LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoop caravan afgeketst door 1 hond teveel

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Har06

Re: verkoop caravan afgeketst door 1 hond teveel

Ongelezen bericht door Har06 »

In dat geval hebben we in Nederland ineens een probleem. Als je een sociale huurwoning zoekt, geldt in de meeste gemeenten een sociale binding. Mensen die geen sociale binding hebben, komen er niet in. Discriminatie? Kun je zo noemen. Overtreding van de Grondwet? Als dat zo was, was dit al lang aangepast...[/quote]

De kampeerbaas is een civiel persoon, hij maakt zelf uit wie hij op zijn eigendom toelaat.

Loslopende honden zijn eveneens een probleem op veel campings,voorstaande heeft niets met woonwagenlui te maken,de baasjes laten hun beesten hun gang gaan :lol:[/quote]
Laten dan specifiek de bewoners van St. Willebrord hun honden hun gang gaan?
1 hond die losloopt en z'n gang gaat, kan vervelender zijn dan 2 die altijd aangelijnd op het terrein lopen.[/quote]

Het gaat niet speciaal over St Willebrorders Jolijn en inderdaad elke hond of huisdier dient aangelijnd te blijven en buiten het terrein uitgelaten te worden, is niet prettig als een hond je wiel van de auto of caravan uitzoekt om te !!!!!!! :) :lol:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik begrijp dat woonwagenbewoners nu hun toevlucht zoeken tot chaletparken ? Ze kunnen toch ook een woonwagen kopen met wielen en naar het oostblok rijden ? Dat is immers het idee van wielen onder je huis. Dat je ze gebruikt.
Maar om op die inmiddels gestorven honden terug te komen, het is inderdaad niet wenselijk om veel honden te hebben.
De parkbaas stuurt echt geen goede klanten weg. Je paste gewoon niet in zijn gewenste klantprofiel.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jawel Har, het gaat wel om St. Willebroders

amanda*theike » 30 okt 2012 13:28
Ook mag je op bovengenoemd park geen chalet kopen/huren als je van sint willebrord en omg. komt!

wij waren onlangs zeer geinteresseerd in en chalet, dus wij naar de eigenaar om informatie op te vragen het eerste wat er aan je gevraagd word is waar je vandaan komt.
dus wij netjes van sint willebrord, nou dan houd het hierbij op zei de eigenaar want ik wil geen mensen van sint willebrord en omg op mijn park.

Klopt Har, dat van die honden, daarom lijkt het mij logischer om dan als campingeigenaar te kiezen voor: Geen honden, ipv 1 hond toegestaan, 2 is teveel.
En als je die hond dan toch aangelijnd moet houden, maakt het niet zoveel uit of het er 1 is of 2 zijn.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hj zocht een excuus om niet te hoeven zeggen dat wanneer je van Willebrord komt je niet welkom bent. Hij probeerde dus beleefd te zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier om verboden onderscheid.
Artikel 7 lid 1 Algemene wet gelijke behandeling schreef:Onderscheid is verboden bij het aanbieden van of verlenen van toegang tot goederen of diensten en bij het sluiten, uitvoeren of beëindigen van overeenkomsten ter zake, alsmede bij het geven van loopbaanoriëntatie en advies of voorlichting over school- of beroepskeuze, indien dit geschiedt:
  1. in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  2. door de openbare dienst;
  3. door instellingen die werkzaam zijn op het gebied van volkshuisvesting, welzijn, gezondheidszorg, cultuur of onderwijs of
  4. door natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor zover het aanbod in het openbaar geschiedt.
witte angora schreef:Overtreding van de Grondwet? Als dat zo was, was dit al lang aangepast...
De praktijk leert dat het jaren kan duren voordat uberhoud duidelijk wordt dat er iets fout zit. Denk bijvoorbeeld aan de identiteitskaart. Overigens mag de rechter wetten niet toetsen aan de grondwet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Het gaat hier om verboden onderscheid.
Artikel 7 lid 1 Algemene wet gelijke behandeling schreef:Onderscheid is verboden bij het aanbieden van of verlenen van toegang tot goederen of diensten en bij het sluiten, uitvoeren of beëindigen van overeenkomsten ter zake, alsmede bij het geven van loopbaanoriëntatie en advies of voorlichting over school- of beroepskeuze, indien dit geschiedt:
  1. in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  2. door de openbare dienst;
  3. door instellingen die werkzaam zijn op het gebied van volkshuisvesting, welzijn, gezondheidszorg, cultuur of onderwijs of
  4. door natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor zover het aanbod in het openbaar geschiedt.
witte angora schreef:Overtreding van de Grondwet? Als dat zo was, was dit al lang aangepast...
De praktijk leert dat het jaren kan duren voordat uberhoud duidelijk wordt dat er iets fout zit. Denk bijvoorbeeld aan de identiteitskaart. Overigens mag de rechter wetten niet toetsen aan de grondwet.
In dat geval is een stadionverbod voor 'supporters' aka hooligans dus ook tegen de wet...

