LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso webbilling
Re: incasso webbilling
Lees dit topic maar, daar staan ideeën in.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
@ Mario,dallon schreef:Er word hier iedere maand zomaar 15 en 14 euro afgeschreven van mijn Belgische rekening zonder dat ik daar toe opdracht heb gegeven,er staat ook geen redenen op wie de opdracht gaf,ik vroeg aan webbilling om mij de informatie te geven van de opdrachtgever en hoe ze aan mijn rekening komen,maar ik kreeg daar geen antwoord op.Ik vind dat zo iets niet kan,zonder het mij te vragen zo maar geld van mijn rekening af te schrijven.
Wat moet ik daar mee doen ?
Vriendelijk groet
Mario Vermeersch ( Belgie )
ik weet niet of het in BE ook zo werkt, maar hier kan je de bank opdracht geven tot storneren (terughalen) van (een aantal) onrechtmatige incasso`s.
Daarnaast kan je je rekening laten blokkeren voor het incasserende rekeningnummer (selectieve blokkade).
Je kan webbilling ook een mail sturen waarin je eist dat men binnen 5 dagen de opdrachtgever bekend maken, alsmede de rechtsgeldige incassomachtiging (scan & mail) - ander zal aangifte volgen van incassofraude, en diefstal welke door hen gepleegd word (als ze geen opdrachtgever willen doorgeven, ga ik er vanuit dat deze er niet is, en men dus op eigen houtje jou bestelen)
Ik zou snel naar je bank gaan, het uitleggen, en vragen of men alles wil storneren daar jij nooit een machtiging hebt afgegeven - daarna kan je mailen en aangifte gaan doen - maar eerst naar je bank.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Uw bank opdracht geven om het bedrag terug te boeken en hun rekening te laten blokkeren!
Re: incasso webbilling
Hallo,
Nadat ik éénmalig toestemming had gegeven aan webbilling om € 1,00 euro af te schrijven, is er 2 dagen later wederom € 25,00 automatisch afgeschreven. Waarschijnlijk zat er (wel of niet clandestien) een abonnement vast aan die € 1,00 dit is echter niet "duidelijk" in beeld verschenen tijdens het doorclicken van de automatische incasso. Dat is in strijd met de nederlandse wetgeving.
Webbilling is telefonisch niet bereikbaar, alleen via e-mail of fax.
Ik heb direkt via online bankieren het bedrag laten storneren (terugboeken) en telefonisch de bank verzocht een blokkade uit te voeren voor alle rekeningen van webbilling om ooit nog van mijn rekening af te kunnen schrijven.
Nadat ik éénmalig toestemming had gegeven aan webbilling om € 1,00 euro af te schrijven, is er 2 dagen later wederom € 25,00 automatisch afgeschreven. Waarschijnlijk zat er (wel of niet clandestien) een abonnement vast aan die € 1,00 dit is echter niet "duidelijk" in beeld verschenen tijdens het doorclicken van de automatische incasso. Dat is in strijd met de nederlandse wetgeving.
Webbilling is telefonisch niet bereikbaar, alleen via e-mail of fax.
Ik heb direkt via online bankieren het bedrag laten storneren (terugboeken) en telefonisch de bank verzocht een blokkade uit te voeren voor alle rekeningen van webbilling om ooit nog van mijn rekening af te kunnen schrijven.
Re: incasso webbilling
ook als ze een opdrachtgever hebben moet webbilling zelf een incassomachtiging hebbenGuardian72 schreef:@ Mario,dallon schreef:Er word hier iedere maand zomaar 15 en 14 euro afgeschreven van mijn Belgische rekening zonder dat ik daar toe opdracht heb gegeven,er staat ook geen redenen op wie de opdracht gaf,ik vroeg aan webbilling om mij de informatie te geven van de opdrachtgever en hoe ze aan mijn rekening komen,maar ik kreeg daar geen antwoord op.Ik vind dat zo iets niet kan,zonder het mij te vragen zo maar geld van mijn rekening af te schrijven.
Wat moet ik daar mee doen ?
Vriendelijk groet
Mario Vermeersch ( Belgie )
ik weet niet of het in BE ook zo werkt, maar hier kan je de bank opdracht geven tot storneren (terughalen) van (een aantal) onrechtmatige incasso`s.
Daarnaast kan je je rekening laten blokkeren voor het incasserende rekeningnummer (selectieve blokkade).
