LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugbetaling Yourtablet blijft duren.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bumke

Terugbetaling Yourtablet blijft duren.

Ongelezen bericht door bumke »

Hallo,

Half september kocht ik een tablet bij Yourtablet, vooraf moeten betalen (dat vind ik wel begrijpelijk) en de tablet zou verzonden worden.
De dag erop kreeg ik een e-mail dat het fout op hun website stond, de tablet was namelijk niet in voorraad en voorlopig niet meer leverbaar.
In de mail vroegen ze of ik mijn rekeningnummer per mail wilde doorgeven zodat het bedrag kon worden teruggestort.
Inmiddels had ik per mail een creditnota ontvangen en ergens anders een zelfde tablet gekocht.
Toen na 2 weken het bedrag nog niet teruggestort was heb ik een mail gestuurd dat ik het bedrag nog niet ontvangen had, het antwoord was dat dat wel zou kunnen want het werd binnen 30 dagen teruggestort.
Ik heb het toen niet meer zo bijgehouden en 2 weken geleden zag ik dat het bedrag nog steeds niet bijgeschreven was, bijna 2 maanden verder dus.
Weer een mail gestuurd, geen reactie, na 1 week nog een mail gestuurd, 2 of 3 dagen later wel antwoord dat mijn mail doorgestuurd was naar de administratie, spijtig dat het zolang duurde enz.
5 dagen later is er nog steeds niets bijgeschreven, dus deze avond maar weer een mail gestuurd.
De bestelling is nu zo'n 65 dagen geleden betaald maar ik heb nog niets terug ontvangen.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, want dit begint me wel wat te vervelen.

Bvd.

Guardian72
Contacteer:

Re: Terugbetaling Yourtablet blijft duren.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Simpel..

Mail sturen - met ingebrekestelling, plus melden dat ze vanaf 30 dagen na annuleren bestelling ook wettelijke rente verschuldigd zijn.
Geef aan dat ze binnnen 5 dagen het totaalbedrag van de bestelling over kunnen maken, dan is de kous daarmee af, zo niet word aangifte gedaan, en zal een incassotraject gestart worden waarbij alle bijkomende kosten voor hun rekening zijn.

Eventueel zoek je een voorbeeldbrief.. 30 dagen is echt wel het maximum.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Yourtablet is van rechtswege in verzuim (art. 7:46d lid 3 BW) een ingebrekestelling is dus niet nodig. Over het hele bedrag is Yourtablet in ieder geval vanaf 30 dagen na de ontbinding de wettelijke rente verschuldigd (3%/jr) en bij de eerste buitengerechtelijke handeling (aanmaning, telefoontje etc.) een vergoeding van incassokosten verschuldigd van tenminste €48,40 incl. 21% BTW.

bumke

Bedankt voor de reactie's, ik zal stappen gaan ondernemen.

YourTablet

Ongelezen bericht door YourTablet »

Dit mag uiteraard niet gebeuren. Zou je mij een Persoonlijk Bericht kunnen sturen met je gegevens? Dan neem ik of een collega maandag even contact met je op en ga ik zorgen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

bumke

Hallo,

Ik heb nog geen stappen ondernomen, maar vandaag zag ik dat het bedrag terug is gestort.
De transactiedatum was 25 november.
Het is dus opgelost.

Groeten.

Guardian72
Contacteer:

bumke schreef:Hallo,

Ik heb nog geen stappen ondernomen, maar vandaag zag ik dat het bedrag terug is gestort.
Het is dus opgelost.

Groeten.
Hebben ze ook wat extra teruggestort (wettelijke rente) of echt alleen maar wat je betaald had?

(Leuk trouwens, ze adverteren heftig op TV met van alles.. maar ondertussen)

YourTablet

Ongelezen bericht door YourTablet »

bumke schreef:Hallo,

Het is dus opgelost.

Groeten.
Fijn om te horen dat het opgelost is!
Guardian72 schreef:Hebben ze ook wat extra teruggestort (wettelijke rente) of echt alleen maar wat je betaald had?

Het is onze bedoeling niet om klanten zo te behandelen laten we dat voorop stellen. Gelukkig gaat het dan ook vaak goed en die paar waarbij het niet goed gaat, daar zullen wij naar moeten kijken en er voor moeten zorgen dat het niet meer kan gebeuren.

