Gister ben ik in huis wat aan het rommelen, ik was in het achterhuis, de honden lagen in de kamer te pitten.
Opeens hoor ik iemand bij de tussendeur roepen: Vollkkk.
Ik dacht dat het mijn buurman was (zo klonk het nl.) dus ik roep, ja kom hier maar.
Ondertussen liep ik al richting keuken.
De grootste hond begint wild te blaffen, daaruit maakte ik op, het is vreemd volk, want bekenden lopen hier altijd zo door naar binnen, en ja stom, die roepen ook niet volllkk, maar goed dat geeft niet, ik zeg ook altijd tegen de buren, vrienden en familie, gewoon doorlopen.
Staat er dus een wildvreemde man bij mijn tussendeur, en ja dan ben je al ruim binnen.
Het bleek een medewerker van essent te zijn die de meter kwam opnemen.
Ik hoef denk ik niet te vertellen dat de grootste hond (bullmastiff) als een idioot tekeer ging, affijn geeft niet, geeft wel een veilig gevoel toch?
Op zich ben ik niet zo heel moeilijk, maar ik verwacht toch niet dat wildvreemde mensen aan mijn deur gaan zitten rommelen nadat ze aangebeld hebben (of niet want we hebben niks gehoord, de honden sloegen ook niet aan) je moet al weten dat het een draaiknop is.
Dat op zich vind ik al best wel brutaal, als je al aangebeld hebt en er doet niemand open dan ga je toch zeker niet aan de deur voelen of je binnen kunt komen?
Dan doe je een briefje in de bus en loop je door naar de volgende.
Ja oke inbrekers doen dat echt niet, die komen waarschijnlijk ook niet s middags om een uur of 2, maar ik bedoel dit soort medewerkers die van deur tot deur moeten gaan.
Nu heb ik wel duidelijk overal borden hangen dat hier honden aanwezig zijn (3 honden en 4 waakborden, bij elke deur en elke poort) ik zou toch denken dat je dan wijzer bent.
Want stel: je bent al binnen, die toestemming heb ik je niet gegeven doe je zelf, mijn hond(en) zijn gelukkig niet gemeen, maar stel nou dat de hond je toch even bijt?
Dat is helemaal niet onmogelijk, want deze bullmastiff is wel extra alert als de baas niet thuis is, in het donker is hij zeker een drama, hoevaak ik al niet gezegt heb, loop door ik ben niet bang, hij snapt het niet

Dan heb ik waarschijnlijk wel een probleem (de meesten weten wel hoe krom de wet hier in elkaar steekt).
Zoals gezegt het is niet echt een klacht
Ben eigenlijk heel benieuwd naar reacties, want ik vind het dus niet kunnen.