Je kan webbilling ook een mail sturen waarin je eist dat men binnen 5 dagen de opdrachtgever bekend maken, alsmede de rechtsgeldige incassomachtiging (scan & mail) - ander zal aangifte volgen van incassofraude, en diefstal welke door hen gepleegd word (als ze geen opdrachtgever willen doorgeven, ga ik er vanuit dat deze er niet is, en men dus op eigen houtje jou bestelen)
Ik zou snel naar je bank gaan, het uitleggen, en vragen of men alles wil storneren daar jij nooit een machtiging hebt afgegeven - daarna kan je mailen en aangifte gaan doen - maar eerst naar je bank.
ze mogen niet voor een ander incasseren
dat weet ik, omdat het waterleiding bedrijf ooit is overgenomen door een ander bedrijf
toen heb ik dit nagevraagd, omdat dat andere bedrijf ongevraagd de automatische incasso had overgenomen
daar hadden zij dus eerst toestemming voor moeten vragen
Re: incasso webbilling
Ook van onze rekening zijn meerdere bedragen afgeschreven vanaf augustus..wij hebben ook geen accounts bij deze pornoboer en zou het ook zeer knap vinden gezien het feit wij pas sinds september internet hebben in onze woning. De bank heeft het maximaal van 2maanden terug kunnen storten het gaat om een bedrag vAn32,35 per keer 3keer per maand!!!! Ze hebben het rekeningnummer geblokkeerd. Moet dus nog horen of we een bericht krijgen van webbilling met dreigementen. Het stomme is dat op ons afschrift hetzelfde zogenaamde klantregistratienummer wordt vermeld als bij andere mensen hier op het forum! Dat klopt sowieso niet. Nog nooit een factuur of overeenkomst gezien. Los van het feit dat het fraude en diefstal is kan je relatie behoorlijk op zijn kop staan.wat nou als je partner je niet gelooft en je toch f..king zeker weet dat je geen abbo bent aangegaan?! Zeer zeer triest dit.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
HOOGSTE TIJD VOOR EEN ITEM IN DE UITZENDING VAN TROS RADAR!!!!!!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Als je melding maakt van Onrechtmatige Incasso kunnen ze tot een jaar na afschrijving het nog terughalen - alleen duurt dat van langer dan 56 dagen geleden mogelijk langer om terug te halen.Bashqa schreef:. De bank heeft het maximaal van 2maanden terug kunnen storten het gaat om een bedrag vAn32,35 per keer 3keer per maand!!!! Ze hebben het rekeningnummer geblokkeerd.
Zeker als je nooit een machtiging hebt afgegeven.
Ik zou trouwens zowiezo aangifte doen van incassofraude - daar men kennelijk incasseert zonder machtiging van de rekeninghouder.
Het moge trouwens redelijk bekend geacht worden dat criminelen veel belangen hebben in de porno industrie - gezien de hoeveelheid spam die over dergelijke onderwerpen gaan... (en dus botnets, malware etc. is ook allemaal verbonden met die industrie)
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Webbilling.com B.V. is een onafhankelijke advies- en technische dienstenonderneming, gespecialiseerd in betalingsmethoden en de daarmee verbonden transaktiediensten ten bate van de porno industrie!!
Re: incasso webbilling
Beste guardian 72 we hebben gisteren 2keer met in dit geval de Rabobank aan de telefoon gezeten en dat van die 12 maanden ook gemelde en dat dat hier op het forum stond. Ze blijven bij hoog en laag beweren dat dat niet kan. Ze zouden wel een melding maken bij hun fraude afdeling voor nader onderzoek. Zij hadden volgend eigen zegge nog nooit van dit bedrijf gehoord ondanks dat zij zelf ook op deze pagina las dat met name ING en rabobank klanten de dupe zijn..Wat ik ook raar vindt is dat als je slachtoffer wordt van een skimmer je alles terugkrijgt van de bank.maar in dit geval terwijl je niet eens internet had laat staan ooit een mail of contract met dit volk had je niet alles terugkrijgt.. Het enige wat ze zei was dat we aangifte moesten doen en ondanks de blokkade elke dag onze rekening in de gaten moeten houden..zucht!!Guardian72 schreef:Als je melding maakt van Onrechtmatige Incasso kunnen ze tot een jaar na afschrijving het nog terughalen - alleen duurt dat van langer dan 56 dagen geleden mogelijk langer om terug te halen.Bashqa schreef:. De bank heeft het maximaal van 2maanden terug kunnen storten het gaat om een bedrag vAn32,35 per keer 3keer per maand!!!! Ze hebben het rekeningnummer geblokkeerd.
Zeker als je nooit een machtiging hebt afgegeven.
