LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen beeindiging contract Budget Energie
Problemen beeindiging contract Budget Energie
Dag allemaal,
Door een samenloop van omstandigheden heb ik inmiddels een probleem met de beëindiging van het contract met Budget Energie.
Via een internet veiling wilde ik aan het einde van de contract periode met Budget Energie overstappen naar Elektrabel.
Elektrabel zou per 1 december de levering overnemen van Budget Energie.
Elektrabel is echter begonnen met leveren van gas en elektriciteit per oktober, dus te vroeg.
De boete is bij de eindafrekening verrekend.
Om de eindafrekening goed te kunnen afronden met Budget Energie heb ik hen, na onze verhuizing een verhuisbericht gestuurd.
Dit had ik beter niet kunnen doen want men heeft mij direct weer als klant genoteerd zonder mij hiervan in kennis te stellen.
Enexis de netleveleverancier loopt wat achter met de administratie en heeft e.e.a. ook niet gelijk veranderd.
Toen ik weer een welkomstbericht kreeg van Budget Energie heb ik hen gewezen op het onjuiste verwerken van mijn berichtgeving (de adreswijziging). Dit had geen enkele actie van Budget Energie als resultaat.
Hierna heb ik gebeld, gemaild met allerhande jongens en meisjes die alles zouden oplossen.
Van het grootste gedeelte van de telefoongesprekken heb ik gemailde bevestigingen. Echter nergens staat een datum op, wel heb ik deze data staan in de computer van het aangekomen bericht.
Uiteindelijk heeft men toegegeven dat alles hun fout was.
Echter wie schetst mijn verbazing dat ik een maand later weer een betalingsverzoek kreeg,later aangevuld met administratiekosten.
Weer dus een telefonade met als gevolg een excuusmail van de financiële administratie (eerst totaal niet aanspreekbaar, echter ondanks mijn verzoek zonder naam van de schrijver en zonder datum)) en een bevestiging van de dame aan de telefoon (die weer moest zoeken waarom het ging, er blijkt geen enkele vorm van samenwerking te zijn) en die mij na lang wachten meldde dat alles toch echt op een misverstand berustte.
Ik dus blij met de beëindiging van de ellende.
Helaas te vroeg gejuicht.
Ik kreeg nu weer een verzoek tot betaling met boete (eindafrekening 2 vanwege de levering ten gevolge van hun fout) omdat ik na 5 dagen het contract had beëindigd.
Samenvattend:
1. Afzeggen contract bij Budget Energied;
2. Te vroege start levering Elektrabel waarvoor een vergoeding van de boete van Budget Energie;
3. Eindafrekening Budget Energie;
4. Verhuizing met verhuisbericht aan Budget Energie met als gevolg levering van Budget Energie gedurende ca. 5 dagen;
6. Excuus uiteindelijk voor het slecht lezen van de mail en toezegging terug draaien van datgene wat fout is gegaan;
7. Toch weer rekeningen sturen;
8. Toezegging dat de rekening niet hadden mogen worden gestuurd en excuus;
10 Nieuwe rekening als eindafrekening met o.a. te betalen boete.
Ik heb inmiddels een erg boze mail geschreven.
Help, dus. De hele affaire loopt nu dus vanaf begin oktober.
Dutch249
Door een samenloop van omstandigheden heb ik inmiddels een probleem met de beëindiging van het contract met Budget Energie.
Via een internet veiling wilde ik aan het einde van de contract periode met Budget Energie overstappen naar Elektrabel.
Elektrabel zou per 1 december de levering overnemen van Budget Energie.
Elektrabel is echter begonnen met leveren van gas en elektriciteit per oktober, dus te vroeg.
De boete is bij de eindafrekening verrekend.
Om de eindafrekening goed te kunnen afronden met Budget Energie heb ik hen, na onze verhuizing een verhuisbericht gestuurd.
Dit had ik beter niet kunnen doen want men heeft mij direct weer als klant genoteerd zonder mij hiervan in kennis te stellen.
Enexis de netleveleverancier loopt wat achter met de administratie en heeft e.e.a. ook niet gelijk veranderd.
Toen ik weer een welkomstbericht kreeg van Budget Energie heb ik hen gewezen op het onjuiste verwerken van mijn berichtgeving (de adreswijziging). Dit had geen enkele actie van Budget Energie als resultaat.
Hierna heb ik gebeld, gemaild met allerhande jongens en meisjes die alles zouden oplossen.
Van het grootste gedeelte van de telefoongesprekken heb ik gemailde bevestigingen. Echter nergens staat een datum op, wel heb ik deze data staan in de computer van het aangekomen bericht.
Uiteindelijk heeft men toegegeven dat alles hun fout was.
Echter wie schetst mijn verbazing dat ik een maand later weer een betalingsverzoek kreeg,later aangevuld met administratiekosten.
