LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arboarts

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Jancoby
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2012 14:36

Arboarts

Ongelezen bericht door Jancoby »

Heb een probleem met arbo-arts.
Had me ziekgemeld met griep en hij besliste door de telefoon dat dit niet zo was en ik moest gaan werken, na aandringen kwam hij samen met mijn werkgever !!! Op huisbezoek daar concludeerde hij weer dat ik niks mankeerde.
Ben de volgende dag weer naar de huisarts gegaan en die vond dat ik wel zeker griep had en heeft een antibiotica kuur gegeven.
De arbo-arts zegt dat hij daar niks mee te maken heeft dus einde verhaal.
Heb inmiddels een second opinion aangevraagd bij het UWV.
Heb ook een klacht ingediend tegen de arbo-arts omdat hij volgens mij niet met mijn werkgever op huisbezoek mag komen.
Iemand ervaring mee??

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door newmikey »

Jancoby schreef:Heb een probleem met arbo-arts.
Had me ziekgemeld met griep en hij besliste door de telefoon dat dit niet zo was en ik moest gaan werken, na aandringen kwam hij samen met mijn werkgever !!! Op huisbezoek daar concludeerde hij weer dat ik niks mankeerde.
Ben de volgende dag weer naar de huisarts gegaan en die vond dat ik wel zeker griep had en heeft een antibiotica kuur gegeven.
De arbo-arts zegt dat hij daar niks mee te maken heeft dus einde verhaal.
Heb inmiddels een second opinion aangevraagd bij het UWV.
Heb ook een klacht ingediend tegen de arbo-arts omdat hij volgens mij niet met mijn werkgever op huisbezoek mag komen.
Iemand ervaring mee??
Een antibiotica kuur tegen de griep - onzinverhaal? Ik ga er van uit dat de arbo arts het hier bij het rechte eind heeft. Bovendien, met een beetje griep kunt u gewoon werken en als uw werkgever verstandig is stuurt hij u naar huis als de symptomen te erg worden of u anderen dreigt te besmetten.

What's next? Thuisblijven wegens zweetvoeten?

haverkampje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 okt 2010 22:49

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door haverkampje »

Tja ik begrijp de werkgever cq keuringsarts wel.
De tijd dat ziekmelden gebruikt kan worden om wat "baaldagen"op te nemen is voorbij.
Je had gewoon een paracetamolletje kunnen nemen.
Wellicht is er in het verleden al eerder wat voorgevallen, dat er zo fel word gereageerd.
Het is gewoon ontzettend irritant als iemand meent zich ziek te moeten melden om een snotneus.
Volgende keer flink zijn en gewoon gaan werken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat ik niet begrijp is waarom je een antibiotica kuur hebt gekregen, waar
is die voor bedoeld ?
Want voor griep heb je geen antibiotica nodig namelijk.

Wat je niet aangeeft in je bericht is of je wel of niet aan het werk bent
gegaan nadat arbo-arts je heeft verteld dat je gewoon aan het werk kon gaan.

Succes met de second opinion bij het UWV, tegen de tijd dat je daar terecht kan
is je griep wel over.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door boef530 »

Een arbo arts komt er bij een griep niet aan te pas tenzij de werkgever het niet vertrouwd, veelal heeft het met de ziekte historie te maken. Één a twee per jaar een griepje hebben is acceptabel, weekje uitzieken en weer aan de slag. Dat er een huisarts zo dom is om u een antibiotica kuur voor te schrijven voor een griep kan m.i. niet kloppen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je écht de griep hebt, lig je met koorts op bed, verlaten diverse lichaamsproducten vrij ongecontroleerd je lichaam, en voelt het grofweg alsof je bent overreden door een stoomwals. Beter worden kost normaliter ~1 (werk)week. Net als veel ziekmeldende mensen, heb je vermoedelijk een verkoudheid voor griep aangezien, en met een verkoudheid kán je in het gros van de gevallen wel werken.

En antibiotica geeft een arts voor bacteriële infecties, niet een virale wat de griep is?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door boef530 »

Maandagochtendgriep is de meest bekende variant van excuus om maar thuis te kunnen blijven. Dat hebben werkgevers echt wel in de smiezen.

Jancoby
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2012 14:36

Re: Arboarts

Ongelezen bericht door Jancoby »

dankjewel
eerste keer ziek in 5 jaar werk normaal 55 uur per week zonder problemen

Gesloten