LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke 25Km scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Ik ben op zoek naar een jonge gebruikte snor scooter om naast mijn hobby-auto te gebruiken.

Maar ik heb totaal geen kennis van scooters dus wie kan me tips geven over goede scooters en eventueel tests?
Zijn de 25Km scooters er als 4T en 2T en welke is dan fijner/betrouwbaarder/zuiniger?

Kwa uiterlijk vind ik de Peugeot Speedfight mooi maar is dat ook wat als snor scooter?
Verder weinig eisen behalve goede remmen en betrouwbaar.

Bedankt voor alle tips die me verder kunnen helpen.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door KLEPPY »

ik heb er 1tje voor je staan maar die rijd geen 25 meer en als u een goeie betrouwbare scooter wil kunt u het beste zoeken richting tomos of gilera die peugjes speedfight hebben vaak en snel probleemen wat ook wel mooi is zijn die killer bee's niet uw model maar wel mooi en stevig ook

mvg kleppy

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Bedankt voor de reactie.

Zijn die Killerbees er ook als snor.
Kwam er laatst eentje tegen maar dat was een 45km versie.
Het zijn ook een beetje retro modellen en vind een zilvergrijze sportieve versie toch net iets mooier.

Ik overweeg ook de 45Km versies maar zijn die betrouwbaarder of maakt dat niks uit?
Wat ik me ook afvraag is het verschil in rijden tussen 2T en 4T.

Het lastige van 2e-hands sites is dat 9 van de 10 verkopers er niet bij vermelden of het een 25 of 45Km versie is!

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door KLEPPY »

Rik1970 schreef:Bedankt voor de reactie.

Zijn die Killerbees er ook als snor.
Kwam er laatst eentje tegen maar dat was een 45km versie.
Het zijn ook een beetje retro modellen en vind een zilvergrijze sportieve versie toch net iets mooier.

Ik overweeg ook de 45Km versies maar zijn die betrouwbaarder of maakt dat niks uit?
Wat ik me ook afvraag is het verschil in rijden tussen 2T en 4T.

Het lastige van 2e-hands sites is dat 9 van de 10 verkopers er niet bij vermelden of het een 25 of 45Km versie is!
nouja killer bee heb je in alle vormen en alle snelheden maar ik zou zelf voor blauw kenteken (25) gaan tenzij u vaak met de dreef gaat dan is geel kenteken (45) wel handig is maar net de afstand en de weg waar u over kan rijden en het verschil tussen 2 takt en 4 takt is het aantal slagen maakt een 2 takt maar 2 en een 4 takt 4 maar brommers en scooters zijn meestal (bijna altijd) 4 takt

mvg kleppy

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lastige van 2e-hands sites is dat 9 van de 10 verkopers er niet bij vermelden of het een 25 of 45Km versie is!
Kun je aan de kentekenplaat zien. Blauw is 25 kilometer, geel is 45 kilometer.

Overigens zou je ook voor een Sym kunnen gaan, die schijnen ook goed te zijn, Vespa's en Piaggio's zijn ook betrouwbaar.

Wel is het verstandig even naar het onderhoud te vragen, brommers en scooters gaan, wat aantal kilometers betreft, niet zo lang mee als een auto, bepaald niet. Een beetje babbelen met een goede handelaar kan wat dat betreft veel nuttige info opleveren over levensduur en dergelijke, alleen is niet iedere handelaar betrouwbaar, dat moet ik er dan wel weer even bij zetten... :(

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door KLEPPY »

witte angora schreef:
Het lastige van 2e-hands sites is dat 9 van de 10 verkopers er niet bij vermelden of het een 25 of 45Km versie is!
Kun je aan de kentekenplaat zien. Blauw is 25 kilometer, geel is 45 kilometer.

Overigens zou je ook voor een Sym kunnen gaan, die schijnen ook goed te zijn, Vespa's en Piaggio's zijn ook betrouwbaar.

Wel is het verstandig even naar het onderhoud te vragen, brommers en scooters gaan, wat aantal kilometers betreft, niet zo lang mee als een auto, bepaald niet. Een beetje babbelen met een goede handelaar kan wat dat betreft veel nuttige info opleveren over levensduur en dergelijke, alleen is niet iedere handelaar betrouwbaar, dat moet ik er dan wel weer even bij zetten... :(
vestpa gaat ook wel maar de rest gaat ook niet echt lang mee ofzo en kilometertellers word veel mee gekloot ja dat is niet zo moeilijk dus je weet nooit hoeveel een brommer/scooter heeft gereden dat is wel zo ja maar onderhoud is niet zo vrezelijk moeilijk de meeste dingen zijn wel zelf te doen als u een beetje handige handjes heeft en met een beetje brommer/scooterkenis is het ook zo te zien aan het voertuig of het al veel km heeft gereden of niet

mvg kleppy

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Rik1970 schreef: Maar ik heb totaal geen kennis van scooters dus .....