Weer dus een telefonade met als gevolg een excuusmail van de financiële administratie (eerst totaal niet aanspreekbaar, echter ondanks mijn verzoek zonder naam van de schrijver en zonder datum)) en een bevestiging van de dame aan de telefoon (die weer moest zoeken waarom het ging, er blijkt geen enkele vorm van samenwerking te zijn) en die mij na lang wachten meldde dat alles toch echt op een misverstand berustte.
Ik dus blij met de beëindiging van de ellende.
Helaas te vroeg gejuicht.
Ik kreeg nu weer een verzoek tot betaling met boete (eindafrekening 2 vanwege de levering ten gevolge van hun fout) omdat ik na 5 dagen het contract had beëindigd.
Samenvattend:
1. Afzeggen contract bij Budget Energied;
2. Te vroege start levering Elektrabel waarvoor een vergoeding van de boete van Budget Energie;
3. Eindafrekening Budget Energie;
4. Verhuizing met verhuisbericht aan Budget Energie met als gevolg levering van Budget Energie gedurende ca. 5 dagen;
6. Excuus uiteindelijk voor het slecht lezen van de mail en toezegging terug draaien van datgene wat fout is gegaan;
7. Toch weer rekeningen sturen;
8. Toezegging dat de rekening niet hadden mogen worden gestuurd en excuus;
10 Nieuwe rekening als eindafrekening met o.a. te betalen boete.
Ik heb inmiddels een erg boze mail geschreven.
Help, dus. De hele affaire loopt nu dus vanaf begin oktober.
Dutch249
Laatst gewijzigd door dutch249 op 03 dec 2012 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
dutch249,
Er is iets niet duidelijk in uw verhaal. U wilde per 1 december, de einddatum van de contractperiode, vertrekken bij BudgetEnergie en overstappen naar Elektrabel. Dat besluit neemt u kennelijk voor oktober, want Elektrabel gaat al leveren in oktober. Maar dan verhuist u 15 oktober ???? Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Ik snap dit niet.
Overigens verwacht ik dat BudgetEnergie op uw topic zal reageren. Dat heeft het bedrijf in oktober j.l. ook meerdere keren gedaan, het laatst op 31 oktober (topic: Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning).
Er is iets niet duidelijk in uw verhaal. U wilde per 1 december, de einddatum van de contractperiode, vertrekken bij BudgetEnergie en overstappen naar Elektrabel. Dat besluit neemt u kennelijk voor oktober, want Elektrabel gaat al leveren in oktober. Maar dan verhuist u 15 oktober ???? Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Ik snap dit niet.
Overigens verwacht ik dat BudgetEnergie op uw topic zal reageren. Dat heeft het bedrijf in oktober j.l. ook meerdere keren gedaan, het laatst op 31 oktober (topic: Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning).
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Dank e-chec voor de reactie.
Met verhuisd bedoel in naar een andere woning
Dutch
Met verhuisd bedoel in naar een andere woning
Dutch
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Als je en nieuwe aanbieder en zelf verhuist is dat vragen om problemen.
Verder is de nieuwe aanbieder fout door te vroeg over te zetten.
De schade die hieruit volgde zoals de boete moeten zij vergoeden omdat U duidelijk aangaf per 1 december.
U had dus beter eerst kunnen verhuizen en dan pas opzeggen want dan is het voor hun ook duidelijker en raken geen brieven zoek die naar je oude adres gaan.
Budget energie staat op dit en andere forums ook bekend om Budget Service!
Dus die naam is ook voor hun administratie helaas van toepassing helaas.
Verder is de nieuwe aanbieder fout door te vroeg over te zetten.
De schade die hieruit volgde zoals de boete moeten zij vergoeden omdat U duidelijk aangaf per 1 december.
U had dus beter eerst kunnen verhuizen en dan pas opzeggen want dan is het voor hun ook duidelijker en raken geen brieven zoek die naar je oude adres gaan.
Budget energie staat op dit en andere forums ook bekend om Budget Service!
Dus die naam is ook voor hun administratie helaas van toepassing helaas.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Soms weet men niet wanneer een huis wordt aangeboden.
Weet u , ik heb een enorme hekel aan deze manier van vermelden
Als je niet meer weet hoe te handelen hoop ik dat er iemand is die mij wat tips geeft.
dutch249
Weet u , ik heb een enorme hekel aan deze manier van vermelden
Als je niet meer weet hoe te handelen hoop ik dat er iemand is die mij wat tips geeft.
dutch249
Laatst gewijzigd door dutch249 op 03 dec 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
U heeft gedreigd met een advocaat.dutch249 schreef:Weet u , ik heb een enorme hekel aan deze manier van vermelden
Als je niet meer weet hoe te handelen hoop ik dat er iemand is die mij wat tips geeft.
dutch249
Ik zou zeggen, bel er eens één.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Het is voor een topic starter spannend en eng om je op het forum te melden, zeker als je dit voor het eerst doet. Daarom zou er van oude rotten in het vak mogen worden verwacht dat zij enigszins terughoudend zijn met verzuurde opmerkingen.
