LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat winterman zegt ,die ken ik,heb ik ook wel eens gebruikt...
bedankt winterman,was hem alweer kwijt de naam!!

@warzir...
tja air france..viva la france zullen we maar zeggen...
kan soms meevallen soms wat tegen...
oke de tuinen,nee koop niet veel online eerlijk gezegd...

@wa..

nou wat jij dus hebt,heb ik ook gehad...
maar bij lag het aan iets anders,te smalle ruimte,operatie,nou stel het ff uit..
nu neuspray...om soms goed adem te halen door de neus..
hebben testen gehad etc en toen scan...

maar de eczeem die ik soms heb,is meer van mijn handen niet goed afdrogen denk ik,tussen de vingers ,vooral bij ringvingers en soms op de pols?
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 07 mei 2012 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

witte angora schreef:@ Warzir,

Ik heb niet alles helemaal gelezen, maar zouden parfum stoffen in bijvoorbeeld allesreiniger en afwas middel een rol kunnen spelen? Bij mij wel namelijk, juist door Neutral afwasmiddel te gebruiken kwam ik er achter dat ik een parfumallergie heb. Boven een dampende afwasbak hangen, dat is een soort stomen, snap je, maar dan met allerlei geurtjes en dingen waar niet iedereen tegen kan.
Jazeker. Ik heb een vaatwasser, maar gebruik nog wel regelmatig afwasmiddel voor het schoonmaken van o.a. het aanrecht, ik heb dan ook regelmatig last van eczeem op/tussen de vingers.
Ik gebruik nog geen afwasmiddel van Neutral (ben ik wel van plan!), maar wel al wasmiddel en wasverzachter van Neutral. Je was ruikt helemaal nergens naar (letterlijk :lol: ), maar ik denk wel dat het beter is om de klachten tegen te gaan.

witte angora
Berichten: 30953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind intussen steeds meer dingetjes die geurvrij zijn. Onlangs kwam ik wc-reiniger van Klok tegen, dat ruikt ook naar niks. Allesreiniger van Neutral ben ik ook te spreken over, gaat ook goed. Deodorant van Neutral vind ik niet super werken, maar verkeerde stoffen kunnen ook via de huid het lichaam binnenkomen, en dan ga je ook al weer.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Winterman »

snepke schreef:Seba-med is een was-emulsie zonder zeep,volgens mij is daar ook schampoo ed van.Is gewoon te koop bij een drogist.
De dermatoloog raadde mij dit aan.
Ik gebruikte het ook, maar volgens mijn dermatoloog was het niet goed en moest ik Neutral gaan gebruiken. Klinkklare onzin want het is precies hetzelfde, maar Neutral is wel goedkoper kwam ik achter.

Neutral als wasmiddel voor je kleren was volgens hem niet nodig. Het probleem is niet het wasmiddel, maar de wasverzachter. Daarvoor kan je wel Neutral gebruiken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door snepke »

Ik gebruik geen wasverzachter.(alleen voor gordijnen en vitrage een beetje,ruikt het weer lekker)
En wasmiddel gebruik ik ariel of sunil,ik spoel het wel na met een flinke scheut natuurazijn,zijn alle zeepresten eruit.
Ik weet nu ongeveer waar ik tegen kan en waar beslist niet.

Had pas een lekker bodylotion gehad(aloe vera)gaat het dus niet worden ,gelijk onder de uitslag en jeuk.

witte angora
Berichten: 30953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Neutral als wasmiddel voor je kleren was volgens hem niet nodig. Het probleem is niet het wasmiddel, maar de wasverzachter. Daarvoor kan je wel Neutral gebruiken.
Ligt er aan waar je allergisch voor bent. Ik kan wel de kleurwaspoeder van AH eigen merk gebruiken, maar niet de wittewaspoeder. De meeste wasverzachters zijn voor mij idd een probleem, van AH de Puur & Zacht kan ik weer wel hebben.

Het verschilt per persoon, het enige wat je kunt doen is uitproberen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb het van de omo,alles gaat jeuken...
en sunil........

@snepke..
azijn?maar gaat dan je wasgoed er niet naar ruiken??

nou je ziet toch dat er grote vraag naar is,parfumvrij etc...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door snepke »

rozemarijntje schreef:
@snepke..
azijn?maar gaat dan je wasgoed er niet naar ruiken??
Geen schoonmaakazijn,maar natuurazijn,bij het laatste spoelwater.
Je ruikt er niets van,het ruikt nergens naar.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Winterman »

snepke schreef: Had pas een lekker bodylotion gehad(aloe vera)gaat het dus niet worden ,gelijk onder de uitslag en jeuk.
Dat is jammer. Aloe-Vera gel werkt juist weer goed als je last van zonneallergie hebt. Werkt niet preventief, maar de allergie trekt sneller weg als je smeert.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door snepke »

Winterman schreef:
Dat is jammer. Aloe-Vera gel werkt juist weer goed als je last van zonneallergie hebt. Werkt niet preventief, maar de allergie trekt sneller weg als je smeert.
Vind ik ook jammer,het rook wel lekker,en het was lekker zacht en romig.
Maar een kwartier later vond ik het niet meer zo lekker,jeuk en branderige uitslag.

