LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mislukken Dexia-overleg betreurd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door Bob-O »

Ach mensen zoals Piet en Ton hebben nog hogere schulden en een meneer op de TV heeft er 20 en Piet maar vragen zijn er nog meer mensen die hun verhaal willen vertellen op de TV 8) :oops: :roll: die worden allemaal ingepakt door Dexia .

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door learner »

Zeg Bob-O zou je mij misschien een kopietje kunnen sturen . . .? :P

mvg, learner . . . :wink:

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door Joshua »

http://www.nrc.nl/economie/artikel/1087448370748.html
c NRC alle rechten voorbehouden.
Mocht u niet kunnen inloggen hier het verslag

Commissie-Oosting levert opdracht in
Bemiddelen in zaak aandelenlease faalt

Door onze redacteur Mark Houben

AMSTERDAM,
17 JUNI.

De poging het conflict op te lossen tussen beleggers in aandelenleaseconstructies en banken is mislukt. Voorzitter Oosting van de bemiddelingscommissie heeft dit minister Zalm van Financiën laten weten.
Dit verklaren goed geïnformeerde bronnen. Een woordvoerder van het ministerie van Financiën zei vanmorgen dat vanmiddag een gezamenlijke verklaring zou uitgaan van minister Zalm en voorzitter Oosting. Inhoudelijk wil het ministerie geen commentaar geven.

De mislukte bemiddeling is een domper voor duizenden beleggers die via aandelenlease - beleggen met geleend geld - vaak diep in de schulden zijn terechtgekomen als gevolg van de ingezakte beurzen. Het gaat niet zelden om schulden van tienduizenden euro's, soms meer dan 100.000 euro. De beleggers moeten nu de uitkomsten van talrijke rechtszaken afwachten. Een eerste uitspraak wordt begin volgende maand verwacht.

De commissie-Oosting, officieel de Commissie Geschillen Aandelenlease geheten, werd vorig jaar september ingesteld op nadrukkelijk verzoek van minister Zalm. Oosting, lid van de Raad van State, voormalig Nationale Ombudsman en ex-voorzitter van een commissie die de vuurwerkramp in Enschede onderzocht, moest proberen een oplossing te vinden voor het conflict tussen de duizenden bezitters van aandelenleaseproducten en de aanbieders. Zalm hoopte door bemiddeling van de commissie een jarenlang juridisch gevecht en daarmee verbonden onzekerheid te kunnen vermijden.

Drie weken geleden begon een rechtszaak van ruim 90.000 beleggers tegen Dexia, de marktleider op het gebied van aandelenleaseproducten. Volgens goed geïnformeerde bronnen heeft Oosting zijn werkzaamheden gestaakt omdat Dexia een bemiddelingspoging uiteindelijk in de weg stond. Dexia weigert op dit moment commentaar op de kwestie te geven.

Oosting gaf eerder in een gesprek met deze krant aan dat de kans bestond dat er geen oplossing voor het conflict zou komen. ,,De kans dat het mislukt om een oplossing te vinden is levensgroot aanwezig. De sleutel voor de oplossing ligt bij de betrokken partijen. Je hebt bovendien niet met twee partijen te maken, maar met verscheidene.''

Behalve Dexia zijn ook andere aanbieders van aandelenleaseproducten bij het conflict betrokken. Het gaat onder meer om Aegon, DSB, Fortis, ING, Ohra en SpaarSelect. De gedupeerde beleggers worden vertegenwoordigd door belangenclubs als Stichting Leaseverlies, Stichting Leaseleed en de Vereniging Pay-back.
Van 1995 tot 2002 hebben particulieren massaal aandelenleaseproducten aangeschaft. In 2001 stonden 700.000 contracten uit met een totale waarde van 6,5 miljard euro. De producten hadden namen als No Risk, Safe Invest en Maximaal Rendement Effect.
Oosting zegt expliciet dat DEXIA reden is dat CGA haar bemiddeling stopt.
Intussen hebben wij de ractie van DEXIA ontvangen. Het spijt ons zeer u te moeten bericten dat overweging die reactie, bezien de achtergrond van het gehele proces tot nu toe ... geen zinvolle voortzetting van ons overleg met DEXIA, gericht op een spoedige oplossing van boevnstaande geschillen langs deze weg van een schikking die voor alle betrokkenden aanvaardbaar is.

