LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer informatie energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
J0hnny

Meer informatie energie

Ongelezen bericht door J0hnny »

Eigenlijk sinds vandaag ben ik mij gaan verdiepen in het o.a. verbruik van onze stroom en gas..
ik heb vandaag even een meting gedaan en kwam erachter dat onze meter hoger is uitgelopen dan gedacht.
en dus gaat dit ons meer kosten...
geschat is dat wij ongeveer 3633kwh en 880 aan gas verbruikt hebben dit jaar... dit blijkt volgens de grafieken van eneco meer te zijn dan de gemiddelde gebruiker.
nou is het wel zo dat er bij ons dacht en nacht geleefd wordt alleen in de ochtend tussen 5:00 en 12:00 niet.
dus ja dan moet je op de blaren zitten.

nou heb ik op een vergelijkingsite gezien dat ik bij nuon veel goedkoper zal uitzijn dan bij eneco..

hoe dan ook, ik krijg het eerlijk gezegd hier ook wel een beetje benauwd van omdat ik het idee heb dat ik eigenlijk helemaal niet weet waar ik over praat.
en dus hoop ik dat iemand met mij mee wilt denken en mij kan informeren / suggesties delen....
zodat ik weet wat ik moet doen en waar ik moet zijn.

alvast bedankt.

Barman

Re: Meer informatie energie

Ongelezen bericht door Barman »

Het is bewezen dat je goedkoper uit bent door ieder jaar over te stappen. Met name door de gunstige aanbiedingen die je krijgt als je overstapt. Zoals je op dit forum kan lezen is overstappen echter niet zonder risico. Er kan wel eens iets fout gaan. Het is aan jou om te beslissen wat je wilt. Ik zou echter wel Oxxio vermijden. Dat is het Lecturama van de energiebedrijven.

Je moet denk ik wel even opletten bij wat je op internet plaatst. Door die links naar vergelijkingssites weet ik nu precies waar je woont.

Mevrouw Deftig

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

Goh tis wat hij/zij zal wel in Nederland wonen toch.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Mevrouw Deftig schreef:Goh tis wat hij/zij zal wel in Nederland wonen toch.
Ja, Nederland is natuurlijk heel precies.

Geeft niet hoor dat je het niet snapt. Voor veel mensen is internet nog steeds heel onbegrijpelijk. Ze hebben geen flauw idee wat ze allemaal over zichzelf bekend maken.

J0hnny heeft door het plaatsen van die links niet alleen zijn adres, maar ook zijn echte naam bekend gemaakt.
Het is aan hem te bepalen of hij dat wel wil.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mevrouw Deftig schreef:Goh tis wat hij/zij zal wel in Nederland wonen toch.
Met die gegevens kan een beetje ondernemend iemand in ~5 minuten zijn GBA gegevens, inclusief BSN nummer achterhalen, eventuele levenspartners, en zo nog wat info waarmee identiteitsfraude ineens een reëel probleem begint te worden.

Volgens mij kon de voornaam van TS wel eens Hendrik zijn.. :wink:

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Je gasverbruik strookt niet helemaal met je stroomverbruik,met hoeveel woon jij,grote woning,etc...

Het beste is te wachten een paar weekjes in januari nieuwe tarieven en gas wordt stukken goedkoper.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

ik heb vandaag even een meting gedaan en kwam erachter dat onze meter hoger is uitgelopen dan gedacht.
en dus gaat dit ons meer kosten.]
Het is fout om uw verbruik wat u in dit jaargetijde verbruikt als uitgangspunt te nemen voor uw jaarverbruik. Immers, in de winter en herfst is het verbruik aanzienlijk higer dan voorjaar en zomer.

Of uw verbruik bovengemiddeld is.... Ik vind dat wel meevallen. Uw gasverbruik ligt nml heel mooi.
Uw elektra, afhankelijk van uw gezinssituatie mogelijk wat hoger. Maar binnen dit elektra verbruik is natuurlijk van belang wat voor apparatuur u hebt en of apparatuur constant aan staat.
Kookt u mogelijk elektrisch etc.etc.

Ik zou nog even wachten met overstappen. In januari worden de energieprijzen weer aangepast wat en betere kijk geeft welke energieboer voor u interessantst is.
Ocerigens zijn er al talloze topics voorbij gekomen waarin uitgelegd staat waar u op dient te letten als u gaat vergelijken. Gebruik de zoekfunctie even op deze website/forum.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

J0hnny schreef:geschat is dat wij ongeveer 3633kwh en 880 aan gas verbruikt hebben dit jaar... dit blijkt volgens de grafieken van eneco meer te zijn dan de gemiddelde gebruiker.
Nou, dit verbruik valt nogal mee hoor.
U schat dat "wij",..... U bent dus met meerdere personen in de woning.
Wat Shine al vermeldt , alles is van veel factoren afhankelijk.
Hoe groot is de woning.
Hoe oud is de CV ketel (HR ,VR etc)
Is het huis goed geisoleerd.
Douchefrequentie.
Hoeveel (stroomvretende)apparaten in de woning.
Is de thermostaat goed afgesteld en op welke temperatuur, en ga zo maar even door.....

Kwa gasverbruik zit U (ver) onder het landelijk gemiddelde (enkele energiefreaks op dit forum zitten nog lager).
Een verbruik van 10 kwh per dag aan stroom is ook heel normaal ,niets schokkends.
Indien U tevreden bent met uw huidige energieleverancier zou ik blijven zitten waar ik zit.
Wij zijn zelf zeer tevreden met Essent , maar wacht even tot Januari
als de nieuwe (iets lagere )tarieven worden vrijgegeven en dan eventueel shoppen.
Suc6

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste J0hnny,

Goed dat u uw verbruik monitort. Zo op het eerste gezicht is het gasverbruik niet afwijkend maar het elektriciteitsverbruik iets hoger dan het landelijk gemiddelde.

Wilt u dat we eens meekijken naar het verbruik en het huidige contract? Stuurt u dan uw gegevens toe naar [email protected]. Ook kunnen we dan aanbiedingen van andere leveranciers vergelijken en u mogelijk een ander contract aanbieden dat beter bij u past.

Ik zie uw gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Mag ik Kelly, medewerkster van Eneco, complimenteren met dit initiatief? Zo ja, bij dezen! Eindelijk eens een webcare afdeling van een energiebedrijf, die niet alleen in actie komt bij een uitslaande brand, maar proactief reageert als een klant geheel kritiekloos tracht om goede informatie van een forum binnen te krijgen.

Overigens, heel goochem van JOhnny ! Niet jezelf vermoeien met het zoeken naar de allerbeste aanbieding, maar op dag 1 van je interesse gelijk een kennisarsenaal aanboren, dat je in veel opzichten nuttig adviseert. En dan ook nog een prima reactie krijgen van je eigen energieleverancier. Een prachtig staaltje van Woerdense slimheid !!!

Gesloten