LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tandartsverzekering ditzo,. let op
tandartsverzekering ditzo,. let op
De maximum vergoeding voor de TandBest van Ditzo was in 2012 750 euro. Dit vond ik een prima verzekering. Dit is echter per 1 januari 2013 verlaagd naar 500 euro. Voor mij reden om over te stappen naar een ander, ook omdat ik er geen mail over heb ontvangen. Mensen denken nu misschien dat het nog steeds 750 is en dan kom je voor kosten te staan als je dure behandelingen nodig hebt.
Re: tandartsverzekering ditzo,. let op
als alle verzekeringen bij iedere verandering hun klanten een mailtje moet zenden is het einde zoek
je weet toch dat er elk jaar iets verandert!!!! omdan meteen de verzekring op te zeggen
wat vind je volgend jaar weer bij die verzekring
zonder dat ik een mail heb gehad weet ik ook dat er bij mijn verzekering (VGZ) iets verandert
je weet toch dat er elk jaar iets verandert!!!! omdan meteen de verzekring op te zeggen
wat vind je volgend jaar weer bij die verzekring
zonder dat ik een mail heb gehad weet ik ook dat er bij mijn verzekering (VGZ) iets verandert
Natuurlijk moet je overstappen als een andere verzekeraar een hogere vergoeding geeft tegen dezelfde premie. Je zou dom zijn om dan te blijven zitten.
Dat begrijp ik niet. Natuurlijk moet een verzekeraar haar klanten informeren over wijzigingen, hoe weet je anders waarvoor je verzekerd bent? Veel werk is het ook niet, de verzekeraar hoeft zo'n mailtje maar 1x te typen en te koppelen aan de emailadressen van haar klanten.stap50per schreef:als alle verzekeringen bij iedere verandering hun klanten een mailtje moet zenden is het einde zoek
Staat toch in de nieuwe polis. Het is wel de bedoeling dat je die doorleest.
-
Mail? Je krijgt toch een nieuwe polis net als bij alle zorgverzekeraars?
Daar jad je het dus in kunnen zien,ditzo mag dit gewoon doen,vrrandering in vergoeding
Daar jad je het dus in kunnen zien,ditzo mag dit gewoon doen,vrrandering in vergoeding
helemaal mee eenssephora30 schreef:Staat toch in de nieuwe polis. Het is wel de bedoeling dat je die doorleest.
-
Natuurlijk moet de verzekeraar zijn klanten actief inlichten over de wijzigingen! Bij de basisverzekering is dat een verplichting vanuit de NZA. Bij de aanvullende verzekeringen komt de verplichting hiertoe waarschijnlijk van de Bond van Verzekeraars, of het KIFID.
De Amersfoortse, gelieerd aan Ditzo, heeft een zeer uitgebreide folder bij de polis gestopt waarin per (aanvullende)verzekering precies is aangegeven wat er veranderd is. Het staat dus niet in een brief maar in een grote folder.
Het kan zijn dat een internetverzekeraar in zijn algemene polisvoorwaarden heeft staan dat deze informatie allemaal digitaal beschikbaar komt. Maar zij moeten je daar natuurlijk wel op wijzen.
Ik ben het dus volkomen eens met Maria( hartelijk bedankt voor de waarschuwing: daar is dit forum voor! ) en met Grun.
De Amersfoortse, gelieerd aan Ditzo, heeft een zeer uitgebreide folder bij de polis gestopt waarin per (aanvullende)verzekering precies is aangegeven wat er veranderd is. Het staat dus niet in een brief maar in een grote folder.
Het kan zijn dat een internetverzekeraar in zijn algemene polisvoorwaarden heeft staan dat deze informatie allemaal digitaal beschikbaar komt. Maar zij moeten je daar natuurlijk wel op wijzen.
Ik ben het dus volkomen eens met Maria( hartelijk bedankt voor de waarschuwing: daar is dit forum voor! ) en met Grun.