En Dirk Bruneel maar roepen aan DEXIA ligt het niet!.
Nee de CGA zou te weinig tijd resten. Ja Ja....

17 juni 2004
De Demonstratie op 16 juni had een staartje
Plots uit de toverhoed, Zalm liet zien gezicht woensdag niet zien
kwam hij een dag later met de staart tussen de benen geveinsd zenuw trekjes op wangen met rollende ogen de boodschap brengen naar het volk. 9 maanden zijn voorbij en er is niets bereikt helemaal niets...
Zalm
tja blijkbaar hebben wij als politiek niets te bieden waar verzekeraars, (lees bloedzuigers) zich naar willen richten.

Wat zegt u bananen republiek?
Zelfs in een dictatuur als Albanie werd het maatschappelijk probleem aangepakt. (Overigens werd de kleine investeerder NIET echt geholpen)

Gedupeerden zitten dus nu allemaal op het beklaagde bankje.

Tijd voor een motie van Treurnis
Laatst gewijzigd door Joshua op 19 jun 2004 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door Bob-O »

Dexia mag binnenkort haar laatste verweer voeren en daarna mijn advocaat dus als de rechter een uitspraak doet, wil ik dat best doen. Het is wel een heel boekwerk dus dat stuur je niet zo gauw naar Spanje.

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door learner »

Bob-O,

Alvast, bij voorbaat, mijn heel hartelijke dank . . . Aardig van je . . . :P

Maar af en toe ben ik wel in Nederland hoor . . .

Om de post op te halen en dergelijke . . .

Kan het momenteel alleen niet zo erg goed vooruit regelen . . . Voortdurende veranderingen in schema's en 'planning' en zo . . . :cry:

Maar als de tijd rijp is dan zien we dat tegen die tijd wel weer . . .

Zal best wel goed komen, denk ik . . .

Nogmaals, bedankt . . . :lol:

mvg, learner . . . :wink:

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door Bob-O »

Misschien zet ik de verweerschriften tegen die tijd wel op het forum heeft iedereen er wat aan. Moet ik wel winnen natuurlijk :D Fijne dagen daar in Spanje mazzelaar :wink:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door learner »

Bedankt . . . :P

En succes . . . :lol:

mvg, learner . . . :wink:

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door Bob-O »

Jij ook :lol:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door learner »

:P

mvg, learner . . . :wink:

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Mislukken Dexia-overleg betreurd

Ongelezen bericht door arend »

Natuurlijk liet Dexia de boel weer ploffen. Dit is tot nu toe met alle overlegvormen gebeurd. Zij hebben geen belang bij een regeling. Ondertussen proberen zij de slachtoffers van Legio-Lease zoveel mogelijk te plukken. In een aantal gevallen lukt hun dat al via de rechter. Schandelijk als je sommige rechtszaken volgt, krijgt het idee dat slinkse en leugenachtige praatjes van Legio- Lease medewerkers, maar door de slachtoffers doorzien hadden moeten worden volgens de rechter. Je opleiding wordt er ook al bij betrokken. Hun opleiding in rechtspraak is voor mij verrassend. Ondanks dat overeind staat, dat zulke leugenachtige praatjes gehouden zijn wordt uiteindelijk aan deze misleiding voorbijgegaan en worden de slachtoffers nog eens afgestraft met alle proceskosten, incassokosten en hun eigen advocaatkosten!!!!
Ik schaam me als Nederlander!!!!
:cry: :cry: :cry: :cry:

groet Arend

Gesloten