LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Met allerlei uitzendingen over vochtschade heeft tmobile nog geen verbetering getoond.
Mijn Iphone 4 16gb vertoonde kuren (homebutton, touchscreen reageert slecht en het geluid was zacht.
Opgestuurd ter reparatie via de T-mobile winkel Groningen (waar de medewerker wel vriendelijk is maar niks voor me kan betekenen).
Ik kreeg een brief terug, vochtschade geconstateerd dus geen garantie. Ik heb mijn telefoon nooit in het water gehouden of wat dan ook. Vervolgens de klantenservice via facebook chat en via de telefoon en ze sturen een hele onduidelijke foto. Verder willen ze niks voor je doen. Er wordt alleen gezegd vraag een second opinion aan (bij dynafix).
Niet akkoord gegaan met de prijsopgaaf en ik kreeg mijn telefoon in een KARTONNEN verpakking terug zonder enige bescherming. (diefstal gevoelig en heel erg vocht gevoelig, doosje was half open).
Daarna een ingebrekestelling gestuurd op 2 oktober 2012. Vervolgens is een vriend van mij met mijn telefoon naar de Apple store in Amsterdam geweest. Die hebben hem even opengehaald en er was absoluut geen sprake van vochtschade. Helaas wouden ze dit niet op papier verklaren. ( bij complete check krijg je een referentie zonder schadevermelding waar tmobile niks mee kan.)
Met de ingebrekestelling + een ontvangst bevestiging van de aangetekende ingebrekestelling en het gegeven dat Apple een second opinion heeft gedaan de telefoon opnieuw opgestuurd.
Nu krijg ik vandaag (10 oktober dagtekening) een brief met een prijsopgave van 240,50 en dat de telefoon onherstelbare schade heeft door vocht.
Zijn er meer mensen die zover door gaan? ik ben nu instaat om het via rechtsbijstand te regelen
Mijn Iphone 4 16gb vertoonde kuren (homebutton, touchscreen reageert slecht en het geluid was zacht.
Opgestuurd ter reparatie via de T-mobile winkel Groningen (waar de medewerker wel vriendelijk is maar niks voor me kan betekenen).
Ik kreeg een brief terug, vochtschade geconstateerd dus geen garantie. Ik heb mijn telefoon nooit in het water gehouden of wat dan ook. Vervolgens de klantenservice via facebook chat en via de telefoon en ze sturen een hele onduidelijke foto. Verder willen ze niks voor je doen. Er wordt alleen gezegd vraag een second opinion aan (bij dynafix).
Niet akkoord gegaan met de prijsopgaaf en ik kreeg mijn telefoon in een KARTONNEN verpakking terug zonder enige bescherming. (diefstal gevoelig en heel erg vocht gevoelig, doosje was half open).
Daarna een ingebrekestelling gestuurd op 2 oktober 2012. Vervolgens is een vriend van mij met mijn telefoon naar de Apple store in Amsterdam geweest. Die hebben hem even opengehaald en er was absoluut geen sprake van vochtschade. Helaas wouden ze dit niet op papier verklaren. ( bij complete check krijg je een referentie zonder schadevermelding waar tmobile niks mee kan.)
Met de ingebrekestelling + een ontvangst bevestiging van de aangetekende ingebrekestelling en het gegeven dat Apple een second opinion heeft gedaan de telefoon opnieuw opgestuurd.
Nu krijg ik vandaag (10 oktober dagtekening) een brief met een prijsopgave van 240,50 en dat de telefoon onherstelbare schade heeft door vocht.
Zijn er meer mensen die zover door gaan? ik ben nu instaat om het via rechtsbijstand te regelen
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Op basis van wat stel je ze in gebreke?
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Dat het toetsel niet voldoet aan de redelijke eisen en dat er defecten zijn die ze niet willen repareren.
letterlijk stuurde ik het volgende:
Geachte/heer mevrouw
Mij is gebleken dat het door u geleverde toestel Iphone 4 16GB niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik het volgende bezwaar:
-De homebutton,geluidsspeakers en touchscreen is defect geraakt tijdens normaal gebruik en u weigert zich te houden aan de wettelijk gestelde garantietermijn.
