LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe wasmachine..

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door vanhaut »

Onze wasmachine is na 7 jaar intensief gebruik (6/7 wassen per week) overleden naar het er nu uitziet.. Dus op zoek naar een andere.. Was "vroeger" goed was , geldt tegenwoordig niet meer..

Welke merk is tegenwoordig aan te raden met ons intensieve gebruik (dus dagelijks minimaal 1 was), we hebben een (warmtepomp) droger maar een goed centrifugeer resultaat is prettig..

Naar welk merk moeten we kijken ? Is Miele nog steeds het beste merk ? En zijn daar ook "simpele" machines van.. dus zonder 400 verschillende programma 's :mrgreen:

Ik hoor graag

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door trail46 »

Een redelijk geprijsde Miele (€989.-) is de MIELE WASMACHINE W5903 . Google maar eens op die titel.
Miele is nog steeds een topmerk al gaat ook deze echt geen 25 jaar meer mee zoals onze eerste Miele.
:wink:
Miele W5903 wasmachine. Zeer duidelijk leesbare en eenvoudig te bedienen. De W5903 wasmachine, voorzien van 1400 toeren centrifuge en 100% waterbeveiliging. Door de grote letters en de eenvoudige bediening is de W5903 WPS een ideale wasmachine voor bijvoorbeeld senioren en andere mensen die op zoek zijn naar simpelweg een eenvoudige maar hoogwaardige kwaliteits wasmachine.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vanhaut schreef:OWas "vroeger" goed was , geldt tegenwoordig niet meer..
Vroeger stelde we dan ook andere eisen aan apparaten dan tegenwoordig.... Maar de bekende merken van vroeger behoren nog steeds tot de top. De meuk is allang van de markt verdreven.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door vanhaut »

het gaat me niet om eenvoudig bedienen.. maar meer dat ik al die programma's toch niet gebruik. Ik gebruik geen jeans programma, geen hoofdkussen programma en noem maar op..

gewoon wassen.. wit en bont, soms wat fijne was.. that's all.. oja..en soms een opfriswasje..

Dus ik wil zuinig wassen en goed schoon wassen..

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door vanhaut »

Is dat zo ? Stellen we andere eisen ?

Ik wil gewoon dat het ding het goed doet en dat ie een poosje meegaat.. en als ik er dan toch een paar honderd euro voor neerleg moet het ook goed zijn.. Miele was altijd al duur.. maar ging wel 20 jaar mee.. nu mag je blij zijn als ie de 10 haalt.. Zo ook met AEG..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door bprosman »

nu mag je blij zijn als ie de 10 haalt
De 15 jaar halen ze echt nog wel hoor.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem.

Nu had ik al verschillende machines gehad, ben ooit begonnen met een whirlpool, die beviel op zich aardig behalve dat als het ding centrifugeerde dat het leek alsof ik op een startbaan stond, zoveel lawaai produceerde het ding.

Toen een zanussi, redelijk goedkoop (destijds) maar wat een genot, het ding deed wat ik wilde, wassen dus en dat wel 14 jaar lang, toen overleed ie en reanimatie was niet meer mogelijk.

De keus viel toen op een AEG, met in mijn achterhoofd, laat je nooit in de steek, nou dat leek me wat.
Al binnen een half jaar liet ie me in de steek, en dat elk half jaar zo'n beetje.
Voor mijn gevoel had ik een duurdere wasmachine (wat ook zo was natuurlijk) maar de reparatie kosten liepen ook flink de spuigaten uit.
Na een jaar of 5 overleden, ja zeker deze kon wel gereanimeerd worden, maar de kosten waren dan bijna gelijk aan een nieuwe machine.

Een bosch gekozen, wat een drama, stinkende was kreeg ik.
Na voortdurend klagen mocht ik met bijbetalen van meneer bosch eenzelfde machine maar dan nieuw.
Op zich vond ik het voorstel redelijk, immers ik had het ding al 2 jaar gebruikt.
De nieuwere variant deed hetzelfde als de eerste, stinkende was, maar ditmaal nog erger, ik had ook nog eens zwarte strepen in mijn witte was, een soort wasluis (kwam ik later achter), volgens de meneer van bosch gebruikte ik teveel wasmiddel, nou volgens mij niet direct, want mijn was bleef ook stinken naar een open riool, ik twijfelde vaak of het ding zijn werk wel gedaan had.
Klagen bleef ik eerst nog wel doen, maar het probleem was niet op te lossen, ondanks dat de waterstand omhoog gebracht werd, minder wasmiddel (en ja later zelfs meer) elke keer goed schoonmaken, uitkoken met bleekwater, soda, vaatwasblokjes enz. het probleem bleef.
Heel eerlijk keek ik uit naar de tijd van zijn heengaan, dit punt bereikte het ding dan ook na 5 jaar, en ik zeg gelukkig, wat een ergernis dat ding.

