mogelijk product voor een zo'n laag mogelijk bedrag wil, en het bedrijf zo weinig mogelijk dienst/product wil bieden, voor een zo hoog mogelijke prijs.

Dat is wat versimpeld uiteraard, maar het is blijkbaar voor vodafone zakelijk interessanter om u te verliezen, en met die mooie aanbieding X nieuwe klanten te werven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als ik verleng kijk ik ook niet naar de telefoons die ze me aanbieden,ga gewoon naar een winkel?belcompany?of???
en zeg wil verlengen wil die en die tel....wat kost die bij mijn huidige abbo...

ik neem nooit de aanbieding die ze me geven,...
mei ook gerpobeerd..maar wilde de galaxy 3s...gewoon gekregen...

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Mijn ervaring bij verlengen met Vodafone is juist dat er geen onderscheidt ligt tussen een nieuwe aansluiting of een verlengende aansluiting het is ook maar net waar je kijkt voor je aanbiedingen.
Uit ervaring weet ik gewoon dat je op internet veel voordeliger uit bent als je maar goed zoekt.
Daarom kijk ik altijd via http://www.belkostenwijzer.nl kan je meteen alles vergelijken en zien of Vodafone wel echt zo goed is als je denkt.

MVG,

Henk

petersaga
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:06

Re: Vodafone abbonnement verlengen?

Ongelezen bericht door petersaga »

Dat is toch overal zo. Als trouwe klant snijdt je jezelf eigelijk in de vingers

Gesloten