LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drama met ANWB

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Bart1974 »

Ik had in 2008 Anwb wegenwachtservice binnenland dus niet binnen de woonplaats.
Ik kwam eind 2008 toch met pech te staan in mijn woonplaats. Dus ik bel de Anwb en zeg dat ik geen lidmaatschap woonplaats heb en of ze me kunnen helpen. Die meneer zei, ik denk van niet maar vraag het even na. Komt hij terug bij en zegt: als u nu voor 2009 ook de wegenwacht service woonplaats erboven op neemt dan helpen wij u nu gratis. Ik dacht oh wat een aardige man en was blij dat ze kwamen. Helaas hebben ze me niet kunnen helpen maarja toch geprobeerd.

Krijg ik begin januari mijn rekening voor 2009. Staat daar ineens een boete op van 50 euro. Ik dus bellen. Wordt me doodleuk gezegd ja u bent in uw woonplaats geholpen dus u moet een boete betalen. Ik leg het uit en we vullen samen een klachtenformulier in.
Gister dacht ik ik ga maar is bellen hoe het ermee staat. Ik had namelijk afgesproken niet te betalen voordat ik uitleg had gehad.
Zeggen ze gister ineens ja u moet u klacht naar de wegenwacht sturen niet naar de anwb pfffff dus ik gevraagd kunt u hem doorsturen maar nee natuurlijk kon dat weer niet.
Dus weer een mail gestuurd en nu naar de Wegenwacht.
Krijg ik tot mijn verbazing vandaag ineens een 2e aanmaning dat ik binnen 10 dagen moet betalen. Heb niet eens een 1e aanmaning gehad maar goed.
Heb net onder protest de rekening betaald. Zie wel wat het wordt maar ik ga wel weg bij die oplichters in 2010 !!!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door antonh »

@bart1974,

heel normaal dat je moet betalen.
Anderen hebben het in hun abonnement zitten en jij niet.
Maar je wilt wel hulp.
En dat is geen drama dat je hulp wilt.
Wel dat je het gratis hebben wilt.
Dus dat wordt betalen.

Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Bart1974 »

Ik weet dat je normaal hiervoor moet betalen.
Dat is ook besproken, echter de man van Anwb had toegezegd dat als ik per 1-1-2009 lidmaatschap woonplaats erbij zou nemen a 20 euro per jaar dat ik GEEN BOETE of andere extra kosten zou hoeven te betalen alleen die 20 euro dus.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door D1RK »

Het probleem is het bewijs!

Hoe bewijs je wat ze in dit gesprek beloofde?

Daarom kun je beter goedkopere truck toe passen.

Schrijf je adres bij familie en als je daar zelden komt loop je een erg klein risico, dus adres ruilen met broer of zus, en zonder extra kosten toch woonplaats service!

En als je toevallig op visite pech kreeg laat je de auto toch even buiten de gemeente grens slepen!

Als U toen een sleep had gevraagd tot buiten uw eigen woonplaats had U wel gratis hulp gekregen!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ach ja, die anwb

Zelf stond ik met pech langs de weg int noorden van het land, geen anwb lid aangezien ik het meestal zelf wel kan oplossen, dit keer niet, radiateur kapot

Toch anwb gebeld, ter plekke lid worden

Normale kosten 180 euro als je dat ter plekke wilt regelen, de beste man zei, weet je wat, je betaald gewoon de 70 euro standaard net als iedereen, praten we nergens meer over, en nog geholpen ook

Malle

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Quisquid »

Soms is het maar net wie je helpt. In de praktijk wil men wel eens coulant zijn. Maar de wegenwachter die jou helpt, weet niet wat de telefonist met jou heeft afgesproken (zo deze daar al toe bevoegd is).
En die coulance is géén recht dat je hebt!

Begrijpelijk, want anderen die zo besparen op de premie, moeten ook extra betalen als zij tóch geholpen willen worden voor iets waar zij (nog) niet voor verzekerd zijn. Je hebt er zelf voor gekozen voor die service niet verzekerd te zijn (en daardoor ook minder premie/contributie betaald). Dan moet je sportief zijn en niet zeuren over de consequenties.

