LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vorm van oplichting door de Telegraaf

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Sobat Kras
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2012 14:31

Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Sobat Kras »

Geachte,

In de telegraaf van 10 november 2012 (afgelopen zaterdag) staat een pagina grote advertentie over de OS ANDROID 4.1 JELLY BEAN. Deze Empire Electronix Tablet D706 wordt exclusief door de telegraaf aan haar lezers aangeboden. Ik heb die zelfde zaterdagmiddag via de e mail dit item besteld en betaald!!!! Krijgen een bevestiging dat de betaling goed is door gekomen en dat ik de bestelling tussen de 1 tot 5 dagen kan verwachten!!!!!!
Sneller bestellen als zo kan haast niet.
Tot mijn grote verbazing krijg ik maandagmorgen om 2.59 uur een e-mail van de telegraaf met onderstaande inhoud;


Klantnummer

Geachte mevrouw ....,

Hartelijk dank voor uw bestelling.

Tot onze spijt kunnen we u niet alle artikelen toesturen. Het volgende artikel is tijdelijk niet
leverbaar:
Artikelnr: omschrijving:

8718226790101 TG: Empire Electronix 8 GB Micro SD kaar
8718226790125 TG: Empire Electronix Tablet D709


Zodra het artikel leverbaar is, sturen we het met spoed toe.

Met vriendelijke groet,
Christina Wiesemann

Ik heb van morgen met uw klanten service gebeld en daar uitleg gevraagd hoe dit kan. De dienstdoende mevrouw vertelde mij dat de eerst volgende zending pas begin december verwacht wordt en de uitlevering gaat op wie het eerst komt, het eerst maalt...............
Dit lezende kom ik tot de conclusie dat u al tijdens het plaatsen van de advertentie wist dat u uw verplichtingen niet na kon komen.
Hoe vroeg moet ik dan mijn bestelling plaatsen? nog voor dat de telegraaf gedrukt wordt??????
Dit riekt naar een zekere vorm van oplichting en andere belangen.
Het antwoord op deze brief bepaald of dat ik dit bericht ook aan andere consumenten organisaties door ga sturen.

Tot op heden nog geen reaktie van de telegraaf mogen ontvangen.
Laatst gewijzigd door Sobat Kras op 12 nov 2012 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door kokka »

als je het niet binnen een paar dagen leveren al oplichting vind, zijn er een heeeeeeleboel oplichters in de (digitale)wereld. je hebt het zaterdag besteld, het is nu maandag.. dus nog niet eens 1 werkdag verstreken en je begint nu al te zeuren?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door sjohie »

Railhobby schreef:Geachte,

In de telegraaf van 10 november 2012 (afgelopen zaterdag) staat een pagina grote advertentie over de OS ANDROID 4.1 JELLY BEAN. Deze Empire Electronix Tablet D706 wordt exclusief door de telegraaf aan haar lezers aangeboden. Ik heb die zelfde zaterdagmiddag via de e mail dit item besteld en betaald!!!! Krijgen een bevestiging dat de betaling goed is door gekomen en dat ik de bestelling tussen de 1 tot 5 kan verwachten!!!!!!
Sneller bestellen als zo kan haast niet.
Tot mijn grote verbazing krijg ik maandagmorgen om 2.59 uur een e-mail van de telegraaf met onderstaande inhoud;


Klantnummer

Geachte mevrouw ....,

Hartelijk dank voor uw bestelling.

Tot onze spijt kunnen we u niet alle artikelen toesturen. Het volgende artikel is tijdelijk niet
leverbaar:
Artikelnr: omschrijving:

8718226790101 TG: Empire Electronix 8 GB Micro SD kaar
8718226790125 TG: Empire Electronix Tablet D709


Zodra het artikel leverbaar is, sturen we het met spoed toe.

Met vriendelijke groet,
Christina Wiesemann

Ik heb van morgen met uw klanten service gebeld en daar uitleg gevraagd hoe dit kan. De dienstdoende mevrouw vertelde mij dat de eerst volgende zending pas begin december verwacht wordt en de uitlevering gaat op wie het eerst komt, het eerst maalt...............
Dit lezende kom ik tot de conclusie dat u al tijdens het plaatsen van de advertentie wist dat u uw verplichtingen niet na kon komen.
Hoe vroeg moet ik dan mijn bestelling plaatsen? nog voor dat de telegraaf gedrukt wordt??????
Dit riekt naar een zekere vorm van oplichting en andere belangen.
Het antwoord op deze brief bepaald of dat ik dit bericht ook aan andere consumenten organisaties door ga sturen.

Tot op heden nog geen reaktie van de telegraaf mogen ontvangen.
Stond er niet toevallig ergens in die advertentie iets van "beperkte voorraad"?

