LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora

Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Dong,

Toen ik vorig jaar een hernieuwd jaarcontract afsloot hebt u mij een aanmeldpremie van 230 euro toegezegd. Deze 230 euro zou verrekend worden met de jaarafrekening.

De jaarafrekening is gedateerd 11 oktober 2012. Helaas is die 230 euro daar niet in verwerkt. Telefonisch contact met een van uw medewerkers, waar ik de naam dus van heb, leidde tot de afspraak dat de jaarafrekening niet opnieuw gemaakt zou worden, maar dat de 230 euro op mijn rekening gestort zou worden. Prima.

Volgens uw medewerker worden de betalingen door een zekere afdeling standaard op vrijdag gedaan. Dan zou het geld de volgende woensdag op de rekening van de begunstigde moeten staan. Aangezien ik op donderdag 11 oktober belde, zou het de volgende dag niet lukken om de betaling de deur uit te doen, maar een of twee weken later moest toch zeker wel lukken.

Helaas, donderdag 1 november stond er nog niets op mijn rekening, dus weer naar u gebeld. En ineens wist een andere medewerker, na een onderonsje met een collega, mij te vertellen dat het verhaal van de vorige medewerker niet klopte; er zou zogenaamd 5 weken voor staan om dit bedrag uit te betalen. Nonsens, zeg nu gewoon dat hij het vergeten was.

Inmiddels is het 14 november. De 5 weken zijn verstreken. Het is woensdag. Maar mijn geld heb ik nog steeds niet.

Beste Dong, hoe lang moet ik nog op mijn geld wachten? Ik heb beide medewerkers verteld dat ik, aangezien ik een vordering heb, de mogelijkheid heb om een deurwaarder op uw kosten in te schakelen. Beide medewerkers bevestigden dat ik die mogelijkheid heb. Zal ik dit dan maar gaan doen dan?

Eén ding kan ik u nu wel alvast zeggen. Deze week nog stap ik over naar een andere energieleverancier. Dus deze klant bent u gegarandeerd kwijt.

Overigens heeft het mij wel verbaasd dat ik op 12 oktober al de offerte in de bus had liggen voor een nieuw contract, dit naar aanleiding van het gesprek op 11 oktober. Overbodig te zeggen dat ik daar niet op in ben gegaan, immers, dan zou ik weer voor een jaar aan u vast hebben gezeten. Nu ben ik vrij om te gaan, snapt u? Een vrijheid waar ik nu zeker gebruik van ga maken, omdat ik niet wil dat u nog één cent aan mij gaat verdienen.

Fijne dag verder.

nevermind

Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?

Ongelezen bericht door nevermind »

Deze week nog stap ik over naar een andere energieleverancier
Wacht tot begin volgend jaar, dan gaat de gasprijs naar beneden.
Dit heb ik van mijn energieboer.

witte angora

nevermind schreef:
Deze week nog stap ik over naar een andere energieleverancier
Wacht tot begin volgend jaar, dan gaat de gasprijs naar beneden.
Dit heb ik van mijn energieboer.
Het is opvallend dat, bij een vergelijking op gaslicht dot com de energieboeren op het ogenblik alleen maar vaste contracten aanbieden, ja. Inderdaad nog maar even wachten tot 1 januari. :wink:

Ik vraag me af wat ze doen als het bekend is dat de gastarieven gaan stijgen, bieden ze dan bijna uitsluitend variabele tarieven aan? Weer zo'n stiekem addertje...

Btw, ik heb gisteren Dong een mail gestuurd met een verwijzing naar dit topic, volgens de reply zouden ze binnen 5 werkdagen reageren. Dat hebben we eerder gezien ja, toen duurde het een maand...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

witte angora schreef:Het is opvallend dat, bij een vergelijking op gaslicht dot com de energieboeren op het ogenblik alleen maar vaste contracten aanbieden
Dit was mij ook al opgevallen. Hoe dom denken ze dat we zijn :roll:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:
witte angora schreef:Het is opvallend dat, bij een vergelijking op gaslicht dot com de energieboeren op het ogenblik alleen maar vaste contracten aanbieden
Dit was mij ook al opgevallen. Hoe dom denken ze dat we zijn :roll:

Komt er op aan welke energieboer je hebt.
Zoals boven vermeld, de mijne heeft mij attent gemaakt, om te wachten tot volgend jaar, om een nieuw contract af te sluiten, omdat de gasprijs omlaag gaat.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja.. met zo`n bedrijfsnaam is een lullige bedrijfsvoering bijna gegarandeerd, niet? :mrgreen:

DONG Energy

Ongelezen bericht door DONG Energy »

Beste Witte Angora,

Wij betreuren uw situatie.
Graag komen we met u in contact om aanvullende gegevens te ontvangen en tot een oplossing te komen.

