Ik kreeg vandaag een brief die erg veel leek op een brief van de overheid. Een mooi DUO-blauwe rechthoek in het midden van de bovenkant, met daarnaast een officieel ogende tekst. Dus ik denk: Een brief van DUO.
Vervolgens heb ik de brief geopend, en blijkt dat dit een brief is van Besured, een studentenverzekering. Een nogal reclamemakend stuk tekst, en een brochure erbij. Omdat de envelop zo officieel leek, weet ik niet of ik dit bedrijf kan vertrouwen of niet! Ze hebben een erg aanlokkelijke zorgverzekering voor 91,90 euro, met extra's vanaf 10 euro per maand, en dat is wel erg voordelig voor mij, een arme langstudeer-student die eind volgend jaar zonder reisproduct moet reizen en alle besparingen goed kan gebruiken.
Ik denk dat er meer studenten zijn die deze brief vandaag hebben gekregen, en ik zou het erg mooi vinden als ik zekerheid kon krijgen over de zorgverzekering van Besured.
Een deel van de tekst in de brief:
De rest van de brief staat vol vergelijkingen tussen de goedkoopheid van deze verzekering en de duurheid van andere verzekeringen, die niet bij naam worden genoemd. Al met al lijkt ook de lay-out van de brief op een officiele brief van DUO. Any thoughts?Dordrecht, 14 november 2012
De voordeligste zorgverzekering an Nederland: €91,90 p/m zonder extra eigen risico
Studenten moeten bezuinigen!
De langstudeerboete bestaat niet meer en is vervangen door iets nieuws: sociaal lenen. De nu nog vertrouwde studiebeurs wordt omgezet naar een lening. Studeren wordt daarmee in de toekomst €1.200 tot €3.300 euro duurder. Waarom maakt de overheid deze beslissing>? Heel simpel: omdat iedereen in Nederland moet bezuinigen. Studenten ook. Start dus nu al met besparen! Dat kan onder andere via de voordeligste zorgverzekering van Nederland.