Sobat Kras
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2012 14:31

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Sobat Kras »

Goed lezen aub.
Er staat levering binnen 1 tot 5 werdagen !! Binnen nog geen 24 uur laten zij weten dat het bedoelde product niet eerdan begin december weer leverbaar is!!!!! en op de website staat het product nog steeds onder de 1e voorwaarde te koop.

en nee, er stond niet bij dat het evt beperkt leverbaar is.
SK

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

Vorm van oplichting door de Telegraaf
*Zucht*...

Weer een topicstarter die meent gerechtvaardigd te zijn in een zeer groot onrecht. OPGELICHT!! En waar gaat het om? Er wordt iets niet geleverd. Heeft niks met oplichten te maken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:
Vorm van oplichting door de Telegraaf
*Zucht*...

Weer een topicstarter die meent gerechtvaardigd te zijn in een zeer groot onrecht. OPGELICHT!! En waar gaat het om? Er wordt iets niet geleverd. Heeft niks met oplichten te maken.
En dan wel in het grootste chocoladeletterfont dat er is..... :wink:

Sobat Kras
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2012 14:31

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Sobat Kras »

Wel betalen en niets krijgen, wat is dat dan??????????

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

Railhobby schreef:Wel betalen en niets krijgen, wat is dat dan??????????
Pffff... je krijgt het een paar weken later, dat is toch geen oplichten? En als het daadwerkelijk niet geleverd wordt, neem ik aan dat je toch je geld terug krijgt?

Nogmaals, dit heeft niks met oplichten te maken. Als de vraag onverwacht veel groter is dan de voorraad kan dit gewoon gebeuren. Niks aan de hand.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door sjohie »

Railhobby schreef:Goed lezen aub.
Er staat levering binnen 1 tot 5 werdagen !! Binnen nog geen 24 uur laten zij weten dat het bedoelde product niet eerdan begin december weer leverbaar is!!!!! en op de website staat het product nog steeds onder de 1e voorwaarde te koop.

en nee, er stond niet bij dat het evt beperkt leverbaar is.
SK
Toen ik net keek, was het 10 werkdagen.. Dat is dus blijkbaar nogal aan verandering onderhevig.

Maar goed, dit geeft je wel de kans om een betere tablet te kopen, van een degelijk merk, met een processor en GPU waar je wat aan hebt. Dit soort modellen met matige processors en vooral GPU's, kan je het beste links laten liggen. Sowieso is die kreet van "10.000" apps in de telegraaf advertentie eentje waar ik jeuk van krijg, als het al geen slordige typefout is, doet me dat vermoeden dat er niet genoeg PK's onder de motorkap zit om de overige 690.000 apps te kunnen draaien..
Laatst gewijzigd door sjohie op 12 nov 2012 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarschijnlijk zijn er meer van die tabletten gekocht dan dat de Telegraaf had verwacht. En ja dat kan leveringsproblemen geven.
Dat is overmacht, niks aan te doen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Railhobby schreef:Wel betalen en niets krijgen, wat is dat dan??????????
U heeft toch netjes te horen gekregen wanneer er wèl geleverd gaat worden?
Dus het is niet zo dat u niets geleverd krijgt, u krijgt later geleverd.
Dat is vervelend, maar geen oplichting en dus zwaar overdreven om het hier op deze manier neer te zetten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door berndv »

Railhobby schreef:Wel betalen en niets krijgen, wat is dat dan??????????
Prima dat u dat vind, maar zolang oplichting een strafbaar feit is volgens het wetboek van strafrecht, zult u toch aangifte moeten doen, als u zeker bent van oplichting. Bent u dat niet, zult u het nu alsnog waar moeten maken, anders valt dit helaas onder laster en smaad, ook strafbaar volgens het wetboek van strafrecht. Pas op wat u op openbare fora zet, een bedrijf beschuldigen van een strafbaar feit is niet iets kleins.

Om on topic verder te gaan, vind het niet heel erg wat telegraaf doet. Het kan zijn dat ze inderdaad meer bestellingen hebben ontvangen dan wat ze verwacht hebben, wat kan gebeuren. Vervelend, maar lijkt me nog geen man over boord, en ik neem aan dat als ze niet kunnen leveren, u inderdaag uw geld terug krijgt. Daarnaast geld de wet koop op afstand, dus u kunt gewoon annuleren op dit moment.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door ruud_a »

Railhobby schreef:Goed lezen aub.
Er staat levering binnen 1 tot 5 werdagen !! Binnen nog geen 24 uur laten zij weten dat het bedoelde product niet eerdan begin december weer leverbaar is!!!!! en op de website staat het product nog steeds onder de 1e voorwaarde te koop.

en nee, er stond niet bij dat het evt beperkt leverbaar is.
SK

goed lezen, er staat verwachten
en verwachtingen zijn er om niet uit te laten komen