Daarom zou ik u willen verzoeken om contact op te nemen met mij via telefoonnummer 0900-0655 of per e-mail via: [email protected], dan kunnen we samen uw zaak bespreken.

Met vriendelijke groet,

Marijke
Klantenservice DONG Energy

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij dat dit gewoon beleid is :

Klant lokken met een korting aan het einde van een periode. En dan maar duimen dat de klanten het vergeten....
En wanneer je dan toch aan de bel trekt spelen ze verstoppertje.

Dong, wat een belachelijk infantiele naam zeg ! (zegt crazyme :mrgreen: )

Overigens : van hun homepage geplukt :
DURE CADEAUS. TE MOOI OM WAAR TE ZIJN.

Tegenwoordig bieden energiemaatschappijen u van alles aan: iPad’s, Beertenders en hoge eenmalige kortingen. Als u maar klant wordt. Cadeaus die te mooi lijken om waar te zijn.
Da's dan wel weer humor...

(WA, je kan dus naar je korting fluiten)

witte angora

Beste Marijke,

Leuk dat je reageert... maar het nummer dat je hier opgeeft is buiten gebruik. Dat wil zeggen, ik krijg de melding dat het buiten gebruik is. Schiet dus niet erg op, of wel dan.

Inmiddels heb ik vanmiddag even gebeld met dezelfde collega die ik de eerste keer aan de telefoon had. Of heeft die collega je van dit topic verteld? Ik maakte hem er vanmiddag op attent. Omdat ik zo nijdig was ben ik eerst even in huis gaan poetsen voordat ik hier een update plaatste. Dat zou het tijdsverschil kunnen verklaren, plus dat het nogal even duurde voordat hij me terugbelde...

Het resultaat van het gesprek met je collega is dat er morgen een betaling de deur uit gaat, en dat het woensdag op mijn rekening moet staan. Eerlijk gezegd geloof ik er geen fluit meer van.

Dat er fouten gemaakt worden geloof ik graag. Dat er iets bij de jaarafrekening niet goed is, soit. Kan gebeuren, kan hersteld worden. Maar dat ik vanmiddag voor de derde keer moest bellen, en er vorige week woensdag een mail de deur uit is gegaan, is me te gek voor woorden. Er wordt van alles beloofd, maar tot nu toe is er niks waargemaakt. Daarbij krijg ik tot twee keer toe te horen dat de vorige medewerker blijkbaar verkeerde informatie heeft gegeven. Kom nou toch.

Eén ding is zeker. Ik verbeeld me niet een soort Oprah Winfrey te zijn met een schare trouwe aanhangers die desnoods een broodje poep gaan eten omdat Oprah zegt dat het zo goed voor je is. Heus niet. Maar ik was wel altijd een pleitbezorger voor jullie. Als iemand op het forum vroeg welke energieleverancier betrouwbaar was, noemde ik altijd jullie naam. Of sommigen, of een enkeling, om die reden voor jullie heeft gekozen? Geen idee. Maar je snapt zeker wel dat dit nu voorgoed voorbij is. Het vertrouwen is weg, en dat komt niet meer terug. En dat heeft Dong toch echt aan zichzelf te wijten.

witte angora

crazyme schreef:
DURE CADEAUS. TE MOOI OM WAAR TE ZIJN.

Tegenwoordig bieden energiemaatschappijen u van alles aan: iPad’s, Beertenders en hoge eenmalige kortingen. Als u maar klant wordt. Cadeaus die te mooi lijken om waar te zijn.
Da's dan wel weer humor...