Natuurlijk neem ik de wijzigingen door. Het misverstand komt denk ik omdat ik zoveel mogelijk per internet en email regel. Ook mijn verzekeringen. Wijzigingen en polisbladen krijg ik meestal per email door, in de vorm van nieuwsbrieven en bijlagen.
-
Zie ook http://vergelijkmondzorg.nl/blog/s/14 deze website had dat ook al aangekaartmariah555 schreef:De maximum vergoeding voor de TandBest van Ditzo was in 2012 750 euro. Dit vond ik een prima verzekering. Dit is echter per 1 januari 2013 verlaagd naar 500 euro. Voor mij reden om over te stappen naar een ander, ook omdat ik er geen mail over heb ontvangen. Mensen denken nu misschien dat het nog steeds 750 is en dan kom je voor kosten te staan als je dure behandelingen nodig hebt.
Ik heb schoon genoeg van die tandarts verzekeringen het kost me echt een hoop geld, ik weet geen raad meer. Kan iemand mij helpen??? Ik hoop dat als ik mijn nieuwe verzekering aansluit dat het beter uitkomt dan de afgelopen 10 jaar..
hoe goed is je gebit? daar hangt het in hoge mate vanaf wat zinvol of wenselijk of misschien zelfs onwenselijk is. De tandarts kan vertellen wat hij/zij van het beeld van de afgelopen jaren verwacht aan risico`s. Daar kan je dan een eventuele verzekering op proberen af te stemmen.
-
Heb je inmiddels al een andere verzekering gevonden? Ik zit nu bij Anderzorg en ben ook op zoek naar iets anders maar kan geen keuze maken, wat een hel!mariah555 schreef:De maximum vergoeding voor de TandBest van Ditzo was in 2012 750 euro. Dit vond ik een prima verzekering. Dit is echter per 1 januari 2013 verlaagd naar 500 euro. Voor mij reden om over te stappen naar een ander, ook omdat ik er geen mail over heb ontvangen. Mensen denken nu misschien dat het nog steeds 750 is en dan kom je voor kosten te staan als je dure behandelingen nodig hebt.
-
Alphavista schreef:Heb je inmiddels al een andere verzekering gevonden? Ik zit nu bij Anderzorg en ben ook op zoek naar iets anders maar kan geen keuze maken, wat een hel!mariah555 schreef:De maximum vergoeding voor de TandBest van Ditzo was in 2012 750 euro. Dit vond ik een prima verzekering. Dit is echter per 1 januari 2013 verlaagd naar 500 euro. Voor mij reden om over te stappen naar een ander, ook omdat ik er geen mail over heb ontvangen. Mensen denken nu misschien dat het nog steeds 750 is en dan kom je voor kosten te staan als je dure behandelingen nodig hebt.
Net wat je wil, ik wil gewoon alles 100% vergoed hebben bij de tandarts dus dan blijven er niet veel over had Interpolis 3 sterren duur en veel behandelingen slechts 75%.
Ook van belang ortho en dan gaan blijven er heel weinig over.
Hoezo hierin niet duidelijk ? Je hoeft niet eens de nieuwe polis door te lezen .
Iedereen heeft een mail gehad .Na het inloggen wat is er gewijzigd is dit goed te zien . In een PDF die je kan downloaden zelfs nog meer wijzigingen zien .
Wat moeten ze dan nog meer doen wat anderen misschien niet doen .
Anderen geven wel tot € 700,- / € 850 maar let op vaak zoals hierboven ook al gezegd is het dan geen 100 % vergoeding .Als je dan iedere keer bijvoorbeeld 25% zelf moet gaan betalen dan ben je meestal niet voordeliger uit .
Iedereen heeft een mail gehad .Na het inloggen wat is er gewijzigd is dit goed te zien . In een PDF die je kan downloaden zelfs nog meer wijzigingen zien .
Wat moeten ze dan nog meer doen wat anderen misschien niet doen .
Anderen geven wel tot € 700,- / € 850 maar let op vaak zoals hierboven ook al gezegd is het dan geen 100 % vergoeding .Als je dan iedere keer bijvoorbeeld 25% zelf moet gaan betalen dan ben je meestal niet voordeliger uit .