In 2009 heb ik een iPhone abonnement afgesloten bij een T-Mobile shop in ’s-Hertogenbosch.
12-07-2010 Dit is de 1e keer dat mijn iPhone niet meer goed functioneerde en ik naar de T-Mobile shop ben gegaan om het op te sturen. Probleem: iPhone laadt met geen mogelijkheid meer op en geeft geen oplaadstatus. De iPhone is toen binnen garantie gerepareerd (vervangen voor een nieuwe), maar na aanmelding geen mail of telefoon meer ontvangen over de afronding van deze reparatie. Het toestel is hierna zonder enige notificatie naar mij, opgestuurd naar mijn adres.
22-04-2011 Dit is de 2e keer dat mijn iphone niet meer goed functioneerde. Probleem, bij het geringste aanraken van de mute knop gaat de telefoon van mute af en er weer op. Ook bij het zacht drukken op het scherm (linkse bovenhoek) ging hij op mute en bij loslaten er weer af.
Tijdens mijn bezoek aan de T-Mobile shop heb ik aan een van de medewerkers gevraagd hoe het zat met de garantie aangezien ik weer een nieuw toestel in 2010 heb ontvangen. De medewerker heeft mij verteld dat wanneer ik een nieuw toestel heb gekregen bij reparatie, dan zit hier weer opnieuw 2 jaar garantie op (T-Mobile geeft 2 jaar garantie op iPhone m.u.v. Apple die maar 1 jaar geeft). Dit keer wel een mail gekregen dat reparatie was afgerond.
17-10-2012 Opnieuw problemen met de iPhone. Dit keer nogmaals naar de T-Mobile shop gegaan en reparatie aangemeld bij een medewerker. Tijdens dit bezoek uitdrukkelijk gevraagd, voordat ze mijn toestel op gaan sturen of ik nog garantie heb i.v.m. het jaar daarvoor. Als het goed is had ik nu nog steeds garantie volgens de medewerker die mij het jaar daarvoor te woord heeft gestaan. Deze nieuwe medewerker wist dit niet zeker, dus moest ik hem vragen of hij dit wilde navragen..
Dit heeft hij gedaan bij zijn collega en deze collega vertelde hem dat hij het servicenummer van T-Mobile moest bellen om er zeker van te zijn dat mijn toestel na omruiling voor een nieuw toestel bij reparatie weer 2 jaar garantie zou hebben. De servicelijn bevestigde dit verhaal en vertelde uitdrukkelijk dat er weer een nieuwe garantie termijn geldt wanneer er bij een reparatie periode een nieuw toestel uitgeleverd wordt aan de klant, omdat het huidige toestel niet gemaakt meer kan worden of te duur voor reparatie is. Toch had ik er geen goed gevoel bij, dus vertelde ik de medewerker dat ik onder deze voorwaarde mijn telefoon wilde laten opsturen door T-Mobile anders niet. Deze medewerker verzekerde mij ervan dat het allemaal goed ging komen….
Na ongeveer 5 dagen te hebben gewacht kreeg ik toch een factuur van Dynafix dat mijn toestel buiten de garantie was en dat ik €240,50 euro moest betalen voor de reparatie (wat weer een nieuw toestel is) of ik laat het toestel niet gerepareerd terugsturen en dan betaal ik de onderzoekskosten van €36,50. Wanneer er geen reactie voor 29-10-2012 naar Dynafix komt dan sturen zij het toestel niet gerepareerd terug met onderzoekskosten.
Volgende dag gebeld naar klantenservice en heel het verhaal uitgelegd aan deze mevrouw. In eerste instantie bevestigde zij ook dat bij het vervangen van een telefoon voor een nieuwe er weer sprake is van nieuwe garantie. Nadat deze mevrouw al enkele collega's om duidelijkheid had gevraagd bevestigde zij telkens dat ik garantie zou moeten hebben maar dat ze niet begreep waarom ik dan toch een factuur had gekregen. Uiteindelijk had Annemiek iemand gesproken van de afdeling ‘Reparatie’ en vertelde ze mij dat ik toch geen garantie heb, omdat het om een gerepareerd toestel gaat. Terwijl het in mijn situatie niet om een gerepareerd toestel gaat maar om een nieuw omgeruild toestel. Kortom, ik moest maar terug gaan naar de winkel om daar duidelijkheid te krijgen. Deze mevrouw kon mij niet meer verder helpen hiermee.
26-10-2012 Naar de T-Mobile shop Den Bosch geweest om verhaal te halen bij dezelfde medewerker die mij de afgelopen keer had geholpen m.b.t. de factuur. Deze medewerker vertelde mij dat hij dit ook erg vreemd vond en zou hiermee naar de manager gaan, die er op dat moment niet was. Hij zou mij de volgende dag terug bellen. Heb hierna nooit meer een reactie gekregen.
30-10-2012 Weer naar de T-Mobile shop Den Bosch gegaan. Dezelfde medewerker van vorige keer was niet aanwezig, maar een nieuwe medewerker heeft mij toen te woord gestaan. Weer het hele verhaal uit moeten leggen. Ook verteld dat ik gebeld zou worden, maar dat dit niet is nagekomen. Na lang aandringen heeft deze medewerker toch geprobeerd te manager telefonisch te bereiken, nadat hij mij eerst weer terug naar huis wilde sturen. Maar helaas weer niet gelukt. Nogmaals werd mij beloofd dat ik gebeld zou worden.