Martin1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2012 13:50

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Martin1968 »

Is het iemand opgevallen dat de specificaties van de tablet D709 exact gelijk zijn aan die van de Empire tablet M712? De M712 is zeer recent met korting aangeboden in combi met een abonnement op de Veronica gids. De D709 is op 10 november via de Telegraaf met korting aangeboden. Alleen de Android versie verschilt: bij de Telegraaf 4.1; bij Veronica 4.0. Navraag bij de klantenservice van Empire Electronix leidt tot het antwoord dat de D709 een geheel nieuwe tablet is. Als ik vervolgens vraag wat de verschillen zijn blijft men het antwoord schuldig. Een 2e antwoord van een andere medewerker van Empire luidt dat het scherm van de D709 volledig anders is dan die van de M712. Even gechecked: de specs zijn 100 % gelijk. Na even googelen is het mij niet gelukt om de tablet D709 op welke site dan ook ter wereld te vinden. Behalve natuurlijk op die van de Telegraaf. Ik heb er gisteren in goed vertrouwen drie besteld, maar twijfel nu behoorlijk. Is dit anderen ook opgevallen? Zijn er verder D709 of M712 gebruikers die (on)tevreden zijn met de aankoop? De M712 wordt door gebruikers als zwaar onvoldoende beoordeeld. Alvast héél erg bedankt voor reacties.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door sjohie »

Martin1968 schreef:Is het iemand opgevallen dat de specificaties van de tablet D709 exact gelijk zijn aan die van de Empire tablet M712? De M712 is zeer recent met korting aangeboden in combi met een abonnement op de Veronica gids. De D709 is op 10 november via de Telegraaf met korting aangeboden. Alleen de Android versie verschilt: bij de Telegraaf 4.1; bij Veronica 4.0. Navraag bij de klantenservice van Empire Electronix leidt tot het antwoord dat de D709 een geheel nieuwe tablet is. Als ik vervolgens vraag wat de verschillen zijn blijft men het antwoord schuldig. Een 2e antwoord van een andere medewerker van Empire luidt dat het scherm van de D709 volledig anders is dan die van de M712. Even gechecked: de specs zijn 100 % gelijk. Na even googelen is het mij niet gelukt om de tablet D709 op welke site dan ook ter wereld te vinden. Behalve natuurlijk op die van de Telegraaf. Ik heb er gisteren in goed vertrouwen drie besteld, maar twijfel nu behoorlijk. Is dit anderen ook opgevallen? Zijn er verder D709 of M712 gebruikers die (on)tevreden zijn met de aankoop? De M712 wordt door gebruikers als zwaar onvoldoende beoordeeld. Alvast héél erg bedankt voor reacties.
Het is binnen de tablet-scene, een instapmodel, en als dat rijmt met je verwachtingspatroon en beoogde gebruik, is er niks mis mee. Reken er alleen wel op, dat een snel groeiend aantal apps hier matig, of helemaal niet op zullen draaien. Denk aan de Ziggo app om tv te kunnen kijken, die vereist een courante GPU (video-chip) om te kunnen werken, en dat zijn nou juist de onderdelen waarop zwaar is bezuinigd bij dit soort modellen.

Dit geldt ook voor een fatsoenlijke hoeveelheid RAM geheugen. Ter info, dit soort tablets hebben doorgaans 512mb aan RAM, terwijl high-end smartphones en tablets inmiddels op 2Gb zitten.

Een beetje browsen zal prima gaan, maar (zwaardere) games er op spelen, zal vermoedelijk niet zo'n plezierige ervaring opleveren.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

D709, D712, het zou zomaar kunnen dat het gewoon stickers zijn voor één en hetzelfde apparaat. Maar weten doe ik het niet, ben niet thuis in die business.

Wel zie je dit met zoveel apparaten. Vandaar dat al die winkelketens kunnen roepen dat ze de allergoedkoopste zijn; logisch, ze zijn de enigen die hun assortiment met dat typenummer leveren, terwijl exact hetzelfde apparaat elders met een ander typenummer te krijgen is.

stofzuigertje

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat je de krant ook online kunt lezen en als Volkskrant lezer doe ik dat voor 6.00 uur dus als de bezorger nog niet langs is geweest bij de buren heb ik hem soms al uit.

En als de snellere beslissers eerder waren kom je op de wachtlijst.
Als je niet wilt wachten tot begin december mag je de koop ontbinden en geld terug vragen.
Niemand dus ook de Telegraaf niet kan inschatten hoeveel mensen op een advertentie reageren.

De Bart Smit van €59,- met 4.03 die ik zelf kon omzetten naar 4.1 werkt wel goed.
Daar zit geen 512 maar 1 Gb geheugen in en ik ben zeer tevreden....