Je had dit over de kosten wellicht beter vooraf nog even kunnen bespreken met de wegenwachter die je heeft proberen te helpen.

Om dit nu meteen zwaar, heetgebakerd en tendentieus een "Drama met ANWB" te noemen en in je berichtje al meteen over "oplichters" te spreken....
Je brandmerkt zo alleen maar jezelf.

Ik ben al jaren lid van de ANWB/Wegenwacht en de keren dat ik wegenwachthulp nodig had, ben ik altijd prima geholpen.

anwb-wegenwacht
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 11:48

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door anwb-wegenwacht »

Bart,

Wij betreuren het dat er misverstanden zijn ontstaan over de hoogte van het bedrag voor de pechhulpverlening in uw woonplaats.
Wanneer u nog geen Woonplaats Service heeft maar wel Wegenwacht Nederland Service, en u heeft pech in uw woonplaats, kunt u een beroep doen op de Wegenwacht door het afsluiten van Woonplaats Service voor € 20 plus € 50 verhoogd inschrijfgeld in verband met het afsluiten op het moment van pech.
Wanneer u eind 2008 deze Service heeft afgesloten betaalt u niet € 20 plus € 50 voor 2008 en € 20 voor 2009, maar betaalt u de € 20 voor de hele periode tot eind 2009 plus het éénmalig inschrijfgeld voor het afsluiten bij pech. U betaalt dus niet apart voor de laatste periode van 2008. Het bedrag wat bij u in rekening is gebracht is correct.
Wij betreuren het dat deze informatie niet duidelijk genoeg is geweest en dat u nog geen reactie hebt ontvangen op uw klacht.
Wij willen u vragen om contact op te nemen met onze klachtenafdeling, zodat wij met u in contact kunnen treden, via:
ANWB Contact Center
Postzone H1C
Postbus 93200
2509 BA ’s Gravenhage
088 - 269 22 22

leks20
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2009 22:02

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door leks20 »

Voor hulp moet je betalen. Alleen voor niets gaat de zon op. Heb je je zaken niet op orde, dan helpt de ANWB ook, alleen tegen een iets ander tarief. Logisch.
Doe sportief, betaal de rekening.

De ANWB heeft mij al een aantal malen bijzonder goed geholpen. Heb zelfs al eens een week een huurauto gekregen zonder extra kosten. Een top vereniging.

Bart, wees sportief, en reageer ook op dit forum over de afloop.

Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Bart1974 »

Wat ik eerst kwijt wil is het volgende;
Het is een principe kwestie; als iemand via de telefoon verteld wordt dat je geen 50 euro entree kosten hoeft te betalen dan ga ik ervan uit dat de anwb zich hier ook aan houdt.

Ik ben heel goed op de hoogte van het feit dat ik normaal gesproken die 50 euro wel had moeten betalen, ik ken de regels. Echter mij is vooraf telefonisch medegedeeld dat ik dit NIET hoefde te betalen.
Ik neem aan dat iedereen verontwaardigd zou reageren als iemand zich niet aan zijn/haar woord houdt. Ik had nog speciaal aan hun gevraagd of het klopte dat ik die 50 euro niet hoefde te betalen en heb nog gezegd, wat fijn heel erg bedankt.

Trouwens; mijn probleem hadden ze niet opgelost en lieten me met de auto langs de weg staan. De monteur kon het probleem niet verhelpen en ik moest zelf maar een sleepwagen regelen wat ik ook gedaan heb en me 250 euro heeft gekost.

Ik heb 2x via de mail een klacht ingediend, 1x via de telefoon. Ik heb daar niets van gehoord meer. Totdat ik zelf ging bellen. Ik kreeg een hulpzame dame aan de lijn maar na een half uur overleg met de klachtenafdeling kwam daar niets uit.
Ik heb toen de rekening van 120 euro op 30 januari 2009 betaald en mij is toen verteld dat ik binnen 4 weken de pas zou ontvangen.
Verder heb ik NIETS meer vernomen over de klachten die ik heb ingediend.

