LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cosmo auto Rijssen - oplichters!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MrTorch

Cosmo auto Rijssen - oplichters!

Ongelezen bericht door MrTorch »

Beste Mensen,

4 Maanden geleden een auto gekocht. Het stuur gaf een piepend geluid bij voluit draaien links / rechts. Na wat onderzoek op het internet bleek dit een bekend kwaaltje te zijn en moet de riem van de stuurbekrachtiging vervangen worden. Omdat ik nog Bovag garantie had was ik verplicht na deze garage te gaan.

Een afspraak gemaakt en de auto langs gebracht voor een diagnose. Het bleek dat de stuurbekrachtigingspomp aan het vergaan was aldus de garage want er zat metaalslijpsel in de vloeistof. Ze zouden de pomp bestellen (vrijdag). Maandag werd ik gebeld dat deze binnen was.

Omdat ik niet het idee was dat de pomp kapot aan het gaan was heb ik zowel de band als de pomp gemarkeerd. In het metaal van pomp een kerfje gevijld.
Auto langs gebracht om 9:30. Om 14:50 toch maar eens gebeld hoe het met mijn auto was. Is net klaar meneer u kunt hem ophalen. Nou zo gezegd zo gedaan.

Ik kwam binnen: de meneer in de winkel vroeg aan 1 van de monteurs is hij klaar? Ja was het antwoord. Ik werd de werkplaats ingeluisd en zo door de achterdeur naar buiten daar staat hij u kunt hem meenemen. Zonder factuur of iets in de hand stap ik in de auto.

In ieder geval blij dat het euvel is opgelost. Samen met wie mee reed hebben we even onder de motorkap gekeken op een rustig plekje langs de weg.

Het bandje viel meteen op deze was nieuw. Het pompje leek ook anders want de oude was roestig en metaalkleurig. Eerste indruk OK. Na wat betere inspectie hey wat?! het kerfje zit er nog in . De pomp is overgespoten!!!
bij verdere inspectie vielen steeds meer sporen op. Wat een stel oplichters!

Nu heb ik zelf mazzel want de rekening van bijna 600 euro word na diegene gestuurd waar ik de auto gekocht heb. Terwijl de kosten voor een bandje/vloeistof en arbeid niet meer als 75 kosten. Dat is makkelijk verdienen.

Nog geen 5 min na deze constatering terug gereden. We lopen de garage aan met de vraag wie er aan de auto gesleuteld heeft en of de oude pomp nog te zien is. 1 van de monteurs loopt na de bak en zegt hij is leeg, hebben ze het net op gehaald? ja zegt 1 van de andere monteurs. De chef komt bij ons en kijkt mee onder de motorkap bij aandragen van argumenten blijven ze volhouden dat hij vervangen is: hij is nu toch zwart?!

Het enige wat ik nog kon afdwingen is een factuurtje en een mondelinge garantie.
Ik heb mijn conclusie nu wel getrokken

In ieder geval nooit meer met Cosmo auto in zee gaan.

U bent gewaarschuwd.

v.d.Heyden

Re: Cosmo auto Rijssen - oplichters!

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Beetje wazig verhaal.
Waar is de auto gekocht, bij Cosmo?
U heeft Bovag garantie, de auto wordt gerepareerd onder garantie. De klacht is opgelost.
Omdat de klacht onder garantie is verholpen, hoeft u niet te betalen en krijgt u dus ook geen factuur.
Wie de factuur wel krijgt is voor u toch niet van belang? Of zie ik dat verkeerd? Waarom een factuurtje "afdwingen"?

Een "kerfje" in de pomp gemaakt, u vertrouwt het dus niet? Waarom dan niet meteen bij het ophalen gereclameerd? Of heeft u alleen het lef om anoniem achter een toetsenbord iemand voor oplichter uit te maken?

Zo de waard is.....

v.d.Heyden

MrTorch

Beste vd Heyden.

