Wie kan mij helpen hiermee.
Ik heb vanaf 2010 als energie leverancier woonenergie. Nooit problemen mee gehad moet ik zeggen.
Tot vandaag dan .
Ik ga samenwonen in een andere woonplaats en diegene heeft al een energieleverancier dus ik heb moeten opzeggen bij woonenergie. Nu gaan ze mij € 50 euro in rekening brengen omdat ik nog tot april 2013 vast zit aan mijn contract maar is het tegenwoordig niet zo dat als het stilzwijgend verlengd is elk jaar dat ik gewoon een opzegtermijn heb van 1 maand zonder die boete. Ik ben neem nl al 2 jaar af bij hun. Wie o wie kan mij helpen hiermee.
Het had wel wat vriendelijker gemogen hoor wat u schreef naar me. Ik heb wel degelijk de av doorgelezen van ze maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben hé.
Kreeg via een kennis te horen dat de europese wetgeving per 1 januari 2012 was gewijzigd hierover dus vandaar mijn vraag en niet gelijk oordelen over iemand.
@ Barman.
Hartelijk dank voor uw linkje en ik heb het gelezen.
Uw bericht maakt duidelijk dat u vragen heeft over de in rekening gebachte of nog te brengen opzegvergoedingen van Woonenergie. Graag willen wij u informeren over de regels omtrent verlengingen en opzegvergoedingen
Verlengingen
Leveringsovereenkomsten die op of na 1 december 2011 zijn afgesloten en vervolgens stilzwijgend zijn verlengd, hebben een opzegtermijn van één maand.
Leveringsovereenkomsten die voor 1 december 2011 zijn afgesloten, mogen nog stilzwijgend met één jaar worden verlengd.
Opzegvergoedingen
Bij een tussentijdse opzegging mag een opzegvergoeding in rekening worden gebracht. Indien de overeenkomst automatisch is verlengd bedraagt de opzegvergoeding minimaal 50 euro. Het voorgaande is in lijn met de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders 2008 van de NMa Energiekamer.
We vetrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij vrijwel iedere energie leverancier is het de normale gang van zaken dat wanneer je verhuisd naar een adres waar reeds een leverancier is, je de opzegvergoeding niet hoeft te betalen.
Je dient dan wel aan te tonen dat je inderdaad je contract niet mee kan verhuizen, door een kopie op te sturen van het contract op het nieuwe adres + een kopie van bewijs dat je op het nieuwe adres ingeschreven bent.
Ik weet niet of Woonenergie ook volgens deze werkwijze werkt, maar je kunt het proberen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ga zeker proberen om het op die manier te doen want het gaat uiteindelijk maar om 4 maanden.
Ik hoop dat ze zo coulant zijn dan om die € 50 euro dan niet in rekening te brengen.
Mijn contract is voor 1 dec 2011 afgesloten via de woningbouw dus ik heb de regels wel goed gelezen, maar had toch enig coulantie van jullie kant verwacht daar het niet om moedwil gaat het contract van jullie niet mee te nemen. Ben altijd tevreden geweest met jullie als leverancier en nooit problemen maar ik vind dit gewoon niet terecht. Het kan toch niet zo zijn dat ik tegen mijn huidige partner moet zeggen nu van nou luister schat we kunnen gaan samenwonen maar dan moet je wel mijn energie leverancier overnemen want anders krijg ik een boete. Mijn moeder zat gelukkig bij een grote energie leverancier en die heeft dus geen kosten gehad omdat ze ging samenwonen en haar contract ook tussentijds heeft beeinigd. Ben van mening dat Woonenergie hierin nog een voorbeeld kan nemen.
Hoe doet u dit dan met klanten die overlijden? Wordt dan ook de opzegvergoeding in rekening gebracht? Net als zij hun contract niet mee kunnen nemen in het graf, kun je ook je contract niet meenemen wanneer je verhuisd en op het adres al een leverancier is!
Het komt bij mij over als een erg vreemde werkwijze, kwestie van je klanten uitmelken.