Margot Rutten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2012 15:56

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Margot Rutten »

Ik mag misschien geen reclame maken voor mijn eigen zeepmakerij, maar ik heb zoveel mensen met huidproblemen blij gemaakt met mijn natuurlijke zepen...
Een mevrouw kon werkelijk niets verdragen. We hebben samen gezocht naar de geschikte zeep en kwamen uit op de Beeswax & Honey: natuurlijke ingrediënten, bijenwas, honing en verder geen essentiële olie. Geschikt voor huid en haar.
De synthetische toevoegingen in zeep, lotions, wasmiddelen e.d. zijn vaak veroorzakers van huidproblemen. Ik maak alle zepen zelf en de ingrediënten staan duidelijk vermeld op mijn website. Ik heb een allergie-zoekpagina gemaakt, zodat je precies kunt uitzoeken welke zepen je wel, en welke je niet kunt verdragen.
Want inderdaad, je kunt ook allergisch zijn voor Aloe vera, avocado olie, citrus, ook al zijn deze toevoegingen nog zo natuurlijk.
M.b.v. subsidie heb ik een speciale eczeem zeep ontwikkeld.
www.soap7.com

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door bianca82 »

dat ik dit topic niet eerder gezien heb..

heb jaren lang bij een gezondheidswinkel keten gewerkt (helaas is mijn tijdelijke contract niet naar vast contract gegaan)


dermolin is zeep en parfum vrij inderdaad is zacht voor de huid.. wordt ook vaak gebruikt en geadviseerd door tatoeerders na het zetten van een tattoo omdat het de huid niet nog meer gaat irriteren..

is een heel goed product.

ook inderdaad weleda maar dat is uitproberen omdat er geen kunstmatige parfums in zitten maar je kan er eventueel wel op reageren.

zarqa heb je ook (ook babylijn) zit geen parfum geen sls in en dode zeezout helpt bij het sneller herstellen van de eczeem huid.

ik gebruik zelf voor mij en voor mijn kind zarqa (er is ook een babylijn) vind hem persoonlijk heel fijn zit ook geen geur aan maar het maakt wel schoon en vooral de branderige jeuk is snel weg.

Ibootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 16:18

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Ibootje »

Hallo, lees nu pas het verhaal dat al van maart speelt. Ik ben voedings- en gezondheidsconsulente en weet dat (bijna) alle eczeem begint in de darmen. Het kan een schimmel zijn of gewoon vervuilde darmen. Je lichaam moet de gifstoffen weg krijgen en eczeem is een manier hiervoor.
Wat je moet doen is de oorzaak vinden. Daarnaast kan kan aan voeding liggen, maar ook met stress te maken hebben. In ieder geval werkt je imuunsysteem niet goed (ik las ook iets van griep tussendoor?). Helaas gaat zoeken naar de oorzaak vaak niet via de reguliere weg.Ik raad je aan naar een gezondheidstherapeut te gaan, en je (eventueel met kinesiologie) te laten testen op voedingsmiddelen.
Aloe vera producten kunnen ook helpen. Maar dan niet de goedkope, maar de echte, [reclame verwijderd door moderator]

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

Even een kleine update (voor wie dit interesseert :) ), ik heb gedurende enkele weken -bij wijze van test- de shampoo van Zarqa gebruikt. In het begin was ik redelijk enthousiast, vooral omdat deze shampoo wat meer schuimt en daardoor beter verdeeld over de hoofdhuid dan de shampoo van Sea-Line (die ik daarvoor gebruikte).

Na ruim een week begon de jeuk echter wat toe te nemen, heel geleidelijk. Na twee weken begon m'n haar -wederom- wat meer uit te vallen (iig meer dan gewoonlijk). Na een maand gebruik en aanmerkelijk meer jeuk en haaruitval heb ik het opgegeven met Zarqa en ben weer teruggegaan naar de Sea-Line shampoo. Nu een week verder: jeuk nagenoeg weg en haaruitval verminderd.

Begrijp me niet verkeerd, Zarqa zal wellicht goed werken voor mensen met een mildere (of andere) vorm van eczeem dan dat ik heb. Bij langdurige en intensere eczeem problemen, raadt ik Zarqa echter af. Ik deed een poging omdat Zarqa wat prettiger is voor de portomonnee, maar een jeukvrij leven is me toch echt wat meer waard. Ik blijf dus voorlopig bij Sea-Line :) .