(WA, je kan dus naar je korting fluiten)
Ik had hem ook al gezien, crazyme. Maar dit is het derde of vierde jaar op rij dat ik die korting zou krijgen, tot nu toe ging het altijd goed. Dus wel vreemd ja.

Maar, Dong moet zich even niet vergissen. Deze kater kan inderdaad fluiten, en ik blijf net zo lang fluiten tot ik het geld heb. (Of tot ze écht stokdoof zijn, dus niet oostindisch doof. :mrgreen: ) Ze hebben iets beloofd, dus ze zullen het waarmaken ook.

witte angora

Laat ik, nu Dong zelf heeft gereageerd en ik hun oude berichten op kon zoeken, even een oud topic boven tafel gehaald hebben, met exact dezelfde problematiek:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1177628

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Duurt wel lang het overmaken?morgen de deur uit? Zou je het zaterdag kunnen hebben???

witte angora

rozemarijntje schreef:Duurt wel lang het overmaken?morgen de deur uit? Zou je het zaterdag kunnen hebben???
Volgens hun dus woensdag 28 november. Maar dat zeg ik, ik geloof er niets meer van.

grun

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
rozemarijntje schreef:Duurt wel lang het overmaken?morgen de deur uit? Zou je het zaterdag kunnen hebben???
Volgens hun dus woensdag 28 november. Maar dat zeg ik, ik geloof er niets meer van.
Wacht het nog even af. Grote bedrijven hebben meestal vaste betaaldata, bijvoorbeeld 1 of 2x per maand.

crazyme

grun schreef: Wacht het nog even af. Grote bedrijven hebben meestal vaste betaaldata, bijvoorbeeld 1 of 2x per maand.
Grote bedrijven hebben veel mensen in dienst. En wanneer ze echt willen kan er iemand intern een telefoontje plegen en zorgen dat het nu direct wordt geregeld.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

crazyme schreef:
grun schreef: Wacht het nog even af. Grote bedrijven hebben meestal vaste betaaldata, bijvoorbeeld 1 of 2x per maand.
Grote bedrijven hebben veel mensen in dienst. En wanneer ze echt willen kan er iemand intern een telefoontje plegen en zorgen dat het nu direct wordt geregeld.
Keywords: wanneer ze echt willen.
Service verlenen, zeker bij energiecowboys zoals deze 'lullige' club is ver te zoeken.

witte angora

Laat er vandaag in mijn mailbox een bericht zitten dat volgens hun administratie in week 48, dus volgende week, die 230 euro op mijn rekening staat.

Naja, we zien wel. Er staat dus in ieder geval niet woensdag 28 november, valt alweer mee, want de ene bank is nu eenmaal sneller dan de andere. Bij de Rabo zou ik het in een halve dag hebben, maar dit gaat naar de voormalige Postbank, ING dus, geen idee hoe lang dat kan duren.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Je krijgt het in ieder geval

crazyme

witte angora schreef:Laat er vandaag in mijn mailbox een bericht zitten dat volgens hun administratie in week 48, dus volgende week, die 230 euro op mijn rekening staat.
Dan hebben we nog een week om dit topic actief te houden. Het was slimmer geweest om het direct over te maken.

witte angora

crazyme schreef:
witte angora schreef:Laat er vandaag in mijn mailbox een bericht zitten dat volgens hun administratie in week 48, dus volgende week, die 230 euro op mijn rekening staat.
Dan hebben we nog een week om dit topic actief te houden. Het was slimmer geweest om het direct over te maken.
Dat bedoel ik. Dat er een fout gemaakt is, en ze zich niet aan hun eigen voorwaarden hielden door het in de jaarafrekening mee te nemen kan gebeuren. Maar als dan een klant opbelt, en niet moeilijk doet door om een andere jaarafrekening te eisen, maar het goed vind dat het op zijn rekening gestort wordt, dan ga je je als bedrijf toch aan die afspraak houden? Dan laat je die klant toch niet nog eens twee keer bellen en een keer mailen, om dan vervolgens na 6 weken eindelijk eens tot uitbetaling over te gaan?

Maar inderdaad, wat Snepke ook zegt, het komt er aan, als ik het mag geloven tenminste...

Gesloten