U verwijst in ons telefoongesprek van 3 september naar vochtschade. Dit is niet mogelijk omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met vocht. Ook was de door uw gezonden foto geen bewijs van geen normaal gebruik. Daarbij heeft de door u genoemde oorzaak ook niets te maken met het oorspronkelijk mankement aan de telefoon.
Tevens ben ik in bezit van een inname formulier waarop de T-mobile medewerker aangeeft geen schade te zien. De door uw gestelde waterschade zou op dat moment zichtbaar moeten zijn geweest volgens de sensoren.
Ook laat de verzend verpakking vanuit het reparatiecenter te wensen over. De telefoon zat in een kartonnen doosje dat half open was, waar veel vocht bij kan zonder enige bescherming, Dit is zeer onzorgvuldig.
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een antwoord te sturen waarmee ik de telefoon kan laten repareren. Ik heb de telefoon terug laten sturen omdat ik niet akkoord ga met de prijs opgave.
Tevens ben ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen m.b.t vochtschade zoals zaterdag jongst leden weer duidelijk werd bij het programma Kassa op tv.
Mocht u niet aan bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houden wij ons het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van rechten en weren.
letterlijk stuurde ik het volgende:
Geachte/heer mevrouw
Mij is gebleken dat het door u geleverde toestel Iphone 4 16GB niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik het volgende bezwaar:
-De homebutton,geluidsspeakers en touchscreen is defect geraakt tijdens normaal gebruik en u weigert zich te houden aan de wettelijk gestelde garantietermijn.
U verwijst in ons telefoongesprek van 3 september naar vochtschade. Dit is niet mogelijk omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met vocht. Ook was de door uw gezonden foto geen bewijs van geen normaal gebruik. Daarbij heeft de door u genoemde oorzaak ook niets te maken met het oorspronkelijk mankement aan de telefoon.
Tevens ben ik in bezit van een inname formulier waarop de T-mobile medewerker aangeeft geen schade te zien. De door uw gestelde waterschade zou op dat moment zichtbaar moeten zijn geweest volgens de sensoren.
Ook laat de verzend verpakking vanuit het reparatiecenter te wensen over. De telefoon zat in een kartonnen doosje dat half open was, waar veel vocht bij kan zonder enige bescherming, Dit is zeer onzorgvuldig.
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een antwoord te sturen waarmee ik de telefoon kan laten repareren. Ik heb de telefoon terug laten sturen omdat ik niet akkoord ga met de prijs opgave.
Tevens ben ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen m.b.t vochtschade zoals zaterdag jongst leden weer duidelijk werd bij het programma Kassa op tv.
Mocht u niet aan bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houden wij ons het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van rechten en weren.
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
ik realiseer me dat die brief vol spelfouten zat ach ik kook altijd van woede als ik het moet schrijven. Maar is een korte ingebreke stelling noodzakelijk met bijvoorbeeld een bedrag dat ik anders in rekening breng?
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Opmerking: ik had al binnen 1 dag van reparatie een brief gekregen met water schade, nu een week later weer een brief dat ze het nu onderzocht hebben. Dus ze sturen meteen geen garantie en gaan dan pas echt kijken. Bewijslast ligt bij de klant, ben bij Apple geweest maar dat maakt niet uit schriftelijk kan alleen. Klantvriendelijk kennen ze bij t-mobile niet.
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Hoe is het nu "afgelopen" met deze kwestie?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 dec 2012 11:11
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Ik wil mijn contract vroegtijdig (2 mnden) verlengen bij T-Mobile. . Ik bestel voor 180 euro een toestel, maar merk dat de kleur niet klopt. Ik wil terug in de bestelling, maar is niet mogelijk, dan de bestelling afmaken. Ik besluit dan direct te bellen n(binnen 5 min) na betaald te hebben om te vragen alleen de kleur te wijzigen.
Dat is niet mogelijk. Ik moet de hele bestelling annuleren en de bestelling weer helemaal opnieuw doen en OOK WEER BETALEN. Maar kan pas na 2 dagen, vanwege de annulering. Binnen 10 minuten was de bestelling al bij de leverancier AMP.
Dit staat op hun site:
Wij hebben uw bestelling retour gestuurd naar T-Mobile, uw bestelling wordt geannuleerd.
Als u al hebt betaald duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat uw geld is teruggestort.
Als u opnieuw wilt bestellen dan kunt u dat doen via t-mobile.nl of via de T-Mobile Klantenservice 0800 - 7123 (gratis).
Na 8 dagen (weekend tussen) nog steeds niet gedaan.
Maar kan nog steeds niet bestellen. Staat wel geannuleerd, maar gaat niet.
Probeer toch te bestellen en krijg een pop-up van een chatmedewerker. Ik doe mijn verhaal en hij zegt: een ogenblik, en binnen 2 minuten kan het wel. Besteld en goed gegaan. Apparaat geleverd. MAAR!
Over mijn eerste betaling geen signaal.
Dan maar weer bellen na 2 weken. Het wordt binnen 2-4 weken teruggestort.
Ik wacht 2 weken en na 30 minuten en steeds doorgeschakeld te worden na 4 verschillende medewerkers krijg ik te horen dat er geen terugstortingsformulier is ingevuld. Dat wordt nu gedaan en gaat weer 2 weken duren. Volgens de laatste medewerkster werkt hun systeem eenmaal zo. Dus totaal langer dan 4 weken (tot nu toe)
Nu maar afwachten!
Waarschuwing: Kijk uit met vooruitbetalingen bij T-Mobile daar dit geen incident is. En fouten hunnerzijds zijn niet met spoed te herstellen. We wachten af. Wordt vervolg.
Dat is niet mogelijk. Ik moet de hele bestelling annuleren en de bestelling weer helemaal opnieuw doen en OOK WEER BETALEN. Maar kan pas na 2 dagen, vanwege de annulering. Binnen 10 minuten was de bestelling al bij de leverancier AMP.
Dit staat op hun site:
Wij hebben uw bestelling retour gestuurd naar T-Mobile, uw bestelling wordt geannuleerd.
Als u al hebt betaald duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat uw geld is teruggestort.
Als u opnieuw wilt bestellen dan kunt u dat doen via t-mobile.nl of via de T-Mobile Klantenservice 0800 - 7123 (gratis).
Na 8 dagen (weekend tussen) nog steeds niet gedaan.
Maar kan nog steeds niet bestellen. Staat wel geannuleerd, maar gaat niet.
Probeer toch te bestellen en krijg een pop-up van een chatmedewerker. Ik doe mijn verhaal en hij zegt: een ogenblik, en binnen 2 minuten kan het wel. Besteld en goed gegaan. Apparaat geleverd. MAAR!
Over mijn eerste betaling geen signaal.
Dan maar weer bellen na 2 weken. Het wordt binnen 2-4 weken teruggestort.
Ik wacht 2 weken en na 30 minuten en steeds doorgeschakeld te worden na 4 verschillende medewerkers krijg ik te horen dat er geen terugstortingsformulier is ingevuld. Dat wordt nu gedaan en gaat weer 2 weken duren. Volgens de laatste medewerkster werkt hun systeem eenmaal zo. Dus totaal langer dan 4 weken (tot nu toe)
Nu maar afwachten!
Waarschuwing: Kijk uit met vooruitbetalingen bij T-Mobile daar dit geen incident is. En fouten hunnerzijds zijn niet met spoed te herstellen. We wachten af. Wordt vervolg.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 dec 2012 11:11
Re: T-Mobile/Iphone in gebreke gesteld nog gebeurt er niks
Vervolg op vorige reactie: Notabene via 1200* de klantenservice gebeld en blijk ook nog 6 euro aan belkosten kwijt te zijn de laatste keer. In 30 min bellen. En dit ongeveer 3 keer gedaan te hebben. Lekker cashen voor T-Mobile.
*Geld alleen voor klanten van voor 1 jan 2010 gratis en i-abonnement. Daar val ik niet onder dus belkosten van mobiel bellen. Aan dezelfde provider die je aan het lijntje houdt.
*Geld alleen voor klanten van voor 1 jan 2010 gratis en i-abonnement. Daar val ik niet onder dus belkosten van mobiel bellen. Aan dezelfde provider die je aan het lijntje houdt.