1. netjes annuleren
2. omboeken naar andere datum
3. gewoon niet op tijd (=geheel niet) op komen dagen
De bijkomende kosten voor optie 1 en 2 zijn meer dan de vluchtprijs dus dat schiet niet op. Geld ben ik zowieso kwijt, vind ik ook niet erg. Maar de vraag is nu wat er gebeurt bij optie 3. De algemene voorwaarden van wizz zeggen hierover (quote van hun website):
Wat kosten voor andere diensten zijn is erg vaag, ik neem aan alles behalve de ticketprijs. Maakt ook niet uit want de stoelreserveringskosten zijn 80 euro en dat overstijgt zowieso de ticketprijs al.Indien u om wat voor reden dan ook verzuimt om (a) de incheckprocedure voor de Uiterste Inchecktijd te voltooien of (b) u tijdig te melden bij de incheckbalie of de gate zullen we uw reservering annuleren en u de toegang tot het vliegtuig ontzeggen en zullen we de Totale Vervoersprijs terugbetalen onder aftrek van de bedragen voor de Vergoedingen voor andere Diensten en de Stoelreserveringskosten.
Dus het bedrag dat ik terug zou krijgen is altijd minder dan de kosten die ze eraf gaan trekken. Vraag is nu of ik moet gaan bijbetalen of dat ik gewoon niks terug krijg. De voorwaarden zeggen daar niets over. Heb het hele dure callcentrum al gebeld en kreeg daar iemand die amper engels sprak en ook niks wist te vertellen, behalve dat hij mij aanraadde gewoon niet op te komen dagen.
Mijn vraag is of iemand dit ooit aan de hand heeft gehad en weet wat er dan gebeurt?
Alvast bedankt,
gr