Vorig jaar heb ik ontzettend zitten twijfelen, wat is nu wijsheid?
Toch weer een goedkopere machine zoals de zanussi met de gok dat die misschien na 5 jaar de geest geeft maar wel 5 jaar voor schone en geurende was zorgt, of toch voor een duurder exemplaar gaan.
Tja en net op het moment dat de nood het hoogst was had ik een financieel meevallertje en besloot ik dat dan maar bij de wasmachine te doen.

Ik had natuurlijk hier en daar mijn licht opgestoken en voelde wel voor een goedkoper type van miele.
2 dagen voor de kerst arriveerde hij, en natuurlijk lag er een berg wasgoed te wachten, want in een gezin met kinderen en zoveel dieren is er altijd wel was te doen.
Deze machine heeft een trommel voor 7 kilo wasgoed (mijn vorige 4) ik vloog door de was heen om het zomaar te zeggen en wat een genot, het ruikt heerlijk (zelfs zonder wasverzachter wat ik in de bosch wel moest gebruiken om nog enigszins een frisse geur te krijgen) het is schoon en na centrifugeren ook praktisch droog.

Tegen elke dag 2 machines met de bosch, draai ik nu een 7 machines per week, natuurlijk omdat de trommel meer aankan, de droger gebruik ik zelden meer omdat het op een droogrekje ook in een dag droog is (hangt wel in het ketelhok)
Na wat verschillende programma's uitgeprobeerd te hebben gebruik ik nu hoofdzakelijk het bont/wit, en jeansprogramma, de andere programma's worden eigenlijk niet gebruikt, ja heel af en toe het opfris wasje.

Het fijne van deze machine vind ik dat ie niet heel uitgebreid in zijn programma's is, de programma's instelbaar zijn op korte wasjes (iets wat de bosch niet kon daar lag de was er bijna 3 uren in te soppen zonder goed resultaat) mijn motto is, als het in 1 uur niet schoon sopt dan ook niet in 3 uren.
Enkel de witte was draai ik op 90 of 60 graden op een langer programma, de rest gaat op het jeansprogramma van iets meer dan 1 uur (dat programma kan verkort worden).
Nog fijner vind ik dat de was er schoon en heerlijk ruikend uitkomt, ik vind het elke keer weer een (geur) feestje als ik de was ophang en later het drooghok inloop, het hele huis ruikt dan ook weer heerlijk naar schone was (wat weer als voordeel heeft dat ik denk dat het huis niet vuil en stinkend is van de honden haha).
Ik hou tijd over, want de bosch moest ik minimaal eens per week een dag aan besteden om hem van binnen helemaal te laten reinigen (uitkoken met ?? naspoelen, uitnemen, naspoelen enz. enz. dan 1 keer donkere was en met geluk kwam dan mijn witte was er redelijk schoon uit)
De miele doet hier nu bijna 1 jaar het werk, ik heb hem nog nooit hoeven uitkoken of reinigen, heb geen last van wasluis (hoe is het mogelijk want dezelfde wasmiddel merken gebruik ik nog steeds en dezelfde hoeveelheid, naja ietsje meer omdat de trommel groter is).
Hij bespaart me aan alle kanten, wasmiddel, wasverzachter (overbodig geworden) water, stroom, werk en de droogtrommel, het is gewoon een feestje om deze machine in huis te hebben.

Ik wens je heel veel wijsheid toe bij het maken van de juiste keuze.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door vanhaut »

Welk type Miele heb je ? Ik ben zojuist in de winkel geweest en kwam daar de miele w3371 tegen. 999 euro aktiemodel .. Die leek me wel wat.

Advies van verkoper op basis van wasgedrag wensen en eisen kwam toch op,aeg l76479fl of die Miele..

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door trail46 »

vanhaut schreef:Welk type Miele heb je ? Ik ben zojuist in de winkel geweest en kwam daar de miele w3371 tegen. 999 euro aktiemodel .. Die leek me wel wat.