Ik zou trouwens zowiezo aangifte doen van incassofraude - daar men kennelijk incasseert zonder machtiging van de rekeninghouder.
Het moge trouwens redelijk bekend geacht worden dat criminelen veel belangen hebben in de porno industrie - gezien de hoeveelheid spam die over dergelijke onderwerpen gaan... (en dus botnets, malware etc. is ook allemaal verbonden met die industrie)
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Da`s mooi (piep) dan.Bashqa schreef: Beste guardian 72 we hebben gisteren 2keer met in dit geval de Rabobank aan de telefoon gezeten en dat van die 12 maanden ook gemelde en dat dat hier op het forum stond. Ze blijven bij hoog en laag beweren dat dat niet kan. Ze zouden wel een melding maken bij hun fraude afdeling voor nader onderzoek. Zij hadden volgend eigen zegge nog nooit van dit bedrijf gehoord ondanks dat zij zelf ook op deze pagina las dat met name ING en rabobank klanten de dupe zijn..Wat ik ook raar vindt is dat als je slachtoffer wordt van een skimmer je alles terugkrijgt van de bank.maar in dit geval terwijl je niet eens internet had laat staan ooit een mail of contract met dit volk had je niet alles terugkrijgt.. Het enige wat ze zei was dat we aangifte moesten doen en ondanks de blokkade elke dag onze rekening in de gaten moeten houden..zucht!!
Alleen, ik zou niet bellen, maar even langsgaan bij je lokale bankkantoor.
(ID meenemen).
Gewoon melden "er word op onrechtmatige wijze geld van mij gestolen door frauduleuze incasso".
Meld erbij dat er al een en ander teruggehaald is, maar dat je alles terug wilt.
25 euro kosten? Nooit van gehoord - maar dan nog - Xmaal 33 euro vs 25 euro - als jij nooit een machtiging hebt afgegeven is de uitkomst van dat onderzoek vrij simpel te voorspellen.
Meld rustig bij de bank dat zij verplicht zijn mee te werken.
Doet de bank alsnog moeilijk - pak dan je dossier op (screenshots / afschriften) en doe aangifte van diefstal - en meld dat de bank weigert om hulp te verlenen in het terughalen (zou medeplichtigheid kunnen zijn)...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: incasso webbilling
Wat de Rabobank hier doet klopt niet. Maar je moet de Rabobank ook niet bellen maar mailen of schrijven. Rabobank is VERPLICHT de incasso's van Webbilling kosteloos ongedaan te maken.
Er zijn al Kamervragen gesteld over deze vorm van fraude:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 17695.html
"Gaat u maar aangifte doen" etc is de typische afschuifmentaliteit die je aantreft bij zoveel instanties.
Er zijn al Kamervragen gesteld over deze vorm van fraude:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 17695.html
"Gaat u maar aangifte doen" etc is de typische afschuifmentaliteit die je aantreft bij zoveel instanties.
Re: incasso webbilling
http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... o_verlopen
Dien gelijk een klacht in tegen die medewerker van de Rabobank.
Dien gelijk een klacht in tegen die medewerker van de Rabobank.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
2010 ! ! ! WAAR STAAN DE ANTWOORDEN????Er zijn al Kamervragen gesteld over deze vorm van fraude:
Vragen van het lid Gesthuizen (SP) aan de ministers van Veiligheid en Justitie en Economische Zaken, Landbouw en Innovatie over het stelen via het internet door middel van internetincasso (ingezonden 25 november 2010).
Vraag 1
Wat is uw reactie op het onderzoek van de Consumentenbond, waaruit blijkt dat het kinderlijk eenvoudig is om op het internet iets te kopen en iemand anders door een internetincasso voor de kosten op te laten draaien?1
Vraag 2
Op welke schaal komt dit voor?
Vraag 3
Op welke wijze kunnen mensen die zich hieraan schuldig maken worden opgespoord en bestraft?
Vraag 4
Deelt u de mening dat het niet aanvaardbaar is dat slachtoffers die opdraaien voor de rekening van een ander zoveel moeite moeten doen om hun geld terug te krijgen? Bent u bereid dit voor slachtoffers makkelijker te maken? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom niet?
Vraag 5
Vindt u de automatische incasso op het internet een veilige betaalmethode? Deelt u de mening dat er veel veiliger alternatieven voorhanden zijn, zoals bijvoorbeeld iDeal en dat de automatische incasso op het internet niet nodig is?
