| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wet van Dam
-
ultraglide1998
Wet van Dam
Tele2 weigert om een opzegging van het abonnement te accepteren via de chat op hun website terwijl ik wel een abonnement ben aangegaan via hun website.
Dit strookt toch niet met de wet van Van Dam ?
Hoe haal ik mijn gelijk in deze ?
Re: Wet van Dam
Schrijf toch gewoon een email. Je bent het abbo toch ook niet via de chat aangegaan?ultraglide1998 schreef:Tele2 weigert om een opzegging van het abonnement te accepteren via de chat op hun website terwijl ik wel een abonnement ben aangegaan via hun website.
-
ultraglide1998
Email is niet mogelijk bij Tele 2.
Geef geen reactie als je niet weet waar je het over hebt graag.
Geef geen reactie als je niet weet waar je het over hebt graag.
Dan stuur je toch een briefje. Ik snap je probleem niet helemaal. De gegevens staan gewoon op de website. In geval van mobiel abbo;
Opzeggen contract
Tele2 Nederland B.V.
T.a.v. Afdeling Afmelden Tele2 Mobiel
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn
Opzeggen contract
Tele2 Nederland B.V.
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
laat ze een uitdraai zien van de officiele uitgave van de wet van Dam. Helaas zal je daar niet ver mee komen, want in die wet staat niet aangegeven dat je je abonnement per chat kunt beeindigen. Er wordt aangegeven dat een overeenkomst op dezelfde wijze beeindigd kan worden als hoe de overeenkomst tot stand gekomen is. Dus als je via de chat een nieuw contract had kunnen afsluiten, had je via de chat kunnen opzeggen.ultraglide1998 schreef:Hoe haal ik mijn gelijk in deze ?
-
ultraglide1998
Dan nog blijft Tele2 in gebreken want ze geven mij niet de mogelijkheid om via het internet mijn abonnement te stoppen. Blijft mijn vraag : hoe haal ik in deze mijn gelijk ?berndv schreef:laat ze een uitdraai zien van de officiele uitgave van de wet van Dam. Helaas zal je daar niet ver mee komen, want in die wet staat niet aangegeven dat je je abonnement per chat kunt beeindigen. Er wordt aangegeven dat een overeenkomst op dezelfde wijze beeindigd kan worden als hoe de overeenkomst tot stand gekomen is. Dus als je via de chat een nieuw contract had kunnen afsluiten, had je via de chat kunnen opzeggen.ultraglide1998 schreef:Hoe haal ik mijn gelijk in deze ?
-
ultraglide1998
Knul , ga ergens anders wijs lopen doen.riddert schreef:Dan stuur je toch een briefje. Ik snap je probleem niet helemaal. De gegevens staan gewoon op de website. In geval van mobiel abbo;
Opzeggen contract
Tele2 Nederland B.V.
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
't Is mij niet duidelijk waarom u alleen maar per email/chat wilt opzeggen.
Was de Wet Van Dam al van kracht toen u de overeenkomst sloot? Met andere woorden heeft u de overeenkomst gesloten op of na 1 december 2012?
Dat antwoord kan ik je ook geven, dat is nee, TS heeft al meer topics over Tele2 gemaakt, dacht vorig jaar na 1 december ook dat hij direct mocht opzeggen omdat toen de wet van kracht is geworden. Zijn overeenkomst zou ingegaan zijn per oktober 2011 of 2010. Aangezien Tele2 hem al geantwoord heeft dat hij per oktober 2012 mocht opzeggen.
Daarnaast biedt Tele2 überhaupt niet de mogelijkheid om digitaal op te zeggen. Het is normaal via de chat mogelijk om een mail te sturen, echter als je het over opzeggen gaat hebben, geeft de chat aan dat opzeggen uitsluitend telefonisch kan. Zelfs de schriftelijke mogelijkheid wordt daar niet genoemd. Dus op zich houd Tele2 zich hierin niet aan de nu geldende regels. Natuurlijk is het ook zo dat overeenkomsten die afgesloten zijn onder de nieuwe wet pas na komende vrijdag(1 december) zullen aflopen en dus opzegbaar zijn.