Maar niemand kan voorspellen hoeveel er verkocht gaan worden.
Mijn Tablet is ook onder nog 14 andere merken te koop en de software 4.1 die zij erop zetten zal de oude 4.03 zijn met andere type nummer, zo werkt dat nu eenmaal.

Sint100
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2012 12:15

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Sint100 »

Ook vandaag (22-11) weer een advertentie gelezen in de Telegraaf.
Dit keer zonder levertijden en geheugenvermelding..
Lees alle onthutsende reactie op eigen Telegraafsite :
http://webshop.telegraaf.nl/product/emp ... ablet-d709

Hier wordt Sint niet vrolijk van. De Telegraaf is stout en gaat in de zak mee naar Spanje. :x

Mabs
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2012 20:16

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door Mabs »

Hierbij plaats ik dezelfde reactie welke ik op de reviews heb geplaatst n.a.v. ede niet levering van Empire Electronics Tablet.

Wat een stelletje .... daar bij de Telegraaf, zie hieronder mijn bevestiging van [persoonsgegevens verwijderd door moderator] waarin zij mij bevestigd dat ik de tablet i.i.g. voor 5 december a.s. in huis heb. Geachte mevrouw....., Hartelijk dank voor uw bericht. Het spijt ons te horen, dat u geen bericht heeft gehad over de uitgestelde leverdatum van de Empire Electronic Tablet. Onderstaande e-mail hebben wij naar alle bestellers gestuurd. Wellicht is deze e-mail gestuurd naar een ander, bij ons bekend e-mailadres:....... Geachte klant, Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van uw Empire Electronix D709 tablet. Tijdens de laatste kwaliteitstesten in de fabriek is gebleken dat de software Android 4.1 Jelly Bean in uitzonderlijke gevallen een conflict kan veroorzaken met de hardware in de tablet waardoor het voor u als gebruiker zou kunnen lijken dat de tablet minder stabiel reageert. Momenteel werken de programmeurs van Empire Electronix aan de software zodat Android 4.1 Jelly Bean volledig stabiel zal werken op uw tablet. Empire Electronix heeft service hoog in het vaandel staan en wil 100% tevreden klanten. Anderzijds beseft Empire Electronix ook dat een tijdige levering, gezien de feestdagen van groot belang is. Om die reden is besloten uw tablet voor nu te voorzien van de volledige stabiele software Android 4.0 zodat u ook gedurende de feestdagen kunt genieten van uw tablet. We streven er naar dat u de tablet begin december, maar zeker voor Sinterklaas, in huis zult hebben. De verwachting is dat u uiterlijk rond eind Januari 2013 uw huidige Android 4.0 versie kunt updaten naar een volledig stabiele versie van Android 4.1 Jelly Bean. Dit kan middels een simpele update door uzelf plaatsvinden en is vanzelfsprekend volledig kosteloos voor u. Zodra de update beschikbaar is zullen wij u, middels het door u verstrekte mailadres aan De Telegraaf, informeren zodat de update kan plaatsvinden. Mocht er geen mailadres bekend zijn, informeren wij u schriftelijk. Wij hopen u met het bovenstaande van dienst te zijn geweest en wensen u alvast prettige feestdagen. En dan die laatste zin: wij wensen u fijne feestdagen, daar valt 5 december toch ook onder? Wat ga ik mijn dochter woensdag vertellen: dat Sinterklaas [persoonsgegevens verwijderd door moderator] waarin de boel behoorlijk in de maling heeft genomen, en dat ze met de Roe van zwarte Piet moet krijgen en linea recta naar Spanje in de zak gaat en we zien [persoonsgegevens verwijderd door moderator] waarin nooit meer in Telegraaf-land terug? Ik had haar nog een tip gegeven : bij Central Point zijn er nog genoeg op voorraad, al is deze voorraad inmiddels uitgeput door teleurgestelde Telegraaf Webshop bestellers. DRAMA !!! en never nooit, nooit meer !!! p.s. Morgen valt de beslissing of de Telegraaf de Tablets nog gaat leveren ! Reken er niet op mensen. Met vriendelijke groet,

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vorm van oplichting door de Telegraaf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mabs schreef:En dan die laatste zin: wij wensen u fijne feestdagen, daar valt 5 december toch ook onder?
Nee, Sinterklaas is geen feestdag.
Feestdagen in Nederland
Mabs schreef:zie hieronder mijn bevestiging van ****** waarin zij mij bevestigd dat ik de tablet i.i.g. voor 5 december a.s. in huis heb.
Ik zie staan 'We streven er naar dat u de tablet begin december, maar zeker voor Sinterklaas, in huis zult hebben.'
Ergens naar streven en iets bevestigen zijn twee hele verschillende dingen.

Gesloten