LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo prepaid, ineens internet _achteraf_ en veel kosten ook

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
all4all

Simyo prepaid, ineens internet _achteraf_ en veel kosten ook

Ongelezen bericht door all4all »

Ben aan komende week aan het verhuizen, mobiele telefonie bezien van simyo (nummerbehoud) naar telfort.
Simyo is ook KPN, dus ik snap deze toevallige(?) error niet....
Ook het ticket systeem is ineens brak: http://i.imgur.com/b1OCK.jpg
Heb het verhaal dus vast voor jan met de korte achternaam ingetyped daar.
Overigens ben ik de eerste niet, zo leerden wat zoekmachines hun uitkomsten mij.

Waar het om gaat, ik had geluk dat ik mijn mail checkte op de pc vandaag.
Stond een mailtje van simyo dat mijn _pre_paid (ik heb prepaid bij hen) tegoed minder dan 2 euro was.
Even online gekeken, bleek dat ik meer dan 55 MB geïnternet zou hebben. Vreemd, want ik gebruik alleen het huis-wifi en internet over sim werkt niet als het moet op mijn samsung 7 inch tablet met android 2.2. Bovendien neem ik de tab nooit mee. Heb ook een gewone GSM.

Nu de sim er dus uit, kijken of de MBs op blijven lopen in online rekening overzicht! :-)

Prepaid, maar tOch onverwachtte kosten achteraf. En dan ook nog op een manier, mobiel internet, welke ik niet gebruikte de afgelopen 3 maanden, als het er geen 4 zijn... en die het meestal ook niet doet überhaupt... traaaaaaggggg...
Prepaid... mag men dat zo wel noemen dan? En nu had ik het binnen 2 uur in de gaten (ik weet niet of op hun lage snelheden in 2 uur überhaupt 50+ MB gedownload kan worden! :-)

Barman

Re: Simyo prepaid, ineens internet _achteraf_ en veel kosten ook

Ongelezen bericht door Barman »

Simiyo is geen KPN en op het moment dat jij je verbinding met je thuis-wifi kwijt raakt schakelt je telefoon over op het netwerk.

all4all

Barman schreef:Simiyo is geen KPN en op het moment dat jij je verbinding met je thuis-wifi kwijt raakt schakelt je telefoon over op het netwerk.
Doe maar in zoekmachine: simyo dochter kpn , ben je ook weer op de hoogte. (Telfort idem, ook een 'goedkopere' kpn variant van kpn)

Verder kan in vliegtuig modus er geen data verkeer over xG plaatsvinden.
In vliegtuig mode kan wel wifi.
En al wilde ik wel eens (in het begin, ver van huis) internet met de tab via simyo, ging het niet...

Verder wilde ik de snelheid meten over de telefoon, van het simyo netwerk, om te meten of ik überhaupt 50 MB in 1,5 a 2 uur binnen kan halen, maar hij staat nu wel ineens af en uit 'om administratieve redenen' zoals te horen valt wanneer ik iemand probeer te bellen..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

all4all schreef:
Barman schreef:Simiyo is geen KPN en op het moment dat jij je verbinding met je thuis-wifi kwijt raakt schakelt je telefoon over op het netwerk.
Doe maar in zoekmachine: simyo dochter kpn , ben je ook weer op de hoogte. (Telfort idem, ook een 'goedkopere' kpn variant van kpn)
Simyo is inderdaad een KPN dochter maar is verder zelfstandig. Dat Telfort dat ook is staat helemaal los van het probleem van TS. Het enige wat KPN, Simyo en Telfort delen is het netwerk. Alle andere zaken (proposities, billing, provisioning, etc) staan los van elkaar. Als je van Simyo naar KPN zou gaan, is dat eenzelfde portering als dat je van bijv. T-Mobile naar KPN zou gaan.

all4all

GJvdZ schreef:
all4all schreef:
Simyo is inderdaad een KPN dochter maar is verder zelfstandig. Dat Telfort dat ook is staat helemaal los van het probleem van TS. Het enige wat KPN, Simyo en Telfort delen is het netwerk. Alle andere zaken (proposities, billing, provisioning, etc) staan los van elkaar. Als je van Simyo naar KPN zou gaan, is dat eenzelfde portering als dat je van bijv. T-Mobile naar KPN zou gaan.
Inderdaad, dus ik krijg het gevoel dat barman er 1 van simyo webteam is.

Waar het om gaat is dat ik niet heb geïnternet met het device, zoals ik ook nimmer doe, en in het begin toen ik het wilde, kon het niet. (Voor ik simyo nam gebeld, en moest kunnen...)
Nu kan het dan kennelijk wel, maar op eigen houtje, zonder specificatie verder, alleen of ik ff 40+ euro af wil tikken, om niet...
Als ik niet al in het weg aan het gaan proces was bij de simyo tak naar telfort, dan nu wel! :-)
Idem voor een ander nummer, ff tegoed opbellen, snel, voor die ineens ook miraculeus uitgezet xG internet gaat genereren.
Het propositie verhaal vs bijv. winst en en wie de regels uitdeelt is verder n.v.t. in deze.
Het is gewoon een volle KPN dochter, zowel simyo als telfort. Alleen een xs4all bijv. heeft nog zelf wat vingers mogen houden, in de pap.

Barman

all4all schreef: Inderdaad, dus ik krijg het gevoel dat barman er 1 van simyo webteam is.
Dat heb jij snel door zeg!

Met veel plezier kan ik je dan ook vertellen dat de fout bij jou ligt en je dat beltegoed dus kwijt bent.

Kan ik verder nog iets voor je doen?

all4all

Barman schreef:
all4all schreef: Inderdaad, dus ik krijg het gevoel dat barman er 1 van simyo webteam is.
Dat heb jij snel door zeg!

Met veel plezier kan ik je dan ook vertellen dat de fout bij jou ligt en je dat beltegoed dus kwijt bent.

Kan ik verder nog iets voor je doen?
Erkennen dat je het mis hebt zit er niet in zeker? :-)

Een telefoon kan niet op mobiel netwerk schakelen als wifi staakt, in vliegtuig mode.
Simyo snapt dat nu ook.
Laatst gewijzigd door all4all op 18 dec 2012 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman

all4all schreef: Telfort snapt dat nu ook.
Je had toch een probleem met Symio?

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... k-verbruik

https://forum.simyo.nl/internet-62/dege ... sten-7636/

Gesloten