We leven nu op 6 maart 2009. Nog steeds geen pas. Bel ik net de anwb op, krijg ik vrolijk te horen dat me pas al op 15 november 2008 verstuurd zou zijn. Hij zou wel even een nieuwe pas aanmaken, mag ik weer 3 weken op wachten.

T.a.v. de anwb medewerker. Ik heb gebeld naar dat nummer maar ze wilden me niet doorverbinden met de klachtenafdeling.
Ik neem aan dat u me nummer wel heeft dus dan kunt u mij bellen, zal wel niet gebeuren aangezien er ook niet op klachten gereageerd wordt.
Mocht u me nr niet hebben dan kunt u me dit vragen in een pb bericht.

anwb-wegenwacht
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 11:48

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door anwb-wegenwacht »

Bart,

Dit forum lijkt niet de gelegenheid te bieden om een persoonlijk bericht te sturen. Ik wil u graag vragen om uw contactgegevens te mailen naar:

[email protected]

Zij zullen vervolgens contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

ANWB Wegenwacht

Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Bart1974 »

Geachte heer/mevrouw,

Binnen 5 minuten is die mail er !

tonnievanuum
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 18:45

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door tonnievanuum »

De administratie bij de ANWB is volgens mij een grote puinhoop.
Ik heb voor 15 november 2008 mijn abonnement voor 2009 opgezegd. Zeggen ze gewoon dat ze niets ontvangen hebben. Ik heb emails gestuurd, waarop je geen antwoord krijgt, ja pas 3 maanden later met een excuus dat ze het druk hadden. Incasseren ze toch die 70 euro. die heb ik dus gestorneerd. De lidmaatschapskaart had ik al in december teruggestuurd. Toen kreeg ik weer een nieuwe lidmaatschapskaart omdat ik een duplicaat zou hebben aangevraagd. Die heb ik dus weer teruggestuurd naar ANWB Den Haag. Vorige week kreeg ik die kaart weer terug. Brieven, mails, telefoontjes helpt niet.
ANWB krijgt van mij een hardstikke koude douche.

Route Mobiel heeft zijn administratie wel goed voor elkaar. Mijn zoon was daar lid, maar helaas heeft hij zijn auto total loss gereden en dus weggedaan.
Abonnement Routemobiel opgezegd en zonder te vrijgen kreeg hij ook nog geld teruggestort op zijn rekening voor teveel betaald abonnement.
Dit krijg je bij de ANWB dus ook niet.
Routemobiel verdient een warme douche.8s7v

Bart1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:44

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Bart1974 »

ik ga dus ook naar routemobiel even kijken hoe snel ze komen als er wat is.
Kan me goed voorstellen dat je ziek van de anwb wordt.

Ik heb vorige week een brief van ze gehad dat de klacht in behandeling is genomen maar dat het lang kan duren omdat de klachtenafdeling het zo druk heeft :roll:
Vandaag door een meneer gebeld, ja vervelend allemaal maar ik kan er niets mee. Uw woord tegen de onze.
Elk normaal commercieel bedrijf zou 50/50 doen wat ook mijn voorstel was maar nee hoor niets toegeven. Ook niets over het drama van de klachten dat ze kwijt waren enz. enz.
Dus tja ik ben er niets mee opgeschoten.

Zo dat is echt netjes van Routemobiel dat zou de Anwb inderdaad nooit doen. De anwb is net zo stug als KPN.

Nog een ding:
Volgens die man van de klachtenafdeling reageert de anwb niet zelf op de fora van tros radar en vara kassa.
Dus die anwb medewerker die hier reageerde heeft ook geen zin.

tonnievanuum
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 18:45

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door tonnievanuum »

Het feit dat ANWB het zo druk heeft met klachten is dus al geen goed teken!

Leo2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:45

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Leo2008 »

Lekker mannetje die Dirk. Wat een Aso. Zo gaat dit land en de bedrijven dus naar de gallemieze.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Pilske »

Vorig jaar heeft mijn zoon zijn rijbewijs gehaald in een 10-daagse cursus gegeven door de ANWB. Geweldig hè.

