LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische abonnement verlenging(KPN)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jesse1989pp
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010 10:29

Telefonische abonnement verlenging(KPN)

Ongelezen bericht door Jesse1989pp »

Ik zal proberen het kort houden:
In Augustus van dit jaar liep mijn 2-jarig abonnement af bij KPN. Ik had toendertijd een 'gratis' HTC Desire bij mijn abonnement. De abonnementskosten worden hierna stilzwijgend per 1 maand verlengd. Dit is absoluut geen probleem, aangezien ik niet afgesneden wil worden van mijn telefoontje.

Echter hield ik wel mijn dure abonnementskosten, dus heb ik in September gebeld naar de verkoopafdeling van KPN om een ander abonnement te regelen. Aangezien ik verderop dit jaar een Windows 8 telefoon wilde heb ik besloten niet direct een nieuw groot abonnement af te sluiten. Ik dacht er ook overna om een sim-only te pakken en later het toestel te kopen.

Na overleg met de vriendelijke man heb ik een tijdelijke oplossing gevonden. Ik kreeg 20% korting op mijn abonnement, daarnaast kon ik zodra het toestel uitkwam een nieuw abonnement afsluiten om deze met een lease model te krijgen.

Nu is het zover en ben ik naar de winkel gegaan, ook heb ik nog eens naar verkoop en de klantenservice gebeld. Blijkbaar heb ik een abonnement gekregen van 6 maanden! Die ik pas na 3 maanden(toendertijd 4 maanden) kan aanpassen. Kortom ik zit nu nog altijd met mijn oude (lichtelijk kapot) toestel. Aangezien ik lichtelijk boos hierover ben denk ik aan stoppen met de KPN. Echter zal me dit nog 3 maanden extra kosten, waardoor ik pas in Maart weg kan of dubbel moet gaan betalen.

Op de vraag hoe KPN kan aantonen dat ik niet ben voorgelogen over het abonnement hebben ze een verbluffend antwoord; "Wij hebben een draaiboek, dus het kan niet dat iets ander verteld is. Hij moet verteld hebben dat het om een 6 maanden abonnement gaan." Ze hebben ook geen opname van de "overeenkomst". Kortom ik ben akkoord gegaan met hun draaiboek, die me door een spontane prater is aangesmeerd. Aangezien het mensenlijk brein niet in staat is tot een creatief verkoopspraatje moet dit wel kloppen? Klinkt krom, dat is het ook.

Als dit voor alles opgaat kan een slager vertellen dat alles tofu is. Op het moment dat vergetariers terugkomen heeft hij dat niet kunnen vertellen, want dat staat niet in het draaiboek van de slager.

Zijn er regels en wetten over de mogelijkheden van telefonisten? Ik vind het vreemd dat ik een contract heb die nooit bevestigd is vanuit twee partijen, slechts besproken over de telefoon. Hierin ben ik akkoord gegaan met het vertelde verhaal, echter is dit "verbale contract" nergens terug te vinden, slecht de kosten.

Mvg,
Jesse Bakels

Jesse1989pp
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010 10:29

Re: Telefonische abonnement verlenging(KPN)

Ongelezen bericht door Jesse1989pp »

Als kleine toevoeging om mijn laatste stuk.
Ik vind het niet vreemd dat ik telefonisch mijn abonnement kan aanpassen. Wel dat hier geen bewijs van is, waardoor ik als consument op deze manier altijd ongelijk kan krijgen. Wat dat betreft hadden ze voor mij een contract van 150 euro per dag kunnen noteren en kunnen vertellen dat ik dit geaccepteerd heb. Snap dat het een groot verschil is, maar het feit blijft dat ik iets "geaccepteerd" heb dat mij niet verteld is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefonische abonnement verlenging(KPN)

Ongelezen bericht door berndv »

Normaliter als er geen opname is, zou u een schriftelijke bevestiging moeten hebben ontvangen waar deze afspraken op staan, en waar u eventueel ook tegen in bezwaar zou moeten kunnen gaan. KPN is dan degene die zou moeten aantonen dat u deze ontvangen heeft. Kunnen zij dat niet, is het heel leuk dat er een draaiboek is, maar dit zou tegenover een rechter geen stand houden.

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: Telefonische abonnement verlenging(KPN)

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste Jesse,

Vervelend om te horen dat je deze ervaring hebt gehad met de klantenservice. Op het moment dat je contact met hen opneemt verwacht je in ieder geval dat er naar eerlijkheid wordt verteld en gehandeld. Zou je mij in een privé bericht je mobiele telefoonnummer en je postcode en huisnummer kunnen toezenden? Dan ga ik voor je kijken wat ik kan doen.

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

Gesloten