Advies van verkoper op basis van wasgedrag wensen en eisen kwam toch op,aeg l76479fl of die Miele..
Zelf heb ik sinds kort een Miele W 1902 WPS, prima ding alleen wat duur. Het was een geschenk van mijn kids want zelf was ik bijna zeker voor de W3371 gegaan. Die is trouwens nog wel iets goedkoper verkrijgbaar lijkt het.
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/mie ... 1/#prijzen

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door memooty »

Hallo,

Kijk eens misschien naar een Samsung. Samsung is zich tegenwoordig aan het verbreden op de markt, en omdat ze willen laten zien dat ze ook meer dan tv en telefoons kunnen produceren, zijn de wasmachines en drogers van Samsung van erg goede kwaliteit. Bijna alles in huis is van Samsung, wasdroger, wasmachine, koelkast, noem het maar op.

Qua prijs valt het ook wel mee.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Renske99 »

vanhaut schreef:Welk type Miele heb je ? Ik ben zojuist in de winkel geweest en kwam daar de miele w3371 tegen. 999 euro aktiemodel .. Die leek me wel wat.

Advies van verkoper op basis van wasgedrag wensen en eisen kwam toch op,aeg l76479fl of die Miele..
Ik had vorig jaar: soft care w5723
Diverse testen nagekeken en dat bleek toen volgens de reacties een goede machine.
Natuurlijk was het al een wat ouder model/type, maar daar maak ik me nooit zo druk om.

Zelf zal ik dus nooit weer een AEG kiezen, hij liet me tevaak in de steek.
Tot nu toe was ik dus zonder problemen, heb nog geen defecten, mankementen of wat dan ook gehad (en ik klop het af hihi).
Volgens mij (maar zeker weten doe ik het niet meer) heb ik toen bij de plaatselijke witgoed dealer 899 betaald voor de machine die ik nu heb.

Het enige minpuntje was (en dat kan miele niet helpen)
Ik had de dealer gevraagt het ding te installeren en gebruiksklaar neer te zetten, dat beloofde deze.
Echter een aansluiting paste niet, en verdween, mij achterlatend met een machine die nog niet aan het werk kon omdat er een andere aansluiting op moest.
Kijk dat vind ik nou niet echt getuigen van vakmanschap als plaatselijke dealer.
Het verlengstukje koste nog geen 2 euro, netter en zeker klantvriendelijker zou het geweest zijn als die malloot die dingen in de auto heeft liggen en de boel toch netjes functionerend afleverd, tevreden klanten leveren je nl. meer op, dat stukje had ik overigens heus wel bij hem willen betalen, daar ging het me niet om, het gaat mij er dan om dat als ik iets vraag, je beloofd iets en vervolgens zit iets tegen (wat volgens mij heel vaak voorkomt omdat niet elke aansluiting in elk huis gelijk is) en je peert hem.
Je snapt wel dat de waterpas die hij hier liet liggen (vergeten) ik die niet achter zijn kont heb aangebracht :oops: (manlief ook weer blij :D )

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Renske99 »

memooty schreef:Hallo,

Kijk eens misschien naar een Samsung. Samsung is zich tegenwoordig aan het verbreden op de markt, en omdat ze willen laten zien dat ze ook meer dan tv en telefoons kunnen produceren, zijn de wasmachines en drogers van Samsung van erg goede kwaliteit. Bijna alles in huis is van Samsung, wasdroger, wasmachine, koelkast, noem het maar op.

Qua prijs valt het ook wel mee.
Heb ik toen over gedacht, maar het type waar mijn intresse naar uitging was nog best wel prijzig, ik hoor veel goede dingen van samsung dat wel, maar toch koos ik voor meer zekerheid en daarmee dus voor de miele.

Moest enkel een paar weken terug verschrikkelijk lachen om een vriendin.
Zij zijn verhuisd, lieten de oude wasmachine staan en kochten zelf dus een nieuwe.
Een samsung.
Het leukste vond ik dat het ding zingend de was doet whoehahaha
Er schijnen dus melodietjes in te zitten, grappig detail, maar of dat bijdraagt aan zijn kunsje weet ik niet

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door bprosman »