ArneLH
Contacteer:

YourTablet schreef:
Guardian72 schreef:Hebben ze ook wat extra teruggestort (wettelijke rente) of echt alleen maar wat je betaald had?

Het is onze bedoeling niet om klanten zo te behandelen laten we dat voorop stellen. Gelukkig gaat het dan ook vaak goed en die paar waarbij het niet goed gaat, daar zullen wij naar moeten kijken en er voor moeten zorgen dat het niet meer kan gebeuren.
Zie je hoe goed die vraag van Guardian72 wordt ontweken? Ik gok het erop dat er geen rente is betaald.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:bij de eerste buitengerechtelijke handeling (aanmaning, telefoontje etc.) een vergoeding van incassokosten verschuldigd van tenminste €48,40 incl. 21% BTW.
Een consument kan de incassokosten alleen verhogen met de BTW indien hij een dienst van een ondernemer heeft afgenomen, zoals een incassobureau.

ArneLH
Contacteer:

alfatrion schreef:
ArneLH schreef:bij de eerste buitengerechtelijke handeling (aanmaning, telefoontje etc.) een vergoeding van incassokosten verschuldigd van tenminste €48,40 incl. 21% BTW.
Een consument kan de incassokosten alleen verhogen met de BTW indien hij een dienst van een ondernemer heeft afgenomen, zoals een incassobureau.
Jij denkt dat het internetabonnement van de ts een van BTW vrijgestelde dienst is (hoe kan hij anders e-mailen)? Dacht het dus niet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ArneLH schreef:
alfatrion schreef:
Jij denkt dat het internetabonnement van de ts een van BTW vrijgestelde dienst is (hoe kan hij anders e-mailen)? Dacht het dus niet.
Een consument kan en mag geen btw in rekening brengen, btw mag alleen op de factuur staan als je btw plichtig bent en dit ook afdraagt aan de belastingdienst.

Wat alfa bedoelt is dat er een door de consument t ingeschakeld incassoburo tussen is gekomen, welke wel btw plichtig is, dan is 48,40 Inc 21% btw hetzelfde als 40 Euro ex btw.

alfatrion

"Indien de schuldeiser een derde inschakelt om de vordering voor hem te innen, kan deze derde voor zijn diensten btw bij de schuldeiser in rekening brengen."

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 2-141.html

ArneLH
Contacteer:

Ik weet van alfa bedoelt hoor, vandaar mijn antwoord. De ts maakt gebruik van een dienst, zijn internetabonnement, ter verkrijging van voldoening buiten rechte en kan de BTW die de provider rekent niet verrekenen. De vergoeding voor buitengerechtelijke kosten wordt daarom dus verhoogd met BTW (art. 2 lid 3 Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten). Ik kan me alleen maar aansluiten bij de letterlijke tekst van het besluit.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ArneLH schreef:
YourTablet schreef:

Zie je hoe goed die vraag van Guardian72 wordt ontweken? Ik gok het erop dat er geen rente is betaald.
Waar hebben we het hier over? Tablet van zeg, 500 euro, 35 dagen rente is 1,50. Misschien een incasso procedure opstarten voor dit soort bedragen? :shock:

alfatrion

3,40 + 40 euro aan incassokosten = 43,40.

Guardian72
Contacteer:

YourTablet schreef:

Kortom - de benadeelde heeft maanden zonder geld of goederen gezeten - had in principe aangifte tegen jullie kunnen doen - en vervolgens betalen jullie niet eens de (wettelijke) rente als vergoeding voor het ongemak.

Hmm.. Toch jammer, dat zoals iemand al stelde de vraag ontweken word - betekent in elk geval negatief advies naar mijn werkgever. Andere leverancier zoeken dan maar. (Klein bedrijf, slechts 760 werknemers...)

bumke

Rente is er niet betaald, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem.
Het belangrijkste is dat het inmiddels is terugbetaald, ik betreur het echter wel dat het zolang heeft moeten duren en er de laatste tijd niet of erg laat werd gereageerd op mijn mails.
Verder ben ik wel BTW-plichtig, ik had de tablet zakelijk gekocht.

Omdat het inmiddels opgelost is vond ik het gepast om ook dat hier op het forum te melden.

Gesloten