LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afdichting na inbraak.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Benvliegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012 18:22

Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Benvliegen »

Op 3 november is er bij ons ingebroken in de schuur op een volkstuin. Nadat de politie ter plaatse is geweest moest alles weer dicht gemaakt worden, omdat ik er zelf niet was is er een bedrijf (Glaspunt) gekomen en die hebben de schuurdeur en de tuinpoort dicht geschroeft in bijzijn van mijn vrouw. Er is geen glas en geen houten plaat gebruikt door Glaspunt alleen schroeven.
Ze hebben daar ongeveer 10 schroeven voor gebruikt en zijn daar 20 minuten mee bezig geweest.
Kosten: €159,72 waarvan €35,00 zaterdagtoeslag en €97,00 materiaal (schroeven) en arbeid +
Btw €27,72 maakt dus totaal €159,72!!! Omdat dit normaal gesproken verzekeringswerk is is een gespecificeerde rekening thuis krijgen erg moeilijk, we willen graag weten voor hoeveel euro materiaal er gebruikt is omdat naar ons idee schroeven niet zo duur zijn dat je op een totaal van €97,00 kan komen voor materiaal en arbeid.Na herhaaldelijk bellen en mailen krijgen we maar geen goede gespecificeerde rekening en we weten ook niet wat nou een redelijk bedrag is voor zoiets.Weet iemand misschien wat de tarieven zijn voor een afdichting maken zonder glas of hout?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja natuurlijk wordt u geflest! Ik heb vorige week een schroef/boormachine van Bosch gekocht met Lithium batterij voor 70 euro..... kreeg er nog een schroefbitje bij!

En dan baalde ik nog dat de concurrent zelfs 2 apparaten voor 70 euro aanbood....

Afijn, jammer dat uw vrouw zich genoodzaakt zag om meteen iets te ondernemen en met een wildvreemde in zee te gaan. Zij is de opdrachtgever dus het enige wat u rest is om aan de politie te vragen deze laaielichters aub nooit meer op te roepen!

U bent nu 2 keer bestolen.....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door nevermind »

[quoteWeet iemand misschien wat de tarieven zijn voor een afdichting maken zonder glas of hout?][/quote]

Misschien een andere glashandel(aren) vragen, wat zoiets kost.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door berndv »

Moeilijk om de exacte situatie op afstand in te schatten, maar 97 euro materiaal en arbeid is op zich niet geheel onwaarschijnlijk.

Ff globaal gerekend, 40 euro voorrijkosten, uurtariefje van 50 euro, 7 euro voor de schroeven. Of iets een bepaald bedrag in uw ogen waard is, wil nog niet zeggen dat dat ook een reëel bedrag is wat het kost. En een schroefje, geschroefd door een timmerman/glaszetter is altijd duurder dan een schroefje van de gamma.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door nevermind »

berndv schreef:Moeilijk om de exacte situatie op afstand in te schatten, maar 97 euro materiaal en arbeid is op zich niet geheel onwaarschijnlijk.

Ff globaal gerekend, 40 euro voorrijkosten, uurtariefje van 50 euro, 7 euro voor de schroeven. Of iets een bepaald bedrag in uw ogen waard is, wil nog niet zeggen dat dat ook een reëel bedrag is wat het kost. En een schroefje, geschroefd door een timmerman/glaszetter is altijd duurder dan een schroefje van de gamma.

Kan ik mij bij aansluiten, alleen zijn deze maar 20 minuten geweest, als ik dan van een uurloon van € 50 moet uitgaan, mag het werktarief maar +- €17 euro zijn.
Dat het zich hier om een rekening gaat, waar het bedrijf alles wat mogelijk is heeft berekend, mag zeker zijn.
TS kan alleen bij een ander bedrijf een offerte aan vragen, om een vergelijkbare prijs te krijgen.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dergelijke gevallen kan een ander kan ook namens jou een overeenkomst met dergelijke bedrijven sluiten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Shine »