Dus..leg wat meer geld neer, en koop een Sym, Kymco of Vespa, Yamaha e.d..

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door KLEPPY »

bartsscooterservice schreef:
Rik1970 schreef: Maar ik heb totaal geen kennis van scooters dus .....

Dus..leg wat meer geld neer, en koop een Sym, Kymco of Vespa, Yamaha e.d..
nee man gewoon een tomos die dingen zijn niet stuk te krijgen en nog goedkoop ook of een gilera cita ook niet te verewoesten ai ai

mvg kleppy

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Dat valt vies tegen... scooter zit toch wel wat steviger in elkaar dan zo'n tomos

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door 1JanV »

KLEPPY schreef:
bartsscooterservice schreef:
Rik1970 schreef: Maar ik heb totaal geen kennis van scooters dus .....

Dus..leg wat meer geld neer, en koop een Sym, Kymco of Vespa, Yamaha e.d..
nee man gewoon een tomos die dingen zijn niet stuk te krijgen en nog goedkoop ook of een gilera cita ook niet te verewoesten ai ai

mvg kleppy
Citta niet stuk te krijgen daar ben ik het niet mee eens het subframe staat in een mum van tijd krom aan het wiel, de voorvork is net een bezemsteel voordat je het weet zitten je grepen op straat. er is geen een merk dat de zelfde verwachting wekt als de jaren 80/90 het gaat nu om de snelle centen verdienen.
ook de tomos is nu voor de derde keer van importeur gewisselt. Citta komt straks wel weer op de markt maar dan alleen om te vorkomen dat die nagemaakt wordt? (van horen zeggen).

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Alles staat en gaat met onderhoud, en of mensen er zelf aan sleutelen. Tomosje's en Citta's zijn ook vaak flink verwaarloosd. Het meeste degelijke zijn nog de wat oudere scooters en bromfietsen.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door Renske99 »

Sym en Kymco was ik niet echt kapot van, ze roesten waar je bij staat.

Zou zelf liever voor wat duurders gaan, in de hoop dat je er uiteindelijk meer plezier en minder ergernis mee en van hebt.

Mijn oudste dochter heeft een peugeot speedfight gehad, ding was 6 jaar oud toen ze hem kocht, ze is wezen kijken bij een Sym die was toen nog maar 2 jaar oud en zag er stukken minder uit (roest en alles wat kapot kon was zo'n beetje al kapot).
Oke veel valt en staat met je vorige eigenaar, is die zuinig of juist heel ruig met het ding geweest.
Mijn dochter had geluk, weinig roest toen ze hem aanschafte, en geen mankementen.
Wel veel ellende gehad met de kenteken papieren, dat klopte nl. niet, dat bleek al fout gegaan te zijn toen de kentekens verplicht werden, waarschijnlijk 2 identieke scooters naast elkaar gestaan en de papieren per abuis verwisseld, dat heeft overigens niks met de scooter zelf te maken, maar wel de tip als je voor een wat oudere scooter gaat dat je hier goed naar kijkt.
Het viel ons nl. niet op, het scheelde maar 1 cijfer.

Ik wens je heel veel wijsheid toe en vele veilige kilometers.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door oo4load »

Peugeot komt tegenwoordig uit China, de nieuwe speedfight3 roest al in de showroom. Letterlijk. Controleer de buis waar het blok aan het subframe zit, is niet gelakt en roest al bij aflevering.
De uitlaat is bij productie niet goed schoongemaakt voor het lakken, en die lak valt er dan ook op bepaalde "zwakke plekken" bijna direct af.

Dan maar een Yamaha Jog, want dat is duurder en dat zijn toch van die degelijke scooters? Binnen 2 jaar de stekkers van de kabelboom achter de voorkap zover weg geoxideerd dat de draadjes er letterlijk af vielen. Tsja, het spatbord iets verder doortrekken zodat de troep niet achter de voorkap vliegt kost 5 cent extra.

Scooters zijn zonder uitzondering goedkope low budget ontwerpen, ook de duurdere modellen en merken.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Welke 25Km scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Mjah als we zo gaan beginnen....
Iedere scooter heeft wel wat. Bij de Jog is de kabelboom heel erg beroerd dun, heb veel problemen met Jog's met kabelbomen die half vergaan zijn.

Gesloten