LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte ervaringen met Radiatoruitverkoop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
eenhuis

Zeer slechte ervaringen met Radiatoruitverkoop

Ongelezen bericht door eenhuis »

Ik plaatste al eerder mijn verhaal op dit forum, maar omdat ik er de initialen van de heren die achter dit bedrijf zitten in zette, is het (waarschijnlijk) verwijderd.

Omdat mijn ervaringen zo slecht zijn, plaats ik daarom opnieuw mijn verhaal:

In september van dit jaar had ik bij de verbouwing van mijn woning enkele radiatoren nodig. Ik kwam uit bij Radiatoruitverkoop.nl, een bedrijf dat opereert vanuit de Paardemaat in Meppel. Omdat de planning van de verbouwing strak was bestelde ik tijdig, dwz een dag of 10 voor de gewenste afleverdatum. Radiatoruitverkoop zegt binnen twee werkdagen te leveren, dus ruimschoots op tijd. Ik vermeldde bij de bestelling dat op de gewenste afleverdag er alleen voor 14.00 uur iemand aanwezig was. Ik ontving keurig een bevestiging van mijn bestelling en enkele dagen voor de afleveringsdatum een herinneringsmailtje dat mijn radiatoren op datum X zouden worden geleverd. Tot zover leek er niets aan de hand.
Op de afgesproken leverdatum werd er voor 14.00 uur niets geleverd. Voor mijn vertrek dus eea met de buren geregeld, briefje op de deur waar men zich kon melden voor de sleutel etc. Toen ik 's avonds thuis kwam, was er echter niets geleverd......
De volgende ochtend stond de monteur op de stoep die ik na betaling van voorrijkosten kon wegsturen. Immers, er viel niets te monteren........
Aangezien op dat moment er alleen een e-mailadres van Radiatoruitverkoop op de website stond, ben ik gaan Googleen.'k Kwam uit bij 3 radiatorwebwinkels, meneer X en meneer Y, en een mobiel telefoonnummer. Mobile nummer gebeld. Kreeg meneer X aan de telefoon, die op dat moment niet in Meppel zat , maar vanuit Frankrijk zijn bedrijf leek te bestieren.....
Hij wist niets van de zaak, maar zou zorgen dat ik werd terug gebeld. Geen telefoontje gekregen, geen radiatoren. Ook gaf 'meneer X in Frankrijk' mij een telefoonnummer dat ik maandag's weer kon bellen. Bleek het nummer te zijn van een van de andere radiatorenwebwinkles van de heren.
Maandags dus maar het nummer gebeld. Mijn verhaal gedaan. Kreeg een dame die vooral goed was in het bedenken van verhalen en uitvluchten. Een en ander zou worden uitgezocht en ik zou direct worden terug gebeld. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, diverse malen gebeld, geen opheldering over de niet geleverde radiatoren. Ook diverse mailtjes gestuurd. Na diverse mails en/of telefoontjes kwam de duidelijkheid. Mijn bestelde radiatoren waren er niet en konden dus niet worden geleverd! Fijn dat een bedrijf daar achter komt nadat je zelf diverse malen aan de telefoon hebt gehangen. Maar ja, daar kan Radiatoruitverkoop niets aan doen, dat ligt aan de leverancier. Ze konden mij ook niet bellen, want er stond geen telefoonnummer bij de bestelling. Dat ik met mijn naam en op het afleveradres in iedere telefoongids ben te vinden, 'vergat' men maar even. De 'replay'knop bij het mailen was blijkbaar ook niet bekend bij Radiatoruitverkoop. En ja, die herinneringsmailtjes over de afleverdatum, dat ligt aan de computer. Die mailtjes worden automatisch aangemaakt en kunnen niet tegen gehouden worden als er niet geleverd kan worden.....
Na flink zeuren besloot men dan toch maar mijn order te annuleren. Ik zou het geld terug krijgen. Bij voorbaat werd al vermeld dat het wel wat lang kon duren, maar dat lag aan Ideal, waarmee ik had betaald. Daar kon (uiteraard) Radiatoruitverkoop niets aandoen. Uiteindelijk heeft Radiatoruitverkoop het geld terug betaald, zij het dat ik diverse mailt/telefoontjes heb moeten plegen over mijn radiatoren cq geld. Over de enorme ergenis die radiatoruitverkoop wekt, heb ik het dan maar niet....
Ik zette mijn verhaal op dit forum en al snel waren er reactie(s) van vergelijkbare ervaring. Blijkbaar konden de heren X en Y dit niet waarderen, want ik ontving een gezellig mailtje van hen. (Bijzonder dat mijn mailadres toen wel bekend was!) Ik citeer uit dit mailbericht:

.....U stelt ons hierdoor in een kwaad daglicht.
Wij vragen u beleefd doch dringend en sommeren u voor zo ver nodig reeds thans om dit bericht binnen 2 x 24 uur te verwijderen danwel de inhoud waarheidsgetrouw aan te passen.
Ook uw Tros Radar berichtgeving van 02 oktober 2012 bevat feitelijke onjuistheden waardoor er een verkeerde indruk ontstaat.
Wij lijden hierdoor schade.
Het bericht is inmiddels meer dan 1000 keer bekeken. We hebben er een gerechtvaardigd belang bij dat u de berichtgevingen verwijdert dan wel overeenkomstig de waarheid aanpast.
Onder voorbehoud van rechten en weren.
Hoogachtend,
Radiatoruitverkoop