ANWB gaf, om dit te vieren denk ik, hem te kennen dat hij gratis gebruik kon maken van de diensten van ANWB tot 31-12-2008. Geweldig, zou je denken.

Nu echter, krijgt hij een aanmaning dat zijn lidmaatschap van 2009 nog niet betaald is!! Ik heb contact gezocht met ANWB en uitgelegd dat er nooit getekend is voor een lidmaatschap en dat dit geldig was tot 31-12-2008. Nee zegt ANWB hij had op moeten zeggen voor 15 november 2008 anders wordt het stilzwijgend verlengd met een jaar.

Ik wil van ANWB een ondertekende overeenkomst zien waaronder zijn handtekening staat dat hij lid geworden is.

ANWB houdt echter vol: in de voorwaarden staat dat een handtekening niet nodig was maar dat het lidmaatschap een feit is. Ik moet maar een klachtbrief opstellen. Deze voorwaarden hebben ze nooit opgestuurd en zijn ook niet ondertekend dat hij akkoord gaat met genoemde voorwaarden.

Hij heeft ook geen auto (ook niet gehad)

Zou helemaal mooi worden!! Ik ga een omroep oprichten. 200 duizend leden nodig? Geen probleem! Ik zet gewoon in mijn voorwaarden dat een handtekening niet nodig is om lid te zijn en maak half nederland lid van mijn omroep!!

Dit is toch bezopen mensen. Het gaat niet om het bedrag van 16 euro maar wel over het feit dat dit toch wel een wel heel agressieve manier is om leden te werven. Gratis lidmaatschap zonder voorwaarden en dan zit je (volgens hen) meteen aan een betalende lidmaatschap.

Ik ben ten tijden van de concurrentie lid gebleven van ANWB maar dit slaat alles. Schande ANWB. Mijn eigen opzegging krijgen jullie zeker voor 15 november en ik hoop dat, met mij, ook heel veel anderen dat doen.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Volgens mij bestaat hier al iets over?

Overigens heb ik geen klachten over de ANWB, in de paar pechgevallen hebben ze me prima geholpen.

En wat staat er in de papieren van dat gratis lidmaadschap? Of zijn die ook weggegooid.

Ronaldo 20
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 19:33

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Ronaldo 20 »

Het is inderdaad een drama om het lidmaatschap van de wegenwacht op te zeggen.
Op1 november per brief opgezegd,gevraagd om een bevestiging,niet gekregen.
Wel een nieuwe rekening ontvangen op 29 november 2012,de rekening was gedateerd o 16 november 2012
Paar keer geprobeert te bellen,er werd medegedeeld dat ik wegens drukte en andere keer moest bellen,dit heb ik vier keer gedaan ,toen heb ik het opgegeven.
Naar mijn idee is de anwb onberijkbaar,ik heb nu mij rechtsbijstand maar ingeschakeld,om hier van af te komen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door nevermind »

Ronaldo 20 schreef:Het is inderdaad een drama om het lidmaatschap van de wegenwacht op te zeggen.
Op1 november per brief opgezegd,gevraagd om een bevestiging,niet gekregen.
Wel een nieuwe rekening ontvangen op 29 november 2012,de rekening was gedateerd o 16 november 2012
Paar keer geprobeert te bellen,er werd medegedeeld dat ik wegens drukte en andere keer moest bellen,dit heb ik vier keer gedaan ,toen heb ik het opgegeven.
Naar mijn idee is de anwb onberijkbaar,ik heb nu mij rechtsbijstand maar ingeschakeld,om hier van af te komen.
Bij de ANWB is opzeggen alleen mogelijk via telefoon.
Voor uw opzegging kunt u bellen met 088 2692 222 bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.00 - 20.00 uur en op zaterdag van 8.30 - 17.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Drama met ANWB

Ongelezen bericht door Quark »

I.v.m. nieuwe auto en 4 jaar mobiele service, heb ik gewoon opgezegd bij de ANWB winkel geen problemen mee gehad.
En na 4 jaar wordt ik gewoon weer ANWB/wegenwacht lid.

Gesloten