31-10-2012 Werd gebeld door de medewerker van T-Mobile Den Bosch. Hij vertelde dat hij had gesproken met de manager en dat ik uiteindelijk toch maar geen garantie zou hebben. Waarop ik vertelde dat ik de telefoon toch onder die voorwaarde heb verstuurd. Op advies van deze medewerker moest ik een klacht indienen en deze medewerker zou hiervan een “case” aanmaken.
6-11-2012 Reactie op mijn klacht gekregen: ”U heeft 2 jaar garantie op een toestel. Het is echter zo dat na een omruiling de garantie termijn niet opnieuw voor 2 jaar ingaat.” Daar moest ik het maar mee doen. Daarna direct ook een weer een mail teruggestuurd met daarin dat ik niet akkoord ga met deze manier van klanten afschepen en daarin ook weer dat ik nog steeds geen telefoon heb en T-Mobile mij verkeerd heeft geïnformeerd.
6-11-2012 Nadat ik direct een mail teruggestuurd had kreeg ik het volgende antwoord (in het kort): “Excuses dat onze medewerkers u verkeerd hebben ingelicht, maar helaas kan ik u niet anders vertellen dat u een garantie termijn van 2 jaar heeft en dat na een omruiling die 2 jaar niet opnieuw ingaat”. Ook verteld deze medewerker mij dat de medewerkers van T-Mobile mij op 24 oktober de correcte informatie hebben gegeven m.b.t. de garantie. Ze geven mij een nummer van Dynafix, zodat ik hun kan bellen waar me telefoon blijft. Dit telefoonnummer heb ik direct gebeld en deze medewerker vertelde mij dat dit geen klanten nummer is en dat T-Mobile deze nummers niet aan klanten mag verstrekken… Hierna heb ik nog een reactie verstuurd dat ik hun een laatste kans bied om dit op te lossen. Maar hierna heb ik weer een standaard reactie gekregen: “Helaas kan ik u geen ander antwoord geven. Op uw toestel zit 2 jaar gartantie. Na een omruiling gaat die die 2 jaar niet opnieuw in”.
Enkele dagen later: T-Mobile belt. Medewerker begrijpt dat ik de onderzoekskosten niet wil betalen, omdat ik verkeerd geïnformeerd zou zijn. Heb het verhaal in het kort nog uitgelegd. Medewerker begreep dit verhaal en zou de kosten crediteren. Ik heb aangegeven niets voor te schieten, aangezien ik nu al heel wat slechte ervaringen heb gehad en ik niet geloof dat T-Mobile mij dat ooit terug gaat geven. Dit zou deze meneer in orde maken...
10-11-2012 Voor de zoveelste keer naar de T-Mobile shop in Den Bosch geweest. Medewerker gevraagd waar mijn telefoon blijft. Dit zou hij gaan onderzoeken en hij belt mij wanneer hij meer weet.
14-11-2012 Gebeld door medewerker. Hij vertelde mij dat dynafix mij had geprobeerd te bellen, maar dat ik niet zou hebben opgenomen. Aangezien Dynafix met een onbekend nummer heeft gebeld zou dat kunnen. Dynafix zal mij nogmaals bellen om een nieuwe afspraak te maken.
23-11-2012 Medewerker van Dynalogic / Dynafix gesproken. Weer nieuwe afspraak gemaakt op 24-11 om toestel af te leveren.
24-11-2012 Koerier van Dynalogic belt mij op om mee te delen dat zijn pin-terminal niet werkt. Ik vroeg mezelf af waarom hij dat tegen mij zegt aangezien ik mijn telefoon kostenloos terug zou krijgen. Ik heb deze medewerker dus verteld dat het niet de bedoeling is dat ik iets moet betalen. Volgens de koerier moest er toch een bedrag van ca. €36,50 betaald worden. De koerier zou contact opnemen met T-Mobile om dit na te vragen. Hierna heeft de koerier mij teruggebeld en vertelde dat er toch echt dat bedrag betaald moest worden. Heb de telefoon toen maar weer mee terug laten nemen…
6-12-2012 Nu nog steeds geen telefoon en geen oplossing. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dat zo’n groot bedrijf zoveel fouten kan maken met één dezelfde klant en daar ook nog eens schandalig mee omgaat. Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen. Ik hoop alleen dat ik hierna nooit meer wat te maken zal hebben met dit bedrijf….
Iemand suggesties hoe ik dit alsnog kan oplossen. Ben bereid om gerechtelijke stappen te ondernemen, maar weet niet precies hoe en wat. Het lijkt mij ook logisch dat ik een vergoeding kan eisen voor de periode dat ik geen telefoon heb kunnen gebruiken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPhone & T-Mobile (schandalig bedrijf)
-
dennissie90
Re: iPhone & T-Mobile (schandalig bedrijf)
Lastig verhaal. Rechterlijke stappen zou ik niet doen, u heeft niet zwart op wit de afspraak over het hebben van de garantie, en de wet is daar ook niet in uw voordeel.
Het betalen van het bedrag gaat ook aan dynafix niet aan tmobile, dus als tmobile dat zou crediteren, doen ze dat hoogstwaarschijnlijk aan u zelf, dus zult u wel moeten betalen aan dynafix.
Het betalen van het bedrag gaat ook aan dynafix niet aan tmobile, dus als tmobile dat zou crediteren, doen ze dat hoogstwaarschijnlijk aan u zelf, dus zult u wel moeten betalen aan dynafix.