Daarnaast biedt Tele2 überhaupt niet de mogelijkheid om digitaal op te zeggen. Het is normaal via de chat mogelijk om een mail te sturen, echter als je het over opzeggen gaat hebben, geeft de chat aan dat opzeggen uitsluitend telefonisch kan. Zelfs de schriftelijke mogelijkheid wordt daar niet genoemd. Dus op zich houd Tele2 zich hierin niet aan de nu geldende regels. Natuurlijk is het ook zo dat overeenkomsten die afgesloten zijn onder de nieuwe wet pas na komende vrijdag(1 december) zullen aflopen en dus opzegbaar zijn.
De rechter staat niets in de wet om te oordelen dat een beding onredelijk bezwarend is en kan zich daarbij laten inspireren door de Wet Van Dam, maar is daartoe niet verplicht. Zo'n groot probleem is dit overigens niet want over een paar dagen is dat wel het geval.berndv schreef:Zijn overeenkomst zou ingegaan zijn per oktober 2011 of 2010. Aangezien Tele2 hem al geantwoord heeft dat hij per oktober 2012 mocht opzeggen.
berndv schreef:(...) in die wet staat niet aangegeven dat je je abonnement per chat kunt beeindigen. Er wordt aangegeven dat een overeenkomst op dezelfde wijze beeindigd kan worden als hoe de overeenkomst tot stand gekomen is. Dus als je via de chat een nieuw contract had kunnen afsluiten, had je via de chat kunnen opzeggen.
Zoals ik dit artikel leest is is het niet per definitie onredelijk als een bedrijf dat overeenkomsten via haar website sluit, e-mail als opzeggingskanaal aanwijst en de chat als opzeggingskanaal weigert. Maar Tele2 weiger alle kanalen met als gevolg dat hier een streep door heen gaat en alle kanalen als opzeggingskanaal gelden. Je moet het alleen nog kunnen bewijzen.art. 6:236 sub o BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de bevoegdheid van de wederpartij om de overeenkomst, die mondeling, schriftelijk of langs elektronische weg tot stand is gekomen, op een overeenkomstige wijze op te zeggen, uitsluit of beperkt
-
ultraglide1998
Ja mijn overeenkomst is afgesloten in januari.alfatrion schreef:Was de Wet Van Dam al van kracht toen u de overeenkomst sloot? Met andere woorden heeft u de overeenkomst gesloten op of na 1 december 2012?
Tele2 weigert dus alle medewerking om de wet van Dam uit te voeren en is daarmee in gebreke maar mijn vraag blijft :
Hoe haal ik mijn gelijk ?
-
ultraglide1998
O u kent mij ?berndv schreef:Dat antwoord kan ik je ook geven, dat is nee, TS heeft al meer topics over Tele2 gemaakt, dacht vorig jaar na 1 december ook dat hij direct mocht opzeggen omdat toen de wet van kracht is geworden. Zijn overeenkomst zou ingegaan zijn per oktober 2011 of 2010. Aangezien Tele2 hem al geantwoord heeft dat hij per oktober 2012 mocht opzeggen.
E-mailtje sturen, liefst zowel via de website als vanuit je e-mail client. Zorgen dat je een reactie of ontvangstbevestiging krijgt. En dan na de vervaldatum (januari 2013) niet langer betalen.ultraglide1998 schreef:Hoe haal ik mijn gelijk ?
Op dit moment is het handig om te citeren wat Tele2 in haar AV heeft staan over opzegging en de wijze waarop dit dient te gebeuren.
Je kunt je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
Nee, dit is niet je eerste topic over Tele2 en opzeggen.ultraglide1998 schreef:
O u kent mij ?
Sjongejongejonge, wat een onzin topic.
Mensen realiseren zich niet wat voor een risico's dit met zich meebrengt. Wat als jij een abonnement hebt en ik ga gewoon even via de chat doen alsof ik jou ben en allerlei wijzigen/opzeggingen plaatsen.
Vervolgens kom jij erachter dat je abonnement opeens is afgesloten of met €100 per maand wordt verhoogd en dan wordt jij boos omdat jij dat zelf niet hebt gedaan.
Bewijs dan maar is dat jij niet hebt verhoogd/opgezegd maar iemand anders.
Mensen realiseren zich niet wat voor een risico's dit met zich meebrengt. Wat als jij een abonnement hebt en ik ga gewoon even via de chat doen alsof ik jou ben en allerlei wijzigen/opzeggingen plaatsen.
Vervolgens kom jij erachter dat je abonnement opeens is afgesloten of met €100 per maand wordt verhoogd en dan wordt jij boos omdat jij dat zelf niet hebt gedaan.
Bewijs dan maar is dat jij niet hebt verhoogd/opgezegd maar iemand anders.