LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuiszorg.... oftewel terug naar de vroegere kruisvereniging

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Thuiszorg.... oftewel terug naar de vroegere kruisvereniging

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Met de nodige bezuinigingen in het vooruitzicht komen degenen die gebruike moeten maken van de ( marktwerking) thuiszorg van de regen in de drup.
Mij zijn gevallen bekend van mensen die zich nauwelijks of niet mobiel zijn, een quotum van max
3,5 uur per week krijgen.

Mensen die zich zitten te verbijten omdat ze bijna niets meer kunnen doen, moeten toezien hoe in die korte tijd maar enige zaken gedaan kunnen worden en de rest moet blijven liggen.
Daarbij worden idiote omschriojvingen gegeven. Ik bdedoel, werkzaamheden worden tot op de minuut vastgelegd, en zelfs soms tot de halve minuut.
Kijk, dat werkt natuurlijk nauwelijks... de ene keer duurt een klus langzamer en de volgende keer wat sneller.

Maar.. in grote lijnen.... er moet veel gedaan worden in huis en dat redt je niet in drie en een half uur.
Daarom van mijn kant een sterk pleidooi van mijn kant, om de kruigvereninging van stal te halen.
Ik kan mij nog herinneren dat de witte kruis bij ons thuis was, en dat een zuster soms een paar weken, de hele dag in huis was... zo van 9 uur tot 4 uur. Ook om kleine kinderen op te vangen. Meestal in geval van zwangerschap, maar ook in ziekte gevallen.

Daar heb je dus veel meer aan. Voor mij hoeft het niet een hele week ( 5 dagen lang 0 iemand de hele dag iemand het huis te verzorgen, maar 2 of drie hele dagen voor niet mobiele mensen die sterk van hulp afhankelijk zijn is toch wel dringend gewenst....

En o ja... die managers die tonnen verdienen, en de baas spalers die zelf niks uitvoeren er ui... een normale leiding met een normaal salaris zou al enorm helpen.

Ben benieuwd naar jullie reacties...

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Thuiszorg.... oftewel terug naar de vroegere kruisvereniging

Ongelezen bericht door Barman »

Wie gaat dit geweldige plan dan betalen?

Pier uit Schier

Re: Thuiszorg.... oftewel terug naar de vroegere kruisvereniging

Ongelezen bericht door Pier uit Schier »

Barman schreef:Wie gaat dit geweldige plan dan betalen?
Het Nederlandse volk natuurlijk 1 voor allen, allen voor niemand :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Thuiszorg.... oftewel terug naar de vroegere kruisvereniging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BeatleStone schreef: En o ja... die managers die tonnen verdienen, en de baas spalers die zelf niks uitvoeren er ui... een normale leiding met een normaal salaris zou al enorm helpen.
Nou dan bof je aangezien de meeste managers gewoon een normaal salaris verdienen voor de verantwoordelijkheid die ze hebben. Een enkeling piest buiten de pot en dat wordt dan ook breed uitgemeten in de pers. Jammer voor de rest, die daardoor een slechte naam krijgen. Overigens zijn de salarissen voor het management in de zorg maar een heel klein deel van de totale zorguitgaven. Als die mensen gratis zouden gaan werken zou je er in de praktijk vrijwel niets van merken.

Gesloten