LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderwereld online

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Beelzebub

Re: Onderwereld online

Ongelezen bericht door Beelzebub »

Barman schreef: Ik geef je 10 dagen en dan weet je nog niets.

De inbreker was er zelfs eerder dan de voordeur, hoewel het toen misschien nog geen inbreker genoemd werd. Feit is gewoon dat er pas betere sloten komen als de inbrekers er geen moeite mee hebben. Niet dat inbraak is uitgeroeid omdat de sloten zo geweldig zijn.
Challenge accepted, met uiteraard de conditie dat ik alles wat ik vind mag gebruiken. Noem maar een plaats en datum.

Je spreekt jezelf nu tegen, je erkent het feit dat een slot nodig is. Terwijl in jouw visie een slot (lees av) niet nodig is... Iedere vorm van beveiliging is immers een misplaatst gevoel van veiligheid.

Daarnaast zou ik als ik jou was even je postjes terug lezen. Jij bent begonnen met het welles nietes spelletje.
Barman schreef: Onzin.

Een goed beveiligingspakket zorgt alleen voor een misplaatst gevoel van veiligheid. Zelfs een virusscanner heb je niet nodig. Je hebt meer aan gezond verstand.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Dat heb ik geschreven ja.

Wat ik nooit geschreven heb is
Barman schreef:Maar in de basis is een goed beveiligingspakket natuurlijk een must, alleen een virusscanner is tegenwoordig niet meer afdoende om de computer optimaal te beschermen.
Waar erken ik dat een slot nodig is?

De hele vergelijking gaat trouwens volkomen mank, want het principe van surfen is dat je "het huis" verlaat. Volgens de slot theorie wordt je dan buiten overvallen en worden je sleutels gerold. Weet jij niet dat je sleutels zijn gerold dan ben jij dus niet snel genoeg om thuis de sloten te veranderen. In dat geval zijn dus sloten nutteloos.

Een slot (lees av) heeft geen nut als jij thuis de deur open laat staan, of je sleutels verliest.

Maxstar

Ongelezen bericht door Maxstar »

Barman schreef:Wat jammer is, is dat jij een uitspraak van jezelf aan mij toeschrijft en het als een citaat van mij weergeeft, om, als ik je er op aan spreek, gauw het originele bericht aan te passen.
Laatst bijgewerkt door Maxstar op 27 nov 2012 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Dat klopt dat heb ik hersteld want dat was een foutje, als je goed had gelezen had je dat ook uit de tekst daarboven kunnen opmaken. (Dit is het enige waarin je in dit topic gelijk hebt). :lol:
Maxstar schreef:Met alleen een standaard virusscanner loop je over het algemeen achter de feiten aan, en is de malware inderdaad de AV een stapje voor.
En dat probeerde ik nou juist met de onderstaande quote aan te geven, maar dat deed jij af als onzin.
Barman schreef:En jij maakt een punt van het gebruik van de juiste terminologie??? :shock:
Mag je wel een hoop softwaremakers gaan aanschrijven, want die snappen er dan niets van.
Niet nodig want daar heb ik regelmatig contact mee, weet je wat het probleem is in dit topic namelijk de eigenwijsheid ten top. Je probeert elk statement te weerspiegelen met een non-argument in plaats van er correct op in te gaan.

Neem het stukje omtrent de "behaviour blocker" hier antwoord je met "Niet?" dit geeft duidelijk aan dat je niet bekend bent met de materie van AV / AM producten.

Alle geopperde statements ontwijk je, en waarom? Omdat dit gewoon klopt en je op geen enkele manier hier een andere draai aan kunt geven.
Je kunt dan wel allerlei voorbeelden gaan gebruiken om je eigen tegendeel te bewijzen, maar inhoudelijk zijn deze nietszeggend en helemaal niet vergelijkbaar met het onderwerp "security".
Barman schreef:De hele vergelijking gaat trouwens volkomen mank, want het principe van surfen is dat je "het huis" verlaat. Volgens de slot theorie wordt je dan buiten overvallen en worden je sleutels gerold. Weet jij niet dat je sleutels zijn gerold dan ben jij dus niet snel genoeg om thuis de sloten te veranderen. In dat geval zijn dus sloten nutteloos.
Dit is zeker niet mank, maar even een voorbeeldje.

Het downloaden is dan het principe van het inrichten van je huis, waarbij jezelf aanwezig bent "gezonde verstand aspect" en zou moeten zien wat er allemaal gebeurd.
Stel dat er nu toch eens wordt gebeld aan de voordeur, je doet open en staat de prekende jehovah's getuigen te woord. Op het zelfde moment staat er een badguy aan je achterdeur te rommelen en warempel stond deze toch nog open met dien verstande dat er nu ongemerkt toegang is tot je huis. "De hele vergelijk met het slot van je huis kan dus al van tafel"

Zo werkt het op een computer in de simpele zin eigenlijk ook en met behulp van een "backdoor" kunnen er achterdeurtjes worden geopend en kan men volledige toegang tot het systeem verkrijgen.
Doordat er op geen enkele wijze een waakhond actief is die dit opmerkt, heb je op dat moment ook niets aan je gezonde verstand, je merkt het namelijk niet.
Barman schreef:Of je schakelt javascript uit in je browser en surft met gezond verstand. Heb je al die onzin op je computer helemaal niet nodig.
Als je denkt dat je er bent met uitschakelen van javascript heb je het toch echt faliekant mis. Als we spreken over vulnerable komt er echt wel meer kijken, laat ik nog eens een poging doen om aan te geven hoe het werkt.

