LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De DSB blokkeert de aankoop van een nieuw huis
De DSB blokkeert de aankoop van een nieuw huis
dsb
Laatst gewijzigd door Tulpiris op 28 nov 2012 01:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De DSB blokkeert de aankoop van een nieuw huis
Ik begrijp dat je de ABN dus volledig aflost, en dat het tekort volledig bij DSB neerlegt? Ook weer niet heel gek dat ABN wel akkoord gaat en DSB niet.
Is er geen tussenweg of andere oplossing mogelijk? DSB volledig aflossen en bij ABN dan het tekort financieren? Of het bedrag over beide verdelen?
In de huidige situatie is het wel makkelijk DSB de schuld te geven, maar ja, je geeft de ABN 100% en legt het tekort verder helemaal bij DSB.
Is er geen tussenweg of andere oplossing mogelijk? DSB volledig aflossen en bij ABN dan het tekort financieren? Of het bedrag over beide verdelen?
In de huidige situatie is het wel makkelijk DSB de schuld te geven, maar ja, je geeft de ABN 100% en legt het tekort verder helemaal bij DSB.
Bij wie is dat bekend dan?Tulpiris schreef:Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
De WOZ waarde wordt bepaald op basis van de verkoop van 3 vergelijkbare woningen het voorgaande jaar. Hoe kan die dan een stuk hoger liggen?
je kan je flat verkopen voor de helft van de WOZ waarde?? ja dat snap ik dat een opkoper dat wil.
Is je flat in een dusdanig slechte staat dat je het niet voor meer kan verkopen als de helft van de WOZ?
als je genoeg verdient kan je toch zonder dit huis te verkopen een ander huis kopen.
dan heeft dsb niets te blokkeren.
Is je flat in een dusdanig slechte staat dat je het niet voor meer kan verkopen als de helft van de WOZ?
als je genoeg verdient kan je toch zonder dit huis te verkopen een ander huis kopen.
waarschijnlijk omdat de huizenprijzen flink zijn gezakt?Barman schreef:Bij wie is dat bekend dan?Tulpiris schreef:Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
De WOZ waarde wordt bepaald op basis van de verkoop van 3 vergelijkbare woningen het voorgaande jaar. Hoe kan die dan een stuk hoger liggen?
de dsb heeft een lening gegeven met een woning als onderpandkokka schreef:je kan je flat verkopen voor de helft van de WOZ waarde?? ja dat snap ik dat een opkoper dat wil.
als je dat onderpand verkoopt moet je de lening aflossen
het onderpand is immers je eigendom niet meer en dan heeft de dsb geen onderpand meer
Heeft iemand een goed idee? De afspraken bij de notaris voor zowel de aankoop als de verkoop zijn in dit jaar gepland.
het lijkt me dat dit in ieder geval niet zo'n goed idee was
misschien wel helemaal geen goed idee
u hebt een woning verkocht, maar kunt niet leveren
u hebt dus een contract dat u niet naleeft
ik vraag mij af of een verkoper ook 10% vergoeding moet betalen als hij de koop afblaast, net als bij de koper het geval is als hij achteraf van de koop afziet
en zo niet, staat er mogelijk een strafclausule in het koopcontract, of kan de koper schadevergoeding eisen wegens het niet naleven van het contract
het lijkt me dat dit in ieder geval niet zo'n goed idee was
misschien wel helemaal geen goed idee
u hebt een woning verkocht, maar kunt niet leveren
u hebt dus een contract dat u niet naleeft
ik vraag mij af of een verkoper ook 10% vergoeding moet betalen als hij de koop afblaast, net als bij de koper het geval is als hij achteraf van de koop afziet
en zo niet, staat er mogelijk een strafclausule in het koopcontract, of kan de koper schadevergoeding eisen wegens het niet naleven van het contract
-
De WOZ-waarde is van 1 januari 2011. Sindsdien zijn de huizenprijzen flink gedaald, maar niet met 50%.ruud_a schreef:waarschijnlijk omdat de huizenprijzen flink zijn gezakt?Barman schreef:Bij wie is dat bekend dan?Tulpiris schreef:Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
De WOZ-waarde is van 1 januari 2011. Sindsdien zijn de huizenprijzen flink gedaald, maar niet met 50%.
er staat in de quote alleen maar dat de WOZ waarde flink hoger is dan de reeele huizenprijzen
dat een koper maar 50% wil betalen staat hier los van
hij mag er ook 10% voor willen betalen of 75%
wat rommelig maar ik zat aan het qoutum met de quotes
De WOZ-waarde is van 1 januari 2011. Sindsdien zijn de huizenprijzen flink gedaald, maar niet met 50%.
er staat in de quote alleen maar dat de WOZ waarde flink hoger is dan de reeele huizenprijzen
Onzin. Ze zijn niet (veel) verder gezakt dan de waarde van 1 januari 2011. "Een stuk hoger dan de reeële verkoopprijzen" slaat helemaal nergens op.ruud_a schreef:waarschijnlijk omdat de huizenprijzen flink zijn gezakt?Barman schreef:Bij wie is dat bekend dan?Tulpiris schreef:Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
Een huis is nog steeds waard wat de koper er voor overheeft.
In dit geval de helft dus.
ruud_a schreef:de dsb heeft een lening gegeven met een woning als onderpandkokka schreef:je kan je flat verkopen voor de helft van de WOZ waarde?? ja dat snap ik dat een opkoper dat wil.
als je dat onderpand verkoopt moet je de lening aflossen
het onderpand is immers je eigendom niet meer en dan heeft de dsb geen onderpand meer
precies, dus als je deze flat niet verkoopt tegen de helft van de woz waarde heeft DSB ook geen reden om de aankoop van een ander huis te blokkeren.
je loopt overigens wel het risico dat de belastingdienst een aanslag stuurt voor schenkingsbelasting, als je een huis verkoopt voor een substantieel lager bedrag als de WOZ waarde kan het verschil worden gezien als een schenking.ruud_a schreef:Het is bekend dat de WOZ-waarden over het algemeen een stuk hoger liggen dan de reele verkoopprijzen.
Onzin. Ze zijn niet (veel) verder gezakt dan de waarde van 1 januari 2011. "Een stuk hoger dan de reeële verkoopprijzen" slaat helemaal nergens op.
ten opzichte van 12 maanden geleden iets van 8% dacht ik
ten opzichte van 12 maanden geleden iets van 8% dacht ik
Je moet niet denken, je moet zeker weten
De huizenprijzen dalen dit jaar gemiddeld met 6 procent en volgend jaar met 7 procent, maar de verschillen per segment en regio zullen groot zijn.
http://www.nu.nl/geldzaken/2961955/huiz ... ocent.html
De huizenprijzen dalen dit jaar gemiddeld met 6 procent en volgend jaar met 7 procent, maar de verschillen per segment en regio zullen groot zijn.
Verkochte bestaande koopwoningen waren in september 7,9 procent goedkoper dan in september 2011. Dat is nagenoeg dezelfde prijsdaling als in de twee voorgaande maanden. Toen waren de huizenprijzen 8,0 procent lager dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster. Deze index geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.Barman schreef:Je moet niet denken, je moet zeker weten
bron CBS
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bou ... 22-m11.htm