LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]R en G beveiliging[/b]

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
svanherle

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door svanherle »

Goede morgen,

na een hoop mail verkeer heen en weer met de firma Fa installatiegroep ben ik het zo zat dat ze niet reageren en als ze reageren dan staat er letterlijk in dat ik niet zo moet zeuren.
In het begin februari 2011 heb ik een installatie laten zetten door hun. Toen ging alles goed. Ze kwamen zelfs een andere sensor plaatsen omdat die het slecht deed. Zonder kosten. Het hele jaar is het goed gegaan. Helaas tijdens de eerste onderhouds beurt ging het fout. De monteur had niet gemeld bij de centrale dat hij aan de installtie ging werken. Hij liet het alarm af gaan en vroeg om de code. Ik dacht dat ik het niet goed verstond maar hij vroeg het echt! Hierna moest ik dus de code veranderen in een nieuwe. Das niet zo een probleem. Maar nadat hij weg was begonnen de problemen. Fout melding na foutmelding en Fa reageerd maar niet. De batterijen zijn leef zegt mijn systeem. Dat kan klopppen aangezien de monteur niet eens alle sensoren heeft gedaan. Vandaag was het weer zo ver.Eerst Fa bellen. Geen antwoord terwijl hun de spullen hebben geinstalleerd.Terwijl er bij mij op het contract staat : bijstoringen Fa bellen. Nou heb ik uw huisveilig gebeld. Deze zijn heel aardig en proberen je ook te helpen. Ze zullen een montuer langs sturen.
Verder als alles werkt is het een fijn systeem. Alleen het gezeur en het vertrouwen is wel erg laag.
Grt Bas

zwoef

Ongelezen bericht door zwoef »

Wellicht wijs om eerst te kijken met wie u een overeenkomst heeft getekend voordat je de verkeerde partij de schuld geeft. Diegene die bij u maandelijks incasseert is ook 99,9% uw contractpartij..

dirkgnodde

Ongelezen bericht door dirkgnodde »

Ook ik ben (helaas) ingegaan op het aanbod om een beveiligingssysteem bij mij thuis te laten plaatsen.
De monteur kwam keurig op de afgesproken datum en tijd, en na wat problemen met de communicatie met de meldkamer werd de installatie werkend afgeleverd. Ik heb hiervoor ook getekend. Ik kreeg ALLEEN een soort handleiding, dus GEEN copie van het contract. Ik dacht overigens, dat ik een soort huurovereenkomst had met de meldkamer voor € 39,-- per maand, en dat ik die dan ook elk moment kon opzeggen onder voorbehoud van een redelijke opzegtermijn.
Na ca anderhalf jaar raakte ik mijn baan kwijt, en moest daarom bezuinigen op mijn uitgaven. Ik wilde dan ook mijn contract met R7G opzeggen. Dit bleek alleen mogelijk, als ik € 2400,-- zou overmaken, zijnde de restwaarde van de installatie. Pas toen stuurde ze mij een copie van het contract. Daarin stond inderdaad de termijn van 11 jaar.
Als ik dit bij de montage al had geweten was ik hier nooit op ingegaan, en had ik keurig binnen de wettelijke termijn de boel geannuleerd, maar aangezien hun monteur mij die copie niet had gegeven wist ik dit dus niet. Ik heb mijn bank intussen opdracht gegeven om de incasso's niet meer te accepteren, en krijg daarom iedere maand een aanmaning om te betalen.
Omdat ik elektromonteur ben heb ik de installatie netjes gedemonteerd, en R&G gevraagd om met mij een afspraak te maken om alles op te halen. Hier reageren zij niet op.
Hun monteur heeft mij het recht ontnomen om op tijd te annuleren, en ik vind dan ook, dat deze monteur aansprakelijk is voor de nu ontstane situatie.
De incasso heeft R&G intussen overgedragen aan DAS, en het valt me tegen, dat een betrouwbaar bedrijf als DAS hier in is gestapt, want zo wordt ook hun goede naam te grabbel gezet.

punked

Ongelezen bericht door punked »