In het voorbeeld neem ik even de bekende "Blackhole Exploit Kit", dit is niet anders dan een CMS systeem dat je op een server kunt installeren voor criminele doeleinden.
Maar hoe kom je nu terecht op zo'n server, met je gezonde verstand zou je deze toch mijden zou je denken. Maar niets is minder waar want ook al surf je heel bewust, je kan dit niet voorkomen.

Een tijdje terug was de website nu.nl gecompromitteerd, het NRC handelsblad, diverse sport websites zoals F1racing en nog vele andere. Al deze websites waren voorzien van kwaadaardige code die de bezoeker doorstuurde naar een zogenaamde "Blackhole Exploit Kit" die de bezoeker infecteert.

Met je gezonde verstand surf jij dus heel bewust naar nu.nl, doordat jij van mening bent dat "Een goed beveiligingspakket een misplaatst gevoel van veiligheid geeft."merk je in de basis helemaal niks.
Vanaf dat moment heeft de malware vrijspel om te communiceren met de C&C server om credentials en andere persoonlijke gegevens door te sluizen.
Dan krijg je na een maandje of wat toch onverhoopt bericht van je ISP, dat jouw PC zich in een botnet bevind doordat het IDS systeem van je ISP wel de duistere verbinding detecteerde. Maar jij met je gezonde verstand van mening was dat er niets aan de hand was. :roll:
Barman schreef:Het is alleen maar een gevoel van valse veiligheid om al die troep te gebruiken. Je krijgt een melding en volet je weer gered.
FOUT! Zodra je een melding krijgt krijg je deze niet voor niets, een goed beveiligingspakket is hier dan de malware ook een stap voor. Een paar post terug had ik het al over HIPS, IDS, IPS behaviour blocker, gedrags, programma en bestandsbewaking dit soort technieken geven echt geen vals gevoel van veiligheid, dat jij dat denkt okay maar dat is de overtuiging die jij erop nahoud niks meer en niks minder.
Barman schreef:Feit is gewoon dat je meer valse meldingen dan terechte meldingen krijgt. Als je zo gek op meldingen bent kan je net zo goed gebruikersaccountbeheer instellen op altijd een melding geven.
Dit slaat kant noch wal, je hebt blijkbaar echt geen idee waar je over spreekt. Uit al je berichten merk ik op dat je de hele security wereld niet volgt en lukraak een eigen visie projecteert waarin je je eigen vastberaden gelijkheid stellig naar voren brengt, terwijl alle argumenten aan alle kanten rammelen van het gebrek aan kennis.

Voor de mensen die nog wel interesse hebben in de materie, de stelling "vals gevoel van veiligheid" van Barman kan zo het putje in worden geschoven. Zijn visie en denkwijze geven een vals gevoel van kennis.

Barman

HIPS geeft geen vals gevoel van veiligheid?
Hoop dat jij engels kan lezen.

http://www.blackhat.com/presentations/b ... levich.pdf

Jij hebt regelmatig contact met softwaremakers?
Mag je ze wel even waarschuwen.
Zo maar een voorbeeld.

AVG Antivirus
Detects and stops viruses, threats and malware

Die snappen het dan ook niet helemaal.

Meldingen krijg je niet voor niets?
Dit is wel een leuke

http://www.pchulplijn.nl/update_avg_zor ... _zonealarm

of deze

http://www.escape-educatief.nl/helpdesk ... -programma

en natuurlijk

http://tweakers.net/nieuws/66912/mcafee ... pdate.html

Nu.nl was inderdaad gecompromitteerd. Met mijn gezonde verstand ben ik er niet naartoe gesurfd. Was ook niet nodig. Hij staat ingesteld als homepage. Heb helaas die Blackhole Exploit Kit alleen net gemist.

Maxstar

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik ben bekend met deze artikelen en onderzoeksresultaten, maar dit geeft nog niet aan dat de hele techniek onbetrouwbaar is en een vals gevoel van veiligheid geeft.

HIPS Explained
http://www.techsupportalert.com/content ... lained.htm

En last but not least, elke AV heeft wel eens een probleem / FP, dat heb je nu eenmaal niks is foutloos.

Barman

Natuurlijk geeft het wel een vals gevoel van veiligheid. Henk en Ingrid hebben geen flauw waar je over praat, maar ze hebben Norton Internet Security. Hun kan niks gebeuren, dus ze kunnen surfen waar ze willen en downloaden wat ze willen. Ze zijn goed beveiligd!

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd door de moderator.

Houd het netjes a.u.b.

Barman

TROS Radar schreef:Geruzie verwijderd door de moderator.

Houd het netjes a.u.b.
Vreemd. Volgens mij was er geen ruzie maar een duidelijk verschil van inzage. Als een moderator dat al als geruzie opvat blijkt wel dat de materie nog niet zo makkelijk is.

Gesloten