Vraag 6
Welke mogelijkheden ziet u om de automatische incasso op het internet onmogelijk te maken? Bent u hier ook toe bereid? Zo nee, welke maatregelen gaat u dan nemen om deze betaalmethode betrouwbaarder te maken? Bent u bereid er tenminste voor te zorgen dat betalingen per email of sms moeten worden bevestigd? Zo nee, waarom niet?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: incasso webbilling
De antwoorden staan hier:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -1073.html
Waar het op neerkomt is dit:
Iedereen kan nu al straffeloos je bankrekening plunderen. Met de komst van de Europese SEPA incasso kan dit nog makkelijker vanuit het buitenland.
De reactie van de Rabobank illustreert dat dit banken het worst zal wezen: het is hun geld niet maar dat van de rekeninghouder.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -1073.html
Waar het op neerkomt is dit:
Iedereen kan nu al straffeloos je bankrekening plunderen. Met de komst van de Europese SEPA incasso kan dit nog makkelijker vanuit het buitenland.
De reactie van de Rabobank illustreert dat dit banken het worst zal wezen: het is hun geld niet maar dat van de rekeninghouder.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Er staat als antwoord bij vraag drie:De antwoorden staan hier:
Antwoord 3
Om te beginnen dient een consument bij zijn of haar bank te melden dat er onrechtmatig geld van zijn of haar rekening is afgeschreven. Als na controle blijkt dat daar inderdaad sprake van is, kunnen benadeelden aangifte van oplichting doen. Conform de Aanwijzing voor de opsporing wordt vervolgens gekeken naar de ernst van het strafbare feit en de aanwezigheid van opsporingsindicaties. Afhankelijk daarvan en van de beschikbare capaciteit wordt al dan niet een opsporingsonderzoek gestart. In het kader van het opsporingsonderzoek kan gebruik worden gemaakt van de opsporingsmiddelen en -bevoegdheden die politie en justitie ten dienste staan. Na afronding van het opsporingsonderzoek beslist het Openbaar Ministerie of het overgaat tot dagvaarden, transigeren of seponeren.
Er gebeurt weinig, dat staat in het antwoord:
- ernst van het strafbare feit (de bedragen zijn te klein). Ook bij elders in dit forum € 296
- beschikbare capaciteit (te weinig mankracht)
- opsporingsmiddelen (die zijn verouderd, zo lijkt me)
- seponeren (afdoen, want dit heeft geen zin / prioriteit)
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Het word dus tijd om de banken aan te merken als medeplichtig aan diefstal/fraude indien men weigert onrechtmatig geincasseerd geld terug te halen, of probeert de "klant" geld afhandig te maken om zijn/haar eigen geld terug te halen.Bob Schurkjens schreef:
De reactie van de Rabobank illustreert dat dit banken het worst zal wezen: het is hun geld niet maar dat van de rekeninghouder.
Ik vind de houding van Rabobank zorgelijk - maar denk dat meerdere banken zullen proberen om de klant met een kluitje in het riet te sturen. (En maar klagen dat 'wij' de banken niet vertrouwen.. gek, is het niet?)
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: incasso webbilling
Bovenstaand al eerder opgemerkt.07 jun 2012 20:56
Wist je dat NIB zaken doet met ING, Rabobank en ABN-AMRO?
Dit zijn hun partners.
Geen wonder dat ING moeilijk doet met blokkeren!!!
Re: incasso webbilling
Waar staat dat dat zo is? Op die manier kan ik ABN opdracht geven om de bedragen terug te boeken.alfatrion schreef:Voor alle duidelijk als er geen machtiging is afgegeven kan de bank het geld binnen 13 maanden terug boeken. En ook na deze termijn heb je gewoon een vordering op de partij die het geld heeft afgeschreven.stofzuigertje schreef:Je bent verplicht elke maand je rekeningen te controleren en tijdig geld terug te boeken als het fout is.
Dus tot 2 maanden kan jou bank doen.
Ik ben er onlangs achter gekomen dat ook ik de *** ben met Webbilling AG. Op advies van de bank heb ik aangifte gedaan van fraude. Vanaf dec 2011 hebben ze om de maand 50e afgeschreven. Ik kwam er zeer laat achter. Ik kon 1 keer 50e storneren. De andere 7 x 50 (=350e!!) dus niet. ABN kon mij nog niet met zekerheid vertellen of ik de bedragen terug zou krijgen. Als het zo is dat je binnen 13 maanden geld teruggeboekt kan krijgen en ik dat kan aantonen heb ik dus net 'mazzel'
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: incasso webbilling
Wat is Googlen toch gru-we-lijk moeilijk
https://www.google.com/search?q=13+maan ... lr=lang_nl
https://www.google.com/search?q=13+maan ... lr=lang_nl