LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorme naheffing energiekosten van ruim 4000 euro!!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
StudenteVeldwezelt

Enorme naheffing energiekosten van ruim 4000 euro!!!

Ongelezen bericht door StudenteVeldwezelt »

Een jaar in een studentenkamer in België gewoond waar van alles mis mee was, o.s dat het erg tochtte en niet geïsoleerd was, e=warm water was vaak alleen maar lauw en soms geen water enz enz. Van ellende verhuisd en nu overspannen door alles en ook nog een rekening van de energiekosten die ruim 4000 euro zou zijn.Ik snap het niet, ben er van geschrokken en weet niet goed wat ik er mee moet. Het verbruik is gemeten met van die dingetjes op de radiator maar die schijnen helemaal niet goed te werken. En de verhuurder wil alleen mijn gegevens geven niet die van de andere kamers en van wat hij betaald heeft voor de energie. Iemand tips?? Wij zijn onderhand de wanhoop nabij.

ruud_a

Re: Enorme naheffing energiekosten van ruim 4000 euro!!!

Ongelezen bericht door ruud_a »

u had in ieder geval frisse lucht

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

4000 euro?? had je een henneplantage op je kamer?
ik zou hem eerst maar eens met bewijzen en meterstanden laten komen. Heb je zelf ook de meterstanden opgenomen toen je erin en eruit ging? wij betalen voor een eengezinswoning niet eens zoveel gas en electra dus 4000 voor een kamer lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

succes

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Lees ook nog even goed na hoe dit in het huurcontract beschreven staat.

Petervdw

Ongelezen bericht door Petervdw »

Dit klinkt als pure oplichting. Op http://www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken kun je afhankelijk van je woonsituatie een schatting maken van je gemiddelde verbruik. Voor een klein appartementje met 1 bewoner kom je nog niet eens in de buurt van het verbruik dat jij aangeeft.
Advocaat inschakelen en niets betalen!

MichaelAlkmaar

Ongelezen bericht door MichaelAlkmaar »

Ik zit als jou momenteel met een zelfde situatie.
Nu werk ik g.dzijdank zelf bij een grote energieleverancier! wil je vragen op welke basis je de woning hebt gehuurd?
was dit een kale huur en zelf verantwoordelijk voor energie? een totaalhuur op basis van verrekening qua energie ? of heb je een all-in huurprijs ? zo ja is dan jou huurprijs gesplitst qua kosten weet je wat jouw kale huur is? hoeveel reservering energie ?

wil als aldvies geven bovenstaand uit te zoeken en je dan te meldden bij o.a. juridisch loket en/of huurcommisie ( beiden gratis advies ) . als huurder geniet je doorgaans huurbescherming en sta je meestal erg sterk!

mijn geval is een all-in huur via particuliere verhuurder( krijg geen huurcontract :-( )een jaarafrekening energie a 5000.-
met een gasverbruik a 7000m3, een haast onmogelijk verbruik gezien type woning. daarnaast beschik ik zelf niet over thermostaat maar hangt deze in appartement van mijn bovenburen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De rekening van €5000,- zou wel eens van alle woningen op 1 kachel kunnen zijn geweest.
Betaal niets en laat de eigenaar het maar lekker zelf uitzoeken.

Een onredelijk hoog bedrag hoef je niets te betalen zolang hij geen sluitend bewijs heeft.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

daarnaast beschik ik zelf niet over thermostaat maar hangt deze in appartement van mijn bovenburen.
Dus de bovenburen bepalen of je koud of warm wil hebben?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klinkt behoorlijk armoedig allemaal. Behalve de rekening :mrgreen:

Niet betalen. Laat de huisbaas het maar lekker uitzoeken.

Gesloten