Mara123
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2014 14:15

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Mara123 »

Mijn eczeem raakt juist geïrriteerd door Sealine door de natuurlijke parfumolie die er in die producten zit. Ik heb eczeem in mijn gezicht maar dat is tegenwoordig eigenlijk niet meer te zien en ook voelt het niet meer droog. Zarqa is op zich geen verkeerd merk, maar ik vond het te weinig voor mijn huid doen. Nu gebruik ik alweer een tijd een parfumvrije/hypoallergene creme, elixer enz van allemaal verschillende merken die ik op heb gevonden op de eczeemafdeling van mild cosmetics, en dat werkt voor mij erg goed. Omdat daar van bijna alle producten testers te bestellen zijn heb ik alles eerst van te voren uitgeprobeerd, dan weet je tenminste of het wat voor je is en zit je niet met iets duurs wat zo de prullenbak in kan. Mijn ervaringen met hypoallergene producten zijn de laatste jaren dus heel positief en mijn huid ziet er nu zelfs beter uit dan die van sommige vriendinnen die wel een gewone huid hebben (dat had ik vroeger echt niet durven dromen).
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2014 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door de Moderator.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

Tip voor alle mensen met zonne-allergie:
Vlak voor mijn vakantie naar Mexico, werd ik door mijn kapper (die bekend is met mijn eczeem problemen) geadviseerd om Urtizon korrels te proberen, i.v.m. mijn zonne-allergie.
Als ik al een kleine 5 minuten in de zon zit, zie ik de rode plekken op m'n (hoofdzakelijk) benen al opdoemen, met enorme jeuk/irritatie tot gevolg.
Zonne-allergie is gewoon erg vervelend, vooral als je juist een zonneaanbidder bent, zoals ik :) .

Ik ben nogal nuchter aangelegd, dus was in eerste instantie wat sceptisch om een homeopatisch middel te gebruiken, maar baat het niet dan schaadt het niet, dacht ik.
Zo'n twee weken voor vertrek naar de zon, ben ik begonnen met innemen van de Urtizon korrels (3 x 2 korrels per dag) en ben hiermee doorgegaan tot na mijn vakantie (tot het buisje leeg was).
Nou, ik ben om! Ik heb tijdens de hele vakantie geen eczeem gehad! :D

Wellicht een goede tip voor de vele mensen die elke zomer/vakantie moeten afzien door de nare jeukende rode plekken :wink: .

[hele late edit] ik zie nu dat Winterman dit al eerder aanraadde, helaas is dit advies me toch ontglipt (mijn fout!), anders had ik Urtizon zeker eerder geprobeerd. Excuses, Winterman! :o :wink:
Laatst gewijzigd door WarZir op 28 mei 2014 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanne82
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2014 09:09

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Hanne82 »

Ik ben heel lang naar een product opzoek gegaan die mijn huid goed kon verdragen. Ik heb een erg gevoelige huid en al vaker 'clownseczeem' gehad. Dit is een huidaandoening die kan opspelen door bijv. het gebruik van hormooncrème en door cosmetica wat de poriën afsluit (ik gebruik overigens geen cosmetica). Na 2x een dermatoloog gezien te hebben, was het enige advies; niets op je gezicht smeren. Nou, dat is ook wat als het buiten vriest. Ik heb dit een tijdje volgehouden, maar ook zonder smeren (of één enkele keer) kwam het nog een keer terug. Ik was eigenlijk genoodzaakt om een product te vinden waar 'niks' in zit. Ik kwam toen bij Dermolin terecht. Ik gebruik dagcrème ('s nachts doe ik niets op mijn gezicht, want ja, dan slaap ik...), de bodycrème en zo af en toe de doucheolie. Sindsdien heb ik een rustige huid en ben er van overtuigd dat Dermolin goed is voor mensen met een zeer gevoelige huid.

Storm007
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2013 22:29

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Storm007 »

Ik ben van alle eczeem en zonne uitslag verlost na enkele dagen urtizon gebruik.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

Storm007 schreef:Ik ben van alle eczeem en zonne uitslag verlost na enkele dagen urtizon gebruik.
Ik zag je reactie een beetje laat Storm007, maar ik heb een -bijna- soortgelijke ervaring. In mei op vakantie geweest en een paar weken achter elkaar (je moet 2 weken voor vertrek ermee beginnen) de Urtizon korrels genomen en ben er na die vakantie ook weer mee gestopt. Ik heb sindsdien (de hele zomer) geen last meer gehad van zonne-allergie! Helaas heb ik wel nog steeds last van andere eczeem (zeep/parfum allergie + wat hardnekkiger te behandelen), maar dit heb ik al een aardig lange tijd goed onder controle met Sea-Line producten.

Wie weet ben ik dus ook wel van de zonne-allergie af (wishful thinking! :) ), voor de volgende vakantie ga ik Urtizon wel weer innemen, al is het maar voor de zekerheid (zonne-allergie is gewoon erg vervelend).

@Hanne82: goede tip, dank je!

jasperstams
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 05:16

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door jasperstams »

Heeft iemand ervaring met deze soort eczeem?
http://www.allesovereczeem.nl/seborroisch-eczeem

Heb vandaag van de huisarts te horen gekregen dat ik seborroisch eczeem heb.

Gesloten