LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ferdinand
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2004 20:22

Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Ferdinand »

[/b]Graag zou ik van lotgenoten willen vernemen hoe zij het probleem waarmee ik zit oplossen of aanpakken.
Ik heb in 1997 en 1998 in totaal 4 WVB-overeenkomsten aangeschaft, in de veronderstelling dat dit een superverstandige manier van "sparen"
was. Zoals bekend, is uiteindelijk het tegendeel het geval, een vreselijk drama voor mij en m'n lotgenoten. De verkoopbinken in hun Audi's en BMW's liggen daar niet wakker van, zij leven van onze lease-lasten!!
Ik ben al met al ruim 22.000 Euro armer sindsdien en kan nu kiezen tussen:
Een restschuld aflossen van circa 3.000 Euro (totaalverlies 25 mille), of nog jarenlang doorgaan met ieder maand 275 Euro overmaken, . . . . . . of alle aandelen overnemen, inclusief de restschuld en dan maar wachten tot de koersen 400 procent gestegen zijn, om alsnog quitte te spelen.
Ik ben destijds lid geworden van de Stg Leaseverlies, echter weet niet wat ik daaraan heb, . . . . volgens mij niets, helemaal niets.
Wie adviseert mij wat te doen?
- morgen alles beëindigen en het verlies nemen ???
- of een van de bovengenoemde opties ????
- of wellicht een ander en veel beter alternatief????

Alvast hartelijk bedankt voor de suggesties!!!


gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door gast33 »

Ferdinand.

Hier een vierde optie die veel verstandiger is.

Zoek een advocaat die jouw WVD aanvecht. Stop in overleg met je advocaat iedere betaling aan dexia//artesia en vorder je geld terug.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Hollander »

en dan maar wachten tot de koersen 400 procent gestegen zijn, om alsnog quitte te spelen.
Historisch gezien leveren aandelen 7% a 8% per jaar op. Normaal duurt het dus ongeveer 22 jaar voordat je 400% stijging hebt. Dat is dus geen optie. Los van het feit dat over 22 jaar je geld terugkrijgen eigenlijk ook nog een boel renteverlies betekent.

Dat betekent dat er dus 2 opties zijn in bovenstaande verhalen. Of je neemt het verlies, je voelt je bedonderd en je praat er nooit meer over. Of je gaat de strijd aan. Dat laatste lijkt mij het beste. Op dit forum vind je voldoende informatie om aan de slag te gaan. Succes!

Ferdinand
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2004 20:22

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Ferdinand »

Bedankt voor jullie reacties en adviezen, echter hoe kan ik nou een geschikte advocaat vinden, die zonder dat ik nog dieper in de financiële put geraak, mij met zekerheid kan aangeven te stoppen met betalen, zonder dat dit allerlei juridische gevolgen heeft.
Ik wil en moet van dat betalen af, mijn gezin moet er deels onder lijden.

Groetjes Ferdinand

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Joshua »

:wink:
Beste Ferdinand
Je geeft het antwoordt zelf
Door niet Dexia te betalen maar je advocaat verkrijg je twee belangrijker levens behoeften terug:
1 Je slaapt een stuk beter
2 Je investeert weer in je toekomst en niet in het donkere gat van Dexia.


Er kunnen slechts twee rampen gebeuren (even simpel dan) Jij klaagt Dexia aan en hebt kans een buitenaardse rechter tegen te komen

Of Dexia klaagt jouw aan maar dat kun jij ook nog jaren rekken. Er zal geen beslag gelegd worden voordat een rechter daar uitspraak over doet. Ook wij kunnen in beroep.
Dus tel uit je winst wat moet je betalen (rente plus rest afkoop) en wat kost een advocaat heb je recht op toevoeging etc.
Een groep initiatief zal plm 2000 vragen mogelijk in termijnen.


Gewoon doen

sterkte en join the club.
Vaak wordt de vraag gesteld welke advocaat is betrouwbaar.Dit is een moeilijkt begrip.
Meer van belang is hoe effectief is de advocaat in zijn taak nl. snelle procedure het beste advies.

een overzicht van advocaten die met lease bekend zijn staat op
http://www.freewebs.com/gedupeerd/advocaten.htm
Het is aan de klanten om hier op het forum hun ervaring te melden met de advocaat.
Uit de reacties kan dan opgemaakt worden Hoe betrouwbaar is de advocaat.
Laatst gewijzigd door Joshua op 19 jun 2004 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ferdinand
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2004 20:22

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Ferdinand »

Wie kan mij een paar betrouwbare advocaten aanwijzen die goed zijn ingewijd in de Legio/Dexia-leaseproducten en -problematiek??????


Hartelijk bedankt hiervoor,
Groetjes Ferdinand.

Parnassus
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jun 2004 13:46

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Parnassus »

Ik ben ook aan het zoeken het liefst in de omgeving van Amsterdam.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Aflopende "winstverbeteraar"-overeenkomsten

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ferdinand,

Stuur me even een mailtje en vertel in welke omgeving je advocaten zoekt.
Klik op de envelop naast mijn naam en ik geef je namen en telefoonnummers.

Heb je een partner en heeft deze meegetekend?
Kom je in anmerking voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand?
Kijk op www.rvr.org bij infobalie voor meer informatie.

Helaas zijn er maar twee keuze's : dexia betalen of met een advocaat je geld terugvorderen bij dexia.

Groeten,
Piet

Gesloten