Ik denk ook niet dat je de nu ontvangen reacties zo moet zien, dutch249. Je hebt op een vreemde manier geprobeerd te wisselen van energieleverancier. Dat doe je toch niet net als je verhuist? Dat is smeken om problemen.
Laten we desondanks eens rustig afwachten wat de webcare-afdeling van Budget Energie te melden heeft. Misschien heeft die wel een heel aardige oplossing aan te bieden.
Ik denk ook niet dat je de nu ontvangen reacties zo moet zien, dutch249. Je hebt op een vreemde manier geprobeerd te wisselen van energieleverancier. Dat doe je toch niet net als je verhuist? Dat is smeken om problemen.
Laten we desondanks eens rustig afwachten wat de webcare-afdeling van Budget Energie te melden heeft. Misschien heeft die wel een heel aardige oplossing aan te bieden.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
dank tot heden voor de reacties.
Inmiddels heb ik de eerste melding wat aangepast waardoor duidelijker is dat onze verhuizing erg plotseling gebeurde.
Wij hadden niet verwacht ineens een huis te vinden.
Dutch
Inmiddels heb ik de eerste melding wat aangepast waardoor duidelijker is dat onze verhuizing erg plotseling gebeurde.
Wij hadden niet verwacht ineens een huis te vinden.
Dutch
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Ht vervelende is dat er twee processen zo goed als gelijktijdig liepen/lopen.
Een switch en een verhuizing. Door deze twee processen is Het nodige misgegaan.
U hebt feitelijk voor uw oude adres een switch aanagevraagd. Die leverancier overstap voor uw oude adres zou op 1-12-2012 moeten plaatsvinden. Deze aanvraag staat dus in het landelijke systeem.
Echter, tussentijds, in oktober gaat u verhuizen. U zegt dat electrabel u al in oktober (is dit toevallig de 15e?) switchte. Opmakende uit uw verhaal is die switch dus nog op uw oude adres geweest omdat u toen een eindfactuur kreeg van budgetenergie met daarin de boete tgv vroegtijdig contract verbreken.
De te vroege overstap valt in dit geval elektrabel aan te rekenen en niet budgetenergie. Ik ga er hier gevoeglijk vanuit dat u de contract voorwaarden van die veiling met bijbehorende ingangsdatum correct hebt.
Nadat u de eindfactuur tgv uw switch al had gekregen van budgetenergie, hebt u budgetenergie weer een brief gestuurd om ze mede te delen dat u gaat verhuizen. Budget energie heeft u vervolgens, naar ik begrijp met weer een bepaalde duur contracten aangemeld op uw nieuwe adres.
Ik begrijp uit uw verhaal dat budgetenergie de fout hersteld heeft. Dus het zou moeten betekenen dat u nu weer klant bent van elektrabel. (hebt u dit al gecontroleerd door even met elektrabel contact op te nemen?) want voor hetzelfde geld heeft budgetenergie u alleen afgemeld, zonder contact op te nemen met elektrabel da elektrabel u terug dient te nemen als klant omdat budget u onterecht had aangemeld.
Er is echter geen ontkomen aan dat u voor die korte periode leveringskosten aan budgetenergie betaalt. Men kan nml iets niet met terugwerkende kracht herstellen. Dus die facturen van budget zijn terecht.
Onterecht acht ik echter de boete die opnieuw in rekening is gebracht door budgetenergie. Immers, zij hebben u aangemeld voor uw nieuwe adres, wat niet had gemoeten/gemogen.
Dit is wat ik bekeken vanuit het gegeven wat u hier verteld kan zeggen. Zoals u al merkt in mijn antwoord mis ik bepaalde essentiele info in uw verhaal.
Een switch en een verhuizing. Door deze twee processen is Het nodige misgegaan.
U hebt feitelijk voor uw oude adres een switch aanagevraagd. Die leverancier overstap voor uw oude adres zou op 1-12-2012 moeten plaatsvinden. Deze aanvraag staat dus in het landelijke systeem.
Echter, tussentijds, in oktober gaat u verhuizen. U zegt dat electrabel u al in oktober (is dit toevallig de 15e?) switchte. Opmakende uit uw verhaal is die switch dus nog op uw oude adres geweest omdat u toen een eindfactuur kreeg van budgetenergie met daarin de boete tgv vroegtijdig contract verbreken.