Veel geld, maar ik vermoed dat de rekening wel klopt.
Ze berekenen een aparte zaterdagtoeslag. Daarnaast 97,00 voor arbeid en materiaal. Het zou me niet verbazen dat in deze 97,00 ook nog de standaard voorrijkosten zitten van een kleine 40,00.
Bel maar eens een bedrijf en laat die komen. Dan ben je al snel standaard 40,00 voorrijkosten kwijt. Moet men in het weekend uitrukken, dan rekenen veel bedrijven nog een aparte extra toeslag bovenop die voorrijksten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nevermind schreef:
Kan ik mij bij aansluiten, alleen zijn deze maar 20 minuten geweest, als ik dan van een uurloon van € 50 moet uitgaan, mag het werktarief maar +- €17 euro zijn.
Dat het zich hier om een rekening gaat, waar het bedrijf alles wat mogelijk is heeft berekend, mag zeker zijn.
TS kan alleen bij een ander bedrijf een offerte aan vragen, om een vergelijkbare prijs te krijgen.
Dat een klus uiteindelijk slechts 20 minuten kost weet je van te voren niet. Bij het inplannen van het werk moet je dus uitgaan van wat speling. En die kosten moeten ook worden betaald. Maar als je denkt dat het slimmer kan: direct een bedrijf opzetten om te gaan concurreren met dit soort bedrijven. De markt zal u dankbaar zijn. Tenzij de mensen door een overbezette planning niet op komen draven natuurlijk...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
nevermind schreef:
Kan ik mij bij aansluiten, alleen zijn deze maar 20 minuten geweest, als ik dan van een uurloon van € 50 moet uitgaan, mag het werktarief maar +- €17 euro zijn.
Dat het zich hier om een rekening gaat, waar het bedrijf alles wat mogelijk is heeft berekend, mag zeker zijn.
TS kan alleen bij een ander bedrijf een offerte aan vragen, om een vergelijkbare prijs te krijgen.
Dat een klus uiteindelijk slechts 20 minuten kost weet je van te voren niet. Bij het inplannen van het werk moet je dus uitgaan van wat speling. En die kosten moeten ook worden betaald. Maar als je denkt dat het slimmer kan: direct een bedrijf opzetten om te gaan concurreren met dit soort bedrijven. De markt zal u dankbaar zijn. Tenzij de mensen door een overbezette planning niet op komen draven natuurlijk...

Een loodgieter wordt naar een klus geroepen, omdat er een lek is.
Waar, kan niemand zeggen.
De loodgieter komt kijken vind na 20 minuten het lek en dicht het.
De beller krijgt een rekening van 4 uur, omdat de loodgieter niet van ter voren wist, dat de klus zo snel geklaard is, en hij 4 uur heeft ingepland.
Klant reageert boos, maar de loodgieter meneer GJvdZ zegt:
Bij het inplannen van het werk moet je dus uitgaan van wat speling. En die kosten moeten ook worden betaald
Dus heb ik een speling van 4 uur genomen. :lol:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik denk dat die 97,- euro wel klopt. Mogelijk zit daar ook de voorrij kosten al bij in ook.
Je weet alleen niet hoeveel uur er voor gereserveert is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn broertje heeft dat werk een tijdje gedaan en is idd niet goedkoop!
Plaat hout,die nemen ze ook weer mee als het raam geplaatst wordt! Meestal door zelfde glaszetter..

Hij was wel even bezig ,heb het paar keer gezien ,netjes de rest van ga,s weghalen en dan je idd houten plaat er tegen aan..

En toeslag idd maar dat geld ook voor avonden en niet alleen weekend..hij kreeg per oproep al 25 euro!!!! Extra dus...tel uit.

Lijkt leuk oh snel verdient maar ben je net thuis weer weg of net op bed weg,of visite weg...
Doet het werk ook niet meer na inbraak op school was wr nog iemand politie had niet goed gekeken,dus bedreigd,was het gelijk zat...

Maar ja...meem aan dat u het niet zelf hoeft te betalen? Verzekering?

Benvliegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012 18:22

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Benvliegen »

Ik moet het wel zelf betalen en ook al zou de verzekering betalen vind ik het nog heel erg veel geld en moeten anderen doormiddel van hoge premie's er ook aan mee betalen
rozemarijntje schreef:Mijn broertje heeft dat werk een tijdje gedaan en is idd niet goedkoop!
Plaat hout,die nemen ze ook weer mee als het raam geplaatst wordt! Meestal door zelfde glaszetter..