Naar aanleiding van deze mail heb ik in mijn oorspronkelijke bericht een noot toegevoegd dat Radiatoruitverkoop zich niet herkende in mijn lezing, maar dat ik naar eer en geweten verslag had gedaan van de gebeurtenissen. Dit was voor de heren X en Y niet voldoende.......
Een dag later ontving in van Radiatoruitverkoop.nl nog een mail, waarin mijn mij dreigde mijn persoonlijke gegevens en bankgegevens op dit forum te zullen plaatsen.
Ik citeer deze mail:

Geachte heer,mevrouw,
Spijtig te moeten vernemen dat u uw berichtgeving op Tros radar niet wenst te verwijderen of waarheidsgetrouw aan te passen.
Ten gevolge van uw nieuwe negatieve aantijgingen zien wij ons helaas genoodzaakt onze mail welke wij aan u verstuurd hebben ook op Tros Radar te plaatsen.
Hierbij zullen wij tevens het bewijs van betaling waaruit blijkt dat de terug betaling correct en onmiddellijk is uitgevoerd zichtbaar maken.

Hoogachtend,
Radiatoruitverkoop
De heer XYZ

Tussen twee haakjes: aardig detail is dus dat men mij aan de telefoon heeft gehad maar niet eens weet of ik een man of vrouw ben....!! Ken je klanten!

Uiteindelijk heeft Trosradar mijn bericht (en helaas dus ook die van anderen met slechte ervaring met dit bedrijf) verwijderd omdat ik de initialen van de heren had vermeld.
Dit laatste was idd. niet in overeenstemming met de forumregels, maar dat is ook het enige dat niet aan mijn verhaal klopte.

Omdat ik zowel de werkwijze van Radiatoruitverkoop als de mails die zij zenden aan onwelgevallige klanten sturen bedroevend vind, plaats ik nogmaals mijn verhaal, echter ditmaal met vermelding naar de heren X en Y. Mijn advies blijft dan ook onverminderd: geen zaken doen met Radiatoruitverkoop.nl!

Inmiddels heeft Radiatoruitverkoop een betaald klantenservicenummer op de website vermeld. Wil je weten welke bedrijven nog meer onder deze heren vallen dan kun je dus heel gemakkelijk even googleen op dit telefoonnummer, want dat is voor alle bedrijven gelijk. Uiteraard kan ik niet zeggen dat andere bedrijven (oa. Radiatorpakhuis.nl) ook slecht zijn, maar het lijkt me wel gerechtvaardigd Voorzichtig en Op Uw Hoedete zijn.
En wil je snel en goed radiatoren bestellen: ik heb uitstekende ervaring met een cv-bedrijf dat opereert vanuit het Friese Stiens. Even zoeken dus maar weer, want anders maak ik reclame.
Dit bedrijf levert uitstekende, snelle service, heeft deskundig personeel aan de telefoon, komt afspraken na en is nog goedkoper dan Radiatoruitverkoop ook. (Voor mijn radiatoren in elk geval wel!)
Laatst gewijzigd door eenhuis op 02 dec 2012 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Re: Zeer slechte ervaringen met Radiatoruitverkoop

Ongelezen bericht door ruud_a »

u haalt uw radiatoren wel een eind weg
de afstand meppel stiens is 64 kilometer
als u halverwege woont is de afstand dus minimaal 32 kilometer

eenhuis

ruud_a schreef:u haalt uw radiatoren wel een eind weg
Nee hoor, Radiatoruitverkoop ZEGT thuis te bezorgen, maar het bedrijf in Stiens BEZORGT - zonder kosten - aan huis! Het maakt dus niet uit, al woon je in Maastricht.
Prima voor elkaar, dus nog geen gesjouw ook!

ruud_a

eenhuis schreef:
Nee hoor, Radiatoruitverkoop ZEGT thuis te bezorgen, maar het bedrijf in Stiens BEZORGT - zonder kosten - aan huis! Het maakt dus niet uit, al woon je in Maastricht.
ik ben blij dat u zo tevreden bent over dit bedrijf
maar om eerlijk te zijn heeft het toch wel iets van reclame weg
zeker als zou blijken dat er maar 1 bedrijf in stiens zit

eenhuis

ruud_a schreef:
eenhuis schreef:
ik ben blij dat u zo tevreden bent over dit bedrijf
maar om eerlijk te zijn heeft het toch wel iets van reclame weg
zeker als zou blijken dat er maar 1 bedrijf in stiens zit
Volgens mij is ieder positief bericht dat hier over een bedrijf wordt geschreven "reclame". Net als een positief verhaal over een bedrijf dat je in de kroeg, op de sportclub of op je werk vertelt, 'reclame ' is. Maar wees gerust, ik heb geen andere band met dit bedrijf dan dat ik er een drietal radiatoren heb gekocht. Maar waarom ageert u zo tegen 'het bedrijf in stiens" ? Bent u misschien soms van Radiatoruitverkoop.nl? Of een andere radiatorleverancier? Zou het bijna gaan denken......

ruud_a

ik ken geen van beide bedrijven, bovendien zeg ik nergens iets negatiefs over stiens
nergens iets over radiatoruitverkoop ook trouwens
hoewel ik zelf waarschijnlijk niet zou kopen bij een bedrijf dat zich zo noemt
ergens wekt zo'n naam bij mij de indruk van snel geld verdienen en garantie tot de deur
maar goed dat is een vooroordeel

eenhuis

Dan hebt u naar mijn mening in dit geval een juist vooroordeel. Helaas had ik geen vooroordeel over dit bedrijf en ben ik door schade en schande wijs geworden.

Gesloten