De te vroege overstap valt in dit geval elektrabel aan te rekenen en niet budgetenergie. Ik ga er hier gevoeglijk vanuit dat u de contract voorwaarden van die veiling met bijbehorende ingangsdatum correct hebt.
Nadat u de eindfactuur tgv uw switch al had gekregen van budgetenergie, hebt u budgetenergie weer een brief gestuurd om ze mede te delen dat u gaat verhuizen. Budget energie heeft u vervolgens, naar ik begrijp met weer een bepaalde duur contracten aangemeld op uw nieuwe adres.
Ik begrijp uit uw verhaal dat budgetenergie de fout hersteld heeft. Dus het zou moeten betekenen dat u nu weer klant bent van elektrabel. (hebt u dit al gecontroleerd door even met elektrabel contact op te nemen?) want voor hetzelfde geld heeft budgetenergie u alleen afgemeld, zonder contact op te nemen met elektrabel da elektrabel u terug dient te nemen als klant omdat budget u onterecht had aangemeld.
Er is echter geen ontkomen aan dat u voor die korte periode leveringskosten aan budgetenergie betaalt. Men kan nml iets niet met terugwerkende kracht herstellen. Dus die facturen van budget zijn terecht.
Onterecht acht ik echter de boete die opnieuw in rekening is gebracht door budgetenergie. Immers, zij hebben u aangemeld voor uw nieuwe adres, wat niet had gemoeten/gemogen.
Dit is wat ik bekeken vanuit het gegeven wat u hier verteld kan zeggen. Zoals u al merkt in mijn antwoord mis ik bepaalde essentiele info in uw verhaal.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Als je naar de beoordelingen van Budget energie op energieleveranciers kijkt zijn de beoordelingen gemengd. Wel een aantal reviews die dezelfde problemen aankaart als jij hebt gehad.
Budget Energie
Budget Energie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Beste Dutch249,
Wat vervelend om te horen dat u tot nu toe een ongewenste overgang heeft moeten meemaken nu dat de verhuizing sneller dan verwacht is gerealiseerd. Bij deze wil ik excuses aanbieden voor de onzuivere communicatie naar u toe omtrent de annulering en de eindafrekening.
Graag wil ik hier meteen werk van maken. Via dit forum kunnen wij echter geen klantgegevens achterhalen. Kunt u mij z.s.m. de gegevens doorgeven, dan ga ik er achter aan.
Met vriendelijke groet,
BudgetEnergie
Webcare Team
Wat vervelend om te horen dat u tot nu toe een ongewenste overgang heeft moeten meemaken nu dat de verhuizing sneller dan verwacht is gerealiseerd. Bij deze wil ik excuses aanbieden voor de onzuivere communicatie naar u toe omtrent de annulering en de eindafrekening.
Graag wil ik hier meteen werk van maken. Via dit forum kunnen wij echter geen klantgegevens achterhalen. Kunt u mij z.s.m. de gegevens doorgeven, dan ga ik er achter aan.
Met vriendelijke groet,
BudgetEnergie
Webcare Team
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Inmiddels heb ik contact gehad met een van uw medewerkers n.a.v. de berichtgeving hier.
Dit resulteerde in een bloemetje.
Helaas kreeg ik de dag erna weer een aanmaning.
Dit zou nu na weer een telefonade opgelost zijn.
ik houd mijn hart echter vast
Eerst zien en dan geloven.
Dit resulteerde in een bloemetje.
Helaas kreeg ik de dag erna weer een aanmaning.
Dit zou nu na weer een telefonade opgelost zijn.
ik houd mijn hart echter vast
Eerst zien en dan geloven.
Re: Problemen beeindiging contract Budget Energie
Het laatste antwoord was ""eerst zien en dan geloven""
Helaas moet ik vaststellen dat na weer vele mails, telefonades en beloftes elke keer weer blijkt dat de internet uitwisseling van gegevens niet werkt.
Afgelopen week weer het bericht , echte nu houden we op met pesten.
Echter , wie schetst mijn verbazing dat ik gisteren een brief kreek met verhoging van de administratieve kosten.
En zo modder je door met deze club.
Dit heeft niets meer te maken met behandeling van een voorval, afscheid nemen van elkaar, maar of pure pesterij, of incompetentie van een hele organisatie.
Dutch249
Helaas moet ik vaststellen dat na weer vele mails, telefonades en beloftes elke keer weer blijkt dat de internet uitwisseling van gegevens niet werkt.
Afgelopen week weer het bericht , echte nu houden we op met pesten.
Echter , wie schetst mijn verbazing dat ik gisteren een brief kreek met verhoging van de administratieve kosten.
En zo modder je door met deze club.
Dit heeft niets meer te maken met behandeling van een voorval, afscheid nemen van elkaar, maar of pure pesterij, of incompetentie van een hele organisatie.
Dutch249