LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit kan u veel besparen!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Puter »

Unive: "Preferente geneesmiddelen vallen niet onder uw verplicht en vrijwillig eigen risico."

http://www.unive.nl/preferentiebeleid

Andere maatschappijen reageren met:

Wat bedoelt u met preferentiebeleid? of... U bedoelt preventiebeleid?
Bij Independer werd de telefoon erop gegooid omdat ik verwonderd vroeg waarom de helpdesk niet wist wat preverentiebeleid inhield. (is opgenomen)
Ohra beweert dat er ALTIJD een verplicht eigen risico is op medicijngebruik. (nonsens!)
De Friesland draait er achterbaks omheen.

Unive verzekerde mij ook telefonisch "Preferente geneesmiddelen vallen niet onder uw verplicht en vrijwillig eigen risico."

Independer adviseert bewuzt.nl (staat op hun heiligenlijst) echter weet geen antwoord.

Het antwoord van Bewuzt.nl is: "Unive hanteert hetzelfde preferentiebeleid als wij."

Dit houdt dus in dat bij Bewuzt medicijnen van de preverentielijst niet onder het verplicht eigen risico vallen.

En dat scheelt voor veel mensen een behoorlijke slok op een borrel.

Preferentielijst: http://www.vgz.nl/sitecollectiondocumen ... e-zorg.pdf
Laatst gewijzigd door Puter op 23 nov 2012 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Puter »

Miepje1 schreef:Als je nou toch citeert met de correcte spelling 'preferentie', waarom schrijf je dan zelf hardnekkig dat woord fout met een 'v' in plaats van een 'f'? Logisch dat ze je niet begrijpen...
Grote meid Miepje!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Klopt: Unive neemt de kosten voor geneesmiddelen voor eigen rekening. In een uitzening van Trosradar? van enige weken geleden was dit aan de orde. Een medewerker van VGZ was te gast en die legde uit hoe dat in elkaar zat.
Ik vind het opvallend dat de deskundigen, de zorgverzekeraars en apothekers , zo terughoudend zijn met inormatie.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door ruud_a »

maar hoe weet unive dan of ik die preferente geneesmiddelen ook werkelijk krijg?
ik heb ooit begrepen dat de apotheek wel declareert, maar niet aan de verzekeraar doorgeeft welke medicijnen ik gebruik

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door grun »

Mathilde D. schreef:Klopt: Unive neemt de kosten voor geneesmiddelen voor eigen rekening. In een uitzening van Trosradar? van enige weken geleden was dit aan de orde. Een medewerker van VGZ was te gast en die legde uit hoe dat in elkaar zat.
Ik vind het opvallend dat de deskundigen, de zorgverzekeraars en apothekers , zo terughoudend zijn met inormatie.
Ik heb die site van Unive eens bekeken en vervolgens m'n premie uitgerekend, maar dat viel me tegen. Qua zorg is het enige wat ik nodig ben huisarts + medicijnen + ziekenhuis + tandarts. De eerste drie zitten in de basisverzekering en voor de tandarts bestaan er tandverzekeringen. Maar bij Unive kun je geen tandverzekering selecteren zonder eerst een aanvullende verzekering te nemen. Daar wordt het toch weer onnodig duurder van, bovendien vond ik de tandverzekering op zich ook aan de dure kant, in ieder geval kan het veel goedkoper.

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Puter »

Vreemd is dat Independer mij met volle overtuiging adviseert om in 2013 met Bewuzt.nl in zee te gaan.
Bewuzt adverteert zelfs trots dat ze het Independer keurmerk dragen.

Echter, Bewuzt schreef mij:
"Het Reglement Farmaceutische zorg 2013 is op dit moment nog niet beschikbaar. Ik adviseer u om onze website in de gaten te houden."

Ik vraag me dus af hoe Independer met hun advies kan komen.

Valt niet mee om "even" een zorgverzekering af te sluiten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door crazyme »

Puter schreef:Vreemd is dat Independer mij met volle overtuiging adviseert om in 2013 met Bewuzt.nl in zee te gaan.
Bewuzt adverteert zelfs trots dat ze het Independer keurmerk dragen.

Echter, Bewuzt schreef mij:
"Het Reglement Farmaceutische zorg 2013 is op dit moment nog niet beschikbaar. Ik adviseer u om onze website in de gaten te houden."

Ik vraag me dus af hoe Independer met hun advies kan komen.

Valt niet mee om "even" een zorgverzekering af te sluiten.
Independer is niet (meer) objectief : eigendom van een grote verzekeraar....

Achmea...

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Puter »

crazyme schreef: Independer is niet (meer) objectief : eigendom van een grote verzekeraar....
Achmea...
Vreemd dat Radar in haar uitzendingen gebruik maakt van dit bedrijf.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

en is bewuzt ook eigendom dan van Achmea? Anders is dat, in dit verband, non informatie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door crazyme »

Frantic2 schreef:en is bewuzt ook eigendom dan van Achmea? Anders is dat, in dit verband, non informatie.
Noninformatie ?

Een "onafhankelijke" vergelijkingssite voor verzekeringen welke eigendom is van een verzekeraar.

(Wij van wc-eend..... je kent hem wel)

Dat feit is voor mij voldoende om de objectiviteit van de resultaten in twijfel te trekken.

Bewuzt hoeft daarvoor geen eigendom te zijn van Achmea.

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Dit kan u veel besparen!

Ongelezen bericht door Puter »

Verzekeraar Achmea krijgt een meerderheidsbelang in vergelijkingssite Independer. Hoe onafhankelijk is Independer daarna nog?
http://www.ftm.nl/copypaste/is-independ ... ndent.aspx

Gesloten