LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Sparta Ion

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
VznKlk

garantie Sparta Ion

Ongelezen bericht door VznKlk »

Ben in bezit van Sparta Ion en na twee jaar rijplezier is de temperatuursensor kapot. Dit betekent dat er een hele nieuwe battrijpack in moet. Garantie is een maand verlopen.Ben al een maand in onderhandeling met Sparta maar die zegt gewoon jammer garantie voorbij. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

stofzuigertje

Re: garantie Sparta Ion

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn voor enkele populaire fietsen ook merkloze batterijen te koop die naast goedkoper ook meer stroom kunnen laden en die hebben 3 jaar garantie, uitgezonderd misbruik of kortsluiting.

Dus kies voor merkloze vervangers!

Hanzs

Ongelezen bericht door Hanzs »

Als je de Sparta gekocht heb via een Bovag bedrijf dan kan je de zaak voor leggen aan de geschillen commissie . Ik neem aan dat je de Sparta ter reparatie aangeboden heb bij hetzelfde bedrijf waar je hem gekocht heb ?

tmk

Ongelezen bericht door tmk »

in 2007 kocht ik een sparta ion m gear
eind 2009 (net na de garantie) begaven zowel de lader als de accu het!

kosten 139 euro voor een nieuwe lader en 399 voor een nieuwe accu!

ik krijg geen cent vergoed!

na veel gedonder tussen de winkel/sparta en mij heb ik nu alles overgedragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering; die met mij van mening is dat een leverancier een product hoort te leveren met een normale levensduur en dat kun je niet zeggen van een Fiets van 2,5 jaar oud met nog geen 1300 km op de teller die rond de 2000 euro kost en waarvoor je dus na 2 jaar 500 euro aan kosten kwijt bent!!!

kortom een waarschuwing aan ieder die die dit leest!

BEZINT EER GE AAN EEN SPARTA ION BEGINT!

en nu kunt u zeggen , had er dan een verzekering van 5 jaar bijgenomen, maar dat betekent dus dat WIJ consumenten de slechte producten moeten gaan betalen van de fabrikanten terwijl ZIJ ons gewoon een deugdelijk product moeten leveren volgens de wet.

ipv een dure merkfiets waar toch geen enkele service op wordt gegeven, kun je dus net zo goed een eletrische fiets in de supermarkt kopen!
veel goedkoper en gaat die fiets kapot dan koop je er bij wijze van spreke een weer en bent nog steeds veel goedkoper uit dan die dure flut merken!!!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

tmk schreef:na veel gedonder tussen de winkel/sparta en mij heb ik nu alles overgedragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering; die met mij van mening is dat een leverancier een product hoort te leveren met een normale levensduur (...)

Dat is wel zo, maar je moet ook kunnen bewijzen dat je dit niet ontvangen hebt. Dat de fiets na 2,5 jaar kapot is gegaan bewijst niet dat de fiets ondeugdelijk is. Het defect kan ook andere oorzaken hebben.

Hanzs

Ongelezen bericht door Hanzs »

Hoelang een accu mee moet gaan is altijd een heikel punt. Op een auto accu wordt hooguit 2 jaar garantie gegeven ,op accu 's van laptop/mobieltjes e.d. vaak veel korter dus de 2 jaar op een accu van een E-Bike lijkt niet onredelijk . Anders zou het zijn als de motor defect zou zijn ,daar kan je van verwachten dat hij langer mee gaat als de genoemde 1300 km . Overigens is de levensduur van een accu meer gerelateerd aan tijd dan aan afstand . Sterker nog , bij regelmatig gebruik gaan de accu 's langer mee.

Kriss

Ongelezen bericht door Kriss »

Ook ik heb problemen met mijn Sparta Ion. In 2006 gekocht. Eerst de accu oplader kapot. De fietsverkoper had dit nog nooit meegemaakt! Maar moest wel een nieuwe kopen, geen garantie. Daarna de accu kapot, ook dit had de verkoper nog zelden meegemaakt. Jammer buiten de garantie en hij zei dat Sparta niets hiervoor deed. Ikzelf nog Sparta gebeld, maar die verwees mij naar de verkoper. Gaven wel aan dat de levensduur van accu ong 5 jaar is. Contact opgenomen met Consumentenbond, die mij vertelde dat ik de nieuwprijs van product kan delen door 5 jaar (de levensduur) en dat voorleggen aan de verkoper. Voor mij betekende dit 400-80 euro. Dat heeft verkoper geaccepteerd, maar hij kende deze regel niet.
Nu, na ruim 4 jaar is de motor kapot (reparatie 500 euro!). Jammer geen garantie. Het beschermklepje waar de stekker van accu-oplader in moet, is er zomaar afgevallen. De kettingbeschermer is gescheurd. Fiets staat altijd binnen, of in bewaakte fietsenstalling. Afschrijving is dus erg hoog per jaar (ook dure km beurten).Ga nu Sparte Ion heel snel vervangen, mijn vertrouwen is verdwenen. Toch maar dure verzekering bij nieuwe fiets afsluiten voor alle te vervangen onderdelen?

scheh02

Ongelezen bericht door scheh02 »

Mijn ionnetje heeft het voor de zoveelste keer begeven. Heb ik net in oktober á 400 euro een nieuw voorwiel met motor moeten laten monteren weigert het ding vanavond weer dienst.
Géén leven in te krijgen.

Waarom die arrogantie daar in Apeldoorn? Ik had 5 jaar garantie moeten bijkopen? 2009 tot en met heden nog géén 2000 km gereden en vandaag weer niets.
2800 euro weggespoeld.... :evil: :evil: :evil: :evil:

Gesloten