Kijk eens misschien naar een Samsung. Samsung is zich tegenwoordig aan het verbreden op de markt, en omdat ze willen laten zien dat ze ook meer dan tv en telefoons kunnen produceren, zijn de wasmachines en drogers van Samsung van erg goede kwaliteit. Bijna alles in huis is van Samsung, wasdroger, wasmachine, koelkast, noem het maar op.
Maar als ik dan in mijn omgeving rondkijk kan ik niemand opnoemen die iedere dag wast en een Samsung heeft van meer dan 10 jaar oud (niet eens 5 jaar) terwijl Miele's van meer dan 10 jaar oud kan ik er zo een tiental aanwijzen (waaronder ikzelf).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb ook een Samsung, ben er erg tevreden over. Oke heb hem pas dus over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij hebben een simpele LG. Er kan 7 kilo in, hij is simpel te bedienen en de was is heerlijk schoon. Hij draait al 4 jaar en hij kostte destijds nog geen 400 euro.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Heb je de centjes zou ik zeker voor een Miele gaan bouwt nog steed de meest duurzame wasmachines.

Voor iets minder is de Bosch WAS28443 ook een topper bij onze oosterburen vele malen als beste getest.

LG zelf hele slechte ervaring mee gehad onbelans,wandelen tijden centrifugeren na 4 jaar op.

Samsung zijn op de goede weg maar kan zich nog niet meten de duitse machines.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ik snap dat niet elke beurs een miele toelaat en dat iedereen zijn eigen goede of slechte ervaringen met bepaalde merken heeft.
Zelf kies ik dus nooit meer een whirlpool, aeg of bosch, mijn beste machine was een simpele en goedkope zanussi en serieus daar heb ik voor ik deze miele aanschafte ook weer serieus over nagedacht.

Mijn zus die van hetzelfde type een bosch had was het ding zat en knikkerde hem eruit, verving hem door een electrolux, eerst perfect maar na 2 jaar werden de wasresultaten al minder.

Idd van samsung hoor je de laatste tijd wel goede dingen, maar je hoort niet dat een machine al 10 jaar draait, volgens mij bestaat samsung dan al wel langer, maar produceren ze nog niet zo heel lang wasmachines, dus dat zal ook nog niet kunnen.

Van de bosch hoor je evenmin vaak dat de machines het langere tijd zouden uithouden, ik heb er 2 in 7 jaar versleten (noem het hardleers :mrgreen: )

Ik heb nu goede hoop dat ik nog 9 jaar vooruit kan, als dat werkelijk zo is dan heb ik geen reden om te mopperen dacht ik zo.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door vanhaut »

Ik ga voor de Miele denk ik..hij ziet er solide uit en zit qua prijs wel binnen budget.. Gezien ons vele wassen wil ik , voor zover het kan, zekerheid..

Is evtra garantie nog zinvol ?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Slobberbone »

vanhaut schreef:Ik ga voor de Miele denk ik..hij ziet er solide uit en zit qua prijs wel binnen budget.. Gezien ons vele wassen wil ik , voor zover het kan, zekerheid..

Is evtra garantie nog zinvol ?

Nee onnodig.

Miele heeft nog een actie gratis stofzuiger bij wasmachine is je huis ook lekker stofvrij :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Nieuwe wasmachine..

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Renske99 schreef:Ik snap dat niet elke beurs een miele toelaat en dat iedereen zijn eigen goede of slechte ervaringen met bepaalde merken heeft.
Zelf kies ik dus nooit meer een whirlpool, aeg of bosch, mijn beste machine was een simpele en goedkope zanussi en serieus daar heb ik voor ik deze miele aanschafte ook weer serieus over nagedacht.

Mijn zus die van hetzelfde type een bosch had was het ding zat en knikkerde hem eruit, verving hem door een electrolux, eerst perfect maar na 2 jaar werden de wasresultaten al minder.

Idd van samsung hoor je de laatste tijd wel goede dingen, maar je hoort niet dat een machine al 10 jaar draait, volgens mij bestaat samsung dan al wel langer, maar produceren ze nog niet zo heel lang wasmachines, dus dat zal ook nog niet kunnen.

Van de bosch hoor je evenmin vaak dat de machines het langere tijd zouden uithouden, ik heb er 2 in 7 jaar versleten (noem het hardleers :mrgreen: )

Ik heb nu goede hoop dat ik nog 9 jaar vooruit kan, als dat werkelijk zo is dan heb ik geen reden om te mopperen dacht ik zo.

Tja, iedereen altijd mopperen op Indesit mijn moeder heeft er 13 jaar mee gedaan stond iedere dag aan ding bleef maar wassen :shock:

Gesloten