Hij was wel even bezig ,heb het paar keer gezien ,netjes de rest van ga,s weghalen en dan je idd houten plaat er tegen aan..

En toeslag idd maar dat geld ook voor avonden en niet alleen weekend..hij kreeg per oproep al 25 euro!!!! Extra dus...tel uit.

Lijkt leuk oh snel verdient maar ben je net thuis weer weg of net op bed weg,of visite weg...
Doet het werk ook niet meer na inbraak op school was wr nog iemand politie had niet goed gekeken,dus bedreigd,was het gelijk zat...

Maar ja...meem aan dat u het niet zelf hoeft te betalen? Verzekering?

Benvliegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012 18:22

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Benvliegen »

Daarom zou ik graag een gespecificeerde rekening willen hebben maar daar wordt nogal moeilijk overgedaan ik zou dan ook graag van iemand willen weten of ze dat verplicht zijn om die te geven.
sadfly schreef:Ik denk dat die 97,- euro wel klopt. Mogelijk zit daar ook de voorrij kosten al bij in ook.
Je weet alleen niet hoeveel uur er voor gereserveert is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja alles opnieuw geqoute en nu,wat wilt u nu zeggen

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Benvliegen schreef:Op 3 november is er bij ons ingebroken in de schuur op een volkstuin. Nadat de politie ter plaatse is geweest moest alles weer dicht gemaakt worden, omdat ik er zelf niet was is er een bedrijf (Glaspunt) gekomen en die hebben de schuurdeur en de tuinpoort dicht geschroeft in bijzijn van mijn vrouw. Er is geen glas en geen houten plaat gebruikt door Glaspunt alleen schroeven.
Ze hebben daar ongeveer 10 schroeven voor gebruikt en zijn daar 20 minuten mee bezig geweest.
Kosten: €159,72 waarvan €35,00 zaterdagtoeslag en €97,00 materiaal (schroeven) en arbeid +
Btw €27,72 maakt dus totaal €159,72!!! Omdat dit normaal gesproken verzekeringswerk is is een gespecificeerde rekening thuis krijgen erg moeilijk, we willen graag weten voor hoeveel euro materiaal er gebruikt is omdat naar ons idee schroeven niet zo duur zijn dat je op een totaal van €97,00 kan komen voor materiaal en arbeid.Na herhaaldelijk bellen en mailen krijgen we maar geen goede gespecificeerde rekening en we weten ook niet wat nou een redelijk bedrag is voor zoiets.Weet iemand misschien wat de tarieven zijn voor een afdichting maken zonder glas of hout?
Eerlijk gezegd vind ik de rekening niet eens zo belachelijk hoog en eerder vrij normaal. Bedrijven die voor dit soort situaties 24x7 uitrukken rekenen altijd wel stevige nacalculatie tarieven. Het is nu niet bepaald een geval om eerst eens uitgebreid rond te bellen van "doet u mij eens een offerte" waar u vervolgens eens een paar weken over kunt gaan nadenken en onderhandelen.

Buiten dat moeten deze bedrijven ervoor zorgen dat altijd iemand bereikbaar is. Iemand wordt gebeld moet weer een collega oproepen, die moet weer verschijnen met bedrijfswagen en spullen die het bedrijf maar op voorraad moet hebben etc. Allemaal kosten die betaald moeten worden. Dat degene die het gauw even komt doen waarschijnlijk niet veel verdient, wil niet zeggen dat er weining kosten zijn en ja een bedrijf wil ook nog wat verdienen. Vergelijken met wat een plaat en een paar schroeven kost bij de gamma gaat niet echt op.

Over duur gesproken... wij hebben van de zomer 2 drogers en 2 grote zware ventilatoren een maandje in huis gehad. Ze zijn in het weekend komen opdraven om de vloer er hals over kop uit te trekken en af te voeren. Verder zijn ze 1x in de week 5 minuutjes komen meten en de apparatuur weer ophalen. Alles bij ellkaar opgeteld zijn ze 3-4 werkuren in huis geweest + de apparatuur. Kosten 3000 euri..

Benvliegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012 18:22

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Benvliegen »

ik wil niks zeggen ik wil iets vragen,is een bedrijf verplicht om een gespecieficeerde rekening te geven als daar om gevraagt wordt
rozemarijntje schreef:Ja alles opnieuw geqoute en nu,wat wilt u nu zeggen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door sjohie »

Benvliegen schreef:
ik wil niks zeggen ik wil iets vragen,is een bedrijf verplicht om een gespecieficeerde rekening te geven als daar om gevraagt wordt
rozemarijntje schreef:Ja alles opnieuw geqoute en nu,wat wilt u nu zeggen
Is er geen werkbon afgegeven? De laatste keer dat wij een CV-monteur over de vloer hadden, stond daar alles op vermeld, inclusief de gebruikte onderdelen en hun prijs.

En misschien is het mogelijk om de verzekeraar in deze als partner er bij te betrekken, en bij de volgende brief aan glaspunt te vermelden dat er een kopie naar de behandelaar van uw zaak bij de verzekeraar in kwestie gaat?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik krijg dagelijks ongeveer 20 facturen van ruitschade onder ogen om te accorderen....
Dit is echt niet vreemd hoor, het is aan de hoge kant maar niet vreemd.

En het is precies zoals iemand hier boven beschreef, bij de ene staat iedere post er apart op, milieutoeslag, klein materiaal, houtwerk voorrijkosten enz enz en de ander doet alles onder een post.

Je kan bij een offerte van een schilder toch ook niet gaan vragen wat ieder potje verf kost, ze zullen wel gek zijn omdat aan u te vertellen...

Wat mij wel steeds meer opvalt is dat er helemaal geen controle op is, ik heb het idee dat die glaszetters maar wat doen, ik heb letterlijk een keer 4 keer zoveel voor exact dezelfde ruit (zelfde huis in de straat) moeten betalen!!!. Dus er zit nogal wat verschil tussen glaszetters en het loont de moeite om eerst een paar offertes op te vragen als er een ruit vervangen moet worden

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Ik krijg dagelijks ongeveer 20 facturen van ruitschade onder ogen om te accorderen....
Dit is echt niet vreemd hoor, het is aan de hoge kant maar niet vreemd.

En het is precies zoals iemand hier boven beschreef, bij de ene staat iedere post er apart op, milieutoeslag, klein materiaal, houtwerk voorrijkosten enz enz en de ander doet alles onder een post.

Je kan bij een offerte van een schilder toch ook niet gaan vragen wat ieder potje verf kost, ze zullen wel gek zijn omdat aan u te vertellen...

Wat mij wel steeds meer opvalt is dat er helemaal geen controle op is, ik heb het idee dat die glaszetters maar wat doen, ik heb letterlijk een keer 4 keer zoveel voor exact dezelfde ruit (zelfde huis in de straat) moeten betalen!!!. Dus er zit nogal wat verschil tussen glaszetters en het loont de moeite om eerst een paar offertes op te vragen als er een ruit vervangen moet worden
Dit is toch tegendraads.
Als jij al niet weet welke factuur nu wel acceptabel is, hoe kan je dan beoordelen, dat dit best goed is, wel aan de hoge kant.
Een offerte aanvragen is natuurlijk een optie, maar hier gaat het om een noodreparatie, waarom deze door een glashandel is uitgevoerd is mij ook een raadsel, omdat geen glas en ook geen hout gebruikt is, alleen de venster en de deur met schroeven dicht gemaakt is.
Hier wordt er vanuit gegaan, dat TS een verzekering heeft, maar er zijn ook mensen welke geen verzekering voor glasbreuk hebben, en deze worden dan met deze horror rekeningen geflest.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Afdichting na inbraak.

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was in mijn post...

Het voorbeeld dat ik aanhaalde is om aan te geven dat glaszetters er soms een potje van maken, dat staat helemaal los van het verhaal van TS.

En ja het is vreselijk als mensen daar de dupe van worden vandaar dat ik het juist schreef, heel veel mensen denken Ojee de ruit is kapot, snel glaszetter bellen en laten vervangen (of de politie doet dat) en dan zijn ze later verrast door de hoge nota, en het is erg fijn als de verzekering dat dan betaald...Maar als je de tijd hebt, bijv bij lekslag, of een kleine barst ( ik bedoel dus als er geen spoed achter zit) vraag dan eerst offertes op, u zult schrikken van het verschil...DAT is wat ik wilde zeggen!

Gesloten