Ook ik probeer onder mijn contract vandaan te komen, ik ben inmiddels alleenstaand en die € 39 p/m heb ik wel nodig, een brief gestuurd, kreeg een brief terug dat ik nog minstens 6 jaar er aan vast zit, wil ik het contract openbreken dan moet ik € 1900,00 betalen.

one leg

Ongelezen bericht door one leg »

Hallo Allemaal,
zoals ik al lees zijn wij er 2 jaar geleden ook ingestonken, en willen er nu vanaf, ja dat kan of je even de resterende jaren wil overmaken, sinds gisteravond problemen met alarm, bel je v&S beveiliging, wat wordt je daar onbeschoft behandeld, ik ga nu opzeggen wat is de beste manier om dit te doen, ik denk aangetekend en ze dan 3 weken de tijd geven om te reageren, en daarna de das maar inschakelen, ja er staat op het service bewijscertificaat 11 jaar complete beveiliging voor een vaste prijs, geen tussentijdse verhogingen, , wij dachten 11 jaar geen verhoging, niet te weten dat je een contract hebt van 11 jaar, dat zet je toch in een contract, het contract loopt tot 2024 als we dat geweten hadden hadden we nooit getekend, er staat alleen bij 11 jaar geen prijsverhogingen, dit is de adder onder het gras van r&G beveiliging, en dan te bedenken dat ik bijna voor ze werkt had, wat ben ik blij dat ik een andere weg ben ingeslagen, en dat ik dit soort dingen niet op mijn geweten heb, om mensen zo te besodemieteren.

edvanrijswijk

Ongelezen bericht door edvanrijswijk »

Wij hebben sinds jaren een R en G alarm en de problemen hopen zich maar op en worden steeds groter.
R & G beveiliging is een firma die niks oplost en ja je kan er van af als je 1900 euro overmaakt.
Mijn alarm werk al lang niet en er komt geen actie.
Wie is er al onderuit of heeft het kunnen oplossen met R&G ? Ik hoor het graag. Advies ?
Ik heb inmiddels DAS incasso achter me aan zitten.

Kunnen we gezamelijk iets tegen deze fa opzetten?
ed

Emyehe

Ongelezen bericht door Emyehe »

Beste,

Ook ik heb problemen met RenG beveiliging.
Ze hebben de installatie niet binnen 30 dagen geïnstalleerd. Dat was probleem nummer 1.
Ik heb het tegen de monteur gezegd en die zei ik kom installeren en voor klachten moet je bij het hoofdkantoor wezen. Tot mijn verbazing zijn ze 1 belangrijke component vergeten te installeren. Ik heb het tegen de monteur gezegd en die zei "Staat niet op mijn werkbon" Ik bellen met hoofdkantoor en die zei. "Sorry dat hebben we niet doorgekregen van de accountmanager dus als u het wilt hebben moet het erbij kopen" Ik heb de medewerker verteld dat dat niet de afspraak was met hun accountmanager waarop zij antwoordde we hebben niks te maken met de accountmanager. Op dat moment viel me mond open. Toen heb ik maar de accountmanager gebeld en die was ook niet gecharmeerd van hun uitspraak. Ik heb het hem uitgelegd en die zei het is mijn fout dus zal ze melden dat ze het component moeten installeren. Ik heb weken niks gehoord waarop ik belde en ik hun vertelde dat ik een incomplete systeem heb en dat ik het op wil zeggen. (dat was november 2011)En ja, ik hoorde dat het niet kon en dat ik 2700 moet betalen omdat ik het eenzijdig op zeg. En ineens stonden ze in januari voor me neus om de laatste component te installeren. Ik heb tegen monteur gezegd dat ik het niet wilde en hij wilde er niks van weten en zei ik kom het installeren punt. Krijg je later te horen uit coulance hebben we het gedaan, uhm na 2 maanden kom je erachter om iets uit coulance te doen beetje laat naar mijn smaak. Ook kwam ik erachter dat ik een contract had van 11 jaar. Zover ik weet is het maximaal 5 jaar. Want als ik leest dat securitas zegt dat ze alleen contracten aangaan van 12 tot 60 maanden dan vraag me af aan wie ik de andere 72 maanden zou moeten betalen.