De auto is niet gekocht bij cosmo, ik moest bij hun de garantie zaken afhandelen.
Mijn klacht is verholpen alleen de clue zit het in een grote reparatie op papier en een kleine in het echt.
En wat ik in mijn verhaal probeer te beschrijven is dat ik direct bij het ophalen dit kenbaar heb gemaakt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als u dit verhaal hard kan maken heeft u een punt. Het kerfje heeft u alleen gezien en geen getuigen van. Daarnaast bent u ook niet "opgelicht". Mocht er een factuur naar een oude eigenaar gaan of naar een andere garage en zij brengen een niet vervangen onderdeel in rekening worden zij opgelicht. Zo lang u dit niet met keiharde bewijzen hard kunt maken, behalve uw eigen verklaring, bent u wel strafbaar bezig. U kunt namelijk aangeklaagd worden voor laster en smaad. Heeft u hierbij nagedacht voor u een dergelijke zware beschuldiging plaatste?

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

Wie de factuur wel krijgt is voor u toch niet van belang?
Dus als iemand anders opgelicht word is het wel oke???
Een "kerfje" in de pomp gemaakt, u vertrouwt het dus niet?
Zoals blijkt volkomen terecht dus.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u heeft garantie en weet niet of er een nieuwe pomp of een reparatie aan de pomp in rekening wordt gebracht.

De pomp is er wel af geweest toch?

Voordat u conclusies trekt gewoon de garantie gever even vertellen wat er volgens u aan de auto gedaan is!
Zij hebben contract met reparatie bedrijf, dan nemen zij wel maatregelen.

MrTorch

De pomp is er niet af geweest.

Ik ben opgelicht omdat ze mij gezegd en belooft hebben dat er een nieuwe pomp op is gekomen.
De pomp is alleen zwart gespoten en de werkelijke reparatie is het riempje. Ik had er geen problemen mee als dit de reparatie was maar dan moeten ze niet gaan liegen.

Mocht het zo ver komen dan heb ik voldoende bewijzen.

Mijn redenatie om dit met jullie te delen: Als dit bij mij gebeurt wat doen ze dan bij andere reparaties?

Dit is mijn ervaring, internet staat vol met reviews die nog wel een negatievere lading dragen. Internet is er toch om ervaringen te delen, zowel goed als slecht.

Hier wil ik het bij laten, mijn verhaal staat er, wat u er van gelooft mag u zelf bepalen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

TonGr schreef:
Wie de factuur wel krijgt is voor u toch niet van belang?
Dus als iemand anders opgelicht word is het wel oke???

TS noemt een bedrijf oplichters terwijl hij niet weet wat er gefactuurd is/wordt.
Het enige waar hij wel duidelijk in is, is dat zijn auto bij datzelfde bedrijf naar behoren is gerepareerd.

Daarbij is het gebruik van de term "oplichters" m.i. te makkelijk als je jezelf verschuilt achter een anonieme nickname. Heeft TS dezelfde bewoordingen gebruikt naar Cosmo toen hij de auto ophaalde?

Even voor de goede orde: ik ken het bedrijf Cosmo Rijssen niet en uit de post van TS komt nergens naar voren dat hij het bedrijf al wel kende. Waarschuwen is niks mis mee, anoniem beschuldigen heb ik wat meer moeite mee.

v.d.Heyden

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

TS noemt een bedrijf oplichters terwijl hij niet weet wat er gefactuurd is/wordt
Hier staat toch echt duidelijk dat er een rekening van € 600,- naar de verkoper word gestuurd.
de rekening van bijna 600 euro word na diegene gestuurd waar ik de auto gekocht heb
Lijkt mij een duur riempje.
Ze zouden de pomp bestellen (vrijdag). Maandag werd ik gebeld dat deze binnen was
Alleen de oude pomp zit er nog op, dus oplichting want de nieuwe pomp word gefactureerd en niet gemonteerd.
Daarbij is het gebruik van de term "oplichters" m.i. te makkelijk als je jezelf verschuilt achter een anonieme nickname
Denk dat e.e.a. bij lezen door Cosmo wel duidelijk is, bovendien gebruikt 99% van de forumgebruikers een nickname.

m.vr.gr.
Ton

Gesloten