LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe compenseert een topsalaris zo'n kl*tebaan dan? Wat is de 'drive'? blijft zo'n topper wel scherp met al die overuren e.d. ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:Hoe compenseert een topsalaris zo'n kl*tebaan dan? Wat is de 'drive'? blijft zo'n topper wel scherp met al die overuren e.d. ?
Dat is voor die mensen geen klotebaan, net als iedereen hebben die er gewoon plezier in. Mijn vader vond het altijd leuk om op reis te gaan, nieuwe klanten ontmoetten, nét die goede deal sluiten, en zo verder.

En ja, die blijven scherp, ook als ze bijvoorbeeld zondagavond met de laatste vlucht uit Milaan komen, even naar de familie in friesland gaan voor een paar uurtjes slaap, en maandag de eerste vlucht naar Barcelona weer pakken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

Het toeval wil dat ik, zoon van een directeur/eigenaar, mijn hart heb verpand aan de dochter van een bouwvakker.
Niks mis mee, een bouwvakker is niks minder dan jouw vader. Als die bouwvakker er niet was, waren er ook problemen in de wereld.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:
alfatrion schreef:Op het moment dat de lagere inkomens moeten inleveren heet het bezuinigen en als de hogere inkomens moeten inleveren heeft het opeens nivelleren.
Nee hoor nivilleren en bezuinigen heeft een totaal verschillende uitwerking en is totaal iets anders. Nivilleren heeft niets met bezuinigen te maken en bezuinigt 0,0.
Ik ken de feitelijke verschillen tussen bezuinigen en nivelleren, maar ik kan me toch niet aan de indruk dat de terminologie die gehanteerd wordt afhankelijk van van de kleur die iemand heeft. De verhoging van het eigen risico en het invoeren zijn gedaan onder het mom van bezuinigen, maar feitelijk betekent het voor de mensen die deze zog nodig hebben een forse lastenverzwaring.

Aanvankelijk kreeg je € 255 terug als je geen zorg had gebruik, in 2014 moet je € 400 bij betalen als je wel zorg hebt gebruikt. Mensen die zorg nodig hebben zijn als gevolg hiervan € 655 euro extra kwijt. Dan moet je voor GGZ zorg nog eens € 200 betalen aan eigen bijdrage. En zo zijn er meer zaken waarvoor je een eigen bijdrage moet betalen.

Een alleenstaande moeder met kind krijgt € 889,02 en haar lastenverzwaring via haar zorgkosten van ongeveer € 600 (dankzij de zorgtoeslag). Dat is 5,2% van haar jaarinkomsten. De hogere inkomens zouden er in de plannen gemiddeld 4% op achteruit gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ik in de hele discussie mis, is dat een vorm van nivellering eigenlijk ook bijna een noodzakelijk gevolg is van de drang naar vereenvoudiging in de regelingen omtrent toeslagen, heffingskortingen en andere 'subsidies'.

Als je op bepaalde (gerichte) subsidies voor bijvoorbeeld gezinnen, alleenstaanden, gehandicapten of weet ik wat er nog meer is, wil korten, of het woud aan regelingen 'overzichtelijker' wil maken, dan betekent dat dat het groepje mensen dat daar op dit moment gebruik van (moet) maken met een flinke inkomensachteruitgang te maken kan krijgen. Dat kan vooral voor mensen met een laag inkomen ertoe leiden dat ze, zonder aanvullende maatregelen, onder het bestaansminimum komen. Als je met algemene maatregelen wil voorkomen dat de groep mensen die onder het bestaansminimum komt al te groot wordt (en dus niet weer specifieke regelingetjes optuigen), dan zul je het inkomen dat voor de lagere inkomens overblijft wel flink omhoog moeten schroeven.

En die stijging voor alle lagere inkomens kan nooit worden 'betaald' uit de besparing die verlagen van de doelgroep-subsidies oplevert. Dat zal dus uiteindelijk moeten worden betaald door hogere inkomens. Ergo, je ontkomt dan niet aan een vorm van nivellering.

Met andere woorden, het streven naar minder 'bemoeizucht' of naar minder subsidies, aftrekposten, toeslagen en regelingen, moet, om het resultaat menselijk te houden, bijna noodzakelijk gepaard gaan met 'algemene' nivelleringsmaatregelen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door vroem »

het belastingstelsel is heel eenvoudig te ontdoen van al die extra voorzieningen, dat heeft ook niets te maken met nivelleren, doel is ook anders, zou het tenminste moeten zijn. En het is ook nog eens prima te doen zonder dat de mensen die het nodig hebben vanwege laag inkomen daar onder lijden. Die voorstellen komen regelmatig langs, maar ik vrees dat vereenvoudiging gepaard gaat met verlies aan werkplekken voor ambtenaren, ik denk deels reden waarom het nog steeds niet gebeurt.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door TonGr »

verlies werkplekken voor ambtenaren
Dat maakt volgens zijlstra gisteren niet zoveel uit.
Met een beetje solliciteren moet je aan de slag kunnen komen.

boeda12
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2010 10:51

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boeda12 »

De regering is in ieder geval bedankt.
Heb 100% WAO Uitkering met toeslagenwet a 1062 euro netto ,klein pensioen 39 euro en 169 euro belasting kom je op het bijstandniveau uit 1270 euro voor een echtpaar zonder thuiswonende kinderen.
Bruto kom ik op 20.600 euro uit.
Heb net de berekening voor de huur en de zorgtoeslag 2013 gedaan en heb nu een Huurtoeslag van 235 euro wordt per 1 januari 2013 207 euro en de Zorgtoeslag is nu 145 euro en wordt 160 euro.
Als ik uitga van het bijstandsniveau kom ik uit op huurtoeslag 233 euro en zorgtoeslag 171 euro.
Dat is een verschil van 37 euro wat ik dus per maand achteruit ga terwijl ik bijstansniveau heb.
Weet iemand waar ik die 37 euro terug kan halen.?
En als ze die 37 euro met de toslagenwet aanvullen gaat mijn zorgtoeslag nog verder naar beneden waardoor ik wederom onder het bijstands niveau kom.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Noble »

Wat lopen jullie toch te mekkeren??

EERST stemmen jullie MASSAAL !! op P-vvd-A !!
terwijl jullie KEER op KEER gewaarschuwd werden dat "deze" MILJARDEN!!
(1 miljard = 1.000 MILJOENTJES!! voor het geval julllie dit niet weten..)

naar Griekenland e.a. gaan weggeven
( het geld komt NIET terug, maar die fabeltjes geloven jullie OOK hé )

en áls jullie dan dus TOCH in de stront stappen (lees stemmen op..)
dán gaan klagen dat het stinkt?? en ik wíst het niet??...

en nu dénken jullie dat die jongens het OP gaan geven die 4 jaar vette salarissen?? :lol: :lol:


wie z'n billen brand.... moet op de blaren zitten...

het ergste?? is dat de beslissingen die ze NU nemen, na hún regeerperiode NIET meer terug gedraaid kunnen worden, de handtekeningen staan dan onder de EU kontrakten...

Goed gedaan.... :cry: , en het gaatnog VEEEEL erger worden... maar dat geloven jullie OOK niet.. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Noble schreef:
Goed gedaan.... :cry: , en het gaatnog VEEEEL erger worden... maar dat geloven jullie OOK niet.. :lol:
Ik denk ook dat het veel erger gaat worden als dat het nu al is.
Dat hebben we te danken aan de VVD en (strategische) PVDA stemmers.

Gesloten