Als het goed is gaat dit binnenkort naar de rechtbank. Ik heb begrepen dat ik de dagvaarding snel tegemoet kan zien. Als er mensen die wat willen doen tegen R&G hoor ik het graag.

mise070

Ongelezen bericht door mise070 »

Emyehe schreef: En ja, ik hoorde dat het niet kon en dat ik 2700 moet betalen omdat ik het eenzijdig op zeg. En ineens stonden ze in januari voor me neus om de laatste component te installeren. Ik heb tegen monteur gezegd dat ik het niet wilde en hij wilde er niks van weten en zei ik kom het installeren punt. Krijg je later te horen uit coulance hebben we het gedaan, uhm na 2 maanden kom je erachter om iets uit coulance te doen beetje laat naar mijn smaak. Ook kwam ik erachter dat ik een contract had van 11 jaar. Zover ik weet is het maximaal 5 jaar. Want als ik leest dat securitas zegt dat ze alleen contracten aangaan van 12 tot 60 maanden dan vraag me af aan wie ik de andere 72 maanden zou moeten betalen.
Als ik het goed begrijp heeft u ze in gebreke gesteld, omdat zij niet hebben geleverd wat ze hebben beloofd en heeft u getekend voor 5 jaar en dit blijkt nu ineens 11 jaar te zijn. De wet is hier heel helder over en u heeft de overeenkomst ontbonden wegens wanprestatie, ongeacht u 5 of 11 jaar heeft getekend. Dat zij uit coulance vervolgens iets na twee maanden doen is eerder gelegen zijn in juridische motieven, om zo te proberen hun fout te herstellen en zo onder de 'wanprestatie' uit te komen. Maar feit is en blijft (als ik u goed begrijp) dat u ze in gebreke heeft gesteld wegens een wanprestatie en dat geeft gronden de overeenkomst KOSTELOOS te ontbinden. Succes in ieder geval, maar ik schat uw kansen (als wat ik lees klopt) hoog in dat u deze kwestie zult winnen.

Indien u in het gelijk wordt gesteld is er een aanzienlijke kans dat ze ook uw juridische kosten zullen moeten vergoeden, PLUS natuurlijk de reeds betaalde kosten voor iets wat niet naar behoren is geleverd. Maar, dit laat ik even in het midden, want hiervoor ken ik de kwestie niet goed genoeg... :mrgreen:

M.van Rooy

Ongelezen bericht door M.van Rooy »

Beste forum gebruikers,

Ik ben een rechtzaak begonnen tegen R&G beveiliging.

Kreeg allervriendelijkste man over de vloer, gratis bleek dus niet gratis.

Na zijn presentatie vertelde ik dat ik erover na wilde denken.
Dit was volgens de man niet mogelijk. Hij zei teken maar gewoon dat is voor mij makkelijker dan hoef ik niet terug te komen en als je er vanaf ziet, stuur je gewoon even een briefje met ik beroep mij op artikel 8.1 uit de algemene voorwaarden.
Zo gezegd zo gedaan, nu is volgens hun die brief nooit aangekomen.
Heeft iemand anders ook deze ervaring??

Zoja, zou je dan contact met mij op willen nemen.

Heb namelijk gezien dat ik niet het eerste slachtoffer ben met dit verhaal.

M.van Rooy

Ongelezen bericht door M.van Rooy »

Zou het zeer op prijs stellen als iemand met een gelijk soorten ervaring reageert?

Zodat ik deze informatie kan meenemen in mijn verweer.

Alvast dank!

Met vriendelijke groet

van Rooy

ireneb

Ongelezen bericht door ireneb »

Echt ongelooflijk dat deze organisatie nog steeds zo kan opereren! Beste M. van Rooy, ik stuur u even een PB'tje.

benellitornado

Ongelezen bericht door benellitornado »

Ook ik heb nare ervaringen met R&G Beveiliging.
Mijn zus heeft een contract met R&G Beveiliging sinds april 2008.
Ook heeft ze al jaren de ziekte MS, en in 2008 is haar levenspartner overleden.
Het ging vorig jaar zo bergafwaarts met haar dat ze half december noodgedwongen in een verzorgingstehuis is opgenomen. Ook geestelijk kan ze geen dingen meer regelen zodat ik haar zaken vanaf dat moment moet regelen.
Daar ze natuurlijk nu niet meer in haar eigen huis woont, en de alarminstallatie moeilijk in een verzorgingstehuis kan worden geplaatst, heb ik 24 januari 2013 het contract dat ze had met R&G schriftelijk opgezegd.
Zij moet rondkomen van een schamele WAO-uitkering!
Een contract heb ik in haar administratie niet kunnen aantreffen.
Die heeft het bedrijf inmiddels op mijn verzoek toegezonden, en daar staat inderdaad deze overeenkomst in.
Op 31 januari 2013 kreeg ik een brief waarin wordt gesteld dat dit een eenzijdige verbreking is van het contract(die we niet hadden)
En als we het contract willen verbreken of we dan maar even € 1.900,- op hun rekening willen overmaken.
Dit zou zouden zij zijn gerechtigd volgens art. 6:96 BW(geleden verlies/gederfde winst als vermogenschade)
Ik vervolgens gebeld met dhr. W.R. van Teeseling van R&G en die vertelde mij dat bovengoemde niet een reden is om een contract éénzijdig te kunnen opzeggen.
Zelfs verlies van een baan zou geen reden zijn. Ik weet nu waarom hij dat noemde(zie dit forum)
Misschien als mijn zus onder mijn bewindvoering zou staan(wat niet het geval is) zou er misschien iets mogelijk zijn.
Heeft iemand ooit zoiets bij de hand gehad, en zijn daar wellicht regels voor?
We mochten(uiteraard) het contract ook door laten lopen a € 37,-.
Dat komt uitgerekend over de resterende termijn € 4,- duurder uit dan opzeggen.
Tjonge wat een voordeel.
Dit hele verhaal klopt natuurlijk niet. Geleden verlies? Ze hoeven toch ook geen service meer verlenen? De installatie kunnen ze voor mijn part ophalen, alhoewel bij afsluiten van het contract is gezegd dat die gratis was. Ze was "uitverkoren"
Ik heb al eens een warme douche mogen uitreiken aan het bedrijf Kinzo, maar er bestaan ook koude douches naar ik meen.
Kortom: HELP!!!!!

TKW

Ongelezen bericht door TKW »

Ik ben op zoek naar mensen met soortgelijke klachten over dit bedrijf. Op dit moment sta ik samen met mijn advocaat (rechtsbijstand) op het punt om een rechtzaak te beginnnen. En ik denk dat we sterker staan als krachten en verhalen gebundeld worden. Stuur mij een PB-berichtje met jouw verhaal!!

HenkO123

Ongelezen bericht door HenkO123 »

Ter info: 3 vertegenwoordigers lopen sinds gisteren en vandaag rond in G. A. Holzmullerteengsstraat te Alkmaar.

charly55

Ongelezen bericht door charly55 »

Ik ben wel met R & G beveiliging in zee gegaan.Eeerst was ik wel tevreden, maar nu niet meer.
Vorig jaar heb ik contact met hun opgenomen of ik zonder meer naar glasvezel kon overstappen of dat iets speciaals nodig was. Volgens de medewerker kon ik de stekker van het ene kastje naar het andere zonder problemen overzetten.
Nu heb ik dus geen aansluiting meer met meldkamer. Gebeld dan moest ik een IP converter kopen kost me met installatie ongeveer 300 euro.
Gebeld met R&G dat ik het hier niet mee eens was , zouden mij terugbellen maar dat
gebeurde niet . Nogmaals gebeld het zelfde verhaal.
Vandaag gebeld , werd wel teruggebeld. Maar nu werd gezegd dat ik helemaal niet gebeld had tot vandaag en dat bleef de medewerkster herhalen. Dus ik was een leugenaar daar kwam het op neer.
Weet nu niet meer wat ik moet doen , want kan niet van contract af anders kost het me een hoop geld.
Dus ga maar niet met ze in zee.

dannyjan

Ongelezen bericht door dannyjan »

Mijn vader is op 16.07.2013 overleden.
Wij als erfgenamen,hebben zijn rekeningen voor onze rekening genomen.
Dan wil ik het contract bij B&G beveiligingen opzeggen(23.07.2013) geen reactie.
Op 1.08.2013 nog maar een keer,je raad het al,geen reaktie.
Dan krijg ik gisteren(18.09.2013)eindelijk een brief van B&G.
Daarin staat ongeveer het volgende in: (je word in eerste instantie niet gecondoleerd,wel zo netjes lijkt me om daar mee te beginnen)
Uw vader heeft een contrakt van 11 jaar afgesloten bij ons.
Het is niet mogelijk om het contrakt te beeindigen voor 2022.
U kunt het wel afkopen met een bedrag van 3000 euro.
Of u kunt het mischien aan de nieuwe bewoners aansmeren...
Waar betaal je dan eigenlijk voor? (voor diensten die sinds 23.07.2013 niet meer worden geleverd!)

Ik geef daarom De firma B&G (mevr.scheetjes) een ijskoude douche

maria.g

Ongelezen bericht door maria.g »

Beste mensen,
Ook ik heb problemen met securitas alert service.
Juni 2012 colporteur aan de deur, beweert van securitas te zijn en vroeg of ik deze naam kende. Ja, is mij bekend. Vertelt dat securitas sinds kort een afdeling heeft opgestart voor particulieren beveiliging en daarom een leuke aanbieding voor mij heeft. Ik ben geintresseert en wil t.z.t. een alarm aanschaffen, dus laat ik hem binnen voor informatie.
Geef aan dat ik bezig ben met een andere woning en dan pas een alarmsysteem wil aanschaffen,de flat waarin ik nu woon veilig genoeg is, waarop verkoper reageert, dat dit een eenmalige aanbieding is, de verhuiskosten maar een paar tientjes zijn, dat inbrekers tegenwoordig met een afgezaagde sleutel elk slot weten open te breken.
Op de overeenkomst staat vermeld de eenmalige aanschaf- en installatiekosten van 225,= euro en een abonnement van 29.95 euro per maand voor de meldkamer voor de duur van 60 maanden.
Als ik vraag of er nog andere kosten aan verbonden zijn, die vraag een paar keer stel, beweert verkoper hoog bij laag dat er geen verdere kosten aan verbonden zijn.
Ik geef aan de overeenkomst goed te willen lezen, de kleine lettertjes en de algemene voorwaarden die op de overeenkomst staan, voordat ik teken.
Hij laat me in de waan en houdt moedwillig de werkelijke algemene voorwaarden verborgen en nadat ik getekend heb verstopt hij deze achter/tussen het dubbelgevouwen contract/overeenkomst. Blijkt ruim een maand later, toen ik een huis kreeg aangeboden en de installateur van V&S belde om het alarm te verhuizen, kosten 300,= euro bleken te zijn, de overeenkomst tevoorschijn haalde die ik had opgeborgen, nadat die verkoper weg was,valt de werkelijke algemene voorwaarden eruit als ik de overeenkomst openvouw.
Het eerste wat ik lees in de echte algemene voorwaarden is dat ik eigelijk verplicht ben om een onderhoudscontract af te sluiten á 99.= euro per jaar, dus weldegelijk zijn er bijkomende kosten, blijken de voorrijkosten al 80,= euro te zijn, met contract 40.= euro en het arbeidsloon wordt per kwartier berekent.
Na telefonische klachten en per e-mail naar securitas, waarop in eerste instantie steeds gereageerd werd met de opmerking, mevrouw we zijn alleen de meldkamer, wordt het me na maanden duidelijk dat die verkoper geen medewerker is van securitas, maar van V&S beveiliging en dit bedrijf een overeenkomst heeft met securitas meldkamer om zijn product te kunnen verkopen en aansluiten.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik nooit getekend, want ik wist van te voren dat ik twee maanden later 65 jaar werd en terug zou vallen op alleen een AOW uitkering, alleen het abonnement van 29.95 euro kon ik me permiteren, daar had ik rekening mee gehouden.
Vanaf Januari 2013 is mijn alarm kapot, door een toetsje van de code verkeerd in te drukken geeft toetsenbord een foutmelding aan en nergens in de handleiding staat aangegeven waar een herstelknop zit. Ook de codes die V&S telefonisch doorgeeft werken niet, en een monteur kan ik niet betalen en garantie schijn ik niet meer te hebben, niet langer dan 6 maanden.
Einde verhaal, laat de meldkamer me afsluiten omdat ze blijven bellen en koppel het alarmsysteem los.
Maar blijf vast zitten aan een contract met securitas alert service voor de meldkamer nu nog ruim 4 jaar.

Advies van Consuwijzer en voorbeeldbrief waarmee ik me kan beroepen op "Dwaling" en naar V&S heb gestuurd, wordt doorgestuurd naar securitas waarop securitas reageert dat van dwaling geen sprake is. En V&S laat weten dat verkoper niet meer in dienst is.
Ik voel me vreselijk misleid op z'n zachts gezegd en als ik lees over misleidende verkoop,vallen er een aantal punten op die onder de wet oneerlijke handelspraktijken vallen nl.
misleiding - aanbieder, naamsbekendheid van securitas gebruikt.
onjuiste en verborgen houden van informatie - bijkomende kosten, verhuis- en onderhoudskosten algemene voorwaarden.
Heeft iemand gelijksoortige ervaringen?
Graag uw reactie.
maria.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Sjonge jonge, wat een negatieve reacties allemaal :lol:

haha, nee hoor.. Wij zijn (helaas :evil: ) ook twee jaar geleden in het hele colportage verhaal gestonken.. Exact zoals omschreven hier (en op andere sites).. Na twee inbraken kort op elkaar, kwamen er mensen in met 'securitas' naamkaartjes en een presentatie set.. Ik heb ze gewezen op het feit dat het écht niet gratis is wat men aanbiedt, maar voor '95ct per dag' zijn we wel 'het schip' ingegaan..

Dit bleek inderdaad pas later, want zodra de installateur langs is gekomen om het alarm te installeren werd er gewezen op het feit dat het systeem niet op 'glasvezel' kon worden aangesloten, zonder de aanschaf van een aparte 'webmodule' à 100 Euro.. Vervolgens kwam het papierwerk op tafel voor jaarlijkse onderhuidscontracten van 99 Euro (p/j)..

Na nog geen 4 maand was er één batterij leeg en voor het vervangen hiervan werd 70 Euro gerekend...
En 13 maanden na aanschaf 'begaf' de webmodule het, waarvoor we nadat de monteur wegging en een geel papiertje achterliet met hierop alleen de tekst 'webmodule vervangen', een rekening achteraf kregen van nog eens 100 Euro.. Over dit laatste hebben we na 2 aanmaningen, storneringen e.d. toch nog restitutie gekregen (als je toch een systeem met een meerjarig contract verkoopt.. mag je er op zijn minst vanuit gaan dat het onderliggende asset ook mee gaat)...

Al met al dus best een dure liefhebberij..
abbo geld: 12 * 30 = 360 p/j
onderhoud: 99 p/j
Komend op zo'n 500 euro per jaar, inclusief onvoorziene kosten.. da's toch een dikke 2.500 over de 5 jaar looptijd.
Haha, en dan denk je beter 'beschermd, zodat je niet bestolen word' :lol:

Maar nu komt de volgende brief op de deurmat, samenvattend:
Men wil het contract bij securitas overdragen naar een dochter van de onderneming (gespecialiseerd in huisbeveiliging, private sector, mooi verhaal, top dienstverlening, en meer lof). Mij wordt gevraagd om even een papiertje te tekenen voor het overdragen van de automatische incasso.

Een week later krijg ik nog een tweede brief met 'veelgestelde vragen'.. Waar mij een paar dingen op vielen:
- Natuurlijk een goed commercieel onderbouwd verhaal, mega veel klanten, snellere responstijden, etc.
- Maar ook wordt er gerept over een 'nieuwe technologie' - ga naar http://www.verisure.nl/upgrade voor meer info
- Maandelijkse bijdrage en contractduur blijven hetzelfde (betaling gaat nu naar securitas direct)
- Voorwaarden huidige contract blijven onveranderd
- en de belangrijkste: 'wat als ik mijn contract niet wens over te dragen aan securitas direct?'.. staat als antwoord: mail even naar ...@... of schriftelijk om hen te informeren voor 15 oktober (moet zeggen, dat 10 dagen wel kort dag is.. met twee weekenden er tussen en 1 dag bezorgtijd... maar goed). Indien ik niets laat horen ga ik automatisch akkoord...

Ik ga dus een mail opzetten richting de fa. dat ik er niets in zie (ik zie nu al aankomen dat je gestalkt gaat worden voor een upgrade waar je waarschijnlijk dik voor moet betalen) om te kijken wat de consequenties zijn...

afz: verisure (by securitas direct)
onderwerp: overdracht incasso

Meer mensen deze brief gekregen?

maria.g

Ongelezen bericht door maria.g »

Ja maurice ik heb ook zo'n brief ontvangen en al gereageerd via e-mail, ga niet akkoord met de overdracht naar securitas direct.
Voor securitas alert service geen probleem, blijven zij toch iedere maand geld van mijn bank plukken!
Ik bedrijp dit bedrijf niet, zo'n grote naam, lees zelfs op internet dat ze prijzen hebben gewonnen en dan zo weinig begrip voor hun klanten, zo halsstarrig vasthouden aan de contractsduur ook al is je alarm stuk en ben je afgesloten van de meldkamer, beveiligen zij mijn huis niet meer, maar wel blijven innen.
maria.g

dirkgnodde

Ongelezen bericht door dirkgnodde »

TRAP NIET IN DE VERKOOPPRAATJES VAN DE VERKOPER VAN R & G !!!
Ik ben er helaas wel ingetrapt ( zie mijn eerdere reaktie) en ben al bij de kantonrechter in Haarlem geweest. De rechter heeft om voor mij onduidelijke redenen in mijn nadeel geoordeeld, omdat ik na 34 maanden heb opgezegd, en ik in die tijd niet naar een contract of zoiets gevraagd had, maar in het vonnis staat wel, dat R & G accoord is gegaan met mijn opzegging van juli 2012.
In dat vonnis staat, dat ik nog 2 maanden moet betalen als opzegtermijn, plus de gerechtelijke kosten.
Er staat dus niet, dat ik een vergoeding moet betalen voor het vroegtijdig opzeggen, en dit stond ook niet in de eis van hun advocaat.
En nu komt het: ik krijg nu via DAS een aanmaning voor het abonnement voor 12 maanden 2013 plus
€ 2050,-- voor het voortijdig opzeggen. Maar er was toch al een vonnis....?Als ik DAS hierover bel, willen ze dat ik een copie van dit vonnis stuur!!! Bij DAS willen ze dus, dat IK hun werk ga doen...ZIJ hadden mij voor de rechtbank gedaagd, dus zij zullen ook wel een copie van dit vonnis hebben, maar het zou kunnen, dat ze dit doorgestuurd hebben naar R & G. Ook DAS neemt dus de leugens van R & G gewoon over. Dit zegt ook wel iets over DAS......
R & G blijft, ondanks dit vonnis, proberen om geld bij mij los te peuteren. Dit lijkt mij op z'n zachts gezegd nogal dubieus.
Ik heb R & G geprobeerd te bellen, maar ze waren er niet meer, er werd via een bandje verteld, dat ze er op werkdagen tot 16.00 uur zijn (ik belde om 16.30), maar op hun site staat dat je tot 17.00 uur kunt bellen.
Overigens heeft toen der tijd hun verkoper mij met leugens om gepraat.
Zoals al uit andere reacties blijkt geeft hun installatie alleen maar schijn veiligheid. Bij inbraak worden de mensen van de opgegeven telefoonlijst gebeld, maar ook als je dan aangeeft dat de politie moet komen GEBEURT DAT NIET, tenzij je een extra contract heb bij de politie.
Ook bij brand wordt niet direct de brandweer gebeld, maar ook eerst weer de telefoonlijst afgewerkt.
Pas als er minimaal twee melders af zijn gegaan wordt op verzoek de brandweer gewaarschuwd.
Al met al zou mijn huis dan al afgebrand zijn. Al met al dus een waardeloze installatie, waar je veel geld voor moet betalen.
Gelukkig is er niets gebeurd.

Gesloten