amanda*theike1986

Ongelezen bericht door amanda*theike1986 »

Hay Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, maar ik wil 1 ding duidelijk maken wij zijn absoluut geen woonwagenbewoners!
Wij zijn een net gezinnetje waarvan alle twee een goede baan en gewoon een vakantiehuisje erbij wilden.
Maar inderdaad als je dan zó'n eigenaar ontmoet wil je daar nooit meer een chalet kopen.
En mijn excuses dat ik mijn verhaal bij een oude topic had geplaatst maar dacht dit is ook van de haspel dus zet het erbij.
En diegene bedankt die het met ons eens zijn!

Groetjes amanda

Har06

amanda*theike1986 schreef:Hay Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, maar ik wil 1 ding duidelijk maken wij zijn absoluut geen woonwagenbewoners!
Wij zijn een net gezinnetje waarvan alle twee een goede baan en gewoon een vakantiehuisje erbij wilden.
Maar inderdaad als je dan zó'n eigenaar ontmoet wil je daar nooit meer een chalet kopen.
En mijn excuses dat ik mijn verhaal bij een oude topic had geplaatst maar dacht dit is ook van de haspel dus zet het erbij.

Groetjes amanda

Met jullie eens zijn ? de camping eigenaar is een autonoom persoon en heeft zijn eigen regels, leg je daar gewoon bij neer :?:

witte angora

Ik hoor het verhaal van één kant, dus ik weet niet of ik het met je eens kan zijn of niet. Sterker nog: ook al zou ik het verhaal van beide kanten horen, dan ben ik geen partij hierin, en zal ik ook niet snel partij trekken voor de een of de ander. De oplossing is mijns inziens niet gelegen in de vraag wie de meeste medestanders vindt, maar hoe je er samen uit kunt komen.

amanda*theike1986

Ongelezen bericht door amanda*theike1986 »

hay witte angora, daarom had ik het ook tegen de mensen die dit ook niet normaal vinden.

En ik begrijp dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar wij als nederlanders mogen de buitenlanders ook niet buitensluiten.

Dus mag je als nederlander wel gediscrimineerd worden als je van een bepaalde woonplaats komt?

Ach ja alles is krom hier in nederland dus ik heb me der inderdaad bij neergelegd, al kreeg ik daar een stacaravan gratis hoef ik hem niet eens meer.
Maar nu weten andere mensen die van sint willebrord en omg komen dat ze niet eens hoeven te gaan kijken op die camping, en dat was mijn hele bedoeling.

Har06

amanda*theike1986 schreef:hay witte angora, daarom had ik het ook tegen de mensen die dit ook niet normaal vinden.

En ik begrijp dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar wij als nederlanders mogen de buitenlanders ook niet buitensluiten.

Dus mag je als nederlander wel gediscrimineerd worden als je van een bepaalde woonplaats komt?

Ach ja alles is krom hier in nederland dus ik heb me der inderdaad bij neergelegd, al kreeg ik daar een stacaravan gratis hoef ik hem niet eens meer.
Maar nu weten andere mensen die van sint willebrord en omg komen dat ze niet eens hoeven te gaan kijken op die camping, en dat was mijn hele bedoeling.
Hetv was de bedoeling van Ts / of is de campeerbaas nu tevreden :) :lol:

witte angora

Sja, en nu weet heel Nederland dat er op die camping geen mensen van Sint Willebrord komen. Was dat ook je bedoeling?

Har06

witte angora schreef:
Sja, en nu weet heel Nederland dat er op die camping geen mensen van Sint Willebrord komen. Was dat ook je bedoeling?
De camping is verboden voor mensen met meerdere honden en mensen uit St Willebord door de kampeerbaas, heeft deze camping nog andere klanten ? :!:

Gesloten