Als prepaid beller begrijp ik niet waarom je bij alle providers alleen een maand data bundel kunt aanschaffen. Het lijkt op een afspraak en ik dacht dat dat nu net niet mocht.
Ik heb dus een prepaid kaart voor de telefoon. Die blijft een heel jaar geldig als ik er af en toe gebruik van maak. Datzelfde zou toch ook mogelijk moeten zijn voor internet. Want of je nu spraak-bits of internet bits verstuurt daar zit toch echt geen verschil meer in sinds de analoge telefoon is uitgestorven.
Maar voor mobiel internet kun je alleen maand bundels krijgen!
Kan de NMA eens naar die afspraak van alle providers kijken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom alleen per maand mobiel prepaid internet?
-
Re: Waarom alleen per maand mobiel prepaid internet?
T-Mobile heeft ook een prepaid Internet bundel die je per dag kunt afnemen.
http://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/ ... t-telefoon
http://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/ ... t-telefoon
Het heeft er bijvoorbeeld mee te maken dat ze voor de hoeveelheid antennes en achterliggende systemen een X percentage bezetting willen hebben, en dat proberen ze oa te bewerkstelligen met dit soort prikkels. Het geeft ze een stukje voorspelbaarheid qua netwerkbelasting, wat weer makkelijker investeren en plannen is.
Verder is een aanvullende afweging dat ze je liever als vaste abonnee met abonnement hebben, dan als prepaid klant. Prepaid klanten leveren ze simpelweg minder omzet en uiteindelijk winst op. Daarom bieden ze abonnees wat meer flexibiliteit, maar ook dat verschilt per provider.
Een derde punt is het niet opnieuw laten ontstaan van hele stuwmeren aan MB's in dit geval, daar hebben ze met de belminuten hun les wel mee geleerd. Zo kan je bij de nieuwste Hi abonnementen je bel/smstegoed ook niet meer meenemen naar de volgende maand..
Verder is een aanvullende afweging dat ze je liever als vaste abonnee met abonnement hebben, dan als prepaid klant. Prepaid klanten leveren ze simpelweg minder omzet en uiteindelijk winst op. Daarom bieden ze abonnees wat meer flexibiliteit, maar ook dat verschilt per provider.
Een derde punt is het niet opnieuw laten ontstaan van hele stuwmeren aan MB's in dit geval, daar hebben ze met de belminuten hun les wel mee geleerd. Zo kan je bij de nieuwste Hi abonnementen je bel/smstegoed ook niet meer meenemen naar de volgende maand..
Voice en data is helemaal niet hetzelfde voor mobiele communicatie. Voice gaat via MSC's en data via SGSN's/GGSN's. Dat zijn totaal verschillende "dozen" in het netwerk (ook met een totaal andere kostenstructuur voor de provider).onbeperkte aart schreef:Als prepaid beller begrijp ik niet waarom je bij alle providers alleen een maand data bundel kunt aanschaffen. Het lijkt op een afspraak en ik dacht dat dat nu net niet mocht.
Ik heb dus een prepaid kaart voor de telefoon. Die blijft een heel jaar geldig als ik er af en toe gebruik van maak. Datzelfde zou toch ook mogelijk moeten zijn voor internet. Want of je nu spraak-bits of internet bits verstuurt daar zit toch echt geen verschil meer in sinds de analoge telefoon is uitgestorven.
Maar voor mobiel internet kun je alleen maand bundels krijgen!
Kan de NMA